Performante motor 1.4

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
matcs
Posts: 111
Joined: 14 Jan 2009, 00:28
Auto:

Re: Performante motor 1.4

Post by matcs »

salut
eu zic sa intrebi pe cei care au asa ceva pe masina, pentru un raspuns elaborat.
parere personala-bullshit! adica magnetul e magnet :lol: , iar filtrul acela sport, poate, iti va oferi un cal putere in plus datorita cantitatii de aer mai mare care intra pe acolo, dar si datorita faptului ca materialul din care este facut este mai rarefiat-de aici ne ducem cu gandul la particulele de praf care nu mai sunt oprite corespunzator si implicit la o uzura a motorului prematura datorata acestor depuneri( sansa sa apara sludge-ul mai repede e mai mare ).
bafta

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Performante motor 1.4

Post by FLOPY »

Salut hazzu!
Si eu am fost tentat de aceste lucruri (magnet, filtru sport, chiptuning) dar am ajuns la concluzia ca nu se merita din mai multe puncte de vedere:
1.Din start ne-am luat aceasta masina nu pt. a face liniute cu ea ci pt. a ne deplasa din A in B in conditii de siguranta (5 stele euroencap), ceva confort (multiplele dotari standard) si cu o dinamica suficient de buna pt. soselele noastre. Despre consum nu precizez nimic pt. ca tine de stilul fiecaruia de a conduce. Este adevarat ca ne-au atras cei 109 Cp insa nu ne-am gandit ca masina cantareste 1.3T si ca totusi este un motor aspirat de cilindree mica, care nu poate dezvolta un cuplu foarte mare pt. reprize cu tenta sportiva. Totusi inginerii de la Kia au gandit acest motor a.i. sa poata sustine 90% din cuplul maxim pe aproape toata plaja de turatii (2500-6200RPM) pe cand la majoritatea motoarelor de genul acesta cuplul pica in fantana dupa 4000-4500rpm.Chiar daca nu te baga in scaun ca un turbodiesel, masina accelereaza constant si nu isi pierde suflu pana se taie alimentarea.
2.Despre acel magnet nu stiu mare lucru insa tind sa cred ca este o pacaleala si doar psific ai senzatia ca trage mai bine.Daci ai cronometra cateva reprize inainte si dupa montarea magnetului nu cred ca vei avea diferenta sesizabile.
3.La fel, cu filtrul sport nu vei castiga mai nimic pt. ca degeaba poate aspira motorul mai mult aer (teoretic) daca ECU este programat cu anumiti parametri de amestec benzina-aer. Si mai este o chestie, pe strazile din draga noastra patrie este foarte foarte mult praf care abea asteapta sa se infiltreze pe unde nu trebuie. Degeaba aduci modificari mecanice motorului daca nu modifici si electronica. Pt. ca aceste modificari mecanice sa aiba eficienta trebuie sa recurgi la un chiptuning, dar si acest chiptuning este cu dus si intors pt. ca nu toti se pricep si pierzi garantia.Si presupun ca un factor important la achizitionarea masinii a fost si GARANTIA DE 7 ANI.
3.Acest motor (in varianta de 109CP) oricum este dus aproape de limite iar un chiptuning cred ca va afecta putin fiabilitatea lui.
4.Chiar daca ai renunta la garantie si nu te-ar mai interesa fiabilitatea motorului, chiar si cu aceste modificari sa zic ca ai obtine o dinamica asemanatoare cu cea a motorului de 1.6 (122CP), care nu este cu mult peste 1.4 (in varianta de 109CP).
Dar tu esti singurul care decizi ce vei face. Parerea mea este sa bagi banii in benzina si sa te plimbi cat mai mult.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

Misu
pensionar
Posts: 482
Joined: 01 Feb 2008, 11:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Performante motor 1.4

Post by Misu »

@hazzu
lumea a inceput cu mistourile pentru ca s-a mai discutat pe forum cu pareari pro (virusvex) si contra (cam toata lumea).nu vreau sa acuz sau sa apar pe nimenni ci doar explicam de ce a fost tonul de misto.cred ca floppy te-a lamurit in privinta parerii generale pe aici.acum depinde de tine ce vrei sa faci
2008 HB Best Kompass Blue 1.4 109

User avatar
virusvex
Posts: 627
Joined: 29 Jul 2008, 02:03
Auto:
Location: Galati
Contact:

