XCeed MHEV motorul electric sta degeaba?

Andreyuku
Posts: 17
Joined: 12 Jan 2022, 18:34
Auto: Kia Xceed 1.5hyb comanda
Location: București

XCeed MHEV motorul electric sta degeaba?

Post by Andreyuku »

Salutari proprietari de Kia MHEV!
Vreau sa va adresez o intrebare. In cluster-ul bordului putem selecta un view care ne arata cand motorul electric regenereaza sau atunci cand ajuta motorul termic.
In oras, am observat ca masina are un consum cam maricel (11 - 12 L/100km). Eu incerc sa conduc "la consum" linistit si preventiv.
Am circulat cu panoul care indica starea de utilizare a motorului electric din curiozitatea cand functioneaza. Totusi, nu prea am apucat sa vad de loc sa asiste motorul termic, doar la decelerare incarca bateria.
Si tot asa, bateria este mereu incarcata, dar niciodata folosita? La drum lung am reusit sa vad prima oara intr-o depasire, in bord aparuse portocaliu, care indica ca motorul electric a intrat in actiune. Pare ca acesta merge atunci cand apesi mai serios acceleratia (> 3.500RPM).
Vreau sa va intreb daca la voi functioneaza la fel sau daca am o problema cu calculatorul masini. Cand am achizitionat-o, eram constient ca nu o sa am consum de Prius, insa nu ma asteptam ca motorul acela electric sa fie acolo doar de frumusete. In general motorul electric la hibride ajuta cel mai mult la plecarea de pe loc.
Va rog sa imi povestiti putin care e treaba la voi. Daca asa e facuta masina, sincer as vinde si as merge pe un alt hybrid, gen cum are Toyota cam toate masinile (stiu ca nu se compara MHEV cu HEV, insa totusi... :cry: ).
Multumesc anticipat!

Bogo2020
Posts: 91
Joined: 06 Mar 2020, 19:43
Auto: XCeed 1.4 TGDI DCT, 2020
Location: Craiova

Re: XCeed MHEV motorul electric sta degeaba?

Post by Bogo2020 »

nu se compara MHEV cu HEV
Expresia aceasta este cheia discutiei. Nu se compara, dar totusi tu incerci sa le compari.

MHEV-ul a fost creat mai mult pentru ca producatorii sa poata bifa ca au in portofoliu solutii hibride si in felul acesta sa aiba niste facilitati fiscale. Si tu, ca si client final beneficiezi de unele facilitati.

Din pacate, sistemul MHEV are prea putine in comun cu economia de combustibil. In conditii de laborator se obtine o reducere a consumului cu 0.3-0.4 l / 100km, insa in exploatarea in conditii reale reducerea este mai mult spre 0.1l/100km.

Mai exact sistemul functioneaza cam asa:
- un mic motor electric este atasat la motor. Aici poate fi un motoras separat sau chiar starterul. Indiferent de solutie, motorul electric aduce o contributie de cuplu de vreo 10Nm, in conditii anume si pentru scurt timp.
- un acumulator mic (cateva sute de wati de obicei) poate sa primeasca energia produsa de motorasul electric de mai sus, dar si sa livreze la nevoie energia catre motorasul electric sau cateodata catre sistemul electric general al masinii.
- ansamblul acumulator/motor electric este folosit pentru decelerare (cand recupereaza ceva energie), dar si atunci cand se vrea un boost de cuplu, adica la depasiri. Bateria fiind mica, acest ajutor nu tine mai mult de 10-20 de secunde. Unii producatori auto mai folosesc impulsuri scurte ale motorului electric pentru a elimina smuciturile cutiei de viteze.

In cazul tau, hibridizarea este "micro" (de acolo vine M-ul din MHEV), deci puterea sistemului este insuficienta pentru a urni masina din loc. Ca sa compari mai bine, iti dau cateva valori strict orientative (adica vreau sa le vezi ca ordine de marime):
- MHEV: baterie de 0.2-0.3 kW si motor electric de un calut putere.
- HEV: baterie de 2-3 kW si motor electric de cativa zeci CP (aici este sistemul hibrid de la Toyota de care vorbesti tu). Diversi producatori numesc sistemul acesta Hybrid, Full Hybrid sau Self Charging Hybrid.
- PHEV: baterie de 10-15kW si motor de 100 CP (aici gasesti si XCeed PHEV).

Asa ca daca ti-ai imaginat vreodata ca treci in mod pur electric in mersul bara la bara prin oras, cu parere de rau ti-o spun, dar nu se va intampla asta.

Bogo2020
Posts: 91
Joined: 06 Mar 2020, 19:43
Auto: XCeed 1.4 TGDI DCT, 2020
Location: Craiova

Re: XCeed MHEV motorul electric sta degeaba?

Post by Bogo2020 »

Corectie: "M" din MHEV vine de la "Mild". Sorry!

Andreyuku
Posts: 17
Joined: 12 Jan 2022, 18:34
Auto: Kia Xceed 1.5hyb comanda
Location: București

Re: XCeed MHEV motorul electric sta degeaba?

Post by Andreyuku »

Sunt complet de acord cu ce zici tu. Insa mi se pare ciudat ca alea 10 secunde in care ar putea asista motorul termic, acest lucru nu se intampla. Intrebarea era daca cineva a observat pe cluster cand intra motorul electric in actiune.

User avatar
DCC08
Posts: 124
Joined: 11 Aug 2022, 16:10
Auto: XCeed 1.5 T 7DCT GT Line MY23
Location: Bucuresti

Re: XCeed MHEV motorul electric sta degeaba?

Post by DCC08 »

Și eu tot XCeed MHEV am.
Bogo are partial dreptate.
Acest MHEV ajuta pentru un stop-start mai eficient în primul rand. În al doilea rand e o găselniță menita sa obțină facilități fiscale și parcare gratuita unde este cazul. În al treilea rand când am apăsat puternic pedala am simțit acel boost de putere (care este de vreo 16 cp și 40 nm) care este binevenit când ai nevoie de el. Pe partea de consum bogo are dreptate 100%. În plus, masina nu este capabila sa meargă pur electric 100% nici măcar o secundă.

Pentru nevoile mele XCeed MHEV este exact ceea ce trebuie. Sa nu iti închipui ca HEV, PHEV (care la drum lung este extrem de lesinat) sau EV au numai avantaje. De exemplu avem în familie și un RAV4 2.5l HEV 4X4 din 2023. La drum lung merge termic, consuma peste 10% și este extrem de zgomotos. A costat 41k și are doar jumătate din dotările XCEED care a cost 35k. EV, HEV, PHEV sunt cu adevărat o afacere doar în momentul în care mergi 90% urban. Dacă vrei sa pleci în România cu EV la drum lung confortul nu este prea ok, în sensul în care nu avem încă infrastructură de încărcare ok iar autonomia nu te ajuta sa ajungi în Bucovina de exemplu fără sa te oprești sa încarci. Repet, în funcție de nevoi și de modul de utilizare iti alegi masina, nu pentru ca ar fi la moda sau ceva de genul acesta.
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green

Post Reply

