Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020
Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020
ODO: 7.100 km
În sfârșit am rezolvat și cu certificatul de înmatriculare. După aproape 2 luni de la înmatriculare am toate actele în regulă. Dar a fost cam de râsul curcilor.
Istoric: eu stând de facto în Iași, și mașina fiind înmatriculată în Galați, de acte s-a ocupat o firmă de înmatriculări. Totul bine și frumos, s-au ocupat de toate, am primit numerele negre prin curier. Doar certificatul de înmatriculare venea prin poștă la adresa de domiciliu, fără posibilitate de schimbare (din vorba poliției, ”poșta decide unde le trimite, nu ei (poliția)”, de parcă poșta produce certificatele și le trimite acolo unde au ei chef; dar na...). Ok, din motive de pandemie, restricții de circulație și lipsa chefului de a merge până la Galați doar pentru asta, am apelat la varianta 2: las certificatul la poștă 2 săptămâni, după care ei îl trimit înapoi la poliția Galați, de unde va putea fi ridicat de aceeași persoană de la firma de înmatriculări și mi-l trimite prin curier. Simplu, doar că durează 2-3 săptămâni până circulă hârtiile.
No, buuuun... trec 2 săptămâni, trec 3, trec 6... am tot sunat la firmă, i-am întrebat, ei au zis că au fost, dar nu e nici la poliție. Unde muma pădurii o fi? Nimeni nu știe. Am trimis și mail la poliție să întreb, dar fără răspuns (deși mai trimisesem și în aprilie unul, și mi-au răspuns chiar foarte rapid).
Ieri am avut drum în Galați, pentru alte treburi. Zic să trec și eu pe la poliție să aflu care e treaba. Deja circulam cu dovada expirată de pe 30 aprilie. Chiar dacă teoretic încă era valabilă din motive de stări de urgență/alertă/etc, tot nu eram psihologic OK.
Mă duc la poliție. Fără să zic nimic de mailuri sau altceva (doar dau dovada expirata și cer certificatul), tanti mă întreabă direct: ”n-ați primit răspuns pe mail”? Am rămas blocat. Dar ok, i-am dat înainte, să aflu și ce răspuns ar fi trebuit să primesc. Stupoare: ”certificatul dvs a fost pierdut din motive nejustificate și s-a cerut re-emiterea unui duplicat pe 28 mai”. Super comică faza cu ”motivele nejustificate”, de parcă dacă erau motive justificate se schimba ceva.
Bun, mi-au recomandat totuși să merg la poștă, poate îl găsesc acolo, că ar fi trebuit să ajungă deja, fiind emis deja de 2 săptămâni. Eu știam că la domiciliu de data asta n-a mai venit nimic. Dar m-am dus la poștă, să întreb. Că doar timp avem de umblat la instituții. Tanti la ghișeu zice că dacă n-am primit hârtiuță, sigur n-a ajuns la ei. Dar totuși... a verificat. Și, ce să vezi, avea plicul fix în fața ei pe birou, nici n-a trebuit să se ridice de pe scaun. Un plic cu ștampilă de 2.06, cu motivația ”negăsit acasă”. Deci au fost, dar n-au mai lăsat hârtiuța.
În sfârșit, măcar am actul, pe care scrie cu litere mari DUPLICAT, că nu e cel original declarat pierdut.
Mna, ăsta mi-e norocul. Și la fostul Rio aveam CIVul modificat, că inițial îmi greșiseră motorul (1.4 în loc de 1.2), și a trebuit să fie trimisă înapoi la RAR pentru modificări.
Noi să fim sănătoși!
În sfârșit am rezolvat și cu certificatul de înmatriculare. După aproape 2 luni de la înmatriculare am toate actele în regulă. Dar a fost cam de râsul curcilor.
