Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Bogo2020
Posts: 91
Joined: 06 Mar 2020, 19:43
Auto: XCeed 1.4 TGDI DCT, 2020
Location: Craiova

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by Bogo2020 »

@alexcrist: E dureros sa vad asa ceva! Zgarierura de pe caroserie ai capatat-o de la portiera unei masini parcata prea aproape de galbuia ta. Un polish ar trebui sa remedieze mult din problema.

@bprodan: Mi se pare ca ex-regalii folosesc masina neagra parcata in fata masinii Kia :D

bprodan
Posts: 283
Joined: 16 Apr 2008, 11:43
Auto: XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE
Location: Bucuresti

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by bprodan »

@Bogo2020 Corect, se pare ca nu stau bine cu atentia la detalii :). Ca si la tapiteria de Lamborghini, sunt pe aproape dar cu mici diferente substantiale :)
XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE(+Optionale) InfraRed
Ex: Pro Cee'd 1.6 Classic Kompass Blue

alexcrist
Posts: 813
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

@Boogie Man, Bogo2020: Cu polish o să încerc să rezolv singur, când se mai relaxează restricțiile. Acum nu mă complic.

@toți: Mersi de urări! :)

Am mai citit comparații cu Lambo, dar nu-mi fac idei că se compară la ceva în afară de poze :lol:

alexcrist
Posts: 813
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Astăzi în sfârșit am primit numerele de înmatriculare permanente. :)

Înmatricularea s-a făcut printr-o firmă de înmatriculări din Galați, documentele la ei au fost trimise din martie , și pe 30 martie ar fi fost programarea inițială la poliție. Dar cum primăria la taxe și impozite nu mai lucrează decât prin poștă, și am înțeles că ar ține toată corespondența în carantină 14 zile înainte să se atingă de ea, a durat cam 3 săptămâni până s-a primit fișa de înmatriculare vizată. Din fericire la poliție te primește și dacă ai pierdut programarea inițială (dar e obligatoriu să fi avut o programare). Joia trecută s-au depus actele la poliție, marți s-au ridicat numerele, azi le-am primit prin curier.

Cost total (plăcuțe, certificat, procură, tarif firmă etc...) aprox 350 de lei. De banii ăștia măcar am scăpat de umblat, mai ales în perioada asta.

De-acum mai aștept certificatul de înmatriculare. Dar am confirmare de la poliție că dovada inlocuitoare e valabilă pe toată perioada stării de urgență, indiferent ce scrie pe ea.

De-acu o să am nevoie și de rovinietă. Să vedem dacă mi-oi aduce aminte să iau prima oară când ies din oraș. :lol:

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by zaboss »

La mine a durat 10 zile de când am trimis la DTIL și am primit fișa de la ei. Deși sunt peste drum de biroul meu. 😂
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

alexcrist
Posts: 813
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 4.031 km

Ieri am trecut și eu la anvelopele de vară, Continental ContiSportContact 5. De noi au adâncime de cam 7,5mm.
Au intrat la naftalină cele de iarnă, Dunlop Winter Sport 5. După 4k km, au tot 9mm adâncime, ca noi.

Despre asigurări cred că am rămas dator:
RCA: Omniasig, Decontare directă, B6, 573 lei

Casco: Groupama, bifate aproape toate clauzele opționale (inclusiv elemente vitrate, jante și anvelope, apă la motor, asigurarea valorii de nou în primii 3 ani etc), 3058 lei. M-au ars destul pentru cele 2 dosare avute la Rio în decembrie/ianuarie, dar am apelat la andrei1271984 și am obținut totuși un preț mai bun decât cel oficial. =D>

BONUS: Kia Asistență Rutieră: Un serviciu de asistență rutieră valabil în foarte multe țări din Europa, și acoperă cam ce acoperă și asistența rutieră din Casco, respectiv tractare gratuită la cel mai apropiat service, recuperare offroad (în caz de accident, dacă mașina cade în râpe sau alte locuri greu accesibile), reparație, decontarea cheltuielilor de parcare păzită, cazare pentru pasageri, mașină la schimb, decontarea transportului pentru piese de schimb ș.a. În mod normal serviciul este contracost. Dar a doua zi după ridicarea mașinii am primit pe mail, gratuit, un certificat valabil 1 an. Să fie primit și sper să n-am nevoie de el. :)

Mai lipsește rovinieta, pe care sper să nu uit s-o cumpăr la prima ieșire.

andrei1271984
Posts: 963
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
Location: Bucuresti

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by andrei1271984 »

Alex :D :partyman:
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE

EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

escape2007
Posts: 9
Joined: 29 Jan 2020, 15:53
Auto: Kia XCeed
Location: Bucuresti

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by escape2007 »

Felicitari pentru masina!
Urmeaza sa-mi ajunga si mie XCeed-ul saptamana viitoare si vreau sa cumpar o camera Viofo A129. Eram curios cum ai procedat la instalarea ei, pe unde ai tras cablurile, daca a fost complicat sau nu. Daca poti te rog sa detaliezi un pic, eventual daca se poate sa faci o poza, doua daca ai timp.
Multumesc!

alexcrist
Posts: 813
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

S-o stăpânești sănătos!

