KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

Salutare. Sunt nou pe forum si am zis sa impartasesc si eu cu voi Operatiunea Masina Noua avand in vedere ca o parte din din decizie s-a bazat pe ce am citit pe forum.
Astazi am dat comanda pentru masina din titlu, culoarea Celadon Spirit Green (culoarea de lansare). Decizia finala a survenit in urma vizionarii a zeci de filmulete cu mai multe modele din gama Crossover, cateva TD, lecturarea a numeroase review-uri și discutii cu mai multi dealeri + latura emotionala a deciziei. Am o familie cu 2 copii relativ mici iar masina sotiei care este folosita si ca masina de familie este o Skoda Kodiaq. Drept urmare nu aveam nevoie pentru mine de o masina foarte mare, aveam nevoie de o jucarie.

Saga alegerii a inceput in momentul in care am vazut o reclama pe internet la Kia Ceed SW, undeva pe la inceputul lui iulie. M-am dus in showroom-ul cu nr. 1 la Kia sa vizionez masina si eventual sa fac un TD. Acolo am dat peste un vanzator prea putin interesat sa vanda si mai mult interesat sa doarma la birou. Drept urmare a trebuit sa ma plimb singur prin showroom, nefiind asistat. Acolo am vazut insa Kia ProCeed care mi-a placut foarte mult. M-am intors acasa si am vizionat mai multe filmulete pe youtube si am zis ca asta trebuie sa fie urmatoarea mea masina. Drept urmare, m-am dus in showroom-ul nr. 2 unde am dat peste un vanzator foarte profi. Acolo insa nu aveau disponibil ProCeed nici pentru vizionare, nici pentru TD. Cand sa plec....am ochit un Xceed (model pre-facelift) expus. To make a long story short...a fost dragoste la prima vedere. Era cu cateva zile inainte de lansarea facelift-ului. Din nou m-am dus acasa si am asteptat cumintel lansarea facelift-ului. Dupa lansare dragostea a crescut si mai mult. Vanzatorul de la showroom 2 a intrat in concediu si a trebuit sa astept sa se intoarca. Intre timp am fost la showroom 3 unde am aflat ca au un XCeed (vechiul model) cu 1.5 T-GDi 7DCT pentru TD. Experienta a fost una sublima. Intre acest moment si ziua de astazi am cercetat piata dar mai mult ca sa ma conving ca XCeed este masina potrivita, nu ca sa ma conving ca alta este masina potrivita. Deci eram vanator de defecte la alte modele (Mazda CX-30, Ford Focus Active, T-ROC, Skoda Kamiq, Honda HR-V, frantuzestile sunt cu probleme si scumpe la intretinere iar italiencele nu sunt deloc fiabile). Am mai avut 2 Mazda 3 care au fost foarte sexy si fiabile insa amandoua au suferit foarte mult la calitatea plasticelor si imbinarilor chiar daca la prima vedere pareau foarte solide si cu plastice de calitate. Ford Focus este o masina plictisitoare, la T-ROC primesti foarte putina masina la bani foarte multi iar Skoda Kamiq mi se pare entry level ca si calitate. HR-V, o masina foarte frumoasa si fiind o Honda banuiesc ca este si fiabila, la aceleasi dotari ca si XCeed m-ar fi costat cu peste 10000 euro mai mult si nu as da mai mult de 35000
pe o masina.

In sfarsit astazi s-a intors si omul meu din concediu si am dat comanda.
Am ales GT Line ca si nivel de echipare + cam toate optionalele disponibile in fisa produsului (in valoare de peste 5000 euro) fara trapa careia nu ii vad rostul. Ma va costa in final circa 32500 euro (dupa ce scad 2 rable si ecobonusurile aferente).
Dotari optionale pe care nu le am sau nu le-am vrut:

Trapă acționată electric 696 € - nu ii vad rostul, am mai avut la un BMW si in 4 ani am folosit-o doar o data. In plus, eu am 2 metri inaltime si mi-ar fi mancat pe inaltime din spatiul disponibil circa 7 cm. Ar fi insemnat sa stau cocosat la volan.
Asistare rulare pe autostradă - HDA (Highway Driving Assist) include Navigație pe baza Cruise Control inteligent - NSCC (Navigation Based Smart

Cruise Control) 278 € - La noi in Romania nu prea ai unde sa folosesti Cruise Control. Teoretic pe autostrada dar in Romania pe banda a doua mai mereu circula diversi cu 100 km/h (aviz celor care stau in coada unui tir vreo 5 minute cat timp nu trece nimeni pe banda a 2a si cand vine o masina din spate pe banda a 2a se hotarasc sa taie calea masinii de pe banda a doua si sa depaseasca cu 100 km/h tirul in spatele caruia au stat). In plus, indiferent de drum eu mai mereu depasesc cu vreo 20 km/h viteza legala, as face-o si cu Cruise Control, iar aceasta dotare m-ar limita.

