Va salut, ce parere aveti despre utilizarea uleiurilor cu specificatie C3 in motorul 1.4 MPI 100 cp G4LC ?
MULTE reprezentante folosesc Shell Helix Ultra ECT C3 5w30 cu norma C3 sau Mobil ESP tot cu norma C3 diferita fata de specificatiile producatorului A5.
Total, daca tot a incheiat contract cu Hyundai/Kia, a facut si un ulei la recomandarea lor cu norma A5:
Total Quartz 9000 HKS G 310 5w30
Uleiurile cu norma C3 sunt necesare motoarelor diesel dar si benzina cu FILTRU DE PARTICULE DPF sau GPF.
De asta multe reprezentante ca sa nu faca stocuri la mai multe sortimente, folosesc si la motorizarile pe benzina ASPIRATE si fara GPF tot ulei C3 desi am dubii ca ar fi in regula din cauza COMPOZITIEI CHIMICE DIFERITE.
Pagina Shell recomanda pt 1.4 MPI 73 kw DOAR uleiul Helix Ultra Professional AF 5W-30
INFO - Helix Ultra Professional AF 5W-30
https://www.shell.com/motorist/find-the ... _FawEcVuCW
https://www.shellro.ro/produs/shell-hel ... -af-5w-30/
Fisa tehnica Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30
http://www.shell-livedocs.com/data/publ ... 8ed596.pdf
INFO - Total Quartz 9000 HKS G 310 5w30
https://catalog.uleiuri.total.com.ro/rm ... -310-5W-30
Fisa tehnica Total Quartz 9000 HKS G 310 5w30
http://www.lubs-products-database.total ... RO_ROU.pdf
INFO - Shell Helix Ultra ECT C3 5w30
https://www.shellro.ro/shell-helix-ultra-ect-c3-5w-30/
https://www.shell.com/motorist/find-the ... _FawEcWAgi
Fisa tehnica Shell Helix Ultra ECT C3 5w30
https://www.shell-livedocs.com/data/pub ... e0aea1.pdf
INFO - Mobil 1 ESP 5w30
https://www.mobil.co.uk/en-gb/product/m ... esp-5w-30/
Fisa tehnica Mobil 1 ESP de la Autonet Romania
https://www.google.ro/url?sa=t&source=w ... YhCeaaRgKG
Va rog sa ne limitam DOAR la aceste uleiuri des folosite in reprezentanta FARA Liqui Moly, RAVENOL, Motul si alte americanisme ...
Multumesc.
Ulei A5 vs C3 pt 1.4 MPI G4LC 100 CP
Ulei A5 vs C3 pt 1.4 MPI G4LC 100 CP
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Ulei A5 vs C3 pt 1.4 MPI G4LC 100 CP
Salutare. Interesant subiect, si eu m-am gandit la asta inainte de revizie. In final am mers pe Total HKS. Din ce am inteles eu cautand detalii despre normele de ulei, diferentele pot fi rezumate cam asa:
C3 - are aplicabilitate mai larga, motiv pentru care este mai bun pe anumite criterii care insa sint irelevante pentru 1.4 MPI (protectia filtru particule)
A5 - mai specializat, si cred ca permite consum si emisii mai scazute
Despre fisele tehnice am rezerve, cel putin la Total. Eu am gasit intai fisa in engleza, si acolo caracteristicile difera substantial:
Total 9000 HKS RO: https://www.lubs-products-database.tota ... RO_ROU.pdf
Total 9000 HKS EN: https://www.lubs-products-database.tota ... 011_EN.pdf
Documente editate neglijent sau diferente intre piete? Cine stie... (oricum e si ceva neglijenta, fiindca in romana au inversat temp de curgere si inflamabilitate)
Eu am mers pe varianta recomandata de Kia, in ideea ca daca C3 ar fi fost mai bun, ar fi spus asa.
C3 - are aplicabilitate mai larga, motiv pentru care este mai bun pe anumite criterii care insa sint irelevante pentru 1.4 MPI (protectia filtru particule)
A5 - mai specializat, si cred ca permite consum si emisii mai scazute
Despre fisele tehnice am rezerve, cel putin la Total. Eu am gasit intai fisa in engleza, si acolo caracteristicile difera substantial:
Total 9000 HKS RO: https://www.lubs-products-database.tota ... RO_ROU.pdf
Total 9000 HKS EN: https://www.lubs-products-database.tota ... 011_EN.pdf
Documente editate neglijent sau diferente intre piete? Cine stie... (oricum e si ceva neglijenta, fiindca in romana au inversat temp de curgere si inflamabilitate)
Eu am mers pe varianta recomandata de Kia, in ideea ca daca C3 ar fi fost mai bun, ar fi spus asa.
Re: Ulei A5 vs C3 pt 1.4 MPI G4LC 100 CP
Producatorul Kia sau Hyundai nu "declara" care este mai bun.
Etichetele de pe masina si din manuale sunt DOAR consecinta unui contract de MARKETING.
(un fel de preinstalare din fabrica a lui Facebook pe telefoane)
Mai nou, MAJORITATEA motoarelor vandute de Kia & Hyundai fiind T-Gdi, adica GPF, dealerii nu se mai obosesc sa-si faca stocuri cu uleiuri A5/B5 si baga la toti uleiuri C3 din cauza filtrelor de particule (DPF-diesel, GPF-benzina), desi motorizarile aspirate NU au GPF.
Diferenta de componente chimice intre A5 si C3 fiind foarte mare, deoarece C3 avand un continut redus de cenusa pt infundarea GPF/DPF, foloseste un sistem diferit de aditivi.... Care nu stim daca sunt sau nu agreati de componentele NEFEROASE din motorizarile aspirate (fara turbina si fara GPF).
Etichetele de pe masina si din manuale sunt DOAR consecinta unui contract de MARKETING.
(un fel de preinstalare din fabrica a lui Facebook pe telefoane)
Mai nou, MAJORITATEA motoarelor vandute de Kia & Hyundai fiind T-Gdi, adica GPF, dealerii nu se mai obosesc sa-si faca stocuri cu uleiuri A5/B5 si baga la toti uleiuri C3 din cauza filtrelor de particule (DPF-diesel, GPF-benzina), desi motorizarile aspirate NU au GPF.
Diferenta de componente chimice intre A5 si C3 fiind foarte mare, deoarece C3 avand un continut redus de cenusa pt infundarea GPF/DPF, foloseste un sistem diferit de aditivi.... Care nu stim daca sunt sau nu agreati de componentele NEFEROASE din motorizarile aspirate (fara turbina si fara GPF).
Re: Ulei A5 vs C3 pt 1.4 MPI G4LC 100 CP
Salut,
De unde este tabelull ala?
eu in manual nu am gasit si chiar ma intereseaza si pe mine specificatiile pentru fiecare tip de fluid ( racire, ulei, frana, etc ) pentru 1.5 T-GDI de pe xceed
Multumesc
De unde este tabelull ala?
eu in manual nu am gasit si chiar ma intereseaza si pe mine specificatiile pentru fiecare tip de fluid ( racire, ulei, frana, etc ) pentru 1.5 T-GDI de pe xceed
Multumesc
KIA XCEED 1.5 T-GDI, 6MT, QY, MY22
Re: Ulei A5 vs C3 pt 1.4 MPI G4LC 100 CP
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .