Motorul electric are puterea prea mică?

Adrian Ciobotaru
Posts: 50
Joined: 06 Sep 2020, 22:34
Auto: Niro hibrid fara plug-in
Location: Brasov

Motorul electric are puterea prea mică?

Post by Adrian Ciobotaru »

Niro non-plug-in are multe avantaje, desigur... dar, gândindu-mă la minusuri, unul singur mi se pare cel mai "stresant", şi anume: mi se pare că motorul electric nu are putere suficientă. Astfel, dacă pleci de pe loc, trebuie sa accelerezi extraordinar de puţin, ca să poţi pleca doar cu motorul electric... şi până ajungi la 60 la oră, durează o eternitate şi te claxonează toţi în trafic... dacă accelerezi mai tare un pic, se porneşte motorul termic, desigur...

Şi atunci, întrebarea mea este: şi la varianta plug-in este la fel? tot atât de lent merge când este în modul electric?
Pe site scrie că la varianta plug-in motorul are mai mulţi cai putere, însă cuplul are fix aceeaşi cifră... asta mă face să mă întreb dacă cele 2 variante de Niro hibrid (non plug+in şi plug+in) chiar au motoare electrice diferite, sau au acelaşi motor?

Căci la un motor, cuplul este de fapt puterea adevărată, resimţită, măsurat în NM; nu acei "cai putere" obţinuţi la turaţii înalte... iar cuplul este identic... şi poate diferenţa de putere o fi datorată doar bateriei diferite, care, fiind mai puternică, permite "putere" mai mare a motorului la turaţie ridicată?

Sincere mulţumiri oricui ştie ceva detalii...
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Motorul electric are puterea prea mică?

Post by Nesta3 »

Ai facut test drive?
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Motorul electric are puterea prea mică?

Post by ionutp »

Cam asta e ideea cu motoarele hybrid, la plecare si la viteze mici sa foloseasca motorul electric, la viteze mai mari pe cel termic si cel putin la unele masini, la viteze foarte mari - ambele. E modul optim de folosire "hybrid" cel putin cand e vorba de consum.
Cred ca "problema" la accelerare rapida (ca intra motorul termic) are legatura si cu aceasta optimizare dar si cu puterea motorului. ECU vede ca ai nevoie de multa putere (accelerand rapid) si iti da putere activand si motorul termic.

E o buna intrebarea, e posibil sa fie aceleasi motoare si doar bateria si modul de functionare sa fie mai mare. E buna intrebarea referitoare la caii putere, si eu sunt curios, cum se calculeaza? Da, cluplu (Nm) * RPM dar nu electric nu esti asa limitat de acel RPM (ajunge aparent la 20.000 la electrice)... Are cineva idee?
PS: Caii putere la (plug-in)hybrid se calculeaza ca: CP termic + CP electric si e posibil sa fie si aici o diferenta.

E posibil sa conteze si transmisia. Am vazut ceva documentar cum ca multe masini au o singura viteza dar unele au 2 (e.g. Porsche pentru optimizare consum vs putere).

PS: Sunt incepator, nu te baza pe ceea ce zic. Dar trebuie neaparat sa aflu mai multe despre masinile hybrid si electrice.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Adrian Ciobotaru
Posts: 50
Joined: 06 Sep 2020, 22:34
Auto: Niro hibrid fara plug-in
Location: Brasov

Re: Motorul electric are puterea prea mică?

Post by Adrian Ciobotaru »

@ Nesta3: facut test drive... cu modelul plug-in... si parea mult mai puternic decat mi se pare acum, cel fara plug-in :)
Pe cuvantul meu, nu mint!
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.

Post Reply

Return to “Niro”