Page 3 of 3

Re: Exemple de consum

Posted: 05 May 2023, 00:38
by Adrian Ciobotaru
Vineri, 28 Aprilie 2023, Brasov -> Medias, pe DN13 / E 60 si DN14: 171.2 km, 4,2 l / 100.
Luni 1 Mai 2023, Medias -> Brasov, pe aceleasi drumuri, 177,2 km, 3,9 l / 100.
  
In continuare, multumit si uimit de masina... consider ca asa ar trebui sa fie toate masinile "pe benzina": sa aiba un mic grad de hibridizare, chiar daca nu se pot "baga" in priza.

Mi se pare un primitivism grosolan, cand vad masini la semafor, sau in coloana pe DN1, cum stationeaza, pur si simplu, cu motorul pornit si polueaza... si se simte cand esti in spatele lor si respiri, mai ales daca ele sunt diesel.

Re: Exemple de consum

Posted: 05 May 2023, 07:49
by Faust
"Mi se pare un primitivism grosolan, cand vad masini la semafor, sau in coloana pe DN1, cum stationeaza, pur si simplu, cu motorul pornit si polueaza... si se simte cand esti in spatele lor si respiri, mai ales daca ele sunt diesel."

Iarna când sunt -10 grade Celsius sau vara când sunt peste 30 grade Celsius ești fericit când se oprește motorul termic la semafor sau cand este trafic aglomerat? Diesel...... poluează cele cu filtrele de particule demontate sau care ar trebui să ajungă la REMAT.
Să știi că start/stop face o economie insignifianta de carburant dar uzează mai repede unele piese din motor, ajută producătorii din industria auto să se încadreze mai ușor în norma de noxe.
Înainte de a avea o mașină mild hybrid..... cum te considerai? Când aveai o mașină doar cu motor termic, opreai motorul la semafor? Ca să nu ucizi planeta?

Re: Exemple de consum

Posted: 10 May 2023, 10:20
by aqua


Mi se pare un primitivism grosolan, cand vad masini la semafor, sau in coloana pe DN1, cum stationeaza, pur si simplu, cu motorul pornit si polueaza... si se simte cand esti in spatele lor si respiri, mai ales daca ele sunt diesel.
cate masini au SS din cele vazute de tine? chiar si cele care au SS nu folosesc pentru ca ... destule motive vs beneficiu infim de consum
pentru celelalte de ce ai face asta, pentru o economie de cat? ca sofer la asta te gandesti nu la poluare sa fim seriosi, nici eu nu as freca motorul on off stand pe DN cand el nici nu a fost facut pentru asa ceva, daca stii ca urmeaza sa stai 10 15 min pe loc e logic ca opresti
daca simti ce zici tu, ori opresti prea in fundul lui ceea ce e gresit pentru tine ca sofer ori ai o problema cu filtrul de polen

Re: Exemple de consum

Posted: 21 May 2023, 03:59
by Adrian Ciobotaru
Busteni -> Brasov in dupa-amiaza de 20 Mai :)
Explicatia este coborarea prelungita, desigur...

Re: Exemple de consum

Posted: 21 May 2023, 04:02
by Adrian Ciobotaru
Aqua si Faust: daca ma inec si imi vine sa vomit si ma doare capul de la fumul masinilor Diesel din fata mea, cand stau la semafor sau in coloana, asta nu inseamna ca eu am probleme (nici cu filtrul, nici cu altceva)... pur si simplu, acel tip de motoare nu au ce cauta pe autoturisme... sa fie folosite la vapoare, locomotive etc.

Re: Exemple de consum

Posted: 14 Sep 2023, 01:30
by Adrian Ciobotaru
am atasat:

a) cel mai mic consum inregistrat vreodata: 1 l / 100 km, cand am pornit motorul (masina fiind stationata peste noapte), deci motorul a functionat pentru ase incalzi; si apoi am circulat jumatate de ora prin aglomeratia orasului Trieste.

b) cel mai mare consum inregistrat vreodata: 232 l / 100 km, cand am pornit motorul, masina fiind stationata peste noapte si am circulat vreo 15 metri.

c) un consum PERFECT VALABIL si posibil de realizat, in anumite conditii (drum cu multiple sectoare de coborare): 2,1 l /100 km, cand am pornit motorul (deci a mers pentru a se incalzi) intr-o seara de vara si apoi am circulat o ora si un pic, pe DN1, vreo 15 km la deal si 29 km la vale :)