Pierdere putere in modul SPORT dupa update ECU official

User avatar
petzyus
Posts: 21
Joined: 09 Oct 2008, 16:03
Auto: Ceed GT 2020
Location: Bucuresti

Pierdere putere in modul SPORT dupa update ECU official

Post by petzyus »

Salut.
Am o Kia Ceed GT din 2020, saptamana asta pe 13 mai, am fost la revizia anuala, la Mit-Motors in Baneasa. Pe lângă revizia propriu zisa, mi-au comunicat ca este disponibil un update de soft la ECU, care ar îmbunătăți performantele motorului.
Toate bune si frumoase, update-ul a fost instalat cu success, intr-adevar in modul normal masina este mult mai fluida, acceleratia are raspuns mai bun, consumul in oras a scazut, sunetul evacuarii este un pic mai grav, mica vibratie la motor a disparut :) Surpriza a venit cand am trecut masina in modul SPORT, chiar azi, Duminica, la 2 zile dupa revizie:
- acceleratia este la fel ca in modul Normal,
- raspunsul turbinei este foarte incet, urca presiunea foarte slab
- raspunsul cutiei este exact la fel ca in modul Normal.

Practic modul SPORT a devenit NORMAL cu clapetele de evacuare deschise in toba!
A mai facut cineva actualizarea asta la masina si a mai intampinat probleme astea? Luni sun la Mit Motors sa vad cum fac downgrade sau macar sa imi modifice modul SPORT conform cu feelingul intial al masinii!
Ceed GT 2020

User avatar
petzyus
Posts: 21
Joined: 09 Oct 2008, 16:03
Auto: Ceed GT 2020
Location: Bucuresti

Re: Pierdere putere in modul SPORT dupa update ECU official

Post by petzyus »

Salut all.
Revin cu info dupa ce am testat masina mai in forta azi:
- turbo kick in e la 1800 RPM acum, nu mai se activeaza imediat, ci foloseste o curba mai aproape de teorie;
- cand masina e rece turbina nu urca mai sus de 0.8 -0.9 PSI. Dupa ce se incalzeste uleiul, turbina urca pana la 1.8 PSI in aceleratie;
- cand se activeaza turbina acum se aude suieratul specific :)
- evacuarea este mai bass, nu mai este foarte guturala ca inainte.

Per total se pare ca acest software update este ok, KIA a implementat protectii pentru motor conform acestui articol
https://www.nstec.com/what-is-kia-ksds-software-update

Este o alta curba de invatare in modul SPORT, masina raspunde mai elegant dupa parerea mea acum, ma obisnuisem cu activarea rapida a turbinei in modul SPORT si la rpm mici , sub 1800.
Sper ca ceea ce am descoperit eu sa ajute si pe alti membri ai forumului, daca aveti alte experiente de genul, v-as fi recunoscator sa le impartasiti, cat traim invatam !
Ceed GT 2020

User avatar
Faust
Posts: 497
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Pierdere putere in modul SPORT dupa update ECU official

Post by Faust »

Nu te supăra, am avut multe mașini supraalimentate cu turbo și una singură cu compresor, o turbină nu trebuie să producă nici un zgomot, mă refer la șueratul amintit de tine, o turbină care face orice zgomot în funcționare..... are probleme, șueratul ăla să nu fie defapt o descentrare a axului turbinei, când "șuieră" lovesc paletele turbinei carcasa.
Azi am venit pe A2 destul de tare, am T-gdi și niciodată nu am auzit șueratul turbinei, am un Mercedes Sprinter la care începuse turbina să șuere, am dus turbina la recondiționat, defect..... joc în axul turbinei.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
petzyus
Posts: 21
Joined: 09 Oct 2008, 16:03
Auto: Ceed GT 2020
Location: Bucuresti

Re: Pierdere putere in modul SPORT dupa update ECU official

Post by petzyus »

Mersi Faust, acum chiar m-am îngrijorat! Sun la service azi și îi pun sa verifice. Sper totuși că e doar o problemă de soft, nu am avut probleme cu mașina până acum. Iar referitor la uzură nu am forțat turbina niciodată, doar reprize pe A 2 in modul Sport.
Ceed GT 2020

bprodan
Posts: 283
Joined: 16 Apr 2008, 11:43
Auto: XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE
Location: Bucuresti

Re: Pierdere putere in modul SPORT dupa update ECU official

Post by bprodan »