Re: Performante motor 1.4

Post by virusvex »

propun un drive test cu masina mea cine vrea, apoi propun sa iau magnetu ( e prins cu un colier pe furtunul de alimentare) si filtru sport ptr cei ce n-au si sa se distreze un pic cu el. restul e treaba voastra ce faceti
Kia Pro Ceed 1.6 GSL CITY- Machine Gray , GL 28 REF , odo 65.500 km . Chestii adaugate/modificate : filtru panel K&n,inlocuit traseu gaze carter>admisie cu 2 mini filtre conice aftermarket de un capat si de altul , magnet MFS, bujii ngk iridium ix ,becuri H7, H1 ( NightGuide= s-au ars dupa juma de an urmeaza kit bixenon cu angeleye si leduri ) si W5W ( blue vision= s-a ars unul chiar inainte sa ma duc la ITP :)) ) , sticker "clubkia.ro" pe luneta si "coastra de est" pe usa sofer ( mai am ink vre-o 3 stikere pe usa la sofer) . Urmeaza METABOND in ulei si benzina, apoi CHIPTUNING la TCM TURBO ,aprox 200euro .
http://picasaweb.google.com/virusvex
sau http://picasaweb.google.com/virusvex6 ->>INTALNIRI CLUBKIA
Filmulet cu masina http://www.youtube.com/watch?v=oRyiiwNmEic

patton
Posts: 647
Joined: 28 Sep 2008, 13:25
Auto:

Re: Performante motor 1.4

Post by patton »

@hazzu, despre filtru si chiptuning a scris f. bine flopy.
chiar daca am folosit un ton ironic in ceea ce am spus despre magnet, am exprimat ceea ce trebuia sa auzi. pune-ti o intrebare: daca magnetul e ieftin, usor de montat, fara consum, fara emisii poluante sau reziduri, fara fire, fara alimentare, fara nevoie de intretinere, aproape indestructibil (tine mai mult decat masina), etc. de ce nu il foloseste niciun producator de masini? nu crezi ca, pt cativa euro, daca ar face cu adevarat macar un pic din ce se spune prin reclame, l-ar monta producatorii din fabrica? Oare de ce nimeni nu face asta?
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4

hazzu
Posts: 101
Joined: 25 Aug 2009, 13:09
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Performante motor 1.4

Post by hazzu »

@ all Multumesc!
KIA CEE'D 1.4 CITY GSL FL, oglinzi pliabile cu semnalizare, ECM, parbriz UV, senzori de ploaie, cheie pliabila etc...Pewter Beige
Album photo
Jurnal de bord

Image
Image
Image

User avatar
sxn
Posts: 20
Joined: 13 Oct 2008, 19:43
Auto:

Re: Performante motor 1.4

Post by sxn »

Am incercat-o si eu odata pe autostrada sa vad ce poate si s-a dus putin peste 200 pe cadran. Asta inseamna cca 190 km/h reali

N-am tinut-o mult caci eram la cca 6500 rpm ! si mi-a fost mila.

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Performante motor 1.4

Post by FLOPY »

erai la maxim 6300rpm (acolo se taie alimentarea) si viteza reala era circa 195-198km/h (are eroare foarte mica).
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

User avatar
sxn
Posts: 20
Joined: 13 Oct 2008, 19:43
Auto:

Re: Performante motor 1.4

Post by sxn »

FLOPY wrote:erai la maxim 6300rpm (acolo se taie alimentarea) si viteza reala era circa 195-198km/h (are eroare foarte mica).
Probabil ai dreptate - n-am stat nici de poze si nici de date exacte... Eram mai captivat sa "simt" !

Apropo: mi-a placut si cum "sta" si nivelul rezonabil de vibratii/zgomot - nu trepideaza dar cam "urla". Cred ca si "suge" de rupe...

Cred ca o tr. a VI-a era chiar buna pt mers pe drumuri rapide si autostrazi. :evil: Acum au "rezolvat-o" noul 1,4 (dupa face-lift) are 90 CP :lol:

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Performante motor 1.4

Post by Ogy »

Nu "suge de rupe" : la un calcul facut dupa cb, mers constant cu pedala la podea pe o perioada de timp, afiseaza 18,3 l/h (200km/h :2 =9,15l/100km).
Alimentarea se taie la 6500rpm (si eu m-am contrazis cu baietii inainte ...).

rayman
Posts: 522
Joined: 05 Jan 2008, 03:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Performante motor 1.4

Post by rayman »

Pai consumul e la suta de km parcursi, nu la ora. Deci ramane 18.3. Insa nu stiu ce masina ar lua 9% la viteza aia :) poate in cadere libera, cumva. :D
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Performante motor 1.4

Post by Ogy »

Deaia raman eu cu doua liniute la rezervor cand ies de pe A...

