Kia Proceed Gt line "Cherry Bomb" 1.4 T-GDI MT

MariusPro
Posts: 16
Joined: 18 Sep 2020, 13:34
Auto: Proceed
Location: Tilburg, NL

Kia Proceed Gt line "Cherry Bomb" 1.4 T-GDI MT

Post by MariusPro »

Salutare tuturor!
Prima mea postare aici va fi startul jurnalului de bord.
Masina este o Kia Proceed model 2019. Initial a fost de test drive pentru showroom-ul din Galati, pe aceasta cale tin sa le multumesc celor de acolo pentru colaborare si oferta de nerefuzat. Si acum sa incepem povestea!
In septembrie fiind in concediu in Ro (de 2 ani locuiesc in Nl), cautand masina am zis sa fac o vizita celor de la Kia. Initial eram interesat de un Ceed hb, m-am programat la un test drive, dar a fost disponibil doar Xceed cu combinatia 1.4 T-GDI si cutie manuala. Am zis ca nu e o mare problema pentru ca oricum cutia si motorul sunt aceleasi. Nu mai zic ca prima data pornisem pe automata, dar m-am gandit la utilizarea de pe termen lung si am ajuns la concluzia ca manuala este cea mai buna alegere.
Inceput test drive-ul, placut enorm, surprins foarte placut de ce au reusit coreenii, am zis "gata, Kia e aleasa". Acum eram intre Hb si Proceed. Hb in configuratia mea ajungea la un pret imbatabil. Proceed-ul facea un ochiul grav, dar depasea clar bugetul. "Norocul" a fost ca in showroom era un Pro care fusese de test drive. 1100 de km la bord, arata impecabil si cei de acolo mi-au facut oferta pe care nu am putut sa o refuz.
Initial pretul ei de noua a fost 29.8xx, oferta fiind 24.000 cu tot felul de dotari disponibile in anul 2019 dintre care:plafon panoramic, tapiterie piele, incalzire-racire in scaunele fata + volan incalzit, incalzire pe banchetele din spate, display 8", faruri full LED plus multe altele. Ce ii lipseste si mi-as fi dorit sunt senzorii pentru unghiul mort si poate cruise control adaptiv, dar nu vad in optiunile astea un mare dezavantaj in a nu le avea.
Bun, a trebuit sa ma intorc inapoi in Nl pe la mijlocul lui septembrie, discutiile erau deja pornite cu cei de la Kia, ramanand ai mei sa se ocupe cu achizita propriu zisa + inmatriculat + casco. Multumiri inca o data Kia Galati pentru ajutorul acordat in inmatriculare si casco.
Dupa ce s-au rezolvat toate astea urma sa ma mai duc inca o data in tara sa o iau, dar a revenit Corona. Iar carantina, trebuia sa fac test, puteam sa stau in tara doar 3 zile. Era cel putin complicat asa ca am ales varianta de a o pune pe rampa si nu mai am stres.
Si uite ca dupa o luna de stat ca pe cioburi de sticla, acum 3 zile a ajuns bijuteria. Este wow!! Atat de wow incat imi povestea cel ce a adus-o din Galati pana la mine mi-a zis ca s-au urcat ungurii la vama in ea si nu voiau sa se mai dea jos :lol: . Am fost cu ea la spalatorie aici, un domn de acolo m-a complimentat si parca nu ar mai fi plecat de langa ea =P~ . Este altceva pe langa celelalte masini de pe strada. Bine, poate din cauza ca e a mea si sunt subiectiv.

Oricum, noi (eu si logodnica) suntem indragostiti de ea.
Atasez cateva poze aici cu "Cherry Bomb" :!: :!: Era sa uit, numarul de inmatriculare l-am pus ca un omagiu pentru forma din spate a masinii. T H I C C A S S
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Bogo2020
Posts: 91
Joined: 06 Mar 2020, 19:43
Auto: XCeed 1.4 TGDI DCT, 2020
Location: Craiova

Re: Kia Proceed Gt line "Cherry Bomb" 1.4 T-GDI MT

Post by Bogo2020 »

Salut, Marius, si bine ai venit!

