Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

CataCGI
Posts: 41
Joined: 27 Jan 2022, 21:15
Auto: Kia XCeed MY22 1.5T-GDI
Location: Bucuresti

Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by CataCGI »

Salutare,

Dupa aproximativ 3 luni de asteptare, am intrat in posesia noului XCeed MY22 CITY 1.5T-GDI, 160 CP, 6MT la sfarsitul lunii ianuarie (de atunci ma tot tin sa pornesc acest topic). Trecand aproape 3 saptamani, am avut timp sa ma obisnuiesc un pic cu ea si sa ii fac si rodajul (de fapt mai am 20km de facut ca sa fie complet, dar se rezolva astazi).

Sa discutam un pic despre achizitie:
Dealer: International Motors Group Bucuresti (Jilava) - in primul rand vreau sa le urez FELICITARI, extrem de buni baietii pe partea de vanzare, comunicare foarte buna, foarte prompti cu orice, mi-au raspuns la orice intrebare (si eu sunt genul care pune intrebari :D ), masina livrata in ianuarie cum discutasem initial, s-au ocupat de numere rosii, asigurari, iar momentul predarii s-a realizat foarte repede si cu toate detaliile necesare. Eu stau destul de prost cu timpul in general, asa ca apreciez promptitudinea si lucrul bine facut din prima. Ii recomand (mai ales pe Alexandru M.), nota 10+. (sper sa fie la fel si colegii lor de la service)

Pret final: putin peste 21500€ - am avut parte de reducerea standard plus cea de masina de “stoc” (stoc in sensul ca era comandata o flota mai mare, dar nu era produsa la momentul rezervarii). Puteam sa ies cu ea la aprox. 20000€ cu RABLA, dar cand am facut rezervarea nu erau fonduri, iar cand a venit masina, n-am mai avut rabdare sa astept dupa vesnic intarziatele institutii publice (si bine am facut, poate o sa explic mai jos de ce)

Prima impresie (dupa achizitie): masina mi-a intrecut asteptarile, imi place foarte mult. Toate butoanele sunt acolo unde ma astept, iar calitatea este foarte buna.

Dotari: imi place enorm sa conduc si sa controlez fiecare aspect al condusului, asa ca imi plac masinile cat mai simple (greu de gasit in ziua de azi). Spuneam ca am luat o masina de “stoc”, dar asta doar pentru ca avea fix configuratia pe care o facusem si eu, cu exceptia a 2 dotari, una in plus, alta in minus (multumesc din nou baietilor de la IMG ca au avut rabdare sa gaseasca o masina din stoc extrem de similara cu configuratia mea, astfel reducand timpul de asteptare). Dotarea pe care o am in plus fata de ce configurasem o reprezinta senzorii de parcare spate (eu nu le inteleg necesitatea, mai ales ca am camera pe spate, insa pot trai cu “binganitoarea” decat sa mai astept cateva luni dupa masina). Dotarea in minus o reprezinta reglajul pe inaltime pentru scaunul pasagerului (as fi preferat sa fie, mi se pare cumva obligatoriu, dar pot trai si cu asta ca sa nu mai astept in plus). Revenind la partea comuna a configuratiei, am pus cateva optionale de bun simt pentru anul 2022: climatronic, cotiera culisanta, scaune incalzite, ecran de 8” (ca sa am CarPlay), geamuri fumurii, camera marsarier + dotarile care vin obligatorii cu acestea (printre care si EPB - frana de mana electrica obligatorie pentru cotiera culisanta). A fost loc si de 3 dotari la care nu tineam neaparat, insa m-au incantat: incalzirea in volan, PTC si oglinda ECM (merita toti banii). Trebuie sa recunosc ca as fi vrut motorul de 1.6, 204 CP, insa venea doar pe automata si voiam neaparat manuala. Pacat ca nu il fac si manual, ar fi fost fun.

Culoare: Blue Flame (initial ma tentase Quantum Yellow, insa am zis ca albastru e totusi mai potrivit pentru un barbat, iar dupa ce am vazut culoarea pe viu, pot sa zic ca am luat decizia corecta - superba culoare si vine perfect pe masina).

Jante: am ales sa iau pe 16”, intrucat cele de 18” mi se par prea mari pentru calitatea drumurilor de la noi. Sunt misto pe 18”, dar pentru tari civilizate. La noi, si 17” mi se pare o dovada de curaj (chiar daca nu exista pe XCeed), asa ca prefer sa merg linistit pe 16”.