Despre cameră, dacă ai puțină experiență și răbdare, nu e greu de montat. Ca unelte nu-ți trebuie mare lucru, deși te ajută mult o ustensilă lată și subțire (de preferință de plastic) de desfăcut și/sau depărtat elementele mașinii. Mi se pare că vine deja în cutia camerei una. Cablurile le am 95% ascunse.

Probleme la instalare nu sunt. Atât că calitatea îmbinărilor la Kia e atât de bună :lol: încât uneori cablurile sunt greu de băgat printre elemente, mai ales că cel pentru camera spate e foarte gros. Trebuie grijă și atenție să nu rupi clipsuri sau alte elemente ale plasticelor, că apoi te alegi cu greieri și alte nebunii, și e păcat, mai ales că mașina e nouă.

Poze nu am la îndemână, voi reveni când mai ajung pe la mașină.

Trasee:
- alimentare: de la cameră spre stânga, prin capătul plafonului (spre parbriz), traversat stâlpul până spre chederul ce îmbină plasticele ornamentale de caroseria exterioară (mare atenție la chingile și celelalte elemente ale airbagului cortină, aflate tot acolo!), apoi în jos prin cheder, pe sub mocheta de la picioarele șoferului până la consola centrală, unde ”răsare” cablul și intră în încărcătorul din brichetă. Deocamdată nu am considerat necesar să o leg la panou. Dacă o legi la panou, traseul e același, dar te oprești la panou, evident. :)

- camera spate: de la cameră spre dreapta, prin plafon și stâlp, identic ca la alimentare (din nou, atenție la airbag!), până la pragul ușii pasagerului. Apoi tras prin praguri, ocolind stâlpul central, prin pragul spate, urcând prin același cheder dintre plastic și caroserie în sus, până la îmbinarea dintre plasticul stâlpului C cu plafonul. Apoi printre plastic și plafon până la gura portbagajului. Apoi pe deasupra portbagajului, prin caroserie, spre canalul flexibil din stânga (el e cu cabluri electrice, celălalt e cu conducta de lichid de parbriz și e mai dificil de băgat altceva pe acolo). Odată ajuns cu cablul în hayon, poți merge ori spre stânga ori spre dreapta, spre unul din cele 2 capace de cauciuc, pe unde scoți cablul din hayon, și mergi cu el spre camera spate. Dacă vrei, poți desface plasticele de pe hayon și obții rezultate mai bune, cu cablul ascuns 100%, dar eu n-am vrut să risc, neștiind cum să le demontez fără să stric ceva. Eu am tras cablul prin dreapta, deoarece cablul are mufă la 90 de grade orientată spre dreapta.

NOTĂ 1:
- Există 2 variante de cablu pentru camera spate. Cel original de 6m din cutie, și altul opțional de 8m. Eu am folosit cablul de 8m. Pe traseul descris mi-a rămas cam 1m de rezervă, deci cel de 6 nu ar ajunge. Se poate alege alt traseu (de ex. prin demontarea plafonului, sau tragerea pe deasupra ușilor) și rezolvi cu cel de 6. Dar eu n-am vrut să fac asta pe de-o parte că nu voiam să demontez plafonului, pe de alta pentru că nu voiam să montez nimic în zona airbagului cortină.
- Cablul (indiferent de variantă, de 6 sau 8m) are o mufă dreaptă, și un la 90 de grade. Prin canalul flexibil de la hayon îl poți introduce doar pe cel drept! Ține cont de asta când te apuci de montat. Să nu cumva să montezi tot din față până acolo și să observi că nu poți finaliza.

Singurele poze le am la hayon:
Image
Image

Practic acea bucată de cablu care iese din hayon, și un pic de cablu la brichetă, sunt singurele care se văd în mașină. În rest e ascuns integral.

escape2007
Posts: 9
Joined: 29 Jan 2020, 15:53
Auto: Kia XCeed
Location: Bucuresti

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by escape2007 »

Multumesc mult!
Apreciez instructiunile detaliate. M-am hotarat sa iau doar camera frontala pentru ca nu as vrea sa complic lucrurile prea mult, cel putin nu asa de la inceput :) Am vazut ca se poate lua ulterior separat camera spate.
Am analizat si review-ul tau cu cele 2 modele de camere si am ales A129 Pro din doua motive. Varianta A129 (fara Pro) nu avea GPS decat la pachet cu camera spate pe care nu o doream acum, si eu merg mai mult ziua cu masina. De asemenea sper sa se mai imbunatateasca filmarea pe timp de noapte odata cu update-urile de soft viitoare.

alexcrist
Posts: 813
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Mereu au avut toate combinațiile posibile (față cu/fără GPS, față/spate cu/fără GPS). Acum probabil nu au pe stoc.