E f frumoasa, e rosie si e diferita de majoritatea masinilor de pe strada. Normal ca intoarce priviri! Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de fiecare km!

Cum stai cu consumul?

MariusPro
Posts: 16
Joined: 18 Sep 2020, 13:34
Auto: Proceed
Location: Tilburg, NL

Re: Kia Proceed Gt line "Cherry Bomb" 1.4 T-GDI MT

Post by MariusPro »

Bine v-am gasit!
Multumesc frumos pentru urari!
Consumul la 1700 de km cat are masina acum as spune ca e destul de ok. Nu am apucat sa merg atat de mult cu ea incat sa stiu cu exactitate, dar in oras as spune ca e undeva la 9-10, iar in afara la mers legal, un pic mai tare pe autostrada cu varfuri de 160-170 am scos 6.1 pe 300 de km de plimbat prin Olanda.

Cateva impresii in 500 de km cat am facut pana acum:
-insonorizarea este de top
-sistemul audio JBL...clar face toti banii
-suspensia este o idee spre rigid, dar asta o face sa stea impecabil pe viraje
-android auto, mai este de lucrat la el, sunt curios daca se rezolva printr-un update
-lane assist-ul am observat ca in anumite viraje usoare si mai lungi pur si simplu ma tine el pe banda, simt cum preia controlul si ma tine fix pe mijlocul benzii, o senzatie un pic cam ciudata, dar e ok
-acceleratia in "2 trepte", am simtit-o cum nu am mai simtit la nici o alta masina cu turbo pe care am condus-o. Pana in 2500 trage, dupa 2500 trage si mai grav. Daca as putea sa fac o comparatie care nu isi are locul, se simte oarecum ca un v-tec odata ce trece de 2500 de rpm.
Late edit: farurile LED, daca e cineva care vrea sa-si cumpere Kia, selectati la optiuni si farurile cu led, fac toti banii!!!

Cam atat, am sa revin cu alte impresii si obiectii pe parcurs✌️
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

JohnB
Posts: 135
Joined: 08 Mar 2020, 07:50
Auto: Kia Ceed My20 1.4 T-GDI
Location: Bucharest

Re: Kia Proceed Gt line "Cherry Bomb" 1.4 T-GDI MT

Post by JohnB »

MariusPro wrote: 21 Oct 2020, 12:06 Cateva impresii in 500 de km cat am facut pana acum:
-insonorizarea este de top
Salut,
Ce tip de anvelope ai? Mie mi se pare un pic zgomotoasa (probabil de la anvelopele Hankook) dar poate ca merg pe drumuri proaste sau asfalt nefinisat :))

MariusPro
Posts: 16
Joined: 18 Sep 2020, 13:34
Auto: Proceed
Location: Tilburg, NL

Re: Kia Proceed Gt line "Cherry Bomb" 1.4 T-GDI MT

Post by MariusPro »

Michelin Primacy 3, 225/45/17. Zgomotul de rulare este cel mai pronuntat si la mine comparativ cu zgomotul de la motor sau de vant, dar doar pe asfalt zgronturos. Pe asfalt fin si "fonoabsorbant" cum e aici in Olanda in proportie de 90%, este liniste deplina. La 150 se poate vorbi in soapta in masina.

Bogo2020
Posts: 91
Joined: 06 Mar 2020, 19:43
Auto: XCeed 1.4 TGDI DCT, 2020
Location: Craiova

Re: Kia Proceed Gt line "Cherry Bomb" 1.4 T-GDI MT

Post by Bogo2020 »

Asfalt fonoabsorbant..... pfff.... sa inteleg ca nu are gropi 3D?
lane assist-ul am observat ca in anumite viraje usoare si mai lungi pur si simplu ma tine el pe banda, simt cum preia controlul si ma tine fix pe mijlocul benzii, o senzatie un pic cam ciudata, dar e ok
E o problema de incredere, dar lane assist-ul e genial la drum lung.