Povestea: am tot cautat o masina potrivita, atat pe Autovit, cat si pe la mai toate reprezentantele. Cerintele mele sunt destul de simple: sa fie relativ spatioasa, minim 150 de cai, benzina, manuala, cat mai “neasistata” si dotarile de bun simt de mai sus. Cum in piata SH din Romania este efectiv jale, am zis sa merg spre una luata de la dealer (ori noua, ori sh dar cu garantie). Dupa ce am analizat foarte multe optiuni, am zis sa ma duc la Kia sa fac un test drive cu Ceed-ul de 160 de cai (dorind un hatchback sau o berlina). La test il aveau doar pe cel de 120 de cai, dar eu voiam sa testez de fapt motorul, asa ca am intrebat daca il au pe alta masina pentru a vedea cum trage, urmand sa vad restul Ceed-ului in showroom. Mi-au dat un XCeed de 160 de cai, l-am testat, mi-a placut, atat motorul, cat si senzatia din interior. Apoi m-am suit in Ceed in showroom si parca…parca lipsea ceva. Desi sunt aceleasi materiale si practic este aceeasi masina, XCeed-ul mi s-a parut mai “legat” si am rezonat mai mult cu design-ul (atat interior, dar mai ales exterior). Eu nu inteleg ideea de SUV in oras, insa tinand cont de diferenta dintre Ceed si XCeed, am fost dispus sa accept un CUV. Si m-am bucurat destul de tare cand am vazut ca dimensiunile reale sunt aproximativ la fel ca la fosta mea berlina, ceea ce inseamna ca nici macar spre CUV nu bate, ci spre un hatchback mai inaltat, ceea ce pentru mine e perfect.

De ce am ales XCeed: masina noua, 0km in bord, garantie 7 ani/150.000km, motor de 160 de cai, 4 pistoane, 1.5 (chiar daca as fi preferat un 2.0, fata de 1.0 de la concurenta e mult peste), relativ spatioasa, extrem de frumoasa ca design, interior calitativ, dotarile pe care mi le doream, manuala, benzina…si toate astea in aprox. 20000€, mi se pare un raport calitate/pret extraordinar, mai ales daca ne raportam la piata.

Inchei aici prezentarea ca sa ramanem la obiect, iar impresiile le voi pune in reply-uri ulterioare (poate si impreuna cu cateva poze).
Kia XCeed MY22 1.5T-GDI

CataCGI
Posts: 41
Joined: 27 Jan 2022, 21:15
Auto: Kia XCeed MY22 1.5T-GDI
Location: Bucuresti

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by CataCGI »

Salutare,

Am revenit si cu impresiile/detaliile de dupa primii 980km:
1. Masina este foarte confortabila si lina din orice punct de vedere. Sunt complet uimit de suspensii. Nu vreau sa exagerez, insa indraznesc sa spun ca nivelul de confort se apropie foarte mult de suspensiile cu perne de aer de la Mercedes, ceea ce e wow. Desigur, nu spun ca sunt acelasi lucru, insa chiar se apropie (la o oarecare distanta, ca sa ramanem realisti), mai ales la denivelari si treceri peste sinele de tramvai. Oricum, suspensiile sunt excelente. Ca stabilitate, am fost pe serpentine, au fost foarte ok, insa cu precizarea ca eram in rodaj si nu prea am facut-o pe grozavul, ci am mers normal. Sunt curios cum se comporta si la un stil mai sportiv, dar asta dupa ce termin cu rodajul.
2. Al doilea lucru wow, farurile LED. Noaptea se vede aproape la fel ca ziua pe distanta acoperita, care este generoasa. Mult peste un Xenon. Merita toti banii.
3. Vine, ca orice masina noua, cu anvelope de vara (da, chiar daca vine iarna). Drept urmare, i-am cumparat separat un set de Bridgestone Blizzak LM005 si cum am iesit din reprezentanta m-am dus direct la Autosoft sa le pun (din fericire, vremea a tinut cu mine si mi-a permis sa ajung acolo pe roti, afara fiind cald). Am pus anvelopele de iarna pe jantele originale si probabil o sa-i cumpar alte jante de vara, tot de la Kia, ca sa am 2 seturi complete. Multumit si de jante si de anvelope.
4. Incalzirea in volan e foarte misto. La fel si incalzirea in scaune si PTC-ul, care practic te ajuta la a incalzi masina inainte de a se incalzi motorul.
5. CarPlay-ul functioneaza perfect, insa doar cu fir. Oricum tineam telefonul la incarcat, insa mi-ar fi placut sa fie si wireless pentru drumurile mai scurte. Mie-mi place sa merg mereu cu Waze-ul pornit, care apropo, se misca perfect. Foarte multumit de CarPlay. Am si un buton pe volan (cel de Bluetooth Voice Recognition), pe care daca il apas, porneste Siri. Drept urmare, bagi cablul in telefon, dupa care nu mai trebuie sa te atingi deloc de telefon, rezolvi totul din Siri. Pe Android nu stiu cum e, n-am si nici nu planuiesc prea curand. Daca vrei doar muzica si apeluri, poti sa lasi telefonul conectat doar cu bluetooth, doar ca nu va porni CarPlay, ci vei gestiona totul prin soft-ul infotainment-ului.
6. Fiind obisnuit sa stau “lipit de asfalt”, foarte jos in masini joase, mi-a luat un pic pana mi-am gasit pozitia la volan. Insa dupa ce am gasit-o, pot spune ca se sta foarte bine la volan si se simte foarte bine, toate sunt acolo unde trebuie.
7. Trebuie sa dezactivez mereu ISG (start-stop) si LKA (asistentul de pastrare a benzii). Dupa cum spuneam, imi place sa fiu cat mai “neasistat” si mi-ar fi placut sa am cum sa le opresc definitiv. Ambele vin ca dotari standard. Sincer, in loc de LKA standard, as fi preferat mai degraba BCW standard (avertizare unghi mort). In capul meu face mai mult sens asa, mi se pare ca mai degraba nu-l vezi pe unul din punctul mort decat sa nu vezi pe unde mergi in fata. Insa, cu oglinzile setate corect, nici unghiul mort nu e o problema. Ziceam doar asa, ca discutie…
8. Vine cu covorase oferite de dealer, de la Rigum, care fac covorase foarte bune, fix pe model, insa fara tava de portbagaj. I-am cumparat tava de portbagaj tot de la Rigum, facuta special pentru XCeed, are chiar si XCeed-ul desenat in mijlocul tavitei. Toate par foarte calitative si se potrivesc perfect.
9. Auto Hold-ul este genial. Am fost la munte, testat, merita toti banii. In plus, XCeed-ul are si HAC, tot un fel de Auto Hold, insa care functioneaza doar cand masina e in viteza si asta pentru 2 secunde. Practic te ajuta la plecarea de pe loc, nu la a tine masina nemiscata fara picior in frana pe termen lung. Auto Hold-ul se poate activa/dezactiva, HAC-ul e permanent, in functie de cum apesi pe frana.
10. Camera pentru marsarier se vede foarte bine.

