Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by ionutp »

Si eu sunt foarte interesat de dashcam, deoarece tot Viofo A129 Duo voiam sa iau.
Am vazut multe lucruri bune despre ea. Pare filmat la 4K, poate la 1080p se vede mai bine (si merge impreuna cu camera din spate, ca tot 1080p este).
Pe timp de zi cum se vede? E montata la panoul de sigurante?
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
ciorelu
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2019, 18:41
Auto: kia ceed
Location: bucuresti

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by ciorelu »

Eu folosesc camera de mai jos si sunt super multumit, o recomand.

http://tiny.cc/mq9jkz

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

quelloo wrote: 26 Feb 2020, 23:22 daca ai filtrul de polarizare pe ea, la filmarile de noapte mai mult incurca. Si, incearca se mai jonglezi cu rezolutiile si frame rate-urile ca sigur tre sa se vada ceva mai bine.
Știu, am avut filtre de polarizare la toate camere până acum. Am încercat tot ce puteam, inclusiv toate firmwareurile existente. Momentan sunt în contact cu cei de la Viofo România (relații cu clienții de nota 10 :) ) și vedem cum o rezolvăm. N-o lungesc cu detalii inutile, revin săptămâna viitoare cu rezultatul.
ionutp wrote: 27 Feb 2020, 00:32 Si eu sunt foarte interesat de dashcam, deoarece tot Viofo A129 Duo voiam sa iau.
Am vazut multe lucruri bune despre ea. Pare filmat la 4K, poate la 1080p se vede mai bine (si merge impreuna cu camera din spate, ca tot 1080p este).
Pe timp de zi cum se vede? E montata la panoul de sigurante?
Confunzi A129 cu A129 Pro.

A129 filmează doar FHD@30 fost în mod dual channel. Filmările sunt foarte bune, și ziua, și noaptea. Am avut-o pe Rio cu faruri halogen cu becuri normale de fabrică, și la imagine n-am avut ce comenta. La capitolul wifi cam scârțâie, fiind destul de lentă chiar și pe 5GHz, uneori cu erori de conexiune, și calitatea filmării era mult degradată (cu bitrate scăzut la jumătate) dacă menții wifi activ, chiar și dacă nu ești conectat la ea. Câteva filmări de noapte găsești pe jurnalul de Rio: https://clubkia.ro/viewtopic.php?f=15&t=23332&start=225 Posibi să fie și de zi, nu mai știu tot ce am pus :) Dacă nu găsești și vrei, mă uit ce mai am pe cont și îți trimit.

A129 Pro filmează 4K@30, sau 2K@60 sau FHD@60 în mod dual channel. Are alt senzor (evident 4K), dar și răcire superioară și un chipset nou, se zice mai ales cu wifi îmbunătățit, cel mai rapid de pe piață, dar banda de 5GHz posibil să nu fie suportată de toate telefoanele (al meu n-o vede, dar telefoanele prietenilor da, chiar și unitatea media din XCeed o detectează, doar telefonul meu nu :D ).

Camera din spate e identică la ambele camere și filmează mereu FHD@30.

Dacă nu te grăbești până săptămâna viitoare, până rezolv dilemele, voi putea reveni cu o recomandare.

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 2.727 km

Vin cu primele imagini, o comparație de faruri între trecut (Rio, faruri halogen, faza scurtă cu lupe și becuri de fabrică Philips Vision LongLife +30%, lumini de viraj cu oglindă și Philips Vision LL +30%, faza lungă cu oglindă H1) și prezent (XCeed, faruri bi-LED). De dragul comparației, am pus și un Hyundai i20 cu faruri halogen cu oglindă, becuri Osram H4 Night Breaker Laser Next Gen +150%.

Faza scurtă (i20/Rio/Rio+viraj/XCeed)
Image
Image Image
Image

Faza lungă (i20/Rio/Rio+viraj/XCeed)
Image
Image Image
Image

Comparația am făcut-o în primul rând pentru mine. Nu aveam vreun dubiu că LEDurile sunt peste halogen, dar totuși impresia cu ochiul liber din mașină poate fi înșelătoare și voiam o comparație mai obiectivă. Cu camera foto pe reglaje complet manuale și în exact aceeași poziție (în dreptul șoferului fiecărei mașini), se observă foarte clar atât diferența de luminozitate, cât și suprafața acoperită.