Tapițerie scaune - piele 696 € - subiectiv, imi place mai mult cum arata pielea intoarsa (pe care am si ales-o). In plus, pielea normala este mai sensibila decat cea intoarsa...am vazut masini cu piele normala care se se umfla, nu gasesc un termen mai potrivit.

Funcţie de memorare a poziției scaunului șoferului 255 € - aceasta masina fiind jucaria mea proprie si personala pe care doar eu as conduce-o nu vad rostul memorarii pozitiei soferului.

Scaune față ventilate 387 € - ar fi aparut un conflict de configurare cu parbrizul incalzit. Parbriz incalzit ma mai avut pe o Skoda Superb, scaune ventilate nu am avut vreodata. Parbrizul incalzit mi se pare una dintre cele mai importante dotari la o masina, iar despre scaune ventilate nu cunosc cat de mult ajuta si nu are cum sa iti lipseasca ceva ce nu ai avut vreodata, nu-i asa?

O mentiune as face fata de ajustarea electrica a scaunului soferului. Am ales-o dar din cauza unei erori a aplicatiei de comanda apare in formularul de comanda cu ajustare mecanica. Dar la fabrica s-a transmis codul corect.

Acum timp de cel putin 6-8 luni va trebui sa ma inarmez cu rabdare.
Din pacate noua politica Kia (din martie anul curent) este de a nu creste exponential preturile concomitent cu refuzul de acorda orice fel de reducere.
Asa ca fiind cu Rabla (2 masini Euro 3, deci minus 3000 euro) am scos masina la pretul final de circa 32500 euro.
Desi 32500 euro pare mult pentru o masina non-premium (dar care cred eu tinde catre premium), opinia mea oarecum obiectiva (subiectiva ar fi daca m-as referi la aspect) este ca primesc foarte multa masina comprativ cu alte marci unde la aceeasi bani as avea doar jumatate din dotarile XCEED-ului. Am comparat n fise de produs de la m modele de la k marci si am ajuns la a face aceasta comanda. Pe deasupra am si urmarit o gramada review-uri pe youtube de la mai multe modele (in special cele de canalele atelierul de detailing si masinicorecte - unde Vlad mi se pare unul dintre cei mai obiectivi si pregatiti oameni din bransa). In plus garantia oferita de KIA este inegalabila pe piata.
Fiind subiectiv in momentul de fata apreciez ca primesc foarte multa masina la un pret corect.

Toate bune si va tin la curent!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

mariusceed
Posts: 33
Joined: 12 Aug 2021, 18:01
Auto: Xceed MY22 1.5 T-GDI 6M
Location: Iasi

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by mariusceed »

Cred că ai prins o majorare de 6000 Euro, chit că GT line e o configurație nouă pe XCeed.

Am pus cam tot ce ai în listă, mai puțin DCT-ul cu automatizările compatibile, style+, tapiterie stofa-piele sintetica si hayon de trântit până am găsit WD-40 prin casă, 24k (mașină livrată de revelion, fără rabla, fără Romică Țociu).

30k era XCeed-ul Phev MY21, vândut până de curând, pret cu optionale, cu reducere.
Probabil îl vor relansa la 30 k, preț de pornire.

În 2019, XCeed și Mercedes GLA erau comparabile ca preț (în Germania). Pare că vor reveni la același nivel de preț. :shock:

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

La toți producătorii este aceeași situație, au sărit preturile pana la cer. În ceea ce priveste comparatia cu GLA, cu tot respectul, mi se pare un pic cam hazardata comparația ta. În plus, echiparea GT Line vine cu un plus de 2-3000 la preț fata de Style, am pus opționale de circa 5500 fata de GT Line, DCT plusează cu vreo 1000 etc etc etc. Du-te te rog si configurează un T-ROC DSG 1.5 TSI cam cu aceleași dotări ca XCEED-ul meu și o sa iti iasă un preț de 48000+...în plus XCEED este mai mare și are o garanție de 7 ani, nu 2 ani ca la VW. Mazda CX-30 cu aceleasi dotări ca la XCEED se apropie de 40000 și deja la câte sunt pe strada a început sa para o mașină banala.
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

mariusceed
Posts: 33
Joined: 12 Aug 2021, 18:01
Auto: Xceed MY22 1.5 T-GDI 6M
Location: Iasi

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by mariusceed »

https://www.youtube.com/watch?v=Yjn2u5bBoe4

"Kia XCeed mit einem 1.6 L R4 Turbo mit 204 PS / 265 Nm Drehmoment für 33.860 Euro und den Mercedes Benz GLA 250 mit einem 2.0 L R4 Turbo mit 211 PS und 350 Nm Drehmoment füf 33.800 Euro" :mrgreen:

E motorizarea Ceed GT la care n-am avut acces pentru că n-am vrut 7DCT.