Sa zicem si de chestii care nu-mi plac, nu e nimic grav, ci doar preferinte personale:
1. Manualele si carnetul de garantie vin pur si simplu. La restul masinilor avute, ele veneau intr-un fel de “agenda” a masinii, o husa practic, in care stateau toate grupate si in care puteai sa mai pui 2-3 hartiute utile. Mi se pare ciudat ca la Kia nu exista aceasta “agenda”. Oricum, vor sta in siguranta in torpedou, insa mi-ar fi placut sa stea grupate si protejate intr-o agenda.
2. Acul de la “apa”, pare sa stea la aproximativ 85 de grade, deci nu la 90. Cel putin asa se vede din pozitia mea. Prima data am crezut ca e ceva in neregula, insa am mai cautat filmulete cu Kia XCeed si in toate parea ca acul sta in aceeasi pozitie, deci nu cred ca e ceva cu a mea, cred ca asa sunt programate sa stea. Sunt curios daca si la voi e la fel. Nu e o problema, dar sunt obisnuit sa-l vad la 90.
3. N-am luat semnalizarea in oglinzi (parca era disponibila doar pe varianta Style), lucru care oricum nu inteleg de ce nu e standard. Nu e o problema, insa sunt obisnuit sa lumineze oglinda cand ma uit in ea. Chestie de obisnuinta, nu e ca si cum ar impacta cu ceva.
4. Am citit toate manualele cap-coada, am verificat toata masina si n-am reusit sa gasesc 2 lucruri: ce tip de antigel si ce tip de ulei au pus din fabrica. La antigel este scris ca ala de fabrica tine 210.000km sau 10 ani, ceea ce e onorabil, si ca poti completa cu apa distilata, insa in cazul in care “se intampla neintamplata” si raman fara mai mult din antigel, as vrea sa stiu daca sa pun G12/G12+/G13 etc. La ulei sunt scrise specificatiile clare in carte, insa nu scrie nicaieri ce marca/model exista acum in motor. Ma asteptam sa gasesc un abtibild pe undeva cu aceste informatii.
5. Asta e mai mult fun fact: vedeti ca pachetul legislativ oferit de dealer contine trusa de prim ajutor, extinctor si UN triunghi reflectorizant. Trebuie sa mergeti sa cumparati inca un triunghi reflectorizant intrucat legea te obliga sa ai doua, nu unul. De preferat sa-l cumparati inainte sa dati de un Garcea cu exces de zel.

Concluzia: masina imi place din ce in ce mai mult si ma simt foarte bine in ea. Consider ca e o alegere excelenta din orice punct de vedere.