În al doilea rând, prin imaginile astea nu mai poate nimeni nega eficacitatea luminilor de viraj, chiar statice. Ba chiar camera foto, din poziția respectivă, nu a putut surprinde toată suprafața acoperită de lumina de viraj. Cine mai compară becurile dedicate de viraj cu ”lumânările” puse pe unele mărci pe proiectoarele de ceață și folosite ca lumini de viraj, să știe că alea-s o mare minciună de marketing, și atât. :)

Gata, am făcut și comparația, de-acum promit să evit subiectul lipsei luminilor de viraj pe XCeed. :D

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Am reușit să scot și pozele din ultimele ieșiri. :)

Image Image

Am spus la început că apărătorile de noroi sunt mai mult de design. Revin cu explicația:
Image Image Image

Dintr-un oarecare motiv, sare foarte multă mizerie în partea de jos a oglinzilor. De-acolo sare mai departe fix pe mânerele ușilor. :) Mi se pare destul de ciudat cum au reușit, zici că e intenționat, la cât de direct e țintit jegul spre mânere. :lol: Mi s-a întâmplat deja de 2 ori, în mod identic, sigur nu e doar o întâmplare.

Nu-mi e clar dacă ”problema” apare doar în viraje sau și la mers drept. Nu că ar conta, dar de curiozitate. Ce e clar e că forma caroseriei, la baza ușilor față, lasă complet descoperită roata și e destul de simplu să arunce mizerie.

Din fericire, atât geamurile laterale, cât și oglinzile propriu-zise (sticla) nu sunt în bătaia puștii.

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ciorelu wrote: Cu prima ocazie, poti sa ne spui parerea ta despre parcarea automata? Daca parcheaza corect sau prea aproape de vreo masina, cum se descurca, etc ?
Revin cu o probă de parcare automată într-un spațiu chiar la limită. Pe estimate (măsurat cu telefonul :D ), în față au rămas cam 35-40 cm, în spate cam 45-50 cm.

Image Image Image

https://www.youtube.com/watch?v=rsnuLNxAoKE

Eu îl consider un rezultat foarte bun, chiar dacă e un pic cam departe de bordură. Dar chiar și manual ar fi fost destul de greu să ajungi mai aproape în spațiul respectiv.

Și pentru că mașina a intrat într-un spațiu așa mic, pentru mine (și altcineva care nu consideră că are nevoie de sistemul de parcare automată) sistemul s-ar putea să se dovedească util doar prin confirmarea faptului că am loc să intru, înainte de a începe manevrele. Mai departe probabil aș fi intrat singur scutind câteva manevre, dar dacă ai măcar confirmarea că încapi, ai mai mult curaj la manevre. :)
ionutp wrote: 27 Feb 2020, 00:32 Si eu sunt foarte interesat de dashcam, deoarece tot Viofo A129 Duo voiam sa iau.
Revin și cu conluzia. Cu implicarea celor de la viofo.ro (nota 10 pentru relațiile cu clienții), am avut o săptămână în teste în paralel un A129 Pro (4K) și un A129 (1080). Am testat inclusiv câteva versiuni de firmware BETA, nelansate încă, atât pentru A129, cât și pentru Pro.

Am testat camerele weekendul trecut, în ieșirea de sâmbătă, de dimineață până noaptea, peste 500km prin țară, trecând prin soare, nori, apus, beznă.

Per total, chipsetul din A129 Pro este net superior din foarte multe puncte de vedere, față de A129. Viteza Wifi mult superioară (dar atenție, canalul de 5GHz folosit, respectiv 149, e posibil să nu fie vizibil pe unele dispozitive, precum Xiaomi Redmi 5 Plus, deși alte modele Xiaomi îl văd), pornire mai rapidă la rece, control termic mai bun, câteva opțiuni prin meniuri în plus, precum și avantajul că versiuni noi de firmware vor tot apărea, fiind în plină dezvoltare.

Însă senzorul 4K nu m-a impresionat deloc. Față de senzorul din A129 (1080p), imaginea este net superioară doar în condiții ideale de lumină, ceea ce se atinge destul de puțin pe timpul zilei, cel puțin în perioada asta a anului. În rest, în condiții de ziuă senină cu lumină indirectă, cele 2 camere sunt perfect comparabile. Odată cu apariția norilor sau pe înserat, la Pro apare foarte rapid moton blur-ul, pe când A129 rezistă încă destul de bine. Din momentul apusului, până noaptea târziu, motion-blur-ul e simțit din plin la ambele camere, însă părerea mea (poate subiectivă) e că A129 (1080) rezistă încă destul de bine, existând încă cazuri în care se pot distinge denumiri de localități pe indicatoare de exemplu, pe când Pro-ul 4K are o imagine incomparabil mai zgomotoasă.

Am testat ambele camere cu setări de bitrate maxim și filtru CPL montat.