Istoric: eu stând de facto în Iași, și mașina fiind înmatriculată în Galați, de acte s-a ocupat o firmă de înmatriculări. Totul bine și frumos, s-au ocupat de toate, am primit numerele negre prin curier. Doar certificatul de înmatriculare venea prin poștă la adresa de domiciliu, fără posibilitate de schimbare (din vorba poliției, ”poșta decide unde le trimite, nu ei (poliția)”, de parcă poșta produce certificatele și le trimite acolo unde au ei chef; dar na...). Ok, din motive de pandemie, restricții de circulație și lipsa chefului de a merge până la Galați doar pentru asta, am apelat la varianta 2: las certificatul la poștă 2 săptămâni, după care ei îl trimit înapoi la poliția Galați, de unde va putea fi ridicat de aceeași persoană de la firma de înmatriculări și mi-l trimite prin curier. Simplu, doar că durează 2-3 săptămâni până circulă hârtiile.
No, buuuun... trec 2 săptămâni, trec 3, trec 6... am tot sunat la firmă, i-am întrebat, ei au zis că au fost, dar nu e nici la poliție. Unde muma pădurii o fi? Nimeni nu știe. Am trimis și mail la poliție să întreb, dar fără răspuns (deși mai trimisesem și în aprilie unul, și mi-au răspuns chiar foarte rapid).
Ieri am avut drum în Galați, pentru alte treburi. Zic să trec și eu pe la poliție să aflu care e treaba. Deja circulam cu dovada expirată de pe 30 aprilie. Chiar dacă teoretic încă era valabilă din motive de stări de urgență/alertă/etc, tot nu eram psihologic OK.
Mă duc la poliție. Fără să zic nimic de mailuri sau altceva (doar dau dovada expirata și cer certificatul), tanti mă întreabă direct: ”n-ați primit răspuns pe mail”? Am rămas blocat. Dar ok, i-am dat înainte, să aflu și ce răspuns ar fi trebuit să primesc. Stupoare: ”certificatul dvs a fost pierdut din motive nejustificate și s-a cerut re-emiterea unui duplicat pe 28 mai”. Super comică faza cu ”motivele nejustificate”, de parcă dacă erau motive justificate se schimba ceva.
Bun, mi-au recomandat totuși să merg la poștă, poate îl găsesc acolo, că ar fi trebuit să ajungă deja, fiind emis deja de 2 săptămâni. Eu știam că la domiciliu de data asta n-a mai venit nimic. Dar m-am dus la poștă, să întreb. Că doar timp avem de umblat la instituții. Tanti la ghișeu zice că dacă n-am primit hârtiuță, sigur n-a ajuns la ei. Dar totuși... a verificat. Și, ce să vezi, avea plicul fix în fața ei pe birou, nici n-a trebuit să se ridice de pe scaun. Un plic cu ștampilă de 2.06, cu motivația ”negăsit acasă”. Deci au fost, dar n-au mai lăsat hârtiuța.
În sfârșit, măcar am actul, pe care scrie cu litere mari DUPLICAT, că nu e cel original declarat pierdut.
Mna, ăsta mi-e norocul. Și la fostul Rio aveam CIVul modificat, că inițial îmi greșiseră motorul (1.4 în loc de 1.2), și a trebuit să fie trimisă înapoi la RAR pentru modificări.
Noi să fim sănătoși!
-
- Posts: 963
- Joined: 06 Nov 2016, 15:17
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
- Location: Bucuresti
Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020
Alex, nu te-ai obisnuit deja ?
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020
Ba da, de-aia nici nu m-am enervat
-
- Posts: 8
- Joined: 09 Jun 2020, 19:31
- Auto: KIA Xceed 1.4 T-GDI 7AT
- Location: Braila
Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020
salutare tuturor. si eu sunt fericitul posesor al unei Xceed tot galbena ca a colegului de mai sus, doar ca putin modificata la optiuni (automata, ecran de bord digital, fara parcare automata, fara suport lombar si cu cam toate sistemele de siguranta).