P.S.: Urmeaza sa o inmatriculez. Stie cineva daca pot circula in continuare cu numerele rosii pana ies cele definitive? Adica in acele 2 zile cat dureaza procesul…
Kia XCeed MY22 1.5T-GDI

bprodan
Posts: 283
Joined: 16 Apr 2008, 11:43
Auto: XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE
Location: Bucuresti

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by bprodan »

Felicitari pentru achizitie !

7. Trebuie sa dezactivezi mereu din motive de relgementare UE, nu e vina KIa aici.

2. Apa sta la 85 de grade de la Ceed'ul din 2008 pana acum. Enervant si din punctul meu de vedere, puteau lucra un pic alinierea acului.
5. Ar fi bine sa ai si o vesta reflectorizanta pe care sa o tii in masina - e obligatorie in multe tari din UE, nu si la noi.

Cand am inmatriculat-o eu am fost cu masina pe roti la politie de fiecare data - si atunci cand am depus actele si atunci cand am ridicat numerele. Practic trebuie sa montezi numerele definitive in parcare dupa ce le-ai ridicat, asta e singurul lucru necesar pentru a fi in legalitate. Nu stiu sa iti spun pe baza carei legi, insa am discutat si eu atunci cu mai multe persoane si mi-au zis ca asa e procedura.
XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE(+Optionale) InfraRed
Ex: Pro Cee'd 1.6 Classic Kompass Blue

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by alexcrist »

3. Stai liniștit, la XCeed oricum nu se vede semnalizarea din oglinzi din poziția de șofer. :lol:

S-o stăpânești sănătos!

CataCGI
Posts: 41
Joined: 27 Jan 2022, 21:15
Auto: Kia XCeed MY22 1.5T-GDI
Location: Bucuresti

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by CataCGI »

bprodan wrote: 19 Feb 2022, 16:32 Felicitari pentru achizitie !

7. Trebuie sa dezactivezi mereu din motive de relgementare UE, nu e vina KIa aici.

2. Apa sta la 85 de grade de la Ceed'ul din 2008 pana acum. Enervant si din punctul meu de vedere, puteau lucra un pic alinierea acului.
5. Ar fi bine sa ai si o vesta reflectorizanta pe care sa o tii in masina - e obligatorie in multe tari din UE, nu si la noi.

Cand am inmatriculat-o eu am fost cu masina pe roti la politie de fiecare data - si atunci cand am depus actele si atunci cand am ridicat numerele. Practic trebuie sa montezi numerele definitive in parcare dupa ce le-ai ridicat, asta e singurul lucru necesar pentru a fi in legalitate. Nu stiu sa iti spun pe baza carei legi, insa am discutat si eu atunci cu mai multe persoane si mi-au zis ca asa e procedura.
Multumesc pentru urari si raspunsuri!

Stiu ca ISG-ul nu e vina Kia, ci standard UE, insa tot mi-ar fi placut sa-l dezactivez odata pentru totdeauna.

Legat de vesta, stiu ca nu e obligatorie la noi, insa am avut in fiecare masina de pana acum. Am stat pe ganduri daca sa iau si vesta cand am luat triunghiul, insa inca nu stiam cum le voi aseza in portbagaj si daca am loc sa o pun (mie-mi place sa asez toate aceste lucruri plimbate permanent in buzunarele laterale, nu suport sa merg cu ceva in portbagaj in afara de bagajele efective). Promit ca daca ii gasesc un loc, o cumpar.

Apropo de buzunarele laterale din portbagaj, sunt decente, insa mi-ar fi placut sa fie o idee mai mari (mie-mi place sa am toate lichidele posibile la mine, servetele, servetele umede speciale pentru bord etc.)
alexcrist wrote: 19 Feb 2022, 20:37 3. Stai liniștit, la XCeed oricum nu se vede semnalizarea din oglinzi din poziția de șofer. :lol:

S-o stăpânești sănătos!
Multumesc pentru urari!

Stiu ca semnalizarea e pe “afara”, insa tot lumineaza un pic zona. Dar e ok, deja m-am obisnuit.
Kia XCeed MY22 1.5T-GDI

CataCGI
Posts: 41
Joined: 27 Jan 2022, 21:15
Auto: Kia XCeed MY22 1.5T-GDI
Location: Bucuresti

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by CataCGI »

Salutare,

Am terminat in sfarsit si cu rodajul, asa ca am putut sa vad un pic cum se comporta si dincolo de 3000 de rpm. Se misca bine, e agila si fasneata. Motorul suna bine in acceleratii.

Trebuie sa ma reobisnuiesc cu acceleratia de turbo. In ultimii ani am avut un motor aspirat natural si m-am acomodat cu liniaritatea specifica acestor motoare, dar si cu acceleratia instantanee. Din ce am observat, la XCeed, turbo lag-ul nu e mare, insa sunt obisnuit sa fie zero. Chestie de obisnuinta, mai fac 2-3 drumuri si o “invat”. Am mai avut turbo inainte, deci e ok, imi amintesc repede.

