Performante motor 1.4
Re: Performante motor 1.4
In stilul asta si eu ma mandresc cu o victorie epica in fata unui A6 de 3l TeDeI ... Eram cred ca in prima luna de cand aveam masina si muream sa ii dau blana cu toate ocaziile Chiar cand il "depaseam" ma uit la el si observ ca omul vorbea la telefon si gesticula prin masina, n-avea nicio treaba cu ceed-ul furios de langa el
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat
clic aici sa vezi ce-am mai pozat
Re: Performante motor 1.4
thank you @sender78 and @bumblebee
evident ca GS-ul m-a lasat sa am impresia ca... - asta-i poanta
oricum am fost cu orgoliul in plafonul masinii si m-am simtit bine!
la fel doresc la toti
evident ca GS-ul m-a lasat sa am impresia ca... - asta-i poanta
oricum am fost cu orgoliul in plafonul masinii si m-am simtit bine!
la fel doresc la toti
cee'd 1.6 DSL 115 CP, 33.500 km fara probleme
http://picasaweb.google.ro/kriszta1503/ ... Mi9qYfwwwE#
http://kriszta15.mybrute.com
http://picasaweb.google.ro/kriszta1503/ ... Mi9qYfwwwE#
http://kriszta15.mybrute.com
Re: Performante motor 1.4
Asa si eu aveam chef de glumite odata la stop pe splai colt cu calea victoriei. Eram primul la semafor si langa mine apare un motor de viteza, un kawasaki, ceva. Vine ala, ambaleaza usor langa mine, mie-mi scapa piciorul pe acceleratie, ambalez si eu, ala se uita curios la mine (ceva de genul io-te! s-a ba*it mireasa!) si cand se face verde plecam amandoi cu scartz. Evident ca pana ajunsesem eu in capatul intersectiei el era deja in capatul Splaiului Dar a fost distractiv sa vad ca-si pune mintea cu mine...
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP
Re: Performante motor 1.4
Chiar nu s-a pus nimeni cu vreun Logan dci 85 ? , sunt curios de rezultat..(de fapt verdictul il stiu)
Re: Performante motor 1.4
Caii putere in multe cazuri sunt folositi pentru marketing... si pentru viteza maxima
Un sprint, ca de asta e vorba, este influentat de o gramada de factori. Mai mult un tip de sprint nu se compara cu alt tip, exemplul cel mai simplu este diferenta intre sprintul 0-100km/h si 0-200km/h sau 0-400m. Cu cat viteza finala la captul sprintului este mai mare cu atat influenta frecarii cu aerul este mare deci se schimba raportul factorilor inplicati. Spre exemplu la un sprint 0-100km/h factorul aerodinamicitate are importanta mica, astfel masinile usoare au un avantaj din start. La un sprint mai lung unde se ating viteze mai mari, masinile usoare sufera avand nevoie de un coeficient de aerodinamicitate scazut.
In ganareal un sprint este influentat intotdeauna de acelasi set de factori, insa in functie de tipul sprintului ponderea factorilor este diferita. In mare factorii sunt cam asa:
- curba de cuplu
- curba de putere
- cutie
- etajare cutie
- transmisie (includ si diferential daca exista)
- suspensii
- anvelope si presiune
- diametru roti
- masa
- masa repartizata pe punti
- electronice ( traction control, esp, etc. )
- sofer
Factorii astia se influenteaza la randul lor reciproc.
De exemplu: Curba de cuplu poate sa fie 'genial' de mare, dar daca cutia de viteze nu este etajata corespunzator se pierde mult din acceleratie.
Curba de cuplu este data de functionarea motorului (admisie, turbina/compresor/supercharge/NOS etc., bloc motor, evacuare, soft corespunzator)
Cutia de viteze trebuie sa suporte fortele pentru care au fost facute modificarile si sa iti permita ca sofer sa schimbi vitezele foarte repede ( vezi schimabtoarele din WTCC sau WRC )
Etajarea cutiei este esentiala si cu cat se muleaza mai bine pe reprizele de RPM unde cuplul maxim este disponibil cu atat mai eficace este.
Transmisia puterii la roata este un cui al lui Pepelea pentru ca aici se pierde o mare parte din forta motorului. O masina usoara cu tractiune fata are un dezavantaj pentru ca poate pierde aderenta mai usor, de aceea se foloseste un diferential autoblocant atunci cand se incerca transmiterea unei puteri prea mari pe puntea fata coroborat cu suspensii mai tari si anvelope un pic mai moi. In mod special 1.4 de la ceed este foarte usoara pe putea fata astfel pierzand ceva mai mult din puterea la roata.
