KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

@Skemosu

Mulțumesc de gândurile bune. Chiar astăzi am configurat o Mazda 3 cu dotări cam 80% din Xceed-ul (am facut-o doar pentru ca pentru fiul meu cel mare exista o singura marca pe lume: Mazda), benzina (nu tu mhev, nu tu phev)...fac din nou o paranteza (am uitat sa menționez ca pentru mine era esențial sa aibă masina și un ajutor electric pentru ca lucrez în centrul Bucureștiului și este pur și simplu aur pentru mine parcarea gratuita)....intorcandu-ma la Mazda...prețul configurării a fost de 39000 și ceva. În plus am mai avut deja 2 Mazda luate de noi da care am fost foarte mulțumit dar a venit momentul pentru o schimbare.
În primul rand eu nu am făcut studiul de piață comparând cu modelele mai-sus mentionate de tine. Am comparat doar cu crossovere compacte. Pentru simplul motiv ca în București o garda la sol mai mare este sfanta. Avem gropi si borduri cat sa dam si la altii. Și m-am speriat după ce am prețul mașinilor configurate (in jur de 40000 și mult peste la CX-30 și T-ROC), în jur de 60000 la GLA și X2, Focus Active nu îmi inspira, ATECA=T-ROC, Kamiq e trista rau și slab dotata etc etc etc.
Un alt lucru pe care nu l-am menționat este faptul ca am un verișor primar, inginer mecanic, care în 25 de ani de cariera a trecut pe la VW, Seat, Skoda, altele și Kia. Când i-am enumerat mașinile pe care le am în vedere a răspuns fără ezitare: Kia Xceed. În plus mi-a spus ca acea garanție de 7 ani chiar funcționează și ca la capitolul fiabilitate Kia le-a ajuns din urma sau chiar le-a depășit pe celelalte mărci la care ma gândeam.

Am făcut drive test cu toate masinile luate in vizor și am urmărit pe youtube zeci de filmulețe si reviewuri (mai ales cele realizate de Vlad de la atelierul de detailing) și a ieșit pe locul 1 Kia XCeed...cel puțin pentru mine. Din punct de vedere subiectiv, XCeed mi se pare una dintre cele mai reușite mașini din ultimii ani. Are linii fluide și moderne. Ca sa vezi ca nu sunt fan KIA înrăit, par exemple, noul KIA Sportage mi se pare urat cu spume in comparație cu modelele anterioare.

Un alt aspect pe care nu l-am menționat avand in vedere problemele DCT...aceleași pe care le-a avut și DSG. Am un prieten care are un service și care este doxa in mecanica. La el se poate ajunge doar cu super-recomandare. I-am menționat temerile mele și omul mi-a explicat ca dacă utilizez masina intr-un mod corect atunci nu am de ce sa imi fac probleme (asta a fost doar concluzia după o ora de explicații teoretice și practice).

In ultimul rand, în ceea ce priveste mașinile enumerate de tine (majoritatea nu au garda la sol dorita) iar cele premium, varianta cheala, pleacă de la 30 k ish...Cu dotări ca XCeed ajung pe la 50k cel puțin.
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

@Skemosu

În ceea ce priveste optionalele care tu crezi ca nu erau necesare...La toți ne este greu dar nu la fel. Cu alte cuvinte, nevoile si perceptiile oamenilor sunt diferite.
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

skemosu
Posts: 29
Joined: 05 Apr 2022, 20:03
Auto: i20
Location: Sibiu

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by skemosu »

@Nesta: intra pe mazda.ro si configureaza un Mazda 6 Attraction G165 si vopsea Rosu Soul. Mie imi da 31480 euro. Sa nu fie actualizat configuratorul? La fel si pe celelalte configuratoare on line...pana in 35 k ies masini destul de dotate.

Ma rog, nu zic sa fi luat Mazda 6...daca era dorit asa mult un crossover pt "off road de Bucuresti", dar ca idee , Mazda 6 e o clasa mai sus ca XCeed, si la fel de dotata , la aceiasi bani.

