Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

bogdan.adrian.bv
Posts: 60
Joined: 30 Nov 2020, 17:00
Auto: Xceed
Location: Brasov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by bogdan.adrian.bv »

@ alexcrist o plăcere ca în mod normal jurnalul tău de bord :D Blonda ta se ține bine chiar dacă am văzut că a produs și dureri de cap.

Bateria mea de la telecomanda mea deja generează atenționări de baterie descărcată la un pic sub 39 km, sincer nu cred că ajută că am spalat-o în mașina de spălat. Telecomanda soției se ține bine încă.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Mersi de aprecieri :D

Da, posibil spălătura să nu-i fi prins bine. :lol: Dar dacă a supraviețuit și nu are alte probleme, eu zic că n-are nimic. Ai scăpat. :D Nivelul bateriei mai mult cred că are treabă cu numărul de ore de condus, nu neapărat de km. Mă gandesc că cheia e în permanentă legătură cu mașina în mers, din moment ce sesizează imediat când cobori/urci și avertizează în bord de lipsa cheii.
Tu dacă mergi mai mult urban, consumi mai multă baterie pe km. :lol:

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 77.457 km

Luat sâmbătă o groapă cum n-am luat în 8 ani și ~180k km. Fix o singură groapă pe tot drumul respectiv, fix cât să încapă roata, fix pe traiectorie, 90km/h. Numai Sfânta Soarta (și poate anvelopele cu protecție de jantă, dar nu știu dacă au vreun efect la gropi, sau doar la borduri) m-a ferit să nu plec cu platforma de acolo, că au fost urme clare că impactul a fost total pe ambele roți din dreapta.


Image
Image

Din fericire alte urmări n-au fost. Nu pierde presiune, nu se simte/aude nimic, merge drept. Când vine vara voi vedea la re-echilibrare cum stă treaba.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 77.539 km

Rezolvat azi ITPul, fără probleme, la RATBV, cost 100 lei.

La capitolul "bârfe", moșulică de la ITP era total neimpresionat de ecranul navigației, credea că e aftermarket și zicea că "e urât". :lol: Dar amuzant omul. :)

====

Am mai aruncat un ochi in filtrul de aer. Se pare că tot apare ulei. Doar pe țeavă, în filtru n-a mai ajuns. O să trimit un mesaj la MIT, să văd ce zic.

Nivelul de ulei e câteva buline sub maxim.

Image

====

După o fugă rapidă la Leroy (instalatori cretini care nu-s în stare să pună garniturile potrivite), am sesizat o presiune ușor scăzută într-o roată. Și se aude sfârâind. Mâine drum la vulcanizare.

A 2a (din total de 3) pană sesizată mult înainte să reprezinte o problemă reală (încă nu s-a atins pragul pentru avertizare), fain tare să afișeze presiunile în bord. :D

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 80.749 km

Avut ieri programare la MIT București.

S-au investigat:
- revenirea urmelor de ulei în admisia de aer. Rezultat: e normal, de data asta, din motive de turbină, recirculare, alea-alea. Dacă e mult (cum a fost prima oară), e o problemă. Dacă e puțin (cum e acum), e ok. Fie, mașina merge, nu scoate fum, nu e vizibilă vreo scădere a nivelului de ulei, să fie sănătoasă, așa rămâne.

- zgomotul pe denivelări, greu spre imposibil de reprodus la cerere. M-am plimbat cu un nenică prin toată parcarea lor (care e parțial neasfaltată/pietruită și cu denivelări), și evident că n-a scos nici pâs. :lol: Mi-a subliniat omul că pe garanție se schimbă orice, numai să le audă cu urechile lor, că pe bază de filmări mi-au schimbat deja degeaba flanșele amortizoarelor.

Din fericire, odată ridicată și pe elevator, alt băiat a descoperit buba: bucșele basculelor față, ambele (stânga/dreapta). Se vor schimba pe garanție ambele bascule, programat la început de iunie.




skemosu
Posts: 29
Joined: 05 Apr 2022, 20:03
Auto: i20
Location: Sibiu

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by skemosu »

Daca ai mers pe drumuri mai rele, e relativ ok daca bucsele au dus 80 000.
Poate pe drumuri bune, sa tina mai mult, 100-120 000 ..
Oricum...avantajul garantiei ! :)

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Am mers pe drumurile mioritice, bune, proaste, așa cum sunt. :) În general scad viteza cu cât e drumul mai prost.

Ei n-au acuzat nimic de drumuri, ci ziceau ceva de rugină. Ce-o fi, ce n-o fi, poate scap și eu de zgomot :lol:

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 80.950 km

Am decis și eu că a trecut iarna. Schimbat anvelopele cu cele de vară, la Domritter Sânpetru, cost total 160 lei.

Amvelopele de iarnă, Bridgestone Blizzak LM005 au la activ cam 32k km în 2 sezoane, și mai au cam 5 mm adâncime de profil (din 8mm de noi), 1 mm până la marcajul de iarnă. Încă stau în dubiu dacă să le mai folosesc la toamnă sau să încerc să le vând, deoarece eu consum mai mult de 1mm/sezon, dar cine circulă mai puțin încă le mai poate folosi 1-2-3 ierni fără probleme.