De acord cu tine la aproape tot, mai putin partea cu farurile. Poate sunt altfel la Proceed, dar la XCeed nu sunt nici adaptive si nici functie de cornering nu au. Da, sunt cu LED, dar nimic mai mult.

MariusPro
Posts: 16
Joined: 18 Sep 2020, 13:34
Auto: Proceed
Location: Tilburg, NL

Re: Kia Proceed Gt line "Cherry Bomb" 1.4 T-GDI MT

Post by MariusPro »

Face mult mai putin zgomot, la asta m-am referit.
Si la Proceed sunt la fel, trecand peste astea eu sunt multumit de lumina pe care o dau.

MariusPro
Posts: 16
Joined: 18 Sep 2020, 13:34
Auto: Proceed
Location: Tilburg, NL

Re: Kia Proceed Gt line "Cherry Bomb" 1.4 T-GDI MT

Post by MariusPro »

Salut!
Revin cu impresii noi, dar si ceva semne de intrebare. Ce s-a intamplat intr-o mie de km pana acum cu masina:
-vizibilitatea in spate nu este deloc generoasa. Pur si simplu nu se vad flashurile in oglinda retrovizoare decat atunci cand cel din spatele tau este la 30 de metri maxim.
-de cele mai multe ori cuplarea in R (cutie manuala) agata si trebuie reintrodus schimbatorul sau dat drumul la ambreiaj pana se simte fin in maneta cum se aliniaza 'planetele' :D *tot aici la cutie, cursa levierului pentru orice treapta in-afara de R, este luuuunga
-stergatoarele originale sunt zgomotoase si lasa urme, destul de multe. Stiam de asta dinainte sa o achizitionez
-asta e cam cea mai serioasa din ce am intalnit pana acum, anume.. se simt ceva fluctuatii in accelerare puternica intre 2000-3000 rpm. Trage, dar nu lin, este oarecum in suturi acceleratia, cu mici intreruperi parca, dar de miscat, misca bine. Am mai citit pe forumuri ca la Hyundai acelasi motor are pierderi de putere grave la accelerare puternica. Aici nu e cazul, doar ca puterea nu mi se pare dispusa liniar in turele pe care le-am scris mai sus. Nu stiu, poate e feature si trebuie sa ma obisnuiesc cu trecerea de la aspirat 1.6 cu acceleratie complet liniara, la turbo. In primul post am scris de o acceleratie in doua trepte. Totusi, dupa ce am condus-o in mai multe situatii, parca sunt mai mult de 2 trepte, asta nu in sensul bun pentru ca puterea ramane aceeasi. In fine, a mai sesizat cineva 'chestia' asta la 1.4 T-GDI?
-farurile led lumineaza foarte bine si pe ploaie si pe uscat
-consumul decent, un drum de oras destul de aglomerat in jur de 16 km, 8.2/100, mers mai tare pe acelasi traseu 8.6
-servodirectia are un feeling foarte placut, sportiv
-coordonarea dintre ambreiaj si acceleratie la plecarea de pe loc trebuie sa fie top notch, altfel risti sa dai in nas sau sa patinezi aiurea ambreiajul la 1800 de ture.
Cam astea ar fi asa, de notat.