Daca nu e actualizat configuratorul ..ok..dar daca e, si Mazda 6 costa cat XCeed...atunci, cu toata iubirea de Kia...ceva e gresit...

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

Off topic

@Skemosu - ti-am explicat de ce nu mai vreau Mazda...deși sunt mașini foarte bune si nu am avut nicio problema cu ele....prea multe Mazda în viata mea deja. La Mazda doar echiparile GT si GT plus + opționale egalează Kia mea și la aceste echipări vb de 35k+.

Și revenind la topic - am explicat de ce am ales Kia.
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

Bogo2020
Posts: 91
Joined: 06 Mar 2020, 19:43
Auto: XCeed 1.4 TGDI DCT, 2020
Location: Craiova

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by Bogo2020 »

Daca tot comparati masini, e normal sa fie cat de cat la acelasi nivel. Adica comparam mere cu mere, chiar daca unele sunt galbene, altele verzi, sau rosii, sau in dungi si picatele. Dar macar sunt mere. Ca daca comparam mere cu pere, nu mai iese socoteala.
Adica macar sa fie o motorizare "pe acolo", cam acelasi clasa/stil de caroserie (care influenteaza pretul din motive subiective si obiective) si cam aceleasi optiuni, daca se poate. Stiti si voi ca la unele marci pretul unui model se dubleaza doar din optiuni.

Skemosu, cred ca glumesti cand zici ca la acelasi pret iti iei modele "premium". Chiar acum stau cu un configurator Merc, cu o frumusete de clasa A, jante de tabla "cu zece orificii" (nu glumesc, asa scrie in descriere), faruri cu halogen, motor de 136CP. Totul pentru doar 30k. Daca comparam, clar 30K este cu fix 2K mai putin decat 32K. De unde rezulta ca un A180 baza este super afacere. Chiar te rog sa incerci sa faci o configuratie la oricare din marcile premium. Dar te avertizez ca pretul creste dureros daca indraznesti sa adaugi optiuni (si ai o tarla de optiuni care mai de care). Apoi sa ne spui daca ai dat avansul pentru masina de vis. Eu iti doresc sa ma insel rau de tot, iar tu sa iti configurezi o racheta cu toate optiunile posibile la 30k.

Nu te supara, dar sa stii ca si eu am facut multe teste si n-shpe configuratii de la alte marci, dar am incercat sa fiu rezonabil. Ca daca nu eram, acum conduceam un A180 cu jante de tabla. Dar acel premium de care vorbesti tu era cam ca janta de care iti tot zic: premium, dar cu gauri. Multe gauri.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by Nesta3 »

la ultima mea vizita pe site la mercedes, a class era 22 mii cu jante de tabla și faruri halogen…bineînțeles, la interior cu pușcăria aia de navi de 5 inch și etc..
Nu are rost sa comparam, ca și la audi, vrei motor de 1.5 150cp(adică echivalent cu xceed), bang ,30mii euro fără opțiuni.
Unii poate nu înțeleg ca nu xceed e mai buna decât restul ci restul nu ajunge per total ca mașini la nivelul lui xceed.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

Total de acord cu Bogo2020.

Știu cu siguranta ca la mărcile premium aproape jumătate din prețul de achiziție este reprezentat de marca. Am spus intr-un post anterior experienta unui prieten care datorita unei înțelegeri între compania care lucrează și triada germana premium si-a luat un A5 (preț de lista 65000) cu 35000, brand new. Si repet ce am spus atunci, nu cred ca Audi a iesit in pierdere. Dacă ați avea curiozitatea sa configurați un premium cu aceleasi dotări ca XCeed-ul meu veți vedea ca va apropiați sau săriți de 60k.

Am lucrat în domeniul auto acum vreo 15 ani. Pe lângă faptul ca încă mai am o gramada de prieteni care încă activează în domeniu și de la care am primit o sumedenie de informații prețioase despre mai multe mărci și modele (mai ales legat de probleme) am sa va spun o foarte scurta poveste...Am văzut documentele de import ale unei mașini vândute de mine cu 11000 euro. A intrat în tara la pretul de 4000 USD. Acest aspect este valabil pentru toate mărcile dar din informațiile mele cei de la Kia sunt printre cei mai puțin lacomi din tot domeniul auto.