Mai e timp de gândire. :)

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 84.313 km

Fiind preocupat cu altele, am uitat să fac revizia în ultimele 2 săptămâni. Și m-a cam prins joi cu chiloții-n vine la Iași, cu vreo 1000 km înainte de termenul limită.

În drum spre Brașov, am oprit la Rodav Vaslui să-mi încerc norocul, și am avut noroc. Ulei Castrol 5W30 Long Life B, filtre și un aditiv de benzină (încă nu l-am pus), total 1.193 lei. S-au cam scumpit și ei, la manoperă mai ales.

S-a cam schimbat tot personalul pe-acolo de când n-am mai fost, doar pe dl Viorel l-am mai recunoscut și-am mai schimbat 2-3 bârfe cu el.

Per total, o impresie bună spre foarte bună, ca de obicei. M-au chemat și în service la constatări, nu s-a uitat nimeni urât nici că am venit fără programare, nici că am făcut revizii și la alții (ghiont AutoKino).

=======

Tot joi am făcut și ultima actualizare a tabletei. Nimic super special, ceva schimbări cosmetice minore ici-colo.

Cred că la ultimele 2 versiuni nu se mai poate seta un interval de service personalizat, e fixat la 15k km, ceea ce nu m-ajută să nu le uit :lol: Eu îl țineam setat la 13k, și asta m-a tras în țeapă acum, că așteptam notificarea care a venit prea târziu. Asta e, mai multă grijă de acum...

Image
Image

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

alexcrist wrote: 17 May 2023, 17:20 Se vor schimba pe garanție ambele bascule, programat la început de iunie.
ODO: 89.802 km

Iaca că ieri a venit "începutul de iunie", și-am fost la MIT București să schimbe cele 2 bucăți de fier cu doape de cauciuc (aka basculele față cu bucșe). Criza de semiconductori, lanțul de aprovizionare, alea-alea, se făcură aproape 3 luni de așteptare.

Operațiunea a durat cam o oră pe elevator (vreo 2 cu hârtii & co), deși inițial ziceau că vreo 4.

Toate bune cu MIT, experiența ok, dar sper să fie ultimul drum la ei, că e obositor tare.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 98.065 km

S-au adunat cam mulți km și fu timpul pentru a 3-a revizie pe anul ăsta. Vreo 14k în 4 luni, în ritmul ăsta fac 42k/an. :lol:

Filtre, ulei OE Kia 5W30 A5/B5 4L, completat "puțin" antigel, diagnoză și alte mărunțișuri, 647 lei la Martax Brașov. Sincer, șocant de ieftin pentru zilele noastre, dar nu mă supăr. :lol:

Ah, și nu i-a interesat că ultima revizie a fost "la alt atelier", se aude AutoKino? :lol:

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Iacătă, veni și suta.

Image

N-am mai apucat să fac uzualele poze din toate părțile.

În general, la fel ca la Rio, timpul (și uzura) aproape că s-a oprit la 50k. Tot ce-am scris atunci e încă perfect valabil.

Singurele uzuri suplimentare ar fi:
  • vreo 3 ciobituri punctiforme pe parbriz
  • vreo 1-2 zgârieturi minore/superficiale pe uși, de prin parcări
  • câteva zgârieturi fine pe sticla oglinzilor exterioare (deși au fost șterse doar cu soluție de geamuri și cârpă de microfibră sau racletă de cauciuc)
Sunt super mulțumit de folia de pe faruri (Avery Dennison Supreme Protection Film XI (SPF-XI)). Pusă la 2000 km și faruri șterse (cu soluție de geam și cârpă de microfibră) de 1-3 ori la fiecare drum (nu suport să am geamurile, oglinzile sau farurile murdare :D), și se prezintă impecabil. Presupun că acea "autoreparare" chiar funcționează.

Ca să nu repet poveștile de la 50k, o să fac ca la CarWOW, un top 5 chestii enervante și chestii faine, așa cum le simt eu.