Confirm ca suspensiile sunt superbe, amortizeaza cam tot. si eu duc lipsa luminii in viraje, nu inteleg de ce nu avem optiune pt faruri adaptive (cum e la noul focus, de lumineaza singure in viraje si se misca non stop in toate directiile), as fi platit fara sa stau pe ganduri.
Atasez mai jos niste poze cu ea. AM vreo 2.000 km cu ea, deci nu va pot da detalii de consum si altele
Confirm ca suspensiile sunt superbe, amortizeaza cam tot. si eu duc lipsa luminii in viraje, nu inteleg de ce nu avem optiune pt faruri adaptive (cum e la noul focus, de lumineaza singure in viraje si se misca non stop in toate directiile), as fi platit fara sa stau pe ganduri.
Atasez mai jos niste poze cu ea. AM vreo 2.000 km cu ea, deci nu va pot da detalii de consum si altele
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020
Salutare,
Sunt aproape sigur ca vreau XCeed, jurnalul de aici + reviewurile de pe YouTube au ajutat mult in decizie.
Am vazut masina rapid in showroom, nu am facut inca test drive dar am mici dubii legate de spatiul in spate si in portbagaj. Ati mers pana acum 4 adulti cu bagaje la un drum mai lung?
Legat de portbagaj vi se pare ok pentru o familie cu bebe mic?
Sunt aproape sigur ca vreau XCeed, jurnalul de aici + reviewurile de pe YouTube au ajutat mult in decizie.
Am vazut masina rapid in showroom, nu am facut inca test drive dar am mici dubii legate de spatiul in spate si in portbagaj. Ati mers pana acum 4 adulti cu bagaje la un drum mai lung?
Legat de portbagaj vi se pare ok pentru o familie cu bebe mic?
Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020
Cu pasageri în spate n-am prea mers încă. Așa, pe probate pe loc, spațiul pare arhisuficient pentru 4 adulți, dar mai depinde și de înălțimile lor.
Însă pentru 4 adulți + 1 bebe (presupun în scaun de copil), aș tinde să cred că la drum lung nu e confortabil. Pe distanțe scurte probabil e acceptabil.
Despre portbagaj, e atât de subiectiv încât nu știu ce să-ți zic. Am fost cu Rio 3 adulți 2 săptămâni prin Europa și n-a fost rău. Am un prieten cu i20 (echivalentul lui Rio), și pleacă 3 adulți + 1 copil (0-2 ani), cu tot cu jucării și toate cele, și s-a descurcat. Alții spun că nu le ajunge un break de 500+ L pentru 2 persoane. Așa că... Tu te știi, știi ce obiceiuri ai și ce porți de obicei după tine.
Ce pot să spun despre ce portu eu în portbagaj în weekend:
- polița de portbagaj pe treapta de sus
- sub poliță: roată de rezervă, unelte de iarnă (lopată, sac de sare, jump-starter portabil, o pătură de 2 persoane groasă - astea mi-a fost lene să le mai scot, că am și uitat de ele acolo )
- pe poliță: geantă cu lichide (lichid de parbriz, soluție de geamuri, cârpe etc...), o masă pliabilă cu scaune (60x60x10cm), rucsac cu ustensile de camping (arzător, butelie, vase, tacâmuri), rucsăcel cu echipament foto, 2 rucsaci medii de munte (22-25L bucata), geantă frigorifică medie, bețe de munte, o sacoșă cu bocanci și un sac de gunoi. Și portbagajul e plin, dar nu-s înghesuite. E suficient de plin cât să nu se plimbe nimic pe serpentine.
Însă pentru 4 adulți + 1 bebe (presupun în scaun de copil), aș tinde să cred că la drum lung nu e confortabil. Pe distanțe scurte probabil e acceptabil.