Suspensiile sunt puntea de legatura intre transmisie si roata. De aceea ele joaca un rol important in limitarea la minim a pierderii puterii la roata si de a mentine o apasare constanta pe roata astfel incat la randul ei roata sa se lipeasca si sa adere cat mai bine de asfalt.
Anvelopele sunt mai importante decat ne putem imagina. Un set de anvelope de duritate foarte mica, mai gumate cum se spune, au o aderenta excelenta si ajung la temperatura optima extrem de repede. Inafara de asta un lucru important este presiunea optima care se calculeaza destul de complicat si in functie de o gramada de parametri. In orice caz nu trebuie unfalte la refuz
Diametrul rotii este important pentru a scoate maximul de performanta. Fata de o masina stock unde acest diametru nu este batut in cuie. El trebuie dimensionat in raport cu puterea la roata si cu celelalte componente ( vezi dragstere ).
Masa totala si masa repartizata pe punti este importanta pentru a putea pune jos cat mai eficient puterea motorului. In sprinturile 0-100km/h masa este un factor foarte important, de fapt raportul PtW 'power to weight ratio'.
Electronicele pot sa ajute sau sa incurce.
Soferul... trebuie sa cunoasca automobilul pe care-l conduce si sa stie cum sa-l puna in valoare in functie de sprintul pe care-l face.
Daca vrei sa vezi care e viteza maxima sau faci sprinturi pana dupa 200 atunci intra in joc evident si curba de putere. De fapt puterea te atuta sa invingi forta de frecare cu aerul si atunci pentru sprinturi in care se ating viteze mai mari atunci acest parametru este important.
R
Un sprint, ca de asta e vorba, este influentat de o gramada de factori. Mai mult un tip de sprint nu se compara cu alt tip, exemplul cel mai simplu este diferenta intre sprintul 0-100km/h si 0-200km/h sau 0-400m. Cu cat viteza finala la captul sprintului este mai mare cu atat influenta frecarii cu aerul este mare deci se schimba raportul factorilor inplicati. Spre exemplu la un sprint 0-100km/h factorul aerodinamicitate are importanta mica, astfel masinile usoare au un avantaj din start. La un sprint mai lung unde se ating viteze mai mari, masinile usoare sufera avand nevoie de un coeficient de aerodinamicitate scazut.
In ganareal un sprint este influentat intotdeauna de acelasi set de factori, insa in functie de tipul sprintului ponderea factorilor este diferita. In mare factorii sunt cam asa:
- curba de cuplu
- curba de putere
- cutie
- etajare cutie
- transmisie (includ si diferential daca exista)
- suspensii
- anvelope si presiune
- diametru roti
- masa
- masa repartizata pe punti
- electronice ( traction control, esp, etc. )
- sofer
Factorii astia se influenteaza la randul lor reciproc.
De exemplu: Curba de cuplu poate sa fie 'genial' de mare, dar daca cutia de viteze nu este etajata corespunzator se pierde mult din acceleratie.
Curba de cuplu este data de functionarea motorului (admisie, turbina/compresor/supercharge/NOS etc., bloc motor, evacuare, soft corespunzator)
Cutia de viteze trebuie sa suporte fortele pentru care au fost facute modificarile si sa iti permita ca sofer sa schimbi vitezele foarte repede ( vezi schimabtoarele din WTCC sau WRC )
Etajarea cutiei este esentiala si cu cat se muleaza mai bine pe reprizele de RPM unde cuplul maxim este disponibil cu atat mai eficace este.
Transmisia puterii la roata este un cui al lui Pepelea pentru ca aici se pierde o mare parte din forta motorului. O masina usoara cu tractiune fata are un dezavantaj pentru ca poate pierde aderenta mai usor, de aceea se foloseste un diferential autoblocant atunci cand se incerca transmiterea unei puteri prea mari pe puntea fata coroborat cu suspensii mai tari si anvelope un pic mai moi. In mod special 1.4 de la ceed este foarte usoara pe putea fata astfel pierzand ceva mai mult din puterea la roata.
Suspensiile sunt puntea de legatura intre transmisie si roata. De aceea ele joaca un rol important in limitarea la minim a pierderii puterii la roata si de a mentine o apasare constanta pe roata astfel incat la randul ei roata sa se lipeasca si sa adere cat mai bine de asfalt.
