Achizitie CEED 1.4 T-GDi 7DCT GT Line Second Hand

psychoticapex
Posts: 2
Joined: 14 Apr 2022, 10:22
Auto: -
Location: Brasov

Achizitie CEED 1.4 T-GDi 7DCT GT Line Second Hand

Post by psychoticapex »

Salut,

Ma bate gandul sa iau SH un CEED 1.4 T-GDi 7DCT GT Line 2019 la aprox. 19000euro, 30000km.
Imi place cum arata si la dotari e perfecta pentru mine.

Intrebarea virala de aici de pe forum o pun si eu: Cum e cu cutia 7DCT ca fiabilitate?
Merita pentru 90% mers in oras pe distante scurte (+vreme rece de Brasov), 10% plimbari prin tara for fun si 1 drum pe an in afara tarii? M-au speriat tare povestile cu schimb de ambreiaj de la 20-30k.

Vreau sa o iau si sa o tin mult si bine. Nu ma intereseaza sa schimb masinile des.

Ar fi prima automata ca sunt satul de manuala in trafic.

Mersi.

yso
Posts: 235
Joined: 18 Jan 2019, 10:56
Auto: --
Location: --

Re: Achizitie CEED 1.4 T-GDi 7DCT GT Line Second Hand

Post by yso »

Salut,
Cutia automata merita din plin. Eu nu ma mai intorc la manuala. Acum, nu mai inteleg ce placere poti sa ai sa tot dai din maini si din picioare la volan.
Legat de fiabilitate e greu de spus. Au fost cateva cazuri aici pe forum, mai multe la Sportage. Dar la cate masini se vand nu stiu cat de relevant e.
De obicei omul intra pe forum ca sa se planga.
Cu tipul asta de cutie sunt ceva probleme si pe la alte marci. Poate mai conteaza si cum ai grija de ea. Nu stiu ce sa zic...

Acum la 19.000 de euro poate mai pui ceva si o iei de noua. Aia SH poate are ceva probleme la 30k km.

mariusceed
Posts: 33
Joined: 12 Aug 2021, 18:01
Auto: Xceed MY22 1.5 T-GDI 6M
Location: Iasi

Re: Achizitie CEED 1.4 T-GDi 7DCT GT Line Second Hand

Post by mariusceed »

nu mai inteleg ce placere poti sa ai sa tot dai din maini si din picioare la volan.
Mai dai din maini si din picioare pentru a controla masina. De exemplu, eu nu concep sa imit la volan o persoana cu stangul amputat.

Cutia automata merita din plin, daca este automata cu adevarat si daca vrei sa imiti persoana de care deja am amintit.

Daca e doar o cutie manuala robotizata, in elementul ei pe autostrada, unde te-ar putea ajuta schimbarea rapida a treptelor, in acord cu modul de condus, eco, normal, sport, nu merita deloc s-o chinui bara la bara si s-o studiezi impreuna cu producatorii pentru a stabili cat de util e s-o treci in N la semafor.

Modelele cu torque mare si DCT strica ambreiajele mai repede. In cazul Ceed, cel mai probabil ambreiajele au o viata mai lunga, dar scenariul de baza este exact acelasi.

Singurii care protejeaza in mod real DCT-ul, DSG-ul sunt pensionarii calmi.

yso
Posts: 235
Joined: 18 Jan 2019, 10:56
Auto: --
Location: --

Re: Achizitie CEED 1.4 T-GDi 7DCT GT Line Second Hand

Post by yso »

mariusceed wrote: 15 Apr 2022, 14:18
Mai dai din maini si din picioare pentru a controla masina. De exemplu, eu nu concep sa imit la volan o persoana cu stangul amputat.
Sa înțeleg ca toți cei care conduc mașini cu cutie automata sunt handicapați. Mda...
Spor la pedalat atunci. :D

Da, știu... ai condus toate tipurile de mașini cu cutie automata și totuși preferi manuala. :lol: simți masina mai bine.

mariusceed
Posts: 33
Joined: 12 Aug 2021, 18:01
Auto: Xceed MY22 1.5 T-GDI 6M
Location: Iasi

Re: Achizitie CEED 1.4 T-GDi 7DCT GT Line Second Hand

Post by mariusceed »

În trafic aglomerat, o cutie robotizată, optimizată pentru schimbarea rapidă a treptelor, este perfect nefiabilă și la fel de inutilă.

