Intra greu in marsarier

ovi@
Posts: 13
Joined: 06 Aug 2019, 15:26
Auto: kia ceed 1.4t-gdi, 6mt
Location: Bucuresti

Intra greu in marsarier

Post by ovi@ »

Buna ziua, Hristos a Inviat! Dupa 6300km constat ca nu s-a remediat problema cu marsarierul. Mi se intampla si vara, dar in special iarna. Cand vreau sa scot masina din curte, trebuie sa fac cateva manevre si raman blocat in mijlocul strazii pt ca nu-mi intra in marsarier. Dupa vreo 5-6 incercari intra, dar fortat, mi se pare ca agata. Vi s-a intamplat??

Titi87
Posts: 62
Joined: 26 Aug 2019, 22:56
Auto: Ceed SW
Location: Timisoara

Re: Intra greu in marsarier

Post by Titi87 »

Salut! Si eu am un Ceed SW cu putin peste 2000 km si am aceeasi senzatie. Sunt momente cand trebuie sa insist de cateva ori ca sa intre in marsarier; spre deosebire de schimbarea vitezelor unde nu am avut probleme pana acum. Am tot zis ca o sa incerc sa fac o programare la Kia, dar cu toata nebunia asta cu Covid-19 o sa mai aman o perioada. Tin sa preciz ca problema cu intratul greu in marsarier se intampla destul de rar, nu am observat o regula care sa cauzeze chestia asta, dar atunci cand se intampla este enervant.

User avatar
gigi.ionescu
Posts: 71
Joined: 28 Mar 2010, 09:48
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Intra greu in marsarier

Post by gigi.ionescu »

Marchearriere-ul, la fel ca si treapta I de viteza nu este sincronizata. Nici nu ar avea cum. Atat cuplarea mersului inapoi cat si a treaptei 1, se face in momentul in care turatia mtotorului devine egala cu turatia arborelui principal din cutia de viteza. Fenomenul apare, de regula, cand motorul este rece. Daca la cuplarea acestora constatati ca nu a intrat in viteza respectiva sau ca maneta schimbatorului de viteza opune rezistenta, inseamna ca cele 2 pinioane nu sunt aliniate perfect pentru cuplare. In aceasta situatie, eliberati pedala de ambreiaj, asteptati cca 2-3 secunde dupa care apasati din nou ambreiajul pana la capat si reluati manevra de introducerea levierului in marche-arriere sau treapta 1.
[b]Kia Ceed 1.4 GLS, Silver Machine, City+ ( B 100 KIA)
http://picasaweb.google.ro/gigi.ionescu/KIaCeed#
KIA CEED 2020, 1,4 TGDI 7 DCT

User avatar
gigi.ionescu
Posts: 71
Joined: 28 Mar 2010, 09:48
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Intra greu in marsarier

Post by gigi.ionescu »

gigi.ionescu wrote: 21 Apr 2020, 10:28 Marchearriere-ul, la fel ca si treapta I de viteza nu este sincronizata. Nici nu ar avea cum. Atat cuplarea mersului inapoi cat si a treaptei 1, se face in momentul in care turatia mtotorului devine egala cu turatia arborelui principal din cutia de viteza. Fenomenul apare, de regula, cand este rece si uleiul din cutia de viteze este mai vascos. Din aceasta cauza, motorul angreneaza si arborele principal al cutiei de viteza si ii imprima o usoara rotire. Daca la cuplarea acestora constatati ca nu a intrat in viteza respectiva sau ca maneta schimbatorului de viteza opune rezistenta, inseamna ca cele 2 pinioane, cel de pearborele principal si cel de pe cel sedundar, nu sunt aliniate perfect pentru cuplare tocmai datorita faptului ca arborele principal este intr-o usoara miscare de rotire. In aceasta situatie, eliberati pedala de ambreiaj, asteptati cca 2-3 secunde dupa care apasati din nou ambreiajul pana la capat si reluati manevra de introducerea levierului in marche-arriere sau treapta 1.
[b]Kia Ceed 1.4 GLS, Silver Machine, City+ ( B 100 KIA)
http://picasaweb.google.ro/gigi.ionescu/KIaCeed#
KIA CEED 2020, 1,4 TGDI 7 DCT

User avatar
gigi.ionescu
Posts: 71
Joined: 28 Mar 2010, 09:48
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Intra greu in marsarier