S-o stăpânești sănătos! Sunt curios cum ți se va părea, poate revii cu niște filmări.

alexcrist
Posts: 813
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 4.700 km

Image Image Image

Cum s-au terminat restricțiile, cum am decolat. Dotat cu multă bună dispoziție, veselie, și kit complet nou-nouț de camping (masă, scaune, arzător și toate cele, ”restaurant portabil”) am revenit la obiceiurile de a înghiți km pe pâine. Momentan fără prea mult dat din picioare, trebuie să-mi revin și fizic, după atâta stat în casă la ”ramoleală”. :lol:

Plimbare de 600+ km, până la Colibița cu întoarcere prin Rădăuți. Am ales multe zone montane, și-am stat mult cu ochii după parcări și/sau locuri mai largi și izolate pentru eventuale pauze de întins relaxați toate acareturile. Și nu doar pentru acum, ci și pentru viitor, că ne propunem să evităm restaurantele și benzinăriile aglomerate mult timp de-acum înainte, așa că trebuie să ne schimbăm un pic obiceiurile.

Ok, despre mașină:

Fiind așa ultra-ramolit, am simțit din foarte plin avantajele reglajului lombar la scaun. Dar în afară de asta, chiar și ramolit, și chiar după vreo 12 ore de stat în mașină, n-am simțit niciun fel de disconfort.

Pe tot pasul Tihuța (cel cu luuuuuungi și pe alocuri destul de abrupte urcări și coborâri), motorul n-a dat absolut deloc semne de oboseală. O mare pare din traseu am mers cu treapta 5, pe la 75-90 km/h, fără să stau cu pedala în podea sau să urle motorul sub capotă. Foarte flexibil, iar cuplul maxim disponibil extrem de jos (de la 1500rpm) își arată beneficiile pe un astfel de traseu. Oricum eu tind să țin motorul peste 2000, dar uneori pe trasee montane virajate ajungi să scazi și ușor sub, iar flexibilitatea te ajută să nu mai retrogradezi.

Anvelopele de vară ContiSportContact 5 sunt pur și simplu wow. Absolut nicăieri nu le-am simțit că vor să scape. Chiar și pe drumuri cu petice/denivelări, stabilitatea era mult peste ce am simțit eu vreodată. Și sigur e și meritul anvelopelor, nu doar a suspensiei, stabilitatea fiind peste anvelopele de iarnă.

Suspensia nu e nici ea deloc de lepădat. Stabilitatea în curbe pe serpentine este exact ce trebuie. Mașina nu se înclină deloc excesiv. Iar asta e confirmat atât de filmări (unde se vede ușor dacă imaginea se ”înclină”), cât și de pasagera din dreapta (care și ea suferă de rău de mișcare în condițiile potrivite). Combinația anvelope/suspensie au dus la parcurgerea traseului cu viteză mai mare decât o făceam până acum, dar fără să mă simt ca la raliu. Mergeam în condiții de siguranță și confort 100%, doar cu ochii vedeam viteza mai mare.

Sistemul audio, cu subwooferul în portbagaj, parcă e un pic afectat de bagaje. E și logic de altfel. Bass-ul a fost un pic atenuat, dar s-a rezolvat urcându-l din setări la +1. Inițial îl dădusem la +3, dar a fost mult prea mult și l-am coborât. Confirm și că sistemul suportă FLAC-uri. :)

Am folosit și ACul pe tot drumul de întoarcere. Se descurcă foarte bine, atât ca putere de răcire, cât și ca reglare automată la lumină (după cum bate soarele). Nu m-am simțit inconfortabil nici cât mă bătea soarele, nici când intram la umbră. Totuși, pe automat și răcire, preferă să direcționeze 100% din aer pe gurile frontale, și aș fi preferat și la parbriz, în special pentru camera de bord care cam suferă stând în soare. La drumurile viitoare voi vedea cum mă mai joc cu reglajele, acum l-am lăsat în pace să văd exact ce face de capul lui.

Pentru weekendul viitor încep să caut și destinații cu parte perpedes. Soare să fie! :)

alexcrist
Posts: 813
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 5.956 km

Am trecut și prin prima frânare autonomă din cauza unui pieton. Nu a fost o situație periculoasă, doar un cetățean care mergea agale pe stradă. :) Tocmai mă pregăteam să-l ocolesc și m-am trezit cu frână. O frână destul de subtilă, dar de la distanță suficient de mare cât să te trezească dacă dormi. Presupun că dacă păstram traiectoria ar fi frânat și mai puternic (cum am văzut la EuroNCAP), dar parcă nu-mi vine să testez. :D

Oricum, mi-a plăcut cum s-a comportat.

https://www.youtube.com/watch?v=TYDkAo0U80U

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 993
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by ionutp »

Nu e rau deloc, eu ma asteptam la o frana brusca si ca masina sa se opreasca complet (desi nu are sens 100%).
Observ si ca numele masinii chiar este "Galbuia", oficial. :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

alexcrist
Posts: 813
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Da, sistemul reacționează foarte diferit în funcție de condiții și viteză. Alerte am mai avut cred că 2, pe alei mai strâmte cu curbe strânse (90 de grade). Deși pietonul era pe marginea aleii și eu oricum urma să virez 90 de grade la dreapta (că așa era drumul :D ), totuși sistemul a văzut pietonul fix în față și a reacționat. Dar doar cu alertă, fiind și viteza mai mică (în jur de 20-25). Asta e prima oară când se declanșează și frânarea.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”