Kia Stonic 2020 1.2 gsl Smoke blue

User avatar
Icefinity
Posts: 20
Joined: 03 Jul 2020, 08:45
Auto: Kia Stonic
Location: București

Kia Stonic 2020 1.2 gsl Smoke blue

Post by Icefinity »

Vă salut.

Am intrat la jumătatea lunii Mai în posesia unui Kia Stonic 1.2 gsl Smoke Blue.
S-a lăsat ceva așteptat ținând cont că am făcut comandă prin Septembrie 2019 însă am trecut cu vederea ținând cont că este fabricată în Korea și adusă pe vapor + problemele cu COVID din toate țările.

În căutarea mea pentru o mașină nouă , am avut în vedere ca viitoarea achiziție să aibă:
-garda la sol mai mare
-motor aspirat pentru o fiabilitate mai mare
-fără filtru de particule (cum se pune în ziua de azi inclusiv pe benzinare)
-benzinară
-garanție bună și fiabilitatea brandului per total
-configurabil

La suma care eram disups să o dau aveam ca opțiuni:
-Kia Stonic (configurabil , garda la sol bună , benzină aspirat, garanție 7 ani)
-Skoda Kamiq (configurabil , garda la sol foarte bună , benzină turbo , garanție 4 ani)
-Hyundai Kona (ne configurabil , garda la sol bună , benzină turbo, garanție 5 ani)
-Suzuki Vitara (ne configurabil , garda la sol foarte bună , benzină turbo, garanție 3 ani + încă 7 la mișto la motor , și înca câteva componente însă la o firmă din România care este în insolvență)
-Nissan Juke (ne configurabil , garda la sol bună , benzină turbo , garanție 3 ani)

Mașina este un Trend 1.2 de 84 cp , 4 cilindri în linie , cu o masă proprie de 1145 kg , rezervor de 45l și conține:

Alături de opțiunile ce țin de echiparea TREND:
-Radio + RDS cu display de 7.0''
-bluetooth cu recunoaștere vocală
-comenzi audio pe volan
-închidere centralizată
-aprindere automată faruri
-asistență fază lungă
-oglinzi exterioare electrice și încălzite
-grilă radiator neagră si accente cromate
-mânere exterioare uși în culoarea caroseriei
-tweetere
-aux + USB
-tpms (monitorizare presiune pneuri)
-geamuri față ci tentă
-bandouri în culoarea caroseriei și în culoarea neagră
-lampă lectură față cu suport ochelari
-lampă iluminare habitaclu și portbagaj
-ABS+ESC+HAC
-priză consolă centrală
am adăugat și opțiunile:
-AEB - Evitare obstacol prin frânare automată
-BSD - Sistem avertizare și detecție unghi mort
-LKAS - Sistem de menținere a benzii de rulare
-ECM - Oglindă retrovizoare electrocromatică
-cruise control
-sistem de limitare a vitezei
-supervision cluster 3.5''
-scaune față incălzite
-volan încălzit
-tapițerie scaune - piele
-volan îmbrăcat în piele
-schimbător de viteze îmbrăcat în piele
-geamuri spate fumurii + lunetă încălzită
-lumini pe timp de zi tip LED
-lămpi de poziție tip LED
-combinație lămpi spate tip LED
-faruri halogen (bi-functionale , cu lupă) , lumini suplimentare la virare
-proiectoare ceață
-senzori parcare spate
-cameră vedere spate
-oglinzi exterioare pliabile electric
-semnal schimbarea direcției de mers incorporat în oglinda laterală
-geamuri electrice față și spate cu sistem Auto Up/Down & Safety pentru șofer
-încărcător USB
-mânere interioare uși satin chrome
-fascia centrală - black high grossy
-cutie depozitare între scaunele față
-parasolar șofer și pasager iluminat
-indicator nivel scăzut lichid de parbriz
-podea portbagaj co doua poziții de reglare
-plasă portbagaj
-discuri de frână față 15''
-discuri de frână spate 14''
-roată de rezervă din oțel de dimensiuni reduse
Total:
17.183 euro