Despre portbagaj, e atât de subiectiv încât nu știu ce să-ți zic. Am fost cu Rio 3 adulți 2 săptămâni prin Europa și n-a fost rău. Am un prieten cu i20 (echivalentul lui Rio), și pleacă 3 adulți + 1 copil (0-2 ani), cu tot cu jucării și toate cele, și s-a descurcat. Alții spun că nu le ajunge un break de 500+ L pentru 2 persoane. Așa că... Tu te știi, știi ce obiceiuri ai și ce porți de obicei după tine.
Ce pot să spun despre ce portu eu în portbagaj în weekend:
- polița de portbagaj pe treapta de sus
- sub poliță: roată de rezervă, unelte de iarnă (lopată, sac de sare, jump-starter portabil, o pătură de 2 persoane groasă - astea mi-a fost lene să le mai scot, că am și uitat de ele acolo )
- pe poliță: geantă cu lichide (lichid de parbriz, soluție de geamuri, cârpe etc...), o masă pliabilă cu scaune (60x60x10cm), rucsac cu ustensile de camping (arzător, butelie, vase, tacâmuri), rucsăcel cu echipament foto, 2 rucsaci medii de munte (22-25L bucata), geantă frigorifică medie, bețe de munte, o sacoșă cu bocanci și un sac de gunoi. Și portbagajul e plin, dar nu-s înghesuite. E suficient de plin cât să nu se plimbe nimic pe serpentine.
Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020
Mersi mult pentru raspuns, Alex. Suna bine ce zici tu. In niciun caz nu m-am gandit la 4 adulti + bebe, ci 2 adulti si copil in scaun in spate sau 4 adulti fara copil dar cu bagaje pentru un weekend.
Sunt complet de acord cu tine legat de subiectivism cand vine vorba de spatiu, fiind roman e imposibil sa nu ai prieteni/rude carora nu le ajunge portbagajul de Octavia Combi Eu sunt oricum destul de minimalist si in plus vor fi destul de rare situatiile in care vom fi 4 adulti in masina.
Multumesc mult pentru jurnalul de bord, l-am urmarit si aici si pe Softpedia (aproape sigur tot tu erai) si m-a ajutat mult in luarea deciziei de a merge pe XCeed
Sunt complet de acord cu tine legat de subiectivism cand vine vorba de spatiu, fiind roman e imposibil sa nu ai prieteni/rude carora nu le ajunge portbagajul de Octavia Combi Eu sunt oricum destul de minimalist si in plus vor fi destul de rare situatiile in care vom fi 4 adulti in masina.
Multumesc mult pentru jurnalul de bord, l-am urmarit si aici si pe Softpedia (aproape sigur tot tu erai) si m-a ajutat mult in luarea deciziei de a merge pe XCeed
-
- Posts: 963
- Joined: 06 Nov 2016, 15:17
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
- Location: Bucuresti
Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020
blackrock mergi pe mana lui Alex ca stie ce vorbeste
pe langa masini mai stie si asigurari
pe langa masini mai stie si asigurari
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020
Am vazut eu pe aici care e treaba, stiu la cine urmeaza sa apelez pentru casco si la cine sa merg pentru detailing
-
- Posts: 963
- Joined: 06 Nov 2016, 15:17
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
- Location: Bucuresti
Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020
ODO: 7.160 km
Deja 2 weekenduri pierdute și iarăși stat în casă din motive de vreme neprietenoasă. Aștept de la Kia primul model amfibiu sau hovercraft și geamuri ranforsate antiglonț, să fie compatibile cu viiturile și grindinile din vremurile moderne.
Bun, și dacă tot a plouat, câteva observații. Unele bune, unele mai puțin.