Corect, concurența a majorat prețurile de anul trecut, iar acum au declarat toți scăderi în vânzări de 20%. Kia-Hyundai vor păți același lucru în raportările de anul viitor.

În continuare sunt potențial client și cunosc extrem de bine piața. :lol: Aștept statisticile de anul viitor și întoarcerea discount-urilor.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by Nesta3 »

singura chestie misto la GLA de 33mii euro e motorizarea.In rest, design interior de anii 2000, navi aia hidoasa și useless.Poate la materiale sta mai bine și la faptul ca poți opta pentru tracțiune integrala.(dar la alți bani).
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

Marius:

1. Te asigur ca GLA este mult mai puțin dotat decât XCEED la același preț. Doar motorizările sunt comparabile (ca si putere). GLA are aproximativ același preț cu dotări basic doar pentru ca este Mercedes.
2. Nu știu unde și ce configurare ai făcut la XCEED de ti-a rezultat un preț de 24000 în condițiile in care cel mai ieftin XCEED (XCeed MY23 1.0 T-GDi 6MT CITY) este 23.200.
3. "Chiar și așa", vorba lui Firicel, timp de 1 luna am făcut zeci de configurari la concurenții direcți ai lui XCEED (premium sau non-premium), m-am urcat în mașini în showroom-uri, le-am condus, am vizionat zeci de reviewuri pe youtube și pot sa afirm urmatoarele: i) XCEED are de departe cel mai bun raport pret/dotări, bineînțeles luand în considerare și calitatea finisajelor, ii) motorul 1.5 T-Gdi bate la poponeata majoritatea motoarelor de la concurenta care livrează mai mult sau mai puțin același număr de căluți și iii) mult blamata cutie 7DCT, dacă este utilizata corect nu iti va crea probleme (avem în familie DSG cu dublu ambreiaj uscat de vreo 10 ani și de asemenea a fost hulita aceasta transmisie dar am respectat indicațiile producătorului și nu am avut nici cea mai mica problema).
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

Și mai adaug urmatoarele:

1. Pana și nemții de la AutoBild au declarat Kia Xceed cea mai buna masina sub 35000 euro, în condițiile în care ei sunt foarte naționaliști (am trăit și lucrat acolo).
2. Noi românii suntem cam "parerologi", iubim forma fără fond, am fost scuipat în trafic la propriu când am reproșat ca nu mi s-a acordat prioritate și mi s-a replicat - "tu nu vezi ca tu ai opel, iar eu Mercedes?"- dar vest europenii nu sunt asa iar Kia Xceed a fost și este considerat un best buy de către aceștia. În plus, KIA a fost pe invers fata de piață în ultimii ani, statistic vorbind. Piața a scăzut, KIA a crescut. Oare de ce?
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

Iar costurile de exploatare-întreținere și garanția sunt aproape imbatabile în cazul KIA, în general.
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

mariusceed
Posts: 33
Joined: 12 Aug 2021, 18:01
Auto: Xceed MY22 1.5 T-GDI 6M
Location: Iasi

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by mariusceed »

Am mașina în semnătură, comandă octombrie 2021, livrată în decembrie 2021.

N-am trapă pentru că nu cred în fiabilitatea kia hyundai (cu atât mai puțin de când am mașina :lol: ). Hayonul electric e pentru domnișoare, nu sunt comod și aș vrea să înlocuiesc doar amortizoarele. Pielea e lux, mie nu-mi place. 7DCT nu-i pentru mine. Merg la consum, dar mă supăr des, un ambreiaj de înlocuit când nu mi-o mai plăcea e mai OK. Eventuale probleme la transmisie sau ambreiaje înseamnă zeci de mii de km de bănuieli și confirmări, o eventuală înlocuire gratuită doar în primii 2 ani, mers OK 5000 km, după care povestea e în buclă.
În rest am toate opțiunile pe XCeed.

Deci, sunt un părerolog avizat.