Am mai achiziționat pentru ea:
-Scut metalic pentru protecție motor , cutie de viteze , radiator si bară față
-Covor de cauciuc pentru portbagaj
-Compresor Xiaomi , cu baterie încorporată
-Produse de îngrijire (șampon , ceară , produse pentru curățare scaune piele , bord , uși , sistem ventilație , geamuri)


Rodajul l-am făcut primii ~1400 km (deși în carte scriau 1000) respectând următoarele:
-să nu se depășească 3000 rpm
-să nu se frâneze brusc pentru a nu ovaliza discurile
-să nu existe accelerări violente
-benzină premium evo 100 de la MOL
-să fie cât mai goală mașina și să nu se tragă platformă
-să nu se conducă la aceeași turație (să se conducă si la 1800 și la 2000 , 2500 , 3000) am făcut vreo 250 km prin oraș și restul în afară
-lăsat motorul la relanti 15-30 secunde la pornirea mașinii
-lăsat motorul la relanti 1-2 minute după un drum mai mare de 200 km

Până acum sunt foarte mulțumit de mașină.
RCA-ul a costat doar 560 de lei la euroins ceea ce mi se pare foarte puțin comparativ cu fosta mașină.
Am fost și la mare , și la munte , și la țară.
Cruise controlul combinat cu lane assistul sunt geniale în special pe autostradă. Mergi zeci de km fără să folosești mâinile sau picioarele. Mai ai si AEB-ul care pune frână automat când detectează un obstacol în față.
Consumul deocamdată după aproximativ 2000 km este de cam 4.8l/100km extra urban și 6.5l/100km în oraș.

Image
Image
Image

Voi reveni și cu alte impresii.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Kia Stonic 2020 1.2 gsl Smoke blue

Post by ionutp »

In primul rand, felicitari pentru masina!
Frumos si detaliat jurnalul de bord, sa ne tii la curent.
Utile si informatiile despre garantiile altor producatori.
Masina arata foarte bine si consumul e foarte bun.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Vasil3
Posts: 20
Joined: 22 Feb 2019, 22:20
Auto: Kia
Location: Bucuresti

Re: Kia Stonic 2020 1.2 gsl Smoke blue

Post by Vasil3 »

Arata bine.
Vad ca ai pus ceva optiuni pe ea.
Cum ti se pare motorul pe masina asta ca vad ca consuma cat un diesel motorul?
Si sunt curios cum se vad stopurile acelea de led noaptea.

User avatar
Icefinity
Posts: 20
Joined: 03 Jul 2020, 08:45
Auto: Kia Stonic
Location: București

Re: Kia Stonic 2020 1.2 gsl Smoke blue

Post by Icefinity »

Frumos si detaliat jurnalul de bord, sa ne tii la curent.
Cu siguranță.
Cum ti se pare motorul pe masina asta ca vad ca consuma cat un diesel motorul?
Trage surprinzător de bine.
Am avut înainte un Peugeot 407 diesel de 2l cu 134cp si 320 nm , însă Stonic, din cauza formei , dimensiunilor și greutății , este mult mai sportivă.
Iar consumul este similar cu al unei mașini cu motor diesel.
Si sunt curios cum se vad stopurile acelea de led noaptea.
Aproape ca la un sportage.

Image

User avatar
Icefinity
Posts: 20
Joined: 03 Jul 2020, 08:45
Auto: Kia Stonic
Location: București

Re: Kia Stonic 2020 1.2 gsl Smoke blue

Post by Icefinity »

Vin cu un mic update.

Mașina se comportă excepțional după ~3800 km.

Image
Image

Am schimbat și anvelopele cu unele all-season : ”Continental AllSeasonContact”.
Estimez că vor rezista cam 4-5 ani la stilul meu de condus.

Am o impresie foarte bună despre anvelopele allseason pe care le-am tot folosit ~3 ani atât pe mașina de serviciu cât și pe fosta mașină.
Înainte de acești ultimi 3 ani am avut doar anvelope premium specifice vară/iarnă și am realizat că pentru nevoile mele , de a merge des atât în locuri foarte calde cât și foarte reci , sunt ideale anvelopele allseason.

