Ceed 1.4 T-GDI 7DCT STAR MY 2020 New Infrared

i2c
Posts: 39
Joined: 22 May 2021, 04:57
Auto: Ceed 2020 1.4 T-GDi 7DCT New I
Location: București

Ceed 1.4 T-GDI 7DCT STAR MY 2020 New Infrared

Post by i2c »

Salutare!
A venit momentul prezentarii...
Dupa asteptari lungi, cauzate de diverse probleme cu actele pentru programul Rabla, am preluat masina din titlu saptamana trecuta de la IMG Jilava. A fost din stocul de anul trecut, comandata si nevanduta (sau necumparata, cine stie...), dotata ca cea din showroom (STAR +optionale). Pretul final, dupa reduceri cu rabla si ceva suplimentar, a ajuns la 18000 euro. Mult, putin, cine mai stie...
Am comparat mai multe optiuni: Toyota Corolla HB (care mi s-a parut ca are un interior inghesuit), Honda CIVIC (design putin pe langa gusturile noastre si pretul peste disponibilitati), VW Golf (mult prea scump pentru ce ofera...), Skoda Octavia (tot scumpa...prea scumpa), Hyundai I30HB (adica sora CEED-ului). Nu am cautat suv-uri sau cross-over-e pentru ca nu ma simt grozav in ele...
Finaliste au ramas CEED si I30, am inclinat pe rand cand spre I30, cand spre CEED, asa ca pana la urma am plecat cu fetele mele la vizionare. Reactii: I30 - draguta, uite ce de dotari are, interesanta...; CEED: doamna mea s-a asezat pe scaunul din dreapta, s-a uitat spre dreapta, s-a uitat spre stanga, apoi, uitandu-se spre mine, a decis: "Asta ramane!". Totul in primul minut!
Discutii apoi, cat dureaza pana vine, ca din cauza ca se astepta facelift-ul nu se putea configura nimic, bla, bla...pana la urma am ales-o pe aceasta, produsa in 2020, cu transmisie 7 DCT. Eu inca am o neliniste cu DCT-ul, dupa toate cate le-am citit si aici, pe forumul KIA, si pe forumul Hyundai. Ramane speranta de mai bine.
Am adunat vreo 500 km pana acum, si oras si extern (autostrada si DN) si inca sunt in modul de adaptare...
Parti care inca imi dau de furca: nu aud motorul, e semnificativ mai lata si mai lunga decat fosta masina (Mitsubishi COLT), ma fura la viteza (din cauza insonorizarii si stabilitatii pe drum ma trezesc fara voie ca rulez cu 70-80-90 km/h prin localitati si cu 140-160 pe autostrada), Android Auto se mai blocheaza uneori (nu stiu daca din cauza telefonului sau din cauza tabletei de bord).
Parti care ma bucura: spatiu mai mare si mai bun pentru fetele mele, spatiu pentru bagaje (COLT-ul avea un portbagaj cu volum de 200 l daca lasai loc si pentru pasagerii din spate), insonorizarea mult mai buna (COLT-ul a avut cea mai slaba insonorizare din segmentul B din epoca in care a aparut: 2004-2008), sunet onorabil spre bun, sisteme de asistenta care se comporta onorabil...
Inca n-am apucat sa ma joc cu Cruise Control, dar o sa rezolv si asta...
Mai departe? O sa vedem...Sper sa fie fiabila cel putin la nivelul COLT-ului...
Asadar, cam astea-s lucrurile de inceput... Daca va intereseaza ceva anume, va astept cu intrebari...

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Ceed 1.4 T-GDI 7DCT STAR MY 2020 New Infrared

Post by ionutp »

Felicitari si drumuri bune! Nu cred ca problemele cu 7DCT sunt atat de comune, din cate am observat la Sportage au fost mai multe cazuri (si nici acolo prea multe).
Imi place modul in care s-a luat decizia de a lua aceasta masina. :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

i2c
Posts: 39
Joined: 22 May 2021, 04:57
Auto: Ceed 2020 1.4 T-GDi 7DCT New I
Location: București

Re: Ceed 1.4 T-GDI 7DCT STAR MY 2020 New Infrared

Post by i2c »