Sunt multumit de motor si de cum trage. De cand pot sa trec de 3000 rpm, parca simt ca am intrat mai bine in simbioza cu masina. Stilul necesar in perioada de rodaj nu imi este natural. Inca un motiv sa-mi placa din ce in ce mai mult.

In general, nu ma intereseaza consumul la o masina (mai ales ca nu merg la consum), ci cat de bine corespunde cu ceea ce imi doresc, insa trebuie sa recunosc ca sunt placut uimit de consum, este foarte bun si inca nu s-a terminat perioada aia de 6000km in care se “aseaza”. E drept, vin de pe o masina care consuma 12% cand era liber si cumva uitasem ca mai exista si consum dintr-o singura cifra. Eu sunt foarte multumit si daca ramane asa consumul, daca se mai “aseaza un pic”, cu atat mai bine. Pentru performantele oferite, e de nota 10.

Dupa prima mie de km, pot spune ca inginerii de la Kia sunt pusi pe treaba. Se vede ca e o masina la care s-a muncit cu pasiune.
Kia XCeed MY22 1.5T-GDI

alexs
Posts: 60
Joined: 30 Jan 2020, 15:51
Auto: Leon 5F FR
Location: Bucharest

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by alexs »

Personal, inteleg de ce LKA este standard. Nu este vorba ca nu vezi drumul, ci pentru momentele de oboseala sau neatentie.

Mi se pare incredibil ca vine doar cu un triunghi. As paria ca majoritatea dealerilor nici nu o sa zica ceva legat de asta. Daca nu esti la curent cu legislatia, ti-o iei pe greseala altora, which sucks. Anyway, macar au toate loc dedicat sau ai gasit unde sa le pui sa nu se miste si in acelasi timp sa poti folosi podeaua portbagajului pe ambele nivele?

i2c
Posts: 39
Joined: 22 May 2021, 04:57
Auto: Ceed 2020 1.4 T-GDi 7DCT New I
Location: București

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by i2c »

Salutare!
Nu stiu cum sta indicatorul temperaturii apei la modelul 2008, dar la generatiile de acum e posibil sa stea la 85 pentru ca motoarele 1.4 si 1.5 T-GDI au doua circuite de racire: unul pentru chiulasa, la 85, ca sa previna aparitia detonatiilor, si unul pentru carter, setat la o temperatura mai mare, pentru a creste fluiditatea uleiului de motor in vederea obtinerii unei ungeri mai bune.

CataCGI
Posts: 41
Joined: 27 Jan 2022, 21:15
Auto: Kia XCeed MY22 1.5T-GDI
Location: Bucuresti

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by CataCGI »

alexs wrote: 20 Feb 2022, 14:06 Personal, inteleg de ce LKA este standard. Nu este vorba ca nu vezi drumul, ci pentru momentele de oboseala sau neatentie.

Mi se pare incredibil ca vine doar cu un triunghi. As paria ca majoritatea dealerilor nici nu o sa zica ceva legat de asta. Daca nu esti la curent cu legislatia, ti-o iei pe greseala altora, which sucks. Anyway, macar au toate loc dedicat sau ai gasit unde sa le pui sa nu se miste si in acelasi timp sa poti folosi podeaua portbagajului pe ambele nivele?
Da, inteleg la ce te referi legat de LKA, nu zic ca e un lucru rau, e chiar un lucru care poate fi util in situatii de urgenta, insa mi-ar placea sa pot sa ii dau "always off".

Da, vine cu un singur triunghi. D-asta e bine sa verifici...ideea e ca oricum au venit toate intr-o husa neagra, deci daca nu esti curios din fire ca sa o deschizi, te poti baza ca ai totul acolo si cand colo...sa ai surpriza. Am gasit loc sa le pun, chiar in buzunarele laterale, le-am pastrat in husa originala si nu se misca. Al doilea triunghi l-am bagat langa roata de rezerva, nu se misca nimic. Poti folosi podeaua portbagajului pe ambele nivele. Personal, o tin pe treapta de jos, ca sa am cat mai mult loc in portbagaj.
i2c wrote: 20 Feb 2022, 20:28 Salutare!
Nu stiu cum sta indicatorul temperaturii apei la modelul 2008, dar la generatiile de acum e posibil sa stea la 85 pentru ca motoarele 1.4 si 1.5 T-GDI au doua circuite de racire: unul pentru chiulasa, la 85, ca sa previna aparitia detonatiilor, si unul pentru carter, setat la o temperatura mai mare, pentru a creste fluiditatea uleiului de motor in vederea obtinerii unei ungeri mai bune.
Multumesc pentru explicatii! E bine de stiut ca asa au fost gandite sa functioneze si sa afiseze.
Kia XCeed MY22 1.5T-GDI