Practic, acolo unde urmează s-o chinui cel mai des, treptele I si II, cutia robotizata are sincope. Atât timp cât ști să conduci o mașină cu transmisie manuală, să pedalezi, să dai la melesteu, nu stai la toanele unei tehnologii care nu e altceva decât o inveție pentru sărăcuți.

7DCT este un compromis al producătorului. Raportat la numărul de reclamații, vânzările sunt OK, garanția generală e de 7 ani, iar la ambreiaje doar 2 ani pentru a le oferi șansa unora să le dea peste nas pedalatorilor. Sigur, la 10 k sau, 50 k, după câteva mii de km de tremurat și plecare de pe loc bruscă și frânată, un schimb de dublu ambreiaj care merge ca uns, deși e uscat, vreo 3 k e tot ce trebuie.

psychoticapex
Posts: 2
Joined: 14 Apr 2022, 10:22
Auto: -
Location: Brasov

Re: Achizitie CEED 1.4 T-GDi 7DCT GT Line Second Hand

Post by psychoticapex »

yso wrote: 15 Apr 2022, 07:56 Salut,
Cutia automata merita din plin. Eu nu ma mai intorc la manuala. Acum, nu mai inteleg ce placere poti sa ai sa tot dai din maini si din picioare la volan.
Legat de fiabilitate e greu de spus. Au fost cateva cazuri aici pe forum, mai multe la Sportage. Dar la cate masini se vand nu stiu cat de relevant e.
De obicei omul intra pe forum ca sa se planga.
Cu tipul asta de cutie sunt ceva probleme si pe la alte marci. Poate mai conteaza si cum ai grija de ea. Nu stiu ce sa zic...

Acum la 19.000 de euro poate mai pui ceva si o iei de noua. Aia SH poate are ceva probleme la 30k km.
Mersi de raspuns. Din cate am vazut, multe Ceed-uri sau XCeed-uri cu 7DCT sunt la vanzare cu km putini. Asta ma cam punea pe ganduri. Din ce am discutat cu proprietarii, nici unul nu a zis ca ar fi avut vreo problema cu cutia, dar sa ii cred? :))) banuiesc ca verificarea va fi cea relevanta.

yso
Posts: 235
Joined: 18 Jan 2019, 10:56
Auto: --
Location: --

Re: Achizitie CEED 1.4 T-GDi 7DCT GT Line Second Hand

Post by yso »

psychoticapex wrote: 20 Apr 2022, 13:17 Mersi de raspuns. Din cate am vazut, multe Ceed-uri sau XCeed-uri cu 7DCT sunt la vanzare cu km putini. Asta ma cam punea pe ganduri. Din ce am discutat cu proprietarii, nici unul nu a zis ca ar fi avut vreo problema cu cutia, dar sa ii cred? :))) banuiesc ca verificarea va fi cea relevanta.
Problema nu ar fi la cutie ci la ambreiaje. Poate sa faca figuri la rece sau la cald; tremurat la plecarea de pe loc, sa smuceasca la schimbarea vitezelor...
Garantie cred ca ai doar 2 ani la ambreiaj dar poti sa intrebi la un service Kia ca sa fii sigur.
In cel mai rau caz ia in calcul si sa schimbi ambreiajul dupa o vreme. Intreaba la reprezentanta cat te costa.

Alta problema ar mai fi un zgomot la volan la rotirea pe loc cu motorul pornit. Un fasait asa... Asata se schimba pe garantie cred. E o bucsa ceva..
Alte probleme nu ar trebui sa aiba.

Bogo2020
Posts: 91
Joined: 06 Mar 2020, 19:43
Auto: XCeed 1.4 TGDI DCT, 2020
Location: Craiova

Re: Achizitie CEED 1.4 T-GDi 7DCT GT Line Second Hand

Post by Bogo2020 »

@sychoticapex: Am XCeed cu 7DCT. Am mers doar vreo 12000 de km, dar aceia au fost in special in oras. Cutia schimba rapid si foarte fin, iar la mersul in exterior este o minunatie. Singurele momente cand e nehotarata este atunci cand incerci sa mergi cu viteza minima. Zilnic trebuie sa merg pe un o distanta scurta pe un drum neamenajat, cu denivelari. Incerc sa merg cat mai incet asa ca nu accelerez, dar mi se pare ca trece prea repede in treapta a doua si parca nu e cazul (nu smuceste, dar parca e ceva in capul meu care imi spune ca ar fi fost mai bine sa ramana in treapta I).
In afara de cazul acesta, condusul e o placere si nu mai vreau sa trec pe cutie manuala.