În 99% din timp nu am sesizat nici o diferență.
Pe orice drum înzăpezit pe care urcă o anvelopă de iarnă urcă și o anvelopă bună allseason (Continental,GoodYear).
Acel 1% în care se va vedea diferența va fi fie la frânări violente de la 70+ la 0 fie la mers foarte agresiv în curbe.

În rest anvelopele premium allseason pot fi chiar mai bune decât unele anvelope specifice mai ieftine (testat împreună cu un prieten).

Image

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Kia Stonic 2020 1.2 gsl Smoke blue

Post by Nesta3 »

M-as baga si eu la niste allseason, dar:
Pe dimensiunea mea, de 215/60/17, costa 600lei bucata.
Masina vine cu anvelope vara Michelin Primacy 4, care sunt top in momentul de fata.Pret similar.
Imi poti spune cum e cu zgomotul, in special la temperaturi ridicate?
Mersi.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Icefinity
Posts: 20
Joined: 03 Jul 2020, 08:45
Auto: Kia Stonic
Location: București

Re: Kia Stonic 2020 1.2 gsl Smoke blue

Post by Icefinity »

Per total la zgomot din experiența mea cu 3 modele de anvelope diferite (Continental AllSeasonContact (mașină de muncă), Michelin CrossClimate+ (mașină personală), GoodYear Vector 4 Seasons Gen 2 (mașină de muncă), toate sunt puțin mai zgomotoase față de modelele top de vară.

De asemenea trebuie să iei în considerare că (în multe cazuri) dacă indexul de viteză de la anvelopă e mai mare ex V față de H , anvelopa va fi mai zgomotoasă însă se va încinge mai puțin la viteze de autostradă.
La fel și dacă este XL vs non-XL.

Continentalul AllSeasonContact aș spune că tinde spre partea mai zgomotoasă cu câțiva db față de competiție pe același segment însă aș zice că este cea mai all-season anvelopă dintre cele 3 testate până acum.

Michelin CrossClimate+ erau mai silențioase vara la temperaturi foarte mari în special pe autostradă însă sunt puțin mai slăbuțe pe zăpadă față de GoodYear sau Continental.

Au apărut recent CrossClimate 2 și GoodYear Vector 4 Seasons Gen 3 și sunt curios cum sunt dar va mai dura ceva până le voi schimba pe cele de pe mașina de la muncă așa că nu îmi pot da cu părerea.

Eu per total sunt foarte mulțumit de anvelopele allseason și sincer nu mă voi reîntoarce la cele specifice vreodată.
Cu toate astea aștept cu nerăbdare anvelopele fără aer pentru a nu mai exista posibilitatea de pană și a avea și un confort sporit.
https://www.youtube.com/watch?v=0k7-JP2_dKs

alexcrist
Posts: 809
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Kia Stonic 2020 1.2 gsl Smoke blue

Post by alexcrist »

Ai avut ocazia să testezi compresorul Xiaomi? Sunt curios cum se descurcă mai ales la presiuni mai mari, cum e cea din roata de rezervă temporară (4,2).

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Kia Stonic 2020 1.2 gsl Smoke blue

Post by Nesta3 »

Multumesc de raspuns!👍
Desi sunt satul de carat roti si anvelope, o sa merg totusi pe niste anvelope de iarna 100%.Ma tentau Conti astea allseason, dar avand pe masina anvelope noi, care ma vor tine 4 ani cu siguranta, mai.bine investesc in niste anvelope bune de iarna.
Cum am zis, pretul pentru allseason, cel putin pe dimensiunea mea, e mai mare si ca cel al Michelin Primacy 4 de vara dar si ca cel al Bridgestone LM005(pe care o sa le pun) de iarna.
Cand va veni vremea pentru dublu schimb, iarna-vara, 100% voi alege allseason.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Icefinity
Posts: 20
Joined: 03 Jul 2020, 08:45
Auto: Kia Stonic
Location: București