Anvelopele sunt mai importante decat ne putem imagina. Un set de anvelope de duritate foarte mica, mai gumate cum se spune, au o aderenta excelenta si ajung la temperatura optima extrem de repede. Inafara de asta un lucru important este presiunea optima care se calculeaza destul de complicat si in functie de o gramada de parametri. In orice caz nu trebuie unfalte la refuz
Diametrul rotii este important pentru a scoate maximul de performanta. Fata de o masina stock unde acest diametru nu este batut in cuie. El trebuie dimensionat in raport cu puterea la roata si cu celelalte componente ( vezi dragstere ).
Masa totala si masa repartizata pe punti este importanta pentru a putea pune jos cat mai eficient puterea motorului. In sprinturile 0-100km/h masa este un factor foarte important, de fapt raportul PtW 'power to weight ratio'.
Electronicele pot sa ajute sau sa incurce.
Soferul... trebuie sa cunoasca automobilul pe care-l conduce si sa stie cum sa-l puna in valoare in functie de sprintul pe care-l face.
Daca vrei sa vezi care e viteza maxima sau faci sprinturi pana dupa 200 atunci intra in joc evident si curba de putere. De fapt puterea te atuta sa invingi forta de frecare cu aerul si atunci pentru sprinturi in care se ating viteze mai mari atunci acest parametru este important.
R
Masinuta sorei aici -> ProCeed 1.4 City so so SO_RED still to be pimped
DE VANZARE (Super Oferta) GTC pimped by IRMSCHER - detalii aici: viewtopic.php?f=50&t=5925
Respecta partenerii de trafic!
DE VANZARE (Super Oferta) GTC pimped by IRMSCHER - detalii aici: viewtopic.php?f=50&t=5925
Respecta partenerii de trafic!
Re: Performante motor 1.4
@RazvanO:
De acord ca marketingul ne arunca in fata multi cai putere, insa problema e ca in mersul de zi cu zi nu ajungem la ei.
Eu intleg ca cuplul conteaza la turatii joase, pentru ca de aici rezulta practic o putere mai mare, fata de cuplu mai mic la aceleasi ture. De aici si afinitatea pentru diesel-uri, pentru ca iti ofera totul acolo jos la 1500 rpm
Luand doua masini cu aceeasi putere maxima la turatii diferite, insa una cu cuplu mare incepand de la turatii mai mici si cealalta cu cuplu mare la turatii mari (diesel vs benzina), cea cu cuplu mare jos si implicit putere mai mare tot acolo jos, pleaca mai bine de pe loc, cand ambele pornesc in mare de la aceeasi turate la relanti. Insa la aceeasi putere, intr-o treapta cu acelasi raport, accelereaza la fel. Corect? Vorbesc strict de motor, sigur ca toti factorii enumerati de tine stau in picioare.
Spre exemplu: benzina de 1.4 la 4000 RPM are ~90 cai, dieselul 1.6HP la 2700 RPM are tot pe acolo. Eu tind sa cred ca de acolo accelereaza la fel, bineinteles sa fie in aceeasi treapta. De unde si diferenta foarte mica la 0-100/h in favoarea dieselului, de doar 0.1 secunde chiar daca are 255 NM fata de 137.
Una peste alta, avand in vedere ca CP = RPM * CUPLU / 5252, pana la urma nu se poate una fara cealalta. Ai cuplu, ai si cai mai multi, raportandu-ne la un rpm fix.
Ce nu inteleg eu e de ce spui ca (,) caii putere conteaza doar la viteza maxima.
De acord ca marketingul ne arunca in fata multi cai putere, insa problema e ca in mersul de zi cu zi nu ajungem la ei.
Eu intleg ca cuplul conteaza la turatii joase, pentru ca de aici rezulta practic o putere mai mare, fata de cuplu mai mic la aceleasi ture. De aici si afinitatea pentru diesel-uri, pentru ca iti ofera totul acolo jos la 1500 rpm
Luand doua masini cu aceeasi putere maxima la turatii diferite, insa una cu cuplu mare incepand de la turatii mai mici si cealalta cu cuplu mare la turatii mari (diesel vs benzina), cea cu cuplu mare jos si implicit putere mai mare tot acolo jos, pleaca mai bine de pe loc, cand ambele pornesc in mare de la aceeasi turate la relanti. Insa la aceeasi putere, intr-o treapta cu acelasi raport, accelereaza la fel. Corect? Vorbesc strict de motor, sigur ca toti factorii enumerati de tine stau in picioare.
Spre exemplu: benzina de 1.4 la 4000 RPM are ~90 cai, dieselul 1.6HP la 2700 RPM are tot pe acolo. Eu tind sa cred ca de acolo accelereaza la fel, bineinteles sa fie in aceeasi treapta. De unde si diferenta foarte mica la 0-100/h in favoarea dieselului, de doar 0.1 secunde chiar daca are 255 NM fata de 137.