Tu ar trebui sa incearci sa gasesti una de test drive si vezi daca merge cum vrei tu. Dar daca ti s-a pus piticul ca este un gen de cutie mai putin fiabila, mergi pe cutie manuala si ti-ai luat o piatra de pe inima.

@yso: Fasaitul acela de la volan este de la un rulment mic, mic de tot. S-a tot discutat pe forum pt ca am fost multi loviti de problema asta. Dar din fericire s-a schimbat pe garantie in vreo 30 de minute. Presupun ca a fost un lot intreg de rulmenti afectati pt ca la dealer-ul la care am fost eu sa fac inlocuirea erau si alte masini cu aceeasi problema (Ceed, dar si un Niro).

@mariusceed: Cred ca exagerezi cand ne faci handicapati si saracuti. Te rog sa nu iti mai jignesti colegii de forum.

panzer
Moderator
Posts: 1202
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Achizitie CEED 1.4 T-GDi 7DCT GT Line Second Hand

Post by panzer »

viewtopic.php?t=25120&start=135
viewtopic.php?t=26159

S-a discutat enorm pe baza subiectului. Gasiti pro si contra, tips and tricks. Cum totul a fost scris deja nu se mai baga colegii sa va raspunda la fiecare in parte. Spor la citit.

Orice ai alege, la o masina din 2019 verifica sa aiba garantia intacta. Cum manopera este 240 lei / ora la reprezentanta sa nu fie vreo revizie facuta la coltul strazii.

Cu automata este degustibus. Eu personal as lua masina noua cu manuala. More or less la aceelasi buget ca al tau.
Daca mergi 90% in oras ar fi mult mai utila o hybrida de la Toyota. CVT-ul lor este fara moarte, si consuma si 4l/100 in varianta Hybrid.
Sau o electrica daca ai unde sa o incarci. Aud ca functia de preincalzire este superba in diminetile reci.

mariusceed
Posts: 33
Joined: 12 Aug 2021, 18:01
Auto: Xceed MY22 1.5 T-GDI 6M
Location: Iasi

Re: Achizitie CEED 1.4 T-GDi 7DCT GT Line Second Hand

Post by mariusceed »

@Bogo2020
@mariusceed: Cred ca exagerezi cand ne faci handicapati si saracuti. Te rog sa nu iti mai jignesti colegii de forum.
Unde dai și unde crapă. Se vorbea pe aici de melestecători. :lol: Deci, folosești piciorul stâng când conduci? [-X Eu nu te rog nimic, dar ar fi de bun simț să nu faci din țânțar armăsar. Ce spui tu acolo e problema ta de percepție și sunt mult prea trecut prin viață cât să-mi dai seamă că vrei să atragi atenția moderatorilor. :oops:

Nu pot cumpără modele kia hyundai cutie automată din clasa medie pentru că producătorul pune AT-uri clasice doar pe mașini tip tanc pentru familii numeroase. Te uiți în lista de prețuri și identifici exact diferențele dintre modelele cu 7DCT și AT, care sunt de mii de euro tocmai pentru că 7DCT este un compromis al producătorului care-i asigură o marjă de profit semnificativ mai mare decât în cazul transmisiei fiabile.

Cel care a deschis topicul nu a fost lămurit încă de ce sunt la vânzare kia cu 7DCT, kilometri puțini și cu proprietari foarte mulțumiți. :lol:

Bogo2020
Posts: 91
Joined: 06 Mar 2020, 19:43
Auto: XCeed 1.4 TGDI DCT, 2020
Location: Craiova

Re: Achizitie CEED 1.4 T-GDi 7DCT GT Line Second Hand

Post by Bogo2020 »

Deci, folosești piciorul stâng când conduci? [-X
Marius, daca tot ai intrebat, hai sa iti spun cum fac eu:
- cand conduc cealalta masina a familiei (care are cutie manuala) sau orice alta masina cu cutie manuala, da, folosesc piciorul stang ca sa apas pedala de ambreiaj.
- cand conduc XCeed-ul cu cutie automata sau orice alta masina cu cutie automata, nu, nu folosesc piciorul stang. E suficient dreptul.
- cand conduc o masina electrica, nu, nu folosesc piciorul stang, daaaar.... fii atent ca aici cred ca o sa imi iau cartonas rosu de la tine. Setez regen-ul la maxim si abia daca mai mut si piciorul drept pe pedala de frana pentru ca in majoritatea cazurilor frana de regen este suficienta ca sa opreasca masina.