Bogo2020
Posts: 91
Joined: 06 Mar 2020, 19:43
Auto: XCeed 1.4 TGDI DCT, 2020
Location: Craiova

Re: Kia Proceed Gt line "Cherry Bomb" 1.4 T-GDI MT

Post by Bogo2020 »

stergatoarele originale sunt zgomotoase si lasa urme, destul de multe
Marius, eu am o parere foarte buna despre stergatoarele acestea hibrid (combinatie intre stergatoarele model vechi si cele tip aero). Am avut tipul acesta de stergator pe un Rio (2012-2017), pe CX-3, dar si pe XCeed. La Rio, chiar si dupa 5 ani de folosire, nu se auzeau in timpul functionarii si stergeau perfect.
Verifica sa nu ai vreo depunere pe parbriz (Dupa ce speli bine parbrizul, bagi mana intr-o punga si apoi treci palma pe parbriz. Daca simti ca agata, poti sa faci o decontaminare cu argila.) sau pe lamele (le stergi cu un servetel inmuiat in otet).
...fluctuatii in accelerare puternica intre 2000-3000 rpm...
Nu am observat fluctuatii de putere (1.4TGDI + 7DCT).

JohnB
Posts: 135
Joined: 08 Mar 2020, 07:50
Auto: Kia Ceed My20 1.4 T-GDI
Location: Bucharest

Re: Kia Proceed Gt line "Cherry Bomb" 1.4 T-GDI MT

Post by JohnB »

Eu am Ceed 1.4 Tgdi manual.
MariusPro wrote: 01 Nov 2020, 01:38 -de cele mai multe ori cuplarea in R (cutie manuala) agata si trebuie reintrodus schimbatorul sau dat drumul la ambreiaj pana se simte fin in maneta cum se aliniaza 'planetele' :D *tot aici la cutie, cursa levierului pentru orice treapta in-afara de R, este luuuunga
da, asa e si la mine. R-ul nu se sincronizeaza mereu si trebuie reapasat ambreiajul.
MariusPro wrote: 01 Nov 2020, 01:38 -stergatoarele originale sunt zgomotoase si lasa urme, destul de multe. Stiam de asta dinainte sa o achizitionez
problema Kia pe orice model :D
MariusPro wrote: 01 Nov 2020, 01:38 se simt ceva fluctuatii in accelerare puternica intre 2000-3000 rpm. Trage, dar nu lin, este oarecum in suturi acceleratia, cu mici intreruperi parca.
asa face si la mine, dar doar intre 2-3. Restul e lin. Eu presupun ca e si de benzina. Pana acum am incercat doar OMW (si 95 si 100).

Pe langa ce ai zis tu mie mi se pare ca are destul de multe vibratii la ralanti. Cateodata foarte pronuntate. Am zis ca urmatoarele dati o sa alimentez de la Rompetrol de cate ori, dupa la Mol de cateva ori, poate va fi vreo diferenta mai ales la vibratiile de la ralanti.

MariusPro
Posts: 16
Joined: 18 Sep 2020, 13:34
Auto: Proceed
Location: Tilburg, NL

Re: Kia Proceed Gt line "Cherry Bomb" 1.4 T-GDI MT

Post by MariusPro »

La mine parca se intampla din 3 in 4, adica in treapta 3 mi se pare mai pronuntata sacadarea. Dupa ce a trecut de 3000 rpm atunci accelereaza liniar. Cu benzina, am bagat si de 95 si de 98, n-am observat sa fie vreo diferenta notabila.
Vibratii la ralanti nu am observat, ba chiar mi se pare de multe ori ca nici nu e pornit motorul, bine, masina are 2300 de km, nu cred ca ar avea cum sa apara vibratii la numarul asta de km.
Vad cum se mai comporta, voi face o programare la reprezentanta si poate e ceva de soft sau habar n-am.

alexcrist
Posts: 809
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Kia Proceed Gt line "Cherry Bomb" 1.4 T-GDI MT

Post by alexcrist »

Bogo2020 wrote: 01 Nov 2020, 10:32
stergatoarele originale sunt zgomotoase si lasa urme, destul de multe
Marius, eu am o parere foarte buna despre stergatoarele acestea hibrid (combinatie intre stergatoarele model vechi si cele tip aero). Am avut tipul acesta de stergator pe un Rio (2012-2017), pe CX-3, dar si pe XCeed. La Rio, chiar si dupa 5 ani de folosire, nu se auzeau in timpul functionarii si stergeau perfect.
Și mie mi se par foarte bune ștergătoarele (am avut și eu și pe Rio, mai multe seturi același model, și pe XCeed la fel, toate la fel de mulțumitoare). Problema e la lichidul de parbriz: poșircile "miraculoase" cu porcării antiaderente și alte minuni duc la rezultate dezastruoase. Ceață, ștergere proastă, urme ș.a.m.d.