Las și ultimele 2 filmări din seara asta, pentru referință.
NOTA BENE: În aceste filmări, A129 a filmat single channel și am omis să o setez pe 1080@30fps, și a filmat la 60fps. Dar pe beznă completă oricum senzorul nu face față la 60fps, și foarte multe cadre sunt duplicate. Real este foarte aproape de 30fps, așa cum ar filma în mod dual channel (față/spate).
NOTA BENE 2: După cum bine știți, YouTube scade foarte mult calitatea filmelor urcate pe platformă. Filmările originale, în ambele cazuri, sunt ceva mai sharp decât se văd pe YouTube. Dar impresia generală e aceeași.

https://www.youtube.com/watch?v=t8TLIRKVVlE
https://www.youtube.com/watch?v=EArpoKaahxE

Eu am ales să rămân la A129, pentru că circul foarte mult și noaptea. Pentru cine circulă majoritar pe timp de zi, poate A129 Pro este de luat în calcul, mai ales ținând cont că este posibil ca imaginea să mai fie oarecum îmbunătățită în timp, în firmware-urile viitoare.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by ionutp »

Foarte utile informatiile, voi merge si eu pe A129 GPS Duo. Mersi mult!
O vei monta in panoul de sigurante? Sunt curios daca este ceva dificil sau daca o pot face singur.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Pentru moment eu nu am în plan să o leg la siguranțe. M-am gândit mult la modul de parcare, dar toate variantele luate în calcul (panou de siguranțe sau baterie separată) mi-au dat grav cu virgulă, în primul rând ca durată de viață a bateriei, dar nu numai.

Aș fi putut să o leg la panou doar dacă optam pentru încărcătorul USB în loc de a doua priză de 12V în consola centrală, și nu-mi ajungeau mufele de încărcare pentru tot ce am nevoie să încarc în mașină (2 telefoane și o cameră foto). Dar am optat pentru priza de 12V, și am o priză dedicată pentru camera de bord, și o priză cu un încărcător USB cu 3 porturi pentru restul dispozitivelor. Pentru moment în ajunge.

Dacă ții s-o legi la panou, ai nevoie de un kit de instalare (hardwire), și-ți recomand călduros să iei de la aceeași marca precum camera, să nu ai surprize de alimentare. Viofo oferă 2 variante, cu 2 sau 3 cabluri, nu le mai detaliez, le găsești pe site. Pentru montaj ai nevoie de kit, unul sau 2 adaptoare de siguranțe (găsești tot la ei, sau la alte magazine de electrice auto) și 1 sau 2 siguranțe suplimentare. De montat se montează ușor dar, dacă totuși nu știi ce faci, te sfătuiesc să apelezi la cineva care a mai făcut asta. Riscul de incendiu este destul de mare dacă nu faci ce trebuie.

User avatar
bzc313
Posts: 48
Joined: 13 Aug 2019, 21:44
Auto: CEED CD 1.4MPI
Location: Bucuresti

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by bzc313 »

Eu folosesc de vreo 3 ani o cmera VIOFO A119 V2 de care sunt foarte multumit.
In parcare, pe timpul zilei, o folosesc la 1 fps, conectata la un acumulator extern Asus de 10.000 mah.
Daca masina este parcata intr-o zona cu trafic intens, in 8 ore, bateria scade la 2 liniute din 4. Daca traficul este scazut in acelasi interval de timp scade 1 linuta din 4.
The power to surprise.

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Eu nu aș lăsa pe termen lung un acumulator Li-Ion în funcțiune într-o mașină nesupravegheată, mai ales în soare.

Powerbankurile obișnuite sunt pe tehnologie Li-Ion, și au multiple mari probleme:
a) rar găsești unul cu passthrough real, adică să poată alimenta camera în timp ce și el se încarcă, astfel încât să poți ține powerbankul permanent în brichetă (să se încarce când mașina merge) și camera în powerbank. Altfel ajungi la complicația că mereu la oprire/pornire trebuie să muți camera dintr-o alimentare în alta, mereu duci grija powerbankului să-l încarci separat, să-l duci în casă, să-l iei din casă etc... Ocazional merge abordarea, pe termen lung devine obositor, plictisitor, enervant, uiți, te grăbești etc... Camera trebuie să fie ceva ce-o montezi și uiți de ea până la nevoie. Dacă mai mult stai s-o freci, o și uzezi prematur, și-ți generezi singur probleme de care n-ai nevoie. E alegerea fiecăruia mai departe.