Am observat si eu modificari in felul in care merge motorul dupa un update din martie.
Pur si simplu simt ca am pierdut vreo 40 de cai si ma gandeam sa ii fac un test de compresie si sa cer verificarea pompei de benzina.
Nu am avut in ultima luna o bucata de drum liber in care sa ma dau la ea , dar parca masina e de pensionari, am verificat sa nu am preșul sub pedala (desi ar fi imposibil, ca pedala e pusa invers)
Acum, daca spui ca e din cauza protecțiilor software pt motor, parca sunt mai relaxat.
Turbina se aude cu un suierat mic si la mine, si asa de cand am luat masina, nu cred ca e motiv de panica.
XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE(+Optionale) InfraRed
Ex: Pro Cee'd 1.6 Classic Kompass Blue

User avatar
petzyus
Posts: 21
Joined: 09 Oct 2008, 16:03
Auto: Ceed GT 2020
Location: Bucuresti

Re: Pierdere putere in modul SPORT dupa update ECU official

Post by petzyus »

Salut.
Dupa ce am fost la dealer si le-am explicat simptomele, bineinteles ca mi-au servit placa cu : dar nimeni nu a avut probleme cu softula asta!!!.
S-a reinstalat update ECU, dupa care s-au resetat toate setarile adaptive din memoria masinii. Se pare ca asta trebuia facut de la inceput, masina si-a revenit, toate problemele au diparut, modul SPORT e asa cum trebuie acum.
O singura chestie mai ramane, se pare ca intre-adevar au limitat puterea prin actualizarea asta, GT se infige dar nu mai e asa de agresiv ca saptamana trecuta.
Aviz amatorilor: daca faceti update de ECU neaparat dupa sa va reseteze toate optiunile adaptive salvate in memoria masinii, si sa o aduca la setarile de fabrica.
Ceed GT 2020

Crishix
Posts: 68
Joined: 12 Apr 2021, 19:44
Auto: Ceed GT MY22/Audi S4 B8.5
Location: Cluj-Napoca

Re: Pierdere putere in modul SPORT dupa update ECU official

Post by Crishix »

Când spui că au limitat puterea, la ce te referi? Există pierderi la cuplu/putere? Sau e mai mult o chestiune de feeling?

User avatar
petzyus
Posts: 21
Joined: 09 Oct 2008, 16:03
Auto: Ceed GT 2020
Location: Bucuresti

Re: Pierdere putere in modul SPORT dupa update ECU official

Post by petzyus »

Nu ma pot pronunta la curba de acceleratie sau la graficul cuplului, pentru ca nu am pus masina pe dinamometru :) E mai mult un feeling, masina se comporta cum trebuie in modul SPORT acum, dar acceleratia nu mai pare la fel de agresiva ca saptamana trecuta, mi se pare mai potentata. Nu ma intelege gresit, sunt ok cu noua curba de acceleratie si cu functionarea turbinei acum, dar nu mai e asa de agresiva. Poate ca prin actualizarea asta, pentru a proteja motorul si uzura componentelor, au modificat un pic cuplul.
Sunt utilizator normal,nu sunt mecanic, ma intereseaza doar cat sa pot folosi auto la randamentul maxim si sa il pot intretine corepunzator.
Ceed GT 2020

mariusceed
Posts: 33
Joined: 12 Aug 2021, 18:01
Auto: Xceed MY22 1.5 T-GDI 6M
Location: Iasi

Re: Pierdere putere in modul SPORT dupa update ECU official

Post by mariusceed »

Am eu o experiență cu șuierat de la turbo, zgomot apărut după o revizie.

Am aflat 3 ani mai târziu că-mi înlocuiseră turbina cu una mai șpanchi. Nu credeți în coincidențe. Am știut din prima zi că m-a rezolvat un mecanic de treabă.

User avatar
petzyus
Posts: 21
Joined: 09 Oct 2008, 16:03
Auto: Ceed GT 2020
Location: Bucuresti

Re: Pierdere putere in modul SPORT dupa update ECU official

Post by petzyus »

Ideea e că după update într-adevăr a apărut un mic șuierat la funcționarea turbinei, dar numai in modul Sport.
Sa fiu îngrijorat și să cer la service o verificare a turbinei? Sau poate sa fie din cauza softului de kko?
Ceed GT 2020

Post Reply

Return to “Probleme”