Post by gigi.ionescu »

gigi.ionescu wrote: 21 Apr 2020, 10:28 Marchearriere-ul, la fel ca si treapta I de viteza nu este sincronizata. Nici nu ar avea cum. Atat cuplarea mersului inapoi cat si a treaptei 1, se face in momentul in care turatia mtotorului devine egala cu turatia arborelui principal din cutia de viteza. Fenomenul apare, de regula, cand este rece si uleiul din cutia de viteze este mai vascos. Din aceasta cauza, motorul angreneaza si arborele principal al cutiei de viteza si ii imprima o usoara rotire. Daca la cuplarea acestora constatati ca nu a intrat in viteza respectiva sau ca maneta schimbatorului de viteza opune rezistenta, inseamna ca cele 2 pinioane, cel de pearborele principal si cel de pe cel sedundar, nu sunt aliniate perfect pentru cuplare tocmai datorita faptului ca arborele principal este intr-o usoara miscare de rotatie. In aceasta situatie, eliberati pedala de ambreiaj, asteptati cca 2-3 secunde dupa care apasati din nou ambreiajul pana la capat si reluati manevra de introducerea levierului in marche-arriere sau treapta 1.
[b]Kia Ceed 1.4 GLS, Silver Machine, City+ ( B 100 KIA)
http://picasaweb.google.ro/gigi.ionescu/KIaCeed#
KIA CEED 2020, 1,4 TGDI 7 DCT

Bhall
Posts: 71
Joined: 18 Jul 2019, 15:45
Auto: Ceed GT 2020
Location: Bucuresti

Re: Intra greu in marsarier

Post by Bhall »

gigi.ionescu wrote: 21 Apr 2020, 10:28 Marchearriere-ul, la fel ca si treapta I de viteza nu este sincronizata. Nici nu ar avea cum. Atat cuplarea mersului inapoi cat si a treaptei 1, se face in momentul in care turatia mtotorului devine egala cu turatia arborelui principal din cutia de viteza. Fenomenul apare, de regula, cand este rece si uleiul din cutia de viteze este mai vascos. Din aceasta cauza, motorul angreneaza si arborele principal al cutiei de viteza si ii imprima o usoara rotire. Daca la cuplarea acestora constatati ca nu a intrat in viteza respectiva sau ca maneta schimbatorului de viteza opune rezistenta, inseamna ca cele 2 pinioane, cel de pearborele principal si cel de pe cel sedundar, nu sunt aliniate perfect pentru cuplare tocmai datorita faptului ca arborele principal este intr-o usoara miscare de rotatie. In aceasta situatie, eliberati pedala de ambreiaj, asteptati cca 2-3 secunde dupa care apasati din nou ambreiajul pana la capat si reluati manevra de introducerea levierului in marche-arriere sau treapta 1.
Hai ca mi-ai facut ziua cu "marche-arrière" :lol: :lol: . Avem si noi un cuvant care apare in dex inca din 86 :lol:

De obicei caraie pinioanele cand incerci sa bagi prea repede in marsarier si turatia motorului inca nu e egala cu cea a cutiei. Nu ar trebui sa nu intre deloc decat daca e o problema de timonerie sau nu decupleaza ambeajul insa nu putem vb despre asta.

Tind sa cred ca incerci sa o duci pe o trasa nenaturala si d`aia nu intra. Asta mi s a intamplat cu a 1 a primii 1500 km si am realizat ca incercam eu pe directia putin gresita.

ovi@
Posts: 13
Joined: 06 Aug 2019, 15:26
Auto: kia ceed 1.4t-gdi, 6mt
Location: Bucuresti

Re: Intra greu in marsarier

Post by ovi@ »

Multumesc bhall, o sa incerc sa nu mai duc maneta maxim stanga.

User avatar
Faust
Posts: 497
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Intra greu in marsarier

Post by Faust »

Dacă R nu este sincronizat, cârâie cutia dacă mașina este în mișcare când vrei să pui maneta în R, dacă mașina încă se mișcă in fața, este un "defect" tipic cutiilor de viteze mai ieftine, la fel fac și cutiile care sunt pe Skoda Fabia, cutii nesincronizate pe R.
Am un prieten care are Ceed, și el se plângea de aceasi problemă, i-am arătat că daca mașina este pe loc, nu se mișcă, întra imediat în R, fără nici un zgomot sau agățare, și el vroia să se ducă cu mașina la service, mașină care are aproape 9000km.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

Enthusiast
Posts: 32
Joined: 25 Nov 2017, 20:09
Auto: Cee'D
Location: Constanta

Re: Intra greu in marsarier

Post by Enthusiast »

Incercati sa bagati si a 1-a dau a 2-a si apoi R. La orice masina mai fac asa...mai ales la camion :)).

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk


User avatar
SIA
Posts: 118
Joined: 21 Jan 2020, 07:28
Auto: KIA CEED SW GT-Line, 1.4 TGDI
Location: Bucuresti

Re: Intra greu in marsarier

Post by SIA »

Am 150 km facuti cu masina si, chiar daca sunt putini km, confirm ca intra agatat in R si treapta 1 (CEED SW 6MT, 1.4 TGDI), iar in celelalte trepte, chiar daca intra usor, nu mi se pare ca e ”lină 100%” F.rar a trebuit sa introduc din nou (calcat iar ambreiajul), pentru ca am simtit ca opune o rezistenta prea mare (R sau 1). Deocamdata, pana in 1000-1500 km, consider ca e rodajul (am mai patit la fel la un Ford Focus in 2008, care avea aceleasi probleme in primii km), dar daca si dupa perioada de rodaj, va face la fel, mai ales in treapta 1, la plecarea de pe loc (in R chiar nu-i bai daca mai agata din cand in cand), chiar o sa consider ca nu e stralucita cutia. Sper sa nu fie asa..