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by quelloo »

alexs wrote: 20 Feb 2022, 14:06 Personal, inteleg de ce LKA este standard. Nu este vorba ca nu vezi drumul, ci pentru momentele de oboseala sau neatentie.
gresit. neatentia si oboseala nu sunt compatibile cu sofatul. LKA sau orice alta bazaconie d-asta nu sunt un motiv sa te urci la volan in conditiile mentionate.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

CataCGI
Posts: 41
Joined: 27 Jan 2022, 21:15
Auto: Kia XCeed MY22 1.5T-GDI
Location: Bucuresti

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by CataCGI »

quelloo wrote: 21 Feb 2022, 10:47 [quote=alexs post_id=275693 time=<a href="tel:1645355176">1645355176</a> user_id=17911]
Personal, inteleg de ce LKA este standard. Nu este vorba ca nu vezi drumul, ci pentru momentele de oboseala sau neatentie.
gresit. neatentia si oboseala nu sunt compatibile cu sofatul. LKA sau orice alta bazaconie d-asta nu sunt un motiv sa te urci la volan in conditiile mentionate.
[/quote]
Sunt in totalitate de acord cu tine. Evolutia tehnologiei nu trebuie sa inlature nici cea mai mica parte din responsabilitatea de care trebuie dam dovada cand conducem.
Kia XCeed MY22 1.5T-GDI

alexs
Posts: 60
Joined: 30 Jan 2020, 15:51
Auto: Leon 5F FR
Location: Bucharest

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by alexs »

@CataCGI sa inteleg ca al doilea triunghi nu mai incape in acea husa? overall... bine ca sunt locuri fixe pentru ele. mersi de info :D cel mai probabil n-as fi verificat.

quelloo... fix pentru cazuri de genul mi se pare ca a aparut proverbul "cine a aparut primul oul sau gaina". toate cele mentionate sunt umane si pot aparea la orice. ca nu a aparut la tine, glorie tie, dar poate a aparut / o sa apara la unul cu care te intalnesti pe drum si sistemul lui iti salveaza tie ziua. bazaconiile alea deja au dus masinile la level3 (vezi honda legend si tesla fsd), inca un pic si un level mai sus si neatentia/oboseala o sa fie cele mai mici probleme.

CataCGI
Posts: 41
Joined: 27 Jan 2022, 21:15
Auto: Kia XCeed MY22 1.5T-GDI
Location: Bucuresti

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by CataCGI »

alexs wrote: 21 Feb 2022, 11:25 @CataCGI sa inteleg ca al doilea triunghi nu mai incape in acea husa? overall... bine ca sunt locuri fixe pentru ele. mersi de info :D cel mai probabil n-as fi verificat.

quelloo... fix pentru cazuri de genul mi se pare ca a aparut proverbul "cine a aparut primul oul sau gaina". toate cele mentionate sunt umane si pot aparea la orice. ca nu a aparut la tine, glorie tie, dar poate a aparut / o sa apara la unul cu care te intalnesti pe drum si sistemul lui iti salveaza tie ziua. bazaconiile alea deja au dus masinile la level3 (vezi honda legend si tesla fsd), inca un pic si un level mai sus si neatentia/oboseala o sa fie cele mai mici probleme.
Da, @alexs, ai inteles bine, al doilea triunghi nu incape in husa (cel putin nu fara sa o fortezi spre rupere sau neinchiderea fermoarului). Decat sa ma chinui, am preferat sa-l bag langa roata de rezerva.
Kia XCeed MY22 1.5T-GDI

CataCGI
Posts: 41
Joined: 27 Jan 2022, 21:15
Auto: Kia XCeed MY22 1.5T-GDI
Location: Bucuresti

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by CataCGI »

Salutare,

Vinerea trecuta am reusit sa inmatriculez masina. Am depus actele vineri de dimineata si mi-au transmis ca ma pot intoarce dupa 3 ore pentru a ridica numerele, ceea ce am si facut. Ma bucur sa vad ca s-a putut rezolva in aceeasi zi, fata de acum 3 ani cand a trebuit sa astept 2-3 zile intre depunere si ridicare. Bine lucrat, DRPCIV!

Sa vorbim putin si despre masina...am strans putin peste 1500km. In momentul in care am resetat acel "Accumulated info", aveam cam 1400km stransi in el, adica nu-l resetasem de cand am scos masina din reprezentanta. Indica un consum mediu de 7,5% pentru cei ~1400km, mers in oras, un pic de autostrada si un drum la munte (insa pe Valea Prahovei, unde stim cu totii cum e traficul). De acum, voi reseta si "Accumulated info" la fiecare plin. Vreau sa verific daca exista vreo diferenta intre consumul mediu din bord si consumul de la pompa. Avand in vedere ca eu nu merg la consum, mi se pare un consum mediu mai mult decat decent. Daca iesi la drum intins, se duce imediat spre 5%.