Re: Kia Stonic 2020 1.2 gsl Smoke blue

Post by Icefinity »

alexcrist wrote: 24 Sep 2020, 18:13 Ai avut ocazia să testezi compresorul Xiaomi? Sunt curios cum se descurcă mai ales la presiuni mai mari, cum e cea din roata de rezervă temporară (4,2).
Sunt mulțumit de el.
Se înfiletează ușor și sigur pe valvă.
Foarte simplu de folosit.
Umflu roțile doar cu el și mă scutește de un drum la benzinărie (nu știu de ce dar de fiecare dată când mă duc este coadă la umflat , și nu prea mă tentează să mă duc la o anumită oră sau la o anumită locație doar ca să umflu roți).
E cât palma și are cam jumătate de kg deci foarte ușor.
Se poate încărca ușor și la mașină.

Are niște template-uri pentru a alege rapid modul de încărcare (auto,minge,bicicletă,moto) , care arată rapid o valoare prestabilită (2.5bar la auto) iar de acolo poți da ușor în sus sau în jos ca să schimbi câți bari vrei.
Nu am umflat până acum roata de rezervă pentru că am văzut că își menține valoarea și nu am de ce să adaug , însă dacă ai vrea să o umfli la 4.2 bari nu te poți folosi de template-uri care urcă doar până la 3.5 bar ci trebuie să bagi manual valoarea de la 0 iar atunci poți băga până la ~10 bari.

Cât despre transport, îl țin în mașină doar când plec într-o călătorie mai lungă că nu se știe ce se poate întâmpla mai ales vara la temperaturile de peste 50 de grade la care poate ajunge interiorul unei mașini lăsate în soare.

Nu am avut nici o problemă până acum cu el , însă trebuie să se țină cont de 2 aspecte:
1.de la 2 bari în sus durează ceva să umfle (mai ales dacă roata este deja pe mașină). De la 2 bari la 2.5 aș zice că durează vreo 4-5 minute.
2.face ceva gălăgie. Aș putea spune că e similar la zgomot cu cel de la benzinărie , ceea ce poate fi deranjant dacă umfli roțile dimineața pe la 5-6 când e liniște.

Faptul că are acumulator care oricum se va degrada cu timpul este un alt dezavantaj destul de mare.

Ca o concluzie.
Dacă vrei ceva finuț , modern , care necesită 0 efort , pentru situații de urgență și nu numai și pe care îl vei înlocui în 3-4 ani , este foarte bun , are și printre cele mai bune recenzii , nu prea am văzut pe cineva să se plângă de el decât poate cei care au primit compresorul cam vechi deci bateria nu mai ținea așa de bine pentru ei dar s-a rezolvat fie prin retur fie prin garanție.
Dacă vrei ceva pentru 6-7+ ani , care să umfle mai repede , care necesită puțină condiție fizică , mai urât și care ocupă mai mult spațiu, atunci clar fie o pompă de picior cu 2 cilindri fie poate o pompă de mână.
Nesta3 wrote: 25 Sep 2020, 09:44 Multumesc de raspuns!👍
Desi sunt satul de carat roti si anvelope, o sa merg totusi pe niste anvelope de iarna 100%.Ma tentau Conti astea allseason, dar avand pe masina anvelope noi, care ma vor tine 4 ani cu siguranta, mai.bine investesc in niste anvelope bune de iarna.
Cum am zis, pretul pentru allseason, cel putin pe dimensiunea mea, e mai mare si ca cel al Michelin Primacy 4 de vara dar si ca cel al Bridgestone LM005(pe care o sa le pun) de iarna.
Cand va veni vremea pentru dublu schimb, iarna-vara, 100% voi alege allseason.
Mă bucur că te-am putut ajuta.

alexcrist
Posts: 809
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Kia Stonic 2020 1.2 gsl Smoke blue

Post by alexcrist »

Mersi de răspuns. Să înțeleg că compresorul funcționează doar pe baterie, nu funcționează și direct alimentat la priza mașinii? În perspectiva degradării în timp a acumulatorului întreb asta.