Reamintesc ce spuneam intr-un post anterior:

"....masina este o combinație de:

subiectivism +
nevoi (aici includ si nevoia de ajutor electric pentru ca...parcare municipala gratuita in Bucuresti + garda la sol mai mare pentru ca...Bucuresti) +
pret +
dotari disponibile +
feeling la TD +
fiabilitate observata si cuantificata prin rata de defectiuni la suta de masini +
modul de exploatare și întreținere +
dealer care stie sa isi vanda marfa +
noroc +
buget disponibil +
garantie +
modalitati de finantare (kia este singura marca la care impuls leasing oferă finanțare pe 7 ani și rata este mai suportabila) +
plecat urechea în stânga și în dreapta la experientele altora +
parerile specialistilor avizati."

In concluzie, fiecare le cunoaște pe ale lui...
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

Majoritatea parerologilor cât de cât avizati din domeniul auto au afirmat ca XCEED este un GLA produs de KIA. Poate ca GLA este cu o clasa peste XCEED la calitatea materialelor din interior dar XCEED super dotat este 32k iar GLA este peste 60k cu aceleasi dotări. Nu sunt vulpea care nu ajunge la struguri pentru ca mi-as permite sa imi iau și GLA (cu ceva eforturi financiare în plus caci vb de leasing) dar oare se merita doar pentru ca este Mercedes?
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

Și încă ceva...ultima oara când am verificat nu eram vreun snob. Recent am cumpărat o casa la rosu dintr-un complex de case înșiruite în București. Ca sa pot sa ma duc pe santier și sa car diverse materiale de construcții am renunțat la o Mazda 3 din 2012 și mi-am luat un Opel Astra H Caravan din 2007 pentru ca nu îmi pica gradele. Dezvoltatorul (care a livrat celelalte case la cheie) la începutul construcției conducea un Fiat Bravo. Mi-a vândut mie casa la rosu (fiind primul cumpărător) și din banii aceia si-a luat un BMW X5, ultimul răcnet, ca asa cum a zis el "nu voia sa creadă muncitorii ca este vreun sarac". După o perioada s-a convins ca BMW X5 nu se pupa cu mersul pe santier și carat de materiale și s-a întors la Fiat Bravo. Deci...alegerea mașinii necesita și un anumit tip de echilibru și obiectivism + nevoile omului la un moment dat.
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

Și ca să concluzionez:

Din punctul meu de vedere nu se merita în 2022 sa iti iei masina premium noua decât dacă ai bani de te plictisești. Dacă ești un om din clasa medie mi se pare hazardat sa dai dublu pe o mașină premium vs masina non-premium mai ales în condițiile în care calitatea mașinilor non-premium s-a apropiat "periculos" de mult de calitatea mașinilor premium însă ecartul de pret s-a menținut. Masina SH nu mai vreau caci doar în acest caz, dacă ești un om din clasa medie, s-ar merita sa iti iei o mașină premium, din punct de vedere al pretului bineinteles. Este o loterie cu mașinile noi (poți sa stai cu ea mai mereu prin service dacă ai ghinion dar întra în funcțiune garantia) dar riscul creste exponențial în cazul mașinilor sh sa bagi bani la greu în ele și asta pe barba ta caci nema garanție. Dacă s-ar găsi cineva sa îmi zică ca dacă îmi iau masina noua în leasing as plati-o dublu ii spun urmatoarele: am făcut calculele...toată combinația m-ar costa 2000 euro în plus cumulat pe 7 ani caci dobanda este 0 pentru persoanele juridice și as plăti doar niște comisioane în valoare de circa 300 euro pe an. Eu zic ca se merita...
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