Am descoperit un lucru foarte misto la sistemul infotainment. Poti conecta 2 (probabil si mai multe) telefoane in acelasi timp prin Bluetooth. De asemenea, poti avea un telefon conectat prin USB si unul prin Bluetooth. Bineinteles, prin Bluetooth, poti conecta telefonul doar pentru muzica, doar pentru apeluri sau pentru amandoua in acelasi timp, setarea fiind pe fiecare telefon (conexiune) in parte. Din butonul acela de "Switch Media" (cel de pe volan care are niste sageti in cerc) poti alterna intre cele doua telefoane, lucru pe care il poti face si din ecran-ul cu touch. La ce ajuta asta? Poti avea toate setarile tale (contacte, muzica, Waze etc.) din telefonul tau, iar in paralel, un pasager se poate conecta prin Bluetooth pentru a pune muzica din telefonul lui, fara sa iti impacteze celelalte setari (adica poti avea muzica lui si contactele/apelurile tale spre exemplu). De asemenea, poti alterna oricand intre muzica de pe telefonul lui si cea de pe telefonul tau cu o simpla apasare a unui buton de pe volan sau din ecran.

Sa zic si un lucru care nu-mi place: senzorul de ploaie si optiunea Auto la stergatoare. La masinile fara senzor de ploaie, cele 5 trepte de pe Auto, inseamna ceva de genul: o tura de stergatoare odata la 3/5/10/15/30 de secunde (timpii pot diferi), indiferent daca e suficienta apa sau nu, ceea ce e predictibil pentru sofer. La XCeed, cele 5 trepte par a reprezenta sensibilitatea senzorului, intrucat daca nu e apa in zona senzorului, nu da des din stergatoare, chiar daca e pe treapta maxima, dar poate da mai des in cazul in care este apa in zona senzorului si e setat pe treapta minima. Sincer, nu mai vad relevanta acelei setari in 5 trepte, ca pare ca oricum se comporta in functie de senzor, nu in functie de treapta. Eu as fi preferat sa fie pe temporizator, fara senzor, pentru ca mi se pare mai predictibil. La masina anterioara, selectam treapta in functie de intervalul la care voiam sa dau cu stergatoarele si stiam clar ca vor functiona odata la X secunde. Ieri, spre exemplu, a nins si am incercat sa pun stergatoarele in diverse trepte pe Auto, insa in functie de cum picau fulgii de zapada pe senzor, ba mergea cand in fata mea era deja clar, ba se opreau cand in fata mea nu se vedea nimic, ceea ce era un pic "peste mana" pentru vizibilitatea mea, pentru ca evident, ceea ce pentru senzor poate insemna vizibilitate buna, pentru restul parbrizului poate insemna vizibilitate redusa si invers, mai ales cand vorbim de fulgi/picaturi foarte mici. O sa incerc sa ma mai joc cu el si sa-l tin sub observatie. La voi cum e?

M-am jucat si cu Cruise Control-ul (CC) si Limit-ul. Despre CC stiam, am avut si inainte, insa comenzile erau pe o maneta langa volan, nu pe volan. Pot spune ca m-am acomodat repede cu comenzile de CC de pe volan si ca imi place cum se simte. Simplu si intuitiv.

Limit nu avusesem, insa citisem in carte despre el. Din carte, intelesesem ca pentru automate (unde exista "kick down" pentru dezactivare temporara) te limiteaza, iar pentru manuale doar bingane cand depasesti limita, neavand "kick down" ca sa anulezi limita (ma gandeam eu, nevazand "kick down" pe manuale pana acum). Realitatea e ca Limit-ul te limiteaza indiferent de cutie si ai "kick down" pentru anulare temporara atat pe automata, cat si pe manuala. Cand depasesti limita temporar, bingane masina. Trebuie sa recunosc ca a fost un pic socant prima data cand am vazut ca nu pot accelera peste limita impusa, dar si mai socant a fost sa descopar ca acel "kick down" pentru trecerea temporara peste limita exista si pe cutie manuala (nu imi era clar din manual). Mai condusesem masini cu "kick down", dar doar automate. Acum intrebarea mea e: pe cutie manuala, acel "kick down" are si alt rol in afara de a te ajuta sa treci peste limita atunci cand sistemul "Limit" este activat? La automate stiu ca iti da inferioara atunci cand vrei sa accelerezi mai repede, dar la manuala nu are cum.