b) mari riscuri de incendiu. Li-Ion nu sunt făcute să meargă la temperaturi ridicate, având risc real de explozie și incendiu. Poate nu din prima, poate nu o zi, două, nouă, nouăzeci și nouă, dacă ai baftă de un powerbank construit solid. Dar cu cât timpul trece, riscul crește, iar exprimarea folosesc de X timp și n-am avut probleme nu aduce nicio garanție, ci chiar din contră. Zi de zi, zi de vară până-n seară, 40 de grade exterior, 65-70 interior, powerbankul să meargă permanent, ba să se mai și încarce când pornești mașina încinsă când pornești la drum... ceva, la un moment dat, va ceda, iar urmările nu sunt deloc plăcute.

c) opusul lui b, temperaturi scăzute, când capacitatea reală scade foarte mult, deci și durata de viață.

d) se încarcă extrem de greu, în câteva ore. O capacitate ridicată oferă o autonomie mai mare, dar și un timp de încărcare mult mai lung. Odată descărcat va fi imposibil de încărcat în mașină doar mergând prin oraș. Ai șanse ori dacă pleci la drum lung de câteva ore, ori dacă îl iei în casă și-l încarci peste noapte. Iar dacă îl iei în casă, ai nevoie de încă unul să-l lași în mașină.

Pe scurt, acumulatorii Li-Ion nu au fost deloc gândiți și proiectați pentru un astfel de scenariu de utilizare. Și nu depinde de implementare, nu există producători buni și producători slabi, astea sunt limitări ale tehnologiei, indiferent de producător.

Există powerbankuri dedicate pentru camere de bord, proiectate de firme specializate (de obicei firmele care fac și camere de bord considerate premium, gen Thinkware sau Blackvue). Sunt powerbankuri care suportă fără probleme passthrough, pe tehnologie LiFePo4 (Lithium Iron Polymer) mult mai rezistent la temperaturi extreme atât ridicate, cât și scăzute, încărcare în câteva zeci de minute 0-100% și capacități potrivite pentru 1-2 zile de consum continuu. Sună excepțional până afli prețul, echivalent cam cu 2-3 camere considerate bune (nu premium). Bat pe undeva pe la 3000 de lei. Pentru mine deocamdată nu e fezabil prețul, ăia fiind practic bani de CASCO pe 1 an. :)

Mai departe fiecare decide ce riscuri dorește să își asume. :)

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by Nesta3 »

Cu tot respectul, dar cred ca aruncati o avere pe niste gadgeturi care sunt puse acolo ca sa filmeze si nimic mai mult.Ce face Viofo asta de 800lei face si una de 100 lei.Adica sa filmeze.Nu am folosit Viofo, am una la 150 lei, care filmeaza 1080 la 30fps si se vede sticla, atat ziua cat si noaptea.Ca idee, am si uitat de ea ca e acolo, mi-a inregistrat 2 accidente cand a fost cazul si cam atat.A venit cu kit pentru alimentare direct in tablou.Are si monitorizare in parcare, dar nu folosesc.
Sa nu fie cu suparare, dar sa ceri atatia bani pe o camera si sa nu oferi kitul ala de instalare in panou, mi se pare de prost gust.Dar asta e alta discutie, despre japca romaneasca.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Dacă pe tine te mulțumește, e tot ce contează. ;)

Dar tot fără supărare, trebuie să fii conștient că argumentul tău se aplică la absolut orice. Și la mașini (per total, sau pe dotări individuale), telefoane, televizoare, biciclete, laptopuri, camere foto/video etc. Întotdeauna există ceva mai ieftin care ”face același lucru” pentru cineva fără pretenții. Asta nu înseamnă că cei care vor mai mult greșesc, dar nici că cei care sunt mulțumiți de variantele ieftine greșesc. Fiecare cu plăcerile lui. :)

Cocostarc
Posts: 75
Joined: 05 Dec 2019, 17:15
Auto: Ceed
Location: Cocostarcii din deal

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by Cocostarc »

Insistenta jucaria... Nu s-a lasat, te a frecat pana si a atins scopul (parcarea) 🤣

In schimb eu m-as feri sa parchez in locuri atat de inguste ... La reintoarcere ai mari sanse sa gasesti mici "amintiri" pe colturile spoilerelor de la vecini 😉

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

La traficul și locurile de parcare din Iași, uneori n-ai de ales. Parchezi unde încapi, și nu mai comentezi. :lol:

Până acum n-am avut probleme la parcările în lung. Însă la garări perpendiculare mi-am găsit mașina lovită de 2 ori, de șoferi prea mândri să-și pună senzori de parcare, dar prea slabi să facă o întoarcere fără să lovească nimic. :o Vorbesc de fostul Rio, că Gălbuia încă e intactă. Vom vedea când capătă prima lovitură și-n ce condiții. :D

andrei1271984
Posts: 963
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
Location: Bucuresti

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by andrei1271984 »

nu-i problema , avem casco =D> :lol:
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE

EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”