Multumesc pentru urari!
In legatura cu 7 DCT e drept ca sunt mai multe cazuri pe Sportage si foarte putine de CEED (eu numarasem vreo 10-12 utilizatori diferiti pe aria de Sportage care au avut probleme), dar daca citesti pe topicul de Hyundai I30 Fastback te apuci cu mainile de cap. Vom vedea...
Cat priveste modul de luare a deciziei pot sa dau cate ceva din casa: eu as fi ales mai degraba CEED, atat pentru design-ul interior, cat si pentru cum s-a simtit pe sosea la drive test, doar ca pretul era mai prietenos la I30, iar doamna mea, contabil de meserie, ar fi putut avea oarece obiectii. Dar, din fericire, gusturile s-au armonizat si de data asta...

i2c
Posts: 39
Joined: 22 May 2021, 04:57
Auto: Ceed 2020 1.4 T-GDi 7DCT New I
Location: București

Re: Ceed 1.4 T-GDI 7DCT STAR MY 2020 New Infrared

Post by i2c »

Salutare!
Povestea continua... Am ajuns la aproximativ 3500 km, s-au adunat relativ repede pentru ca s-au legat cateva drumuri mai lungi. Am mers si pe autostrazi, si pe drumuri nationale, si prin oras, si la campie si la munte.
Asadar, am avut doua drumuri spre Oltenia, unul de dus fetele la bunici/parinti, al doilea de adus fetele de la bunici, asa ca in doua ocazii am fost singur 8) . Asa ca am testat mai pe indelete directia, tractiunea motorului, stabilitatea in viraje. Cand am avut fetele cu mine nu mi-am permis pentru ca riscam sa-mi iau bobarnace sau sa i se faca rau mandrei mici.
Am continuat apoi cu drumuri in Bucuresti, acasa-serviciu-acasa plus alte drumuri ocazionale.
Am mers apoi la Sovata si s-a lasat cu serpentinele de pe DN1A si cele dintre Brasov si Sighisoara :D
Si in final drumuri pe Valea Oltului pana la Sibiu, apoi autostrada pana la Sebes.

Consumurile au fost de 6-6,5 pe drumuri nationale, 6,7-7 pe autostrada cu 130 km/h pe cruise control. In oras am vazut 8,5 -10 cu plecari la 6.30 si intoarceri la 15:30, dar am avut si o traversare de cosmar a Bucurestiului, cu 18,5% consum si 8-9 linii pe termometrul transmisiei. A fost un mers tarat, tot cate 5 metri, pe un parcurs de 15 km, care a durat 2-3 ore, la 38-39 grade. Groaznica experienta! Nu recomand celor cu transmisie 7 dct sa incerce asa ceva, e pacat de masina si de nervii soferilor. Am constatat apoi ca la drum lung temperatura transmisiei scade, dar destul de lent, iar in unele ocazii turatia de ralanti ramanea ceva mai sus, spre 900 rpm, chiar daca se vedea reducerea turatiei la decuplarea ambreiajelor.
Stabilitatea pe viraje pare buna, inca nu pot spune ca m-am prins de toate fineturile, dar vitezele de abordare sunt in medie cu 10 km/h mai mari decat erau la Colt (nu pot compara cu alceva mai de soi). Iar consumurile sunt in medie mai mari cu 1-2 l/100 km fata de Colt, consum pe care-l pun, in principal, pe seama diferentei de greutate (1400 kg vs 1000 kg). Tractiunea pare ok, pe Normal Drive se simte cam anesteziat motorul, pe Sport se simte ca si Coltul, foarte responsiv, cu diferenta ca la Colt trebuia trecut cu turatia de 3000 rpm ca sa fie vioi. Aici la 2500 rpm se simte foarte vesel motorul. Inca ceva: la mers domol, in oras sau la parcari, e mai placut modul Normal, in Sport apar smucituri neplacute, dar la mers in afara localitatilor Sport e ceea ce trebuie. La depasiri rapide e foarte placut sa cuplezi Sport, apoi sa dai Kick-Down si te-ai dus...rapid si fara dureri. La coborari pe seprentine musai de cuplat Sport pentru a avea ceva frana de motor, pentru mai multa frana de motor am trecut in manual si am mai retrogradat una-doua trepte.
Android Auto s-a stabilizat ca functionare dupa un update de pe APK Mirror si schimbarea cablului USB. Telelfonul meu fiind ceva mai batran (peste trei ani) are conectorul USB-C o idee mai uzat (poate contactele mai oxidate/murdare, gaura mai larga/uzata :roll: ) si cred ca de-aici i se mai intampla ca la anumite miscari sa piarda comunicatia.

Cam astea-s impresiile adunate pana acum... Daca aveti intrebari specifice, va astept!