1) La pliere oglinzile laterale nu fac o rotație perfect orizontală, ci foarte ușor oblică în sus. Astfel încât, la orice ploaie, oricât de slabă, oglinzile se fac fleașcă. Dacă pleci cu mașina așa, vizibilitatea în spate e ca și inexistentă. O opțiune e să stai mereu să ștergi oglinzile la cârpă înainte să pleci. A doua opțiune care merge surprinzător de foarte bine chiar și pe timp de vară, este activarea încălzirii în oglinzi. În maxim câteva minute, de la o oglindă plină de apă ajungi la o oglindă pe care mai sunt doar câțiva stropi mici cu 0 probleme de vizibilitate. E bine că există și o soluție ușoară la o problemă ce putea deveni frustrantă în timp, mai ales când plouă continuu de 2 săptămâni.
Ca o notă, la Rio plierea se făcea perfect orizontal și nu am avut niciodată problema asta. Doar iarna intra zăpadă între geam și oglinda pliată, var de la ploaie nu.
2) Nu-mi place că geamurile laterale nu se depărtează de cheder când se deschid, cum făcea la Rio. Acum toată mizeria e frecată constant de geam și mai mult întinde jegul de colo-colo (probabil vor apărea și uzuri în timp). Am avut și mai demult discuții cu alții care spuneau că e mai bine, și mă gândeam că poate au dreptate (deși oficial și atunci îi contraziceam). Dar acum, când zilnic trăiesc cu mecanismul ăsta, nu pot să nu-mi fie dor de mecanismul de la Rio.
3) Să fie și de bine, zic: nu știu dacă de la eleron (sau aripioarele din lateralul lunetei), sau de la înclinația destul de mare a lunetei, sau de la ambele, dar luneta se murdărește foarte-foarte puțin în mers. Când merg pe drumuri extrem de ude, din reflex pornesc ștergătorul din spate, pentru că la Rio se stropea luneta chiar și dacă treceam printr-o simplă baltă (nu mai zic de mers prin ploaie constantă). Acum în mers de multe ori îmi dau seama că ștergătorul din spate merge degeaba, și-l opresc. Își arată utilitatea doar când reduc viteza (sau opresc) și plouă direct pe lunetă. E drept că încă n-am mers la drum lung pe ploaie, dar chiar și în câțiva km de oraș se simte diferența de aerodinamică. Un mare PLUS!
Și o ciudățenie, probabil bug de software sau ceva
- Am camera de bord Viofo A129 Duo legată la brichetă.
- Bricheta nu este deloc alimentată când butonul de pornire motor e pe poziția 0. Tot pe poziția 0 nici tableta mașinii nu merge deloc (nu se poate porni din buton decât dacă treci cel puțin pe Accesorii).
- Viofo are o mufă separată USB pentru conectare la laptop (sau la telefon prin USB)
- Scenariu/bug: dacă țin camera legată la bricheta nealimentată (deci și tableta mașinii oprită), și folosesc și cablul USB să leg camera de telefon, pornește camera în mod mass-storage (așa cum te-ai aștepta), dar pornește și tableta mașinii Cum scot cablul din cameră/telefon, tableta se închide. Și se poate repeta.
Deci, cumva, din telefon, prin cameră, prin brichetă, ajunge curent în instalația mașinii. Și mi-e greu să cred că prin acest circuit, telefonul poate alimenta tableta Dar probabil tableta este alimentată și pe poziția 0 a butonului, dar nu te lasă să o pornești decât dacă vreun alt circuit e alimentat (circuit care în mod normal ar fi alimentat la ACC). Undeva în toată instalația bănui că le-a scăpat o verificare și tableta se păcălește.
Mna, nu știu cu ce ajută comportamentul ăsta. Nu cred că e intenționat. Dar mai citeam discuții (nu legate de Kia) despre oameni care voiau să mențină tableta/muzica pornite fără să activeze accesoriile, ceea ce la mașinile moderne nu prea se poate. Na, e o idee și asta, de a păcăli sistemul.
Dar NOTA BENE: Eu nu-mi asum răspunderea pentru cine chiar folosește ”bugul” ăsta la ceva pe termen lung. Habar n-am ce se întâmplă în spate. Treaba fiecăruia ce și cum decide să facă cu el.