Tocmai am configurat un A200 163 CP benzina 7DCT (fără ajutor electric și cu garda la sol normala). L-am configurat exact ca XCeed-ul meu (adica cu aceleasi dotari). Preț final: 46000!!! Repet: doar cu motor termic și garda la sol de 14 cm. Nu cred ca acel plus de calitate și feelingul de premium ar merita 15k (dacă am pune și un hybrid și am mari garda la sol pe A200). GLA am configurat acum 1 săptămână și a sărit de 60k.
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

User avatar
Minu
Posts: 926
Joined: 26 Sep 2009, 13:30
Auto: Kia Ceed GT MY23
Location: Ploiesti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by Minu »

Sa o stapanesti sanatos si felicitari pentru alegere.Cat despre Mazda 3, esti sigur ca una ca a ta se duce in ~40.000 euro?Ca mie oricate as pune pe ea nu ajung acolo.
***Ceed GT MY23 Blue Flame
***Yamaha Tracer 9GT MY23

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

@Minu

Merci. Da, sunt foarte sigur. Mi-a ieșit 39 k.
Dacă se scade rabla ajungi la 36k. Nu stiu daca mai dadea si dealerul ceva. Însă, repet, dacă nu as mai fi avut 2 Mazda 3 pana acum mi-as fi luat o Mazda chiar dacă era mai scumpa. Niște mașini impecabile dar am vrut sa mai diversific.
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

bogdan.adrian.bv
Posts: 60
Joined: 30 Nov 2020, 17:00
Auto: Xceed
Location: Brasov

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by bogdan.adrian.bv »

@DCC08 Bun venit în comunitate și felicitări pentru comanda. Sunt curios să vedem pozele cu GT line în lumea reală nu în broșuri și prezentări oficiale, impresii la cald cât și hulk în acțiune. Felicitări și mulți km fără incidente.

Arată fain configurată, destul de similară cu ce am și eu acasă însa în echiparea veche de style+. Este o mașină corectă și da cu nebunia din piața a urcat binișor în preț însă comparativ și cu restul ofertei este încă o alegere foarte bună.

Este o nebunie în tot ce privește automotive în ultima vreme, lucrez ca analist financiar la un producător automotive și ce șocuri sunt în lanțurile de distribuție mai ales pe componente electronice nu am văzut în ultimi 7 ani, toți încearcă să facă un ban rapid acum mai ales furnizorii către tier 1 și mai departe șocuri către OEM.

Bine totuși că nu avem problemele din piața nord americană unde dealerul pune by default câteva mii / zeci de mii de dolari peste prețul de listă al mașinilor.

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: New Hulk - KIA XCEED 1.5 T-GDi 7DCT GT Line MY23

Post by DCC08 »

Bine v-am găsit Bogdan.
Recunosc ca jurnalul tău a fost unul dintre elementele care m-au convins sa fac aceasta alegere. Pe aceasta cale iti foarte multumesc.
Știi cum e...fiecare le știe pe ale lui...În cercul meu de prieteni și în familie când le-am spus ce masina am comandat fiecare venea cu câte o contra-propunere. Nu pot sa zic ca sunt capsoman, pot fi convins argumentat dar...un mic argument în favoarea mea...Deși ma încadrez la plata unei rate consistente la leasing jumatatea mea mai buna mi-a impus un threshold de circa 400 euro (cu casco inclus). Iar în cazul kia este singura marca unde firma de leasing acorda finanțare pe 7 ani și astfel iese rata de 420 euro (cu casco inclus). Și as fi continuat pana mâine cu contrargumentele în fata prietenilor și rudelor.

În alta ordine de idei...Bogdan, poți sa îmi lași și mie aici un îndrumar de utilizare al 7DCT? Am citit o gramada, am ascultat n păreri, am vizionat mai multe tutoriale dar m-ar ajuta foarte mult opinia ta având în vedere ca ai ajuns la 30k km fără probleme. Mentionez ca masina va circula 80/20 urban/extraurban.

Mulțumesc anticipat!

@Nesta03 Am vazut pe mai multe jurnale ca mariusceed a jignit membrii de pe acest forum și a poluat foarte multe topicuri. Sper ca ai luat masuri în acest sens...
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”