M-am jucat si cu ISG-ul. Din pacate, raman la parerea mea ca sistemele Start/Stop sunt o tampenie si jumatate. Voi continua sa il dezactivez la fiecare pornire si va sta in permanenta pe OFF ca si pana acum. Nu inteleg de ce le fac in asa fel incat motorul sa se opreasca instant dupa ce ai oprit masina (la unele marci se intampla chiar inainte de oprirea completa a masinii). Ar trebui sa astepte cateva secunde, adica la un semafor la care stai 2 minute sa zicem, daca se opreste dupa 10-15 secunde, "castigi" 1 minut si 45-50 de secunde de consum si poluare, insa la un eventual "Cedeaza trecerea" nu te-ar incurca, ceea ce ar fi ok. Eeh, problema e ca sistemele astea sunt facute sa se opreasca instant, nu dupa 10-15 secunde, ceea ce la semafor sa zicem ca e ok, dar cand iesi de pe "Cedeaza" sau "STOP", e total aiurea si peste mana. Uneori, traficul iti permite sa pleci imediat ce ai oprit si te-ai asigurat, insa supriza, ISG-ul va opri motorul instant si nu vei putea pleca decat dupa repornirea motorului, lucru care iti "fura" cateva secunde, secunde care in Bucuresti pot face diferenta dintre a putea intra pe o strada sau nu, mai ales la ore de varf.

In final, precizez ca m-am acomodat in totalitate cu masina si ca ofera o experienta minunata la volan.
Kia XCeed MY22 1.5T-GDI

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Blu - XCeed 1.5T-GDI 6MT

Post by alexcrist »

Despre consum:
În bord ai 3 consumuri: Accumulated Info, Trip (sau cum se cheamă, că-mi scapă) și consumul mediu de pe ecranul cu consumul instant.

Al treilea se poate seta să se reseteze automat, ori la fiecare pornire a motorului, ori la fiecare alimentare. Asta ca să nu-ți bați capul cu resetări manuale.

Despre senzorul de ploaie:
Într-adevăr, nu e cel mai performant senzor. Cred că mai găsești opinii similare dacă le cauți pe-aici. Dar își face treaba. Iar reglajul sensibilității e de mare ajutor în anumite situații. Nu-mi trec acum prin cap, dar sigur le vei observa în timp.

Legat de cazurile când se opresc din șters deși ai parbrizul plin, să știi că ajută foarte mult să menții parbrizul curat (mai ales iarna și pe mizeria cu antiderapant care se șterge greu de pe geamuri) și să ai ștergătoarele în stare bună (curate, fără gheață sau frunze, și fără uzuri). Altfel spus, dacă ștergătorul nu șterge bine zona senzorului, va tinde s-o ia razna, ori va șterge prea mult/des, ori prea puțin.

Despre kick-down:
O formulare i-aș zice eu nefericită în manual, într-adevăr. Dar așa îi zic de ani de zile, pe toate modelele (la fel era sistemul și pe fostul meu Rio, și la fel era descris în manual). Din ce știu, nu are niciun alt rol, doar depășirea limitei setată în limitator. Nici la cutii automate nu-s sigur dacă are vreo legătură cu retrogradarea cutiei, cred că aia se întâmplă în funcție de alți factori, nu doar de clic-ul ăla de la baza pedalei.

Despre ISG:
Îmi permit să te contrazic. Adică ori s-a schimbat ceva la MY2022 (mă cam îndoiesc, totuși), ori ceva ai testat greșit.

Efectiv nu văd cum e posibil să te încurce ISG la cutia manuală. La automată da, nu ai control asupra opririlor, dar la MT mi se pare absolut imposibil din 2 motive:
1) motorul NU se oprește cât timp ambreiajul e apăsat. Când oprești la un cedează trecerea, și vrei să ieși rapid, nu cred că scoți pe liber și aștepți așa. Daco o faci, scuze, dar procedezi greșit. :D
2) oricât de speedy gonzales ești, mi se pare imposibil să apeși ambreiajul, să bagi în viteză și să vrei să pleci înainte ca motorul să pornească. Nu văd unde-s alea ”câteva secunde”. Pur și simplu motorul pornește înainte să termini de apăsat ambreiajul, în niciun caz nu se pune problema să te încurce la plecare.

La cutii automate, da, motorul se oprește în funcție de viteza mașinii, indiferent că oprești la stop sau la semafor. Acolo înțeleg că te poate încurca (dar știu că se lucrează la asta, combinat cu citirea semnelor de circulație, să nu se mai activeze la intersecții, poate la următoarele generații vom avea așa ceva - parcă deja pe Sportage se lăudau că va fi). Dar la manuală, scuză-mă, dar nu văd cum. Și-l am de 50k de km. :)

Și da, și la Kia se oprește motorul în mers, dacă scoți pe liber și încetinești ușor. Sub vreo 5km/h parcă, se oprește.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”