Page 1 of 2

Cutie 7DCT

Posted: 13 Jan 2022, 01:40
by Andreyuku
Salut!
Am comandat un XCeed 1.5 hybrid cu 7DCT pentru ca la test drive am fost incantat de cum se comporta.
Acum citind mai multe thread-uri pe forum, am văzut ca mulți ati avut probleme cu aceasta cutie.
Puteți povesti puțin care a fost experienta, dacă v-ati tiganit cu ei sa schimbe pe garanție etc?
Am rămas șocat sa aud ca unii ati schimbat la 15.000km - 30.000km acest dublu ambreaj. Din ce aud pare cam penibil pentru o masina cu garanție bara în bara 150.000km sau 7 ani.
Dacă totuși ati schimbat din banii voștri, cât a costat? Sau oricum care ar fi prețul după ce se termina garanția? Deja m-as gândi cât de cât sa renunț la Kia sau cel puțin la aceasta cutie păcătoasă în minunatul București.
Mersi anticipat! :?

Re: Cutie 7DCT

Posted: 15 Jan 2022, 07:25
by Mikael
Salut,
Din ce imi aduc aminte ca am citit pe aici, parca doar un Xceed a avut probleme cu cutia, in rest la Sportage sunt cele mai multe cazuri. Un cost la ambreiaj undeva la 5000 lei. Chiar ieri am fost la garantie cu a mea si am vb cu băieții de acolo si spuneau ca marea greseala a utilizatorilor de 7 DCT este ca “ nu vor sa înțeleagă ca nu este o cutie clasica automata, ci este una manuala robotizată, asa ca daca la semafoare cu timpi de așteptare destul de mari s-ar pune masina in N ar salva ambreiajele”
Eu momentan am 10k cu a mea si nu am nici un fel de problema.

Re: Cutie 7DCT

Posted: 15 Jan 2022, 13:45
by cookiez
Voiau sa zica baietii aia ceva, dar nu au stiut nici ei ce. Singura legatura dintre cutiile robotizate (avea Dacia acum cativa ani, se numea Easy-R) si 7DCT-ul Kia e ca ambele folosesc ambreiaje uscate si trebuie exploatate tinand seama de asta (evitate ambreiari partiale si crawl-ul cu frana partial apasata). Modul de functionare e complet diferit.

Re: Cutie 7DCT

Posted: 16 Jan 2022, 13:53
by Faust
Băieții ăia din service, care nu prea au școală și sunt buni doar să schimbe piesele ca roboții, ar trebui să știe că atunci când mașina stă pe loc ambreiajele de la 7DCT sunt decuplate total de volantă, uzura prematură apare la plecările dese de pe loc pentru că în câțiva metri cuplează treapta a II a și dacă se rulează cu viteză extrem de mică..... atunci patinează la greu, se încălzesc excesiv și de uzează prematur.
Până la urmă..... îți cumperi mașină cu cutie automată să tot mesteci în N pentru că nu au fost în stare koreenii și conceapă ceva fiabil?

Re: Cutie 7DCT

Posted: 17 Jan 2022, 00:15
by Andreyuku
Hey pai și dacă las frână de tot, masina cuplează viteza 1 complet și nu se mai uzează ambreiajul? Sau trebuie sa apesi puțin pe accelerație?

Re: Cutie 7DCT

Posted: 19 Jan 2022, 15:15
by Cibi
Cand stai pe loc la 0 km/h, cutia e întotdeauna in treapta 1 daca esti in modul drive. Pedala de frana are cumva 2 pozitii, daca pot spune asa. Daca pui piciorul pe frana fara sa apesi foarte tare, turatia motorului e la 900-1000 rpm si atunci e cuplat ambreiajul, deci uzura. E cazul masinilor care merg cu stopurile frana aprinse cand le vezi in fata in trafic.
Daca apesi ferm pe frana, turatia scade la 6-700 rpm si atunci e decuplat ambreiajul. Eu am si autohold si daca nu apas ferm, nu cupleaza nici el .... Chestia asta ajuta daca esti in intersectie si dai prioritate dar vrei sa tasnesti mai rapid printre masini, in rest nu o folosesc :) Eu nu o scot niciodata in N la semafoare.
Similar, si pedala de acceleratie are pozitii prin care transmite cutiei sa retrogradeze sau nu in functie de cat de tare apesi