User avatar
sxn
Posts: 20
Joined: 13 Oct 2008, 19:43
Auto:

Re: Performante motor 1.4

Post by sxn »

Ogy wrote:Nu "suge de rupe" : la un calcul facut dupa cb, mers constant cu pedala la podea pe o perioada de timp, afiseaza 18,3 l/h (200km/h :2 =9,15l/100km).
Alimentarea se taie la 6500rpm (si eu m-am contrazis cu baietii inainte ...).
Scuze dar un consum sub 10l/100km la cca 200 km/h e cam neverosimil... 18-20 cred ca e mai realist pentru mersul "in blana"

User avatar
virusvex
Posts: 627
Joined: 29 Jul 2008, 02:03
Auto:
Location: Galati
Contact:

Re: Performante motor 1.4

Post by virusvex »

mie imi scria vre-o 13% la 170 km/h si chiar mai putin daca stiam sa o tzin pedala nemiscata . la aprox 200 imi arata vre-o 16-17 % iar cu pedala la fund undeva la 21.3 % .
Kia Pro Ceed 1.6 GSL CITY- Machine Gray , GL 28 REF , odo 65.500 km . Chestii adaugate/modificate : filtru panel K&n,inlocuit traseu gaze carter>admisie cu 2 mini filtre conice aftermarket de un capat si de altul , magnet MFS, bujii ngk iridium ix ,becuri H7, H1 ( NightGuide= s-au ars dupa juma de an urmeaza kit bixenon cu angeleye si leduri ) si W5W ( blue vision= s-a ars unul chiar inainte sa ma duc la ITP :)) ) , sticker "clubkia.ro" pe luneta si "coastra de est" pe usa sofer ( mai am ink vre-o 3 stikere pe usa la sofer) . Urmeaza METABOND in ulei si benzina, apoi CHIPTUNING la TCM TURBO ,aprox 200euro .
http://picasaweb.google.com/virusvex
sau http://picasaweb.google.com/virusvex6 ->>INTALNIRI CLUBKIA
Filmulet cu masina http://www.youtube.com/watch?v=oRyiiwNmEic

User avatar
virusvex
Posts: 627
Joined: 29 Jul 2008, 02:03
Auto:
Location: Galati
Contact:

Re: Performante motor 1.4

Post by virusvex »

oricum, cea mai rentabila viteza cand te grabesti ca mig-ul la motorul meu e 170 KM pentru ca :
1. poti frana in timp daca stii cum sa o faci ( cauciucuri 205/55 r16 )
2. consum relativ : 10 % mediu pe un drum in care treci prin localitati cu 100-120 si 170 afara
3. masina urca destul de repede pana la 170 iar mai sus mai greu, degi degeaba tragi de ea ( consum mai mare plus ca mai apare unu care merge mai incet )
4. riscul sa mai prinzi cate un steh intr-o depasire de autobuz , camion, tir care nu stie sa aprecieze viteza cu care cel din fata se apropie chiar daca ii faci flashuri in momentul in care ese din coloana sa vada daca are timp pentru depasire . AM patit eu asa cu un logan care i-am facut 30 de flashuri pana cand a facut el depasirea si noroc ca am franat pan la 100 si a tras nitel dreapta pe acostament , la fel si cel care era depasit .
Kia Pro Ceed 1.6 GSL CITY- Machine Gray , GL 28 REF , odo 65.500 km . Chestii adaugate/modificate : filtru panel K&n,inlocuit traseu gaze carter>admisie cu 2 mini filtre conice aftermarket de un capat si de altul , magnet MFS, bujii ngk iridium ix ,becuri H7, H1 ( NightGuide= s-au ars dupa juma de an urmeaza kit bixenon cu angeleye si leduri ) si W5W ( blue vision= s-a ars unul chiar inainte sa ma duc la ITP :)) ) , sticker "clubkia.ro" pe luneta si "coastra de est" pe usa sofer ( mai am ink vre-o 3 stikere pe usa la sofer) . Urmeaza METABOND in ulei si benzina, apoi CHIPTUNING la TCM TURBO ,aprox 200euro .
http://picasaweb.google.com/virusvex
sau http://picasaweb.google.com/virusvex6 ->>INTALNIRI CLUBKIA
Filmulet cu masina http://www.youtube.com/watch?v=oRyiiwNmEic

Post Reply

Return to “Generalităţi”