Mercedes GLA 250 se apropie acum de 60 000 Euro. Poate o fi și la 50k. :roll:

"Pe vremea mea" era cel mai bun raport preț-calitate în raport cu orice trăsnaie cu gardă la sol (criteriul meu de bază). Pe la final de an se anunță niște modele pe la concurență și cred că nu-i de bine pentru kia.
Last edited by mariusceed on 12 Aug 2022, 20:06, edited 1 time in total.

mariusceed
Posts: 33
Joined: 12 Aug 2021, 18:01
Auto: Xceed MY22 1.5 T-GDI 6M
Location: Iasi

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by mariusceed »

Iar costurile de exploatare-întreținere și garanția sunt aproape imbatabile în cazul KIA, în general.
OK, văd că ai comandat și tu recent. :lol: Nu zic că-i rău, poate e bine, însă genul ăsta de afirmație nu prea are valabilitate în cazul meu, după 6 luni. Crede-mă, garanția aia e luată/dată la mișto de kia.

You will see!!!! :lol:

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

Nici eu nu am trapa, nici eu nu am piele în adevăratul sens al cuvântului. DCT este mai mult o chestie de preferință subiectiva, portbagajul cu telecomanda este o chestie de confort derivata din lene. Iar când am folosit termenul de "parerolog" nu m-am referit la tine, ziceam de romani în general.
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

Am deținut pana acum vreo 10 mărci de mașini diferite și am lucrat vreo câțiva ani în domeniul auto. Drept urmare, pot sa iti spun din experienta ca modul în care se aplica garanția depinde foarte mult de service-ul în care mergi. Ăștia din service sunt ca preoții cu biblia: interpretează garanția după bunul plac, indiferent de marca. Privind din alt unghi, de exemplu VW vs KIA, 2 ani vs 7 ani, tot din experienta vorbind, dacă luam garanția ca o ecuație, 70% din x vs 70% din y, unde 70% reprezinta gradul de punere în practica al garantiei, x = 2, y=7, care este mai mare?

În alta ordine de idei, Marius, te comporti ca o "cartita" a companiei x infiltrata în compania y. Deții o KIA dar te plângi de KIA si le lauzi pe concurente. Dacă ești nemulțumit de KIA, nu doar de masina, de companie în general, atunci vinde-o și cumpara-ti ceva de la concurenta. Lasa-ma și pe mine te rog sa ma dau cu capul de aceleași ziduri ca și tine. Sunt mai masochist din fire...
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

Marius,

M-am uitat și eu acum pe acel video de pe YouTube unde compara GLA cu XCEED. În plus, m-am uitat și peste comentarii. Dacă și nemții spun ca XCEED îl bate la funduletz pe GLA (care este al lor) din mai multe puncte de vedere ținând cont ca cel din urma se dorește a fi premium iar primul nu...asta spune multe...
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

mariusceed
Posts: 33
Joined: 12 Aug 2021, 18:01
Auto: Xceed MY22 1.5 T-GDI 6M
Location: Iasi

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by mariusceed »

Bine, în primul meu comentariu de cârtiță infiltrată am remarcat creșterea prețului cu x euro, estimare personală. Tot eu am spus că vânzările concurenței kia au scăzut cu 20% după majorarea prețurilor. Comparația cu GLA era la diverse. La același preț, îmi cumpăr și lanț de aur și asta ar fi singura laudă pe care i-o aduc. :lol:
După 3 intervenții în service pe aceeași problemă încă nerezolvată m-am cam prins cum stă treaba cu garanția kia. Sigur, e loc de mai bine, dar de îmbunătățiri mă apuc de luni dimineață. =P~
Am avut 5 bucăți de la producătorul auto cu garanții de frigider și acolo problemele se rezolvau înainte de expirarea garanției. :lol:

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

Toate mașinile au probleme, toate mărcile au garanții discutabile. Experientele fiecăruia sunt diferite. Eu la VAG (1 Tiguan și o Skoda Superb) am avut numai probleme în garanție și de fiecare data am plecat din service dând pe la sfinți pe toți cei care lucrează acolo. Am un prieten care a dus acum mai multi ani un auto premium al unei mărci cu "garanție de frigider" la revizie la un anumit service de reprezentanta, a parcat, a lăsat cheile și i s-a spus sa revină peste 3 ore. În acest timp, el si-a luat un număr impresionant de cafele și a păzit masina de la distanta. În tot acest interval masina a rămas nemiscata în parcare. Peste 3 ore și ceva a fost sunat și i s-a spus ca masina este gata și poate sa o ridice.
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”