Ieri am trecut și eu de la lichidul de vară, folosit din februarie până ieri, și cu 0 probleme de ștergere sau de zgomot, la lichid de iarnă cu "proprietăți antiaderente" și ieri am înjurat toată ziua. Mi-au trebuit vreo 70km de ploaie continuă în care n-am mai folosit deloc lichid după care pot să zic că s-au dus aproape toate efectele "miraculoase" ale lichidului de iarnă. Aceleași experiențe și la Rio timp de 5 ani: cu lichidul potrivit, 0 probleme, cu poșircile minune coșmaruri (prin "poșircile" nu mă refer la lichid ieftin, ci din contră, la alea scumpe care fac mai multe prostii, în loc să se limiteze doar la a șterge geamul).

Azi am fost să caut să cumpăr altceva. Cu cei 5L puși ieri, deși n-au fost ieftini, o să ajungă la canalizare.

JohnB
Posts: 135
Joined: 08 Mar 2020, 07:50
Auto: Kia Ceed My20 1.4 T-GDI
Location: Bucharest

Re: Kia Proceed Gt line "Cherry Bomb" 1.4 T-GDI MT

Post by JohnB »

MariusPro wrote: 01 Nov 2020, 12:56 Vibratii la ralanti nu am observat, ba chiar mi se pare de multe ori ca nici nu e pornit motorul, bine, masina are 2300 de km, nu cred ca ar avea cum sa apara vibratii la numarul asta de km.
2300 de km am și eu și vibrează cu orice benzina.

MariusPro
Posts: 16
Joined: 18 Sep 2020, 13:34
Auto: Proceed
Location: Tilburg, NL

Re: Kia Proceed Gt line "Cherry Bomb" 1.4 T-GDI MT

Post by MariusPro »

S-a incheiat cu vibratii, dar tot la ele ajungem.
De cand s-a racit bine de tot afara am inceput si eu sa le simt. Nu deranjant, dar se simt.
In alta ordine de idei, poate ati vazut postul din 'probleme', daca nu, motorul am impresia ca nu livreaza puterea asa cum ar trebui. O livreaza, masina se misca super, dar se simte ciudat. In fine, masina merge, s-a probat si un drum lung pe autostrada unul mers de autostrada, maxim 150 in cateva portiuni, al 2-lea mers la blana undeva 150-160 cu varf de 190. Foarte multumit de cosum, foarte! De masina per total sunt foarte multumit. Dezaburirea si degivrarea parbrizului sunt sub 30 de secunde, in contextul in care parbrizul nu are incalzire.
P.S: sistemul de la Jbl este bun, foarte bun chiar, insa doar daca folosesti un stick de memorie te bucuri de el la maxim. Bluetooth si radio se aud foarte bine, sa nu se inteleaga gresit.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
SIA
Posts: 118
Joined: 21 Jan 2020, 07:28
Auto: KIA CEED SW GT-Line, 1.4 TGDI
Location: Bucuresti

Re: Kia Proceed Gt line "Cherry Bomb" 1.4 T-GDI MT

Post by SIA »

Am facut si eu test-drive cu ea la Galati (cautam CEED SW 1.4 TGDI) si aveau doar Proceed-ul asta rosu. Mi-a placut masina, de asta am si luat SW-ul din Buc. Imi aduc aminte ca "i-am dat in goarna" de la reprezentanta pana la Brates si apoi pe Basarabiei (sub 3000 rpm a avut doar la semafor).

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”