Kiaceed4alex
Posts: 10
Joined: 31 May 2020, 23:16
Auto: Ceed
Location: Bucharest

Re: Intra greu in marsarier

Post by Kiaceed4alex »

După 1000-2000 km se reglează la mine doar a 2 a agata dar destul de insesizabil ...doar ca după primi 500 km când merg mai mulți km apare o Vibrație când cuplez treapta 1 probleme sesizată la reprezentanta pe garanție soluție demontat cutia de viteze și dezmembrat pt a vedea motivul. Îți dai seama ca am hotărât sa mai fac km cu ea așa și sa vdm ce se mai întâmpla doar nu eram nebun sa dau cutia jos la o mașina noua .... au zis ca sa vedem pana in revizie ce se întâmpla ....

User avatar
SIA
Posts: 118
Joined: 21 Jan 2020, 07:28
Auto: KIA CEED SW GT-Line, 1.4 TGDI
Location: Bucuresti

Re: Intra greu in marsarier

Post by SIA »

Kiaceed4alex wrote: 05 Jun 2020, 02:50 După 1000-2000 km se reglează la mine doar a 2 a agata dar destul de insesizabil ...doar ca după primi 500 km când merg mai mulți km apare o Vibrație când cuplez treapta 1 probleme sesizată la reprezentanta pe garanție soluție demontat cutia de viteze și dezmembrat pt a vedea motivul. Îți dai seama ca am hotărât sa mai fac km cu ea așa și sa vdm ce se mai întâmpla doar nu eram nebun sa dau cutia jos la o mașina noua .... au zis ca sa vedem pana in revizie ce se întâmpla ....
Am ajuns si eu la 500 km intre timp. Incepe sa intre mai lin, semn ca se rodeaza si cutia. N-a mai agatat deloc in nicio treapta, inclusiv R. Las-o asa, daca nu e deranjant si vezi cum se comporta. Sa nu apara alte probleme dupa ce umbla la cutie. 🤔

alexmihai92
Posts: 3
Joined: 01 Mar 2020, 12:00
Auto: Kia Ceed III 1.4 GSL (2019)
Location: Bucuresti

Re: Intra greu in marsarier

Post by alexmihai92 »

Și la mine intră greu câteodată în marșarier și destul de rar se întâmplă să nu intre efectiv în prima treaptă până nu iau piciorul de pe ambreiaj și mai încerc o dată.

În schimb, întotdeauna pare că se freacă sau agață foarte ușor de ceva când dau a doua din prima, la retrogradare nu prea am sesizat.

Nici în a 4-a nu mi se pare 100% lin. În restul vitezelor intră normal.

La a doua, dacă schimb foarte lent, adică țin maneta între prima și a doua cam o secundă (nu punctul mort) și apoi intru în a doua, intră mai normal.

Din ce văd, toată lumea menționează lucruri asemănătoare, atunci să-l considerăm un defect?

A mea e un Ceed 1.4, are 1.450 de kilometri, luată din februarie.

Trimis de pe al meu SM-N975F folosind Tapatalk



Kiaceed4alex
Posts: 10
Joined: 31 May 2020, 23:16
Auto: Ceed
Location: Bucharest

Re: Intra greu in marsarier

Post by Kiaceed4alex »

Eu am observat ca dacă schimb mai lin agata ușor dacă trag de schimbător mai ferm intra mai bine...am auzit de câteva probleme la ambreiaj la hyunday care se consumau prea Rpd la 10 000 km schimbau ambreiajul acum nu știu dacă sunt același cutii și kituri de ambreiaj și pe modelele kia nu m am documentat...Per total la banii și dotările astea e o mașina decenta .....am uitat sa Menționez ca am făcut undeva la 5000 km pana acum.

User avatar
SIA
Posts: 118
Joined: 21 Jan 2020, 07:28
Auto: KIA CEED SW GT-Line, 1.4 TGDI
Location: Bucuresti

Re: Intra greu in marsarier

Post by SIA »

In R cateodata am senzatia ca e ambreiaj pe cablu. Se simte ca la matiz, daca ati condus 😊. In rest, cred ca e chestie de obisnuinta. Nu intra tot timpul "curat/lin 100%" in R, dar in celelalte trepte, dupa aproape 700 km, intra usor. Totusi, deocamdata, daca fac comparatia cu FOCUS MK2 pe care inca il am, timoneria la FORD e mult mai precisa, iar cursa schimbatorului scurta (in R n-a intrat nici la Ford din prima, de noua). La Ceed sunt momente cand as vrea sa schimb mai repede treapta, iar cursa mai lunga a schimbatorului nu avantajeaza.

Post Reply

Return to “Probleme”