Minusuri
  • Senzor ploaie - singura chestie obiectiv enervantă. Anul ăsta l-am prins mult mai ploios pe drumuri, și-a ieșit clar în evidență că senzorul NU e ce trebuie. Deloc. Pe ploaie ușoară spre moderată abia dacă mișcă, ajungi să-l dai pe continuu, altfel mergi cu parbrizul prin de apă. Pe ploaie moderată și intensă merge decent (nu bine, doar decent), dar din când în când mai ia câte o pauză de odihnă. Pur și simplu, mergi cu 100 pe câmp prin ploaie torențială, ștergătoarele merg continuu chiar pe viteza 2, și de-odată se opresc pentru 2-3 secunde. :| Sincer, mai bun era un temporizator manual, decât senzorul ăsta. :(
  • Gurile de ventilație frontale - prea înguste, prea spre scaun. Mai ales la șofer, cel central-stânga bate doar în mâna dreaptă de pe volan, nicio șansă să bată spre corp dacă ții mâna pe volan. Reglaj de debit nema, poți doar să-l îndrepți spre pasager sau să-l închizi de tot. Gurile laterale (extremele stânga/dreapta) au rotiță/reglaj de debit, și-n general le folosesc doar pe ele și le închid pe cele centrale, dar pe căldură mare, când e nevoie și de cele centrale, e nasol rău.
  • Lumină marșarier - am mai pomenit, nu acoperă suficient ca suprafață
  • Oglinda centrală - poate pentru persoane mai scunde e ok, dar la cei 177 ai mei, nu poți vedea în plan perfect orizontal și-n lung spre orizont. Vederea e ușor în jos. Asigurarea la distanță mare se face doar în oglinzile laterale, sau dacă te cocoșezi un pic
  • Senzori parcare - că nu se activează automat la viteze mici, iar cei laterali nu sunt utilizați
Plusuri
  • Navigație - e fix ce trebuie. Estimări de timp impecabile, rutare pe server, informații din trafic precise, redirecționare în timp real în caz de blocaje, căutare POI online, afișare prețuri la benzinării, actualizări și acces la servicii gratuit 7 ani. Singurul minus e vechimea de 6 luni a hărților, dar niciodată nu m-am rătăcit de la un sens giratoriu lipsă sau un sens unic greșit. Iar proiectele majore de infrastructură (autostrăzi & co) apar pe hartă ca drumuri "în construcție" și dacă intri pe ele navigația se adaptează și te ghidează pe acolo în continuare
  • Sistem audio - cât timp asculți ce trebuie (aka FLACuri sau MP3uri la calitate înaltă pe stick :P ), e tot ce poți cere în banii ăștia. Că or fi mașini mai scumpe care oferă mai mult, tot ce-i posibil. Dar în gama asta, cam orice review mai profi pe sonorizare pun Kia/Hyundai destul de sus în top, și pe bună dreptate
  • Scaune - foarte confortabile, iar reglajul lombar face toți banii
  • Suspensie - chiar mi se pare foarte bine configurată pentru genul ăsta de mașină. Silențioasă și foarte confortabilă (chiar cu jante de 18), dar fără să fie absolut deloc barcă, și foarte stabilă în viraje
  • Faruri și asistența la faza lungă - sunt convins că există faruri mai performante în aceeași gamă, însă sigur nu sunt de lepădat. Sunt cel puțin decente ca intensitate și acoperire inclusiv în condiții de vizibilitate slabă (ploaie). Combinate cu asistența la faza lungă, care funcționează impecabil în peste 95% din situații, fac condusul pe timp de noapte foarte relaxant. Păcat de lipsa unor lumini de viraj...
Verdict: încă sunt foarte încântat de alegere, ca dovadă că nu mă deranjează absolut deloc să merg 700-750km într-o zi, și am atins 100.000 km în mai puțin de 4 ani. Mereu mă bucur de fiecare drum și fiecare ieșire spre locuri și experiențe noi. :)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

1) Haghita-Mădăraș
2) Gura Humorului
3-6) Transalpina
7) Cascada Șipote
8 ) Roșia Montană, Tăul Brazi
9) Poteca tematică Muzica Naturii
10) Valea Dinozaurilor
11) Pasul Tihuța
12) Bilbor
13) Dealul Cozla, Piatra Neamț
14) Lacul Bicaz
15) Valea Uzului
16) Pasul Pleșa, Peștera Vrăjitoarelor
17-18) Râușor
19-20)Hunedoara
21-22) Lacul Păclișa
23) Crivadia

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by quelloo »

nu m-am prins de Rausor. banuiesc ca e fix intre sezonul de hiking si cel de ski. era pustiu pe acolo?
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Poza e din martie (sunt foarte în urmă cu pozele :D ), deci ar fi între ski și hiking.

Da, era aproape pustiu. Erau turiști la 1 cabană și făceau grătar, încă 2 persoane s-au dus spre cascadă, dar în restul stațiunii nici țipenie.

User avatar
Minu
Posts: 926
Joined: 26 Sep 2009, 13:30
Auto: Kia Ceed GT MY23
Location: Ploiesti

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by Minu »

Salutare, referitor la cateva lucruri:
-senzorul de ploaie:sunt perfect de acord cu tine, ploua torential si el nu face nimic, nu actioneaza deloc stergatoarele iar uneori cand nu e mai nimic pe parbriz le actioneaza :evil: prefer de 100000 de ori clasicul sistem de la Kia Ceed 1.
-Cat despre luminile de viraj, ai faruri cu led si consider ca sunt suficiente.Am la motocicleta asa ceva si sunt fix 0, nu ma incanta cu nimic sincer.
-navigatia: o singura data am folosit-o si mi-am blestemat zilele cu ea.Aveam cazare in Veliko chiar deasupra tunelului, mi-a gasit adresa de la hotel, insa m-a rutat prin tunelul ala de vreo 2-3 ori in loc sa ma puna sa urc prin oras asa cum era normal...
***Ceed GT MY23 Blue Flame
***Yamaha Tracer 9GT MY23

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”