Deja 2 weekenduri pierdute și iarăși stat în casă din motive de vreme neprietenoasă. Aștept de la Kia primul model amfibiu sau hovercraft și geamuri ranforsate antiglonț, să fie compatibile cu viiturile și grindinile din vremurile moderne.
Bun, și dacă tot a plouat, câteva observații. Unele bune, unele mai puțin.
1) La pliere oglinzile laterale nu fac o rotație perfect orizontală, ci foarte ușor oblică în sus. Astfel încât, la orice ploaie, oricât de slabă, oglinzile se fac fleașcă. Dacă pleci cu mașina așa, vizibilitatea în spate e ca și inexistentă. O opțiune e să stai mereu să ștergi oglinzile la cârpă înainte să pleci. A doua opțiune care merge surprinzător de foarte bine chiar și pe timp de vară, este activarea încălzirii în oglinzi. În maxim câteva minute, de la o oglindă plină de apă ajungi la o oglindă pe care mai sunt doar câțiva stropi mici cu 0 probleme de vizibilitate. E bine că există și o soluție ușoară la o problemă ce putea deveni frustrantă în timp, mai ales când plouă continuu de 2 săptămâni.
Ca o notă, la Rio plierea se făcea perfect orizontal și nu am avut niciodată problema asta. Doar iarna intra zăpadă între geam și oglinda pliată, var de la ploaie nu.
2) Nu-mi place că geamurile laterale nu se depărtează de cheder când se deschid, cum făcea la Rio. Acum toată mizeria e frecată constant de geam și mai mult întinde jegul de colo-colo (probabil vor apărea și uzuri în timp). Am avut și mai demult discuții cu alții care spuneau că e mai bine, și mă gândeam că poate au dreptate (deși oficial și atunci îi contraziceam). Dar acum, când zilnic trăiesc cu mecanismul ăsta, nu pot să nu-mi fie dor de mecanismul de la Rio.
3) Să fie și de bine, zic: nu știu dacă de la eleron (sau aripioarele din lateralul lunetei), sau de la înclinația destul de mare a lunetei, sau de la ambele, dar luneta se murdărește foarte-foarte puțin în mers. Când merg pe drumuri extrem de ude, din reflex pornesc ștergătorul din spate, pentru că la Rio se stropea luneta chiar și dacă treceam printr-o simplă baltă (nu mai zic de mers prin ploaie constantă). Acum în mers de multe ori îmi dau seama că ștergătorul din spate merge degeaba, și-l opresc. Își arată utilitatea doar când reduc viteza (sau opresc) și plouă direct pe lunetă. E drept că încă n-am mers la drum lung pe ploaie, dar chiar și în câțiva km de oraș se simte diferența de aerodinamică. Un mare PLUS!
Și o ciudățenie, probabil bug de software sau ceva
- Am camera de bord Viofo A129 Duo legată la brichetă.
- Bricheta nu este deloc alimentată când butonul de pornire motor e pe poziția 0. Tot pe poziția 0 nici tableta mașinii nu merge deloc (nu se poate porni din buton decât dacă treci cel puțin pe Accesorii).
- Viofo are o mufă separată USB pentru conectare la laptop (sau la telefon prin USB)
- Scenariu/bug: dacă țin camera legată la bricheta nealimentată (deci și tableta mașinii oprită), și folosesc și cablul USB să leg camera de telefon, pornește camera în mod mass-storage (așa cum te-ai aștepta), dar pornește și tableta mașinii Cum scot cablul din cameră/telefon, tableta se închide. Și se poate repeta.
Deci, cumva, din telefon, prin cameră, prin brichetă, ajunge curent în instalația mașinii. Și mi-e greu să cred că prin acest circuit, telefonul poate alimenta tableta Dar probabil tableta este alimentată și pe poziția 0 a butonului, dar nu te lasă să o pornești decât dacă vreun alt circuit e alimentat (circuit care în mod normal ar fi alimentat la ACC). Undeva în toată instalația bănui că le-a scăpat o verificare și tableta se păcălește.