Acum serios, tu ai ajuns la concluzi ca daca nu folosesc piciorul stang cand conduc inseamna ca sunt handicapat? Si vad ca am primit si eticheta de "melestecator"? E de bine sau de rau? Am cautat pe Google si nu am gasit.

Am inteles ca ti-ai configurat masina perfecta pentru tine si ca ai pus foarte multa pasiune in asta. Sa fii super sanatos si sa te bucuri maxim de ea. Sa nu ai incidente, iar cand o sa o vinzi peste N ani sa versi o lacrima gandindu-te la cate amintiri placute ai cu ea.
Dar si eu mi-am configurat-o fix cum mi-am dorit ca sa ma pot bucura de ea. Si la fel si ceilalti colegi care au stat si au studiat mai mult sau mai putin fiecare optiune in parte. Insa vad ca iti face placere sa strici bucuria omului ca a dat prea mult pe masina, ca e handicapat ca si-a pus o optiune, ca e saracut daca si-a pus alta, ca se va defecta, ca service-ul nu ii va repara pe garantie, ca are un drob de sare deasupra capului. Apoi vii sa imi spui ca ar fi de bun simt sa nu exagerez eu in ce spun.

Uita-te peste ce ai postat si pe alte thread-uri si o sa vezi de ce am zis ca iti jignesti colegii de forum.

mariusceed
Posts: 33
Joined: 12 Aug 2021, 18:01
Auto: Xceed MY22 1.5 T-GDI 6M
Location: Iasi

Re: Achizitie CEED 1.4 T-GDi 7DCT GT Line Second Hand

Post by mariusceed »

Mai bine rezum eu ce am spus și te las pe tine să înflorești cât vrei.

În trafic aglomerat, o cutie robotizată, optimizată pentru schimbarea rapidă a treptelor, este perfect nefiabilă și la fel de inutilă.

P.S. Totuși, e bun exemplul cu regenerarea bateriei. E o poză a societății actuale, facem economii chiar și cu prețul siguranței în trafic pentru că merită să facem manevre care pot economisi chiar și 0,1 lei, cu mașini care costă 250 000 lei. :lol:

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Achizitie CEED 1.4 T-GDi 7DCT GT Line Second Hand

Post by Nesta3 »

Nu are nicio treaba siguranța in trafic cu frânarea prin regenerare.Mai exact, cu faptul ca unii nu păstrează distanța și pot intra in tine indiferent ca folosești frâna regenerativă la electrica sau frâna de motor la astea pe combustie.Ca sa se aprindă stopurile forța de frânare/oprire trebuie sa fie de la 0.13g in sus…Toate mașinile electrice au sub 0.13g și nu e necesar ca stopurile sa se aprindă.
Iar economiile nu sunt 0.1lei și nici nu înseamnă ca dacă ai frânat regenerativ îți și baga bani in buzunar.Economiile se rezuma pe termen lung la discuri și placute(schimburi la 90-100mii km pentru o electrica) unde la o termica schimbi 2 seturi de plăcute și unul de discuri pe fiecare punte.Dacă le aduni, la ce prețuri sunt acum, te apropii de mia de euro doar pentru asta.
Se rezuma si la confort in deplasare.Oricum, când mergi cu electrica e incomparabil feedbackul la condus fata de orice termică cu manuala sau automata.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

mariusceed
Posts: 33
Joined: 12 Aug 2021, 18:01
Auto: Xceed MY22 1.5 T-GDI 6M
Location: Iasi

Re: Achizitie CEED 1.4 T-GDi 7DCT GT Line Second Hand

Post by mariusceed »

Probabil la termică ai frâna de motor, mersul la consum și atitudinea de neprost pe care n-am văzut-o la șoferii de electrice. :lol:
În special dezvoltatorii imobiliari cu Tesla accelerează până la 1 m de cei staționați la roșu. :mrgreen:

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”