Re: Cutie 7DCT

Posted: 20 Jan 2022, 01:19
by Andreyuku
Interesante răspunsuri, mulțumesc!
E mișto faza cu 2 faze la frână, la test drive nu mi-a explicat agentul și nici n as fi avut cum sa observ pentru ca avea start-stop activ.
Eu întrebam în momentul în care lași piciorul de pe frână și lași masina sa se ducă fără sa apesi ambreiajul dacă cuplează treapta 1 și nu mai patinează ambreiajul. Sau trebuie sa apesi puțin pe pedala? Eu pun întrebarea asta doar ca să nu uzez ambreiajul.
Gen bara la bara dacă las frâna de tot e ok? Trebuie putina accelerație sa cupleze de tot? Ca în București dacă nu te miști după cel din fata se mai baga 10 mașini în fata ta :lol:

Re: Cutie 7DCT

Posted: 20 Jan 2022, 12:54
by tzuicomicina

Re: Cutie 7DCT

Posted: 20 Jan 2022, 16:06
by aqua
Andreyuku wrote: 20 Jan 2022, 01:19 Interesante răspunsuri, mulțumesc!
E mișto faza cu 2 faze la frână, la test drive nu mi-a explicat agentul și nici n as fi avut cum sa observ pentru ca avea start-stop activ.
asta cu apasatul tare pe pedala de frana se poate observa la DCT si cand schimbi din R in D, daca nu calci ferm frana o sa simti un mic soc in cutie/masina adica nu e decuplat complet cand faci trecerea, daca apesi tare nu ar trebui sa se simta nimic

Re: Cutie 7DCT

Posted: 20 Jan 2022, 23:12
by Cibi
Andreyuku wrote: 20 Jan 2022, 01:19 ...
Eu întrebam în momentul în care lași piciorul de pe frână și lași masina sa se ducă fără sa apesi ambreiajul dacă cuplează treapta 1 și nu mai patinează ambreiajul. Sau trebuie sa apesi puțin pe pedala?
...
Nu ma prind pe ce ambreiaj vrei sa apesi :)
Poate nu m-am exprimat bine cand am zis ca pedala are 2 pozitii. Tu poti apasa cat vrei pe ea dar are senzor care transmite cat e apasata.
Imediat ce iei piciorul de pe frana masina incepe sa se miste apoi accelerezi. Uzura/frecarea apare la plecarea de pe loc in acel moment cat incepe sa miste din loc toata greutatea masinii.
Ce nu-mi place mie este ca tine treapta 2 pana la 3 km/h cand retrogradeaza si daca vrei sa accelerezi de la 4 km/h iar trebuie sa frece discul .... Este cazul mersului in coloana cand abia te misti, dar mna, asta e traficul.

Re: Cutie 7DCT

Posted: 21 Jan 2022, 02:52
by Andreyuku
Pff ce varza am fost, nici nu mi-am dat seama. :^o :mrgreen:
Nu, ma refeream la plecarea de pe loc sa lași doar piciorul de pe frână de tot, dacă mai freacă sau nu cutia sau cuplează viteza de tot fără sa mai uzeze ambreiajul? Dacă nu ții piciorul pe frână mai patinează ambreiajul sau nu? (la plecarea de pe loc 2 - 3 km/h).

Re: Cutie 7DCT

Posted: 23 Mar 2022, 18:00
by riconos
Eu tocmai ce am inceput sa conduc un 7DCT pe un Xceed. Eu activez autohold-ul cand plec. La semafor intra si start stop-ul iar daca apas mai tare pe frana intra si auto hold-ul. Nu ar trebui sa trec masina in N in cazuri ca acestea. Daca o trec in N am vazut ca se dezactiveaza start stop-ul. Pare ilogic sa o mut in N.

Voi ce credeti?

Re: Cutie 7DCT

Posted: 24 Mar 2022, 15:31
by alexs

cel mai simplu video cu explicatii pentru a intelege ce au vrut colegii de mai sus sa zica.
tips: the easiest way, foloseste tot timpul autohold-ul and that s all

Re: Cutie 7DCT

Posted: 24 Mar 2022, 19:12
by Itc266
Cand sunt in trafic intens evit sa fac crawling. Astept ca masina din fata mea sa se indeparteze cat de cat si dupa plec de pe loc. Numai ca mai mereu se strecoara cate unul in spatiul creat. DCT, hate it or love it!

Re: Cutie 7DCT

Posted: 01 Apr 2022, 08:45
by mariusceed
Numai ca mai mereu se strecoara cate unul in spatiul creat.
E un fel de invitație la accidente.

Aflat în trafic aglomerat, traseu cunoscut, n-ar fi util de trecut în mod sport? N-ar mai face trecerea în treapta a II-a.