Mna, nu știu cu ce ajută comportamentul ăsta. Nu cred că e intenționat. Dar mai citeam discuții (nu legate de Kia) despre oameni care voiau să mențină tableta/muzica pornite fără să activeze accesoriile, ceea ce la mașinile moderne nu prea se poate. Na, e o idee și asta, de a păcăli sistemul.
Dar NOTA BENE: Eu nu-mi asum răspunderea pentru cine chiar folosește ”bugul” ăsta la ceva pe termen lung. Habar n-am ce se întâmplă în spate. Treaba fiecăruia ce și cum decide să facă cu el.
Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020
Si eu am observat ca atunci cand opresc motorul e oprita alimentarea la bricheta si usb fast charge dar portul usb pt media are in continuare curent si tableta mai functioneaza cateva minute sau pana deschid usa.
Invers, la deschidere, cand apas telecomanda pt deblocare usi, portul usb media e alimentat imediat iar bricheta si usb charge au curent abia dupa ce pornesc motorul.
Oricum, daca lasi tableta pornita, iti apare un mesaj la un moment dat de avertizare consum curent apoi se va opri. Ai testat pentru cateva minute sa vezi daca se oprestesingura?
Invers, la deschidere, cand apas telecomanda pt deblocare usi, portul usb media e alimentat imediat iar bricheta si usb charge au curent abia dupa ce pornesc motorul.
Oricum, daca lasi tableta pornita, iti apare un mesaj la un moment dat de avertizare consum curent apoi se va opri. Ai testat pentru cateva minute sa vezi daca se oprestesingura?
Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020
La portul de media n-am fost atent, dar tableta merge în continuare la oprirea motorului indiferent de alte artificii. Presupun că aici e intenționat, că ajungi la destinație, oprești motorul, și poate mai stai un pic să-ți aduni lucrurile de prin mașină și e nasol să rămâi în liniște. Dar odată oprită (după acele câteva minute, sau după deschiderea ușii), adios, n-o mai pornești din butoanele ei până nu treci iar în Accesorii.
Scenariul povestit de mine nu l-am testat mai mult timp. La momentul ăla aveam treburi cu camera, nu mi-am bătut capul cu altceva. Am observat din greșeală treaba cu tableta. Nici nu știu dacă merge și când te urci în mașină, sau doar după ce ai oprit motorul. Cel puțin câteva minute a mers, cât mi-am făcut joaca cu camera, dar n-am stat prea mult.
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5233
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020
Le conectati prin adaptor la siguranta de la plafoniera si o sa va stea aprinse gadgeturile.Cand incuiati masina se taie alimentarea iar cand o descuiati, pornesc gadgeturile.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020
ODO: 7.722 km
Câteva actualizări scurte:
1) Una din ultimele alimentări am întins-o până am ajuns la doar 6km de autonomie declarată în bord (acul nici nu mai atingea ultima liniuță). Am făcut plinul cu 42L, din 50 total declarați. O rezervă liniștitoare pentru situații de urgență, că n-o să-mi fac un obicei să merg cu ultimii stropi din rezervor.
E fain că, odată cu aprinderea martorului de benzină, la fiecare pornire de motor și navigația se oferă să te îndrume spre benzinării.
2) LEDul de 15 lei din portbagaj e pe moarte. Pe cât de bun era la început, pe atât de puțin a ținut. Am mai avut LEDuri relativ ieftine la Rio în portbagaj, dar ăsta a bătut recordul negativ la fiabilitate. O să văd cu ce-l înlocuiesc. Iar îmi stă gândul la kitul OEM oferit de Kia, cu 1 LED în portbagaj și 2 pe hayon...