User avatar
Icefinity
Posts: 20
Joined: 03 Jul 2020, 08:45
Auto: Kia Stonic
Location: București

Re: Kia Stonic 2020 1.2 gsl Smoke blue

Post by Icefinity »

alexcrist wrote: 25 Sep 2020, 10:14 Mersi de răspuns. Să înțeleg că compresorul funcționează doar pe baterie, nu funcționează și direct alimentat la priza mașinii? În perspectiva degradării în timp a acumulatorului întreb asta.
Din păcate doar pe baterie.
Am încercat să îl folosesc și când era în priză însă atunci când îl bagi la încărcat se închide și intră într-un fel de sleep mode ce nu permite să fie pornit până nu este scos de la încărcat.

M-am documentat puțin și aparent e făcut intenționat așa pentru protecție pentru că altfel tot ar fi tras curentul din baterie și s-ar fi încărcat în același timp și ar fi afectat și mai mult bateria până în momentul când bateria ar fi fost complet inutilă , nu ar mai fi ținut deloc curent și deși l-ai fi ținut în continuu în priză tot nu ar mai fi funcționat absolut deloc.

O altă problemă este că dacă ar fi funcționat așa tot ar fi fost imposibil de folosit cu USB-ul original care are vreo 10 cm lungime doar poate cu altul aftermarket mai lung.

bucătarul vesel
Posts: 3
Joined: 12 Dec 2020, 15:23
Auto: Opel
Location: România

Re: Kia Stonic 2020 1.2 gsl Smoke blue

Post by bucătarul vesel »

Salutări.

Aș dorii să știu dacă ai făcut asigurare Casco și dacă da cât a costat. Tot odată spune-mi te rog cât de încărcat-ă ai avut cel mai mult mașina (nr. persoane, bagaje) și cum sa simțit în acel moment?. Dacă se poate o evaluare generală pe scurt a mașinii (consum, prestația motorului,etc), având în vedere că a trecut ceva timp, mulțumesc.

User avatar
Icefinity
Posts: 20
Joined: 03 Jul 2020, 08:45
Auto: Kia Stonic
Location: București

Re: Kia Stonic 2020 1.2 gsl Smoke blue

Post by Icefinity »

bucătarul vesel wrote: 12 Dec 2020, 19:56 Salutări.

Aș dorii să știu dacă ai făcut asigurare Casco și dacă da cât a costat. Tot odată spune-mi te rog cât de încărcat-ă ai avut cel mai mult mașina (nr. persoane, bagaje) și cum sa simțit în acel moment?. Dacă se poate o evaluare generală pe scurt a mașinii (consum, prestația motorului,etc), având în vedere că a trecut ceva timp, mulțumesc.
Asigurarea Casco a costat în jur de 3000 RON la Generali.
Am avut 5 persoane maxim (eu ~80kg , + 4 persoane mai plinuțe) + cumpărături pentru sărbători (1 sticlă 10 litri apă , 4 sacoșe rafie pline cu diferite fructe/legume/carne).
Cu încălzirea pornită , cauciucurile allseason și nu am simțit vreo secundă că se chinuie mașina (inclusiv pe o zonă destul de abruptă).
Singurul lucru vizibil mai diferit a fost consumul.

Cât despre consum în general.
Cu 3 persoane pe traseul:
Dimineața centura București cu trafic (~1 oră) - A1 - Curtea de Argeș - Baraj Vidraru - Bâlea Lac - Baraj Vidraru - Curtea de Argeș - A1 - centură București cu trafic (~2 ore).
3 telefoane la încărcat tot timpul , căldură dimineața și aer condiționat câteva ore la venire , viteză pe autostradă ~140km/h.
Total:494.2km / 10h:43m / 5.1l/100km
Image

Garda la sol e foarte utilă în special în excursii și când urci/cobori bordurile.
Personal mă declar mulțumit de mașină.

bucătarul vesel
Posts: 3
Joined: 12 Dec 2020, 15:23
Auto: Opel
Location: România

Re: Kia Stonic 2020 1.2 gsl Smoke blue

Post by bucătarul vesel »

Mulțumesc încă odată. Să o stăpânești sănătos și fără evenimente. :wink:

Post Reply

Return to “Stonic”