Una peste alta, avand in vedere ca CP = RPM * CUPLU / 5252, pana la urma nu se poate una fara cealalta. Ai cuplu, ai si cai mai multi, raportandu-ne la un rpm fix.
Ce nu inteleg eu e de ce spui ca (,) caii putere conteaza doar la viteza maxima.
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat
clic aici sa vezi ce-am mai pozat
Re: Performante motor 1.4
RazvanO: S-a intamplat ceva cu ultimul tau post?... Daca imi permiti si n-a fost sters intentionat, eu il am in cache si pot sa-l pun aici ca si citat, e pacat de cat si ce ai scris.
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat
clic aici sa vezi ce-am mai pozat
Re: Performante motor 1.4
Salut. Nu stiu ce s-a intamplat cu mesajul Tin minte ca era totusi postat. Eu nu-l mai am dar daca il ai tu te rog posteaza-l nu de-alta dar am stat ceva sa-l scriu.
Mersi,
Razvan
Mersi,
Razvan
Masinuta sorei aici -> ProCeed 1.4 City so so SO_RED still to be pimped
DE VANZARE (Super Oferta) GTC pimped by IRMSCHER - detalii aici: viewtopic.php?f=50&t=5925
Respecta partenerii de trafic!
DE VANZARE (Super Oferta) GTC pimped by IRMSCHER - detalii aici: viewtopic.php?f=50&t=5925
Respecta partenerii de trafic!
Re: Performante motor 1.4
Merge f f f f f f bine la 200.Creste putin consumul, dar e ok.)))
Re: 200 km/h
daca nu te superi... dane si noua mai multe detalii- model, motorizare, transmisie... consum (daca ai avut timp sa-l mai vezi) si eventual ce turatie maxima ai avut....
Re: 200 km/h
200 pe bord adica aproape de viteza maxima declara, 186 (parca)
Asta daca e vorba de motorul 1.4.
Oricum, daca e vorba de motorul ala nu prea e bine, e fortata si nesigura.
Aia nu e viteza de croaziera.
Asta daca e vorba de motorul 1.4.
Oricum, daca e vorba de motorul ala nu prea e bine, e fortata si nesigura.
Aia nu e viteza de croaziera.
Kia Cee'd 1.4 best
-
- Posts: 122
- Joined: 27 Mar 2008, 14:30
- Auto:
- Location: Bucuresti
Re: 200 km/h
Unde ati disparut baieti? ...Vine copilu` de abia trecut de 12-13 ani isi tranteste la misto un cont in 5 min citeste 2 pagini si zice ca a prins 200 de muste/zi si ca zboara pe strazile din NFS calare`pe un scaun in internet/cafe molfaind o ciunga de 50 de bani pe care-o si-o lipea dupa ureche la sfarsitul postului nr. 2 ...parca inainte nu-si faceau toti ciumpalacii conturi pe club...rog seriozitate
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Performante motor 1.4
sa vezi cum merge la 220 )...
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
-
- Posts: 28
- Joined: 07 Apr 2009, 15:28
- Auto:
- Location: Nomand
- Contact:
Re: 200 km/h
Salutare
Am un best de 1.4 si pot spune ca maximul cat m-a dus pe A2 a fost 186 viteza indicata pe gps iar in bord arata 200 fara o grosime de ac iar consuml era peste 18 litri/100km. Toate astea la aproape 6000 rpm si cu pedala la fund, dar pot spune ca nu cred ca o sa mai repet vre-o data manevra, nu de alta dar tin la masina asta! Din punct de vedere a dinamicii si stabilitatii pe sosea, sunt foarte placut surprins!
130-140 mi se pare viteza ok pentru ea iar daca suntem ghiar zgarciti la buzunar si vrem si consum redus, optimul e pe la 110 as zice eu...
Am un best de 1.4 si pot spune ca maximul cat m-a dus pe A2 a fost 186 viteza indicata pe gps iar in bord arata 200 fara o grosime de ac iar consuml era peste 18 litri/100km. Toate astea la aproape 6000 rpm si cu pedala la fund, dar pot spune ca nu cred ca o sa mai repet vre-o data manevra, nu de alta dar tin la masina asta! Din punct de vedere a dinamicii si stabilitatii pe sosea, sunt foarte placut surprins!
130-140 mi se pare viteza ok pentru ea iar daca suntem ghiar zgarciti la buzunar si vrem si consum redus, optimul e pe la 110 as zice eu...
Cee'd 1.4, negru, 24*10^3
NT-13-RED _ Bucuresti/Roman/Darmstadt
NT-13-RED _ Bucuresti/Roman/Darmstadt