3) Pe căldurile astea mari, aerul condiționat face față cu brio la drum lung. I-am găsit și setare care să nu mă deranjeze: activez manual din butoane toate cele 3 direcții (cap, față, picioare). Grosul fluxului e trimis tot spre față, dar nu e la fel de deranjant ca pe modul complet automat. Și-mi place că, chiar dacă schimbi manual o setare (de ex direcția aerului), celelalte setări rămân controlate automat (spre exemplu turația ventilatorului și temperatura), și e perfect așa. La ce mașini (e drept, de generații mai vechi) mai butonasem eu un AC automat, aveai ori mod complet automat, ori complet manual, și era aiurea.
4) În weekend am prins momentul să-i aplic și-o ceară solidă, Collinite 476s Super Double Coat Wax. Voi vedea la prima ploaie cât de bine se comportă. Deocamdată nici poze n-am apucat să fac. Imediat după aplicare am fost parcat câteva ore pe o stradă neasfaltată și praful e la el acasă pe caroserie.
Intenționez să aplic și ceva soluție hidrofobă pe geamurile laterale și parțial pe parbriz (zonele neacoperite de ștergătoare), dar să văd când prind un moment când nu e mașina super încinsă. Că am trecut de la ploi continue la caniculă...
Și deja mă gândesc să caut ceva soluții de întreținere pentru pielea de la interior. Are cineva vreo recomandare bună pentru pielea artificială? Oare pe volan/schimbător/cotieră o fi tot piele artificială, sau naturală?
Câteva actualizări scurte:
1) Una din ultimele alimentări am întins-o până am ajuns la doar 6km de autonomie declarată în bord (acul nici nu mai atingea ultima liniuță). Am făcut plinul cu 42L, din 50 total declarați. O rezervă liniștitoare pentru situații de urgență, că n-o să-mi fac un obicei să merg cu ultimii stropi din rezervor.
E fain că, odată cu aprinderea martorului de benzină, la fiecare pornire de motor și navigația se oferă să te îndrume spre benzinării.
2) LEDul de 15 lei din portbagaj e pe moarte. Pe cât de bun era la început, pe atât de puțin a ținut. Am mai avut LEDuri relativ ieftine la Rio în portbagaj, dar ăsta a bătut recordul negativ la fiabilitate. O să văd cu ce-l înlocuiesc. Iar îmi stă gândul la kitul OEM oferit de Kia, cu 1 LED în portbagaj și 2 pe hayon...
3) Pe căldurile astea mari, aerul condiționat face față cu brio la drum lung. I-am găsit și setare care să nu mă deranjeze: activez manual din butoane toate cele 3 direcții (cap, față, picioare). Grosul fluxului e trimis tot spre față, dar nu e la fel de deranjant ca pe modul complet automat. Și-mi place că, chiar dacă schimbi manual o setare (de ex direcția aerului), celelalte setări rămân controlate automat (spre exemplu turația ventilatorului și temperatura), și e perfect așa. La ce mașini (e drept, de generații mai vechi) mai butonasem eu un AC automat, aveai ori mod complet automat, ori complet manual, și era aiurea.
4) În weekend am prins momentul să-i aplic și-o ceară solidă, Collinite 476s Super Double Coat Wax. Voi vedea la prima ploaie cât de bine se comportă. Deocamdată nici poze n-am apucat să fac. Imediat după aplicare am fost parcat câteva ore pe o stradă neasfaltată și praful e la el acasă pe caroserie.
Intenționez să aplic și ceva soluție hidrofobă pe geamurile laterale și parțial pe parbriz (zonele neacoperite de ștergătoare), dar să văd când prind un moment când nu e mașina super încinsă. Că am trecut de la ploi continue la caniculă...
Și deja mă gândesc să caut ceva soluții de întreținere pentru pielea de la interior. Are cineva vreo recomandare bună pentru pielea artificială? Oare pe volan/schimbător/cotieră o fi tot piele artificială, sau naturală?