Toate cele bune

i2c
Posts: 39
Joined: 22 May 2021, 04:57
Auto: Ceed 2020 1.4 T-GDi 7DCT New I
Location: București

Re: Ceed 1.4 T-GDI 7DCT STAR MY 2020 New Infrared

Post by i2c »

Salutare!
Am facut, pe 16 iunie 2022, revizia de un an, la 12 766 km, la Mit Motors Baneasa. Am facut-o mai devreme cu o luna si 2000 km pentru ca urmeaza o vacanta cu trasee lungi si am zis sa merg linistit oricat ma tine buzunarul...
Cost total: 828 lei.
Relatioanarea cu cei de la Mit a fost buna. Au pus stampile in carnetul de service, inclusiv la partea de protectie anticoroziva.
Schimbat: ulei Mobil 1 ESP 5W30, filtru ulei, filtru aer motor, filtru polen (din pacate este fara carbon activ). Au testat bateria si antigelul (au atasat buletinele de analiza), nu stiu daca si lichidul de frana.
S-a actualizat softul cutiei 7dct. Singura chestie observata pe traseul pana acasa, dupa revizie (intr-o aglomeratie oribila), precum si azi este ca imi pare mai fasneata. Posibil sa fie de la resetarea parametrilor de functionare. Mai studiez...

yso
Posts: 235
Joined: 18 Jan 2019, 10:56
Auto: --
Location: --

Re: Ceed 1.4 T-GDI 7DCT STAR MY 2020 New Infrared

Post by yso »

Salut!
Am facut si eu revizia de curand la Mit si au filtru de polen cu carbon dar trebuie sa-l ceri tu. E 127 lei. Cu ~20 de lei mai scump fata de cel simplu.

Mi-au facut si mie update la DCT si de atunci mi se intampla uneori in treapta 1 sau marsalier cand accelerezi foarte incet sa tremure masina si parca da motorul sa se opreasca - ca la manuala cand nu tii bine ambreiajul. Fix cand am plecat de la ei mi s-a intamplat prima oara dar am crezut ca mi s-a parut mie...
Ai observat ceva de genul asta?

i2c
Posts: 39
Joined: 22 May 2021, 04:57
Auto: Ceed 2020 1.4 T-GDi 7DCT New I
Location: București

Re: Ceed 1.4 T-GDI 7DCT STAR MY 2020 New Infrared

Post by i2c »

Salutare!
Am sesizat doar o trepidatie cand eram in usoara urcare, cu viteza foarte mica (cel din fata mea a franat pana aproape de oprire pentru ca parca, iar eu am luat piciorul de pe acceleratie). Dar nu am apucat sa merg prea mult cu masina de cand am facut revizia, iar acum o sa am o saptamana in care voi fi plecat de acasa. Dar am sa incerc sa fiu atent si am sa scriu aici daca sesizez ceva.
Am uitat sa spun ca, la revizie, mi-au spus ca unitatile multimedia de 8" simple, fara navigatie si receptie radio DAB, nu au niciun update de soft.

Andreyuku
Posts: 17
Joined: 12 Jan 2022, 18:34
Auto: Kia Xceed 1.5hyb comanda
Location: București

Re: Ceed 1.4 T-GDI 7DCT STAR MY 2020 New Infrared

Post by Andreyuku »

Salutari, frumos jurnal de bord!
Aștept și eu un 1.5 T-GDI 7DCT. Vreau sa aibă o viata lunga și am citit super mult cum poți obține acest lucru. Deci:
-la cutia de viteze tot ce poți face e sa nu mergi bara la bara ca nahalitul, cred ca abordarea e sa nu pleci instant cu coloana, ci sa aștepți sa meargă cei din fata puțin înainte sa pleci
-fiind injecție directa, am văzut ce depuneri urate exista la valvele de admisie pentru ca la port injecție iti curata valvele benzina. Exista soluții speciale, care am observat ca dau rezultate, dacă depunerile nu sunt prea accentuate (de obicei arata nasol rau după 40k km). Nu știu dacă băieții de la service ar putea sa aplice ei un spray pentru GDI pe admisie pentru ca nu sunt mecanic și nu m as baga singur sa desfac pe acolo admisia sa aplic spray-ul care cu siguranță va scuti mii de lei pentru demontarea și curățarea acestor valve.

Sunt super curios cum arata la proprietari mai vechi de GDI cum arata valvele de admisie curățate și necurățate.

Sănătate și drum bun fără incidente!

i2c
Posts: 39
Joined: 22 May 2021, 04:57
Auto: Ceed 2020 1.4 T-GDi 7DCT New I
Location: București

Re: Ceed 1.4 T-GDI 7DCT STAR MY 2020 New Infrared

Post by i2c »

Salutare!
Am fost la revizia a doua acum 3-4 saptamani, la Mit Motors. Au fost schimbate filtrele (de ulei, aer, polen) si uleiul (pe factura au trecut Mobil1 5w30 ESP), iar factura a fost de 988 lei. Mai scumpa cu aproape 100 lei fata de anul trecut.
Le-am spus ca la manevre pe loc auzeam un rontait la volan, iar la viteze reduse si la plecarea de pe loc se simt trepidatii. Asa ca au facut testul cu tableta si rezultatul a fost ca trebuie schimbate ambreiajele (din cele 5 teste doar unul a iesit cu depasire de limite admise). De asemenea au spus ca trebuie schimbat si rulmentul de pe coloana de directie. Si am facut programarea pentru 2 mai, adica ieri.
Ieri am dus masina la service la ora 08.30 si i-am rugat sa-mi conecteze si modulul de alimentare permanenta a camerelor de bord la tabloul de sigurante (am luat acum ceva vreme un set 70mai a500s cu camera pentru luneta, parca RC06).
La ora 16 i-am sunat sa intreb daca pot lua masina (imi spusesera initial ca e posibil sa fie nevoie sa revin a doua zi daca nu reusesc sa termine), iar raspunsul a fost afirmativ, asa ca am pornit iar spre Mit Motors.
Am dat doar doua semnaturi pe o comanda ce a ramas la ei (pe care am observat suma de 5100 lei), iar pentru mine a fost doar o nota trecuta in cartea de service, care atesta schimbarea ambreiajelor la 27 500 km.
Am achitat factura pentru partea de conectare a modulului de alimentare a camerelor video (148 lei), doar ca nu au folosit adaptoarele de sigurante pe care le-am dus eu, ci au facut conexiunile la mufa OBD.
Referitor la comportamentul transmisiei: pana acum pare sa fie mai sportiva pe Normal, probabil pentru ca au resetat parametrii de functionare, dar tot in treapta a doua o tine dupa ce incetineste la 5 km/h, astfel ca trebuie sa trec pe manual si sa retrogradez in treapta 1, dar acum fara sa mai dea socuri. De asemenea, pare sa se fi redus mult senzatia de schimbare de treapta in accelerare - inainte se simtea o usoara inmuiere a masinii, o mica intarziere la schimbarea treptelor.
Cam astea-s noutatile... Daca va intereseaza si alte amanunte pe care eu le-am omis, va astept cu intrebari...
Toate cele bune!

skemosu
Posts: 29
Joined: 05 Apr 2022, 20:03
Auto: i20
Location: Sibiu

Re: Ceed 1.4 T-GDI 7DCT STAR MY 2020 New Infrared

Post by skemosu »

Deci cumva se pare ca mai devreme sau mai tarziu tot apar probleme la 7DCT si la coloana de directie.
Era bine daca era "mai tarziu" insemnand 100-150 k km... Dar e ok pana sa rezolva in garantie.
Cumva astea pare ca se repeta si apar cel mai des, din ce vad pe forum.
Sa speram ca tin motoarele si restul electronicii si nu apar alte hibe ascunse mai incolo.

i2c
Posts: 39
Joined: 22 May 2021, 04:57
Auto: Ceed 2020 1.4 T-GDi 7DCT New I
Location: București

Re: Ceed 1.4 T-GDI 7DCT STAR MY 2020 New Infrared

Post by i2c »

Aceeasi speranta era si la mine...sa se fi intamplat mai tarziu.
Tot ce pot spera in continuare e sa nu fiu anuntat din doi in doi ani ca trebuie schimbate ambreiajele. Sper ca cele puse acum sa fie facute cu materiale de frictiune bune. Nu bag mana in foc, dar am o vaga banuiala ca masina a primit din fabrica un set de ambreiaje dintr-un lot de calitate slaba, masina fiind fabricata in septembrie 2020, achizitionata in iulie 2021. Banuiala provine din faptul ca majoritatea plangerilor impotriva ambreiajelor de aici de pe forum sunt din perioada 2020 (sau poate atunci au inceput sa pice...). Iar rulmentul de pe coloana de directie are probleme datorita solutiei constructive, cu motorul de asistare pe coloana si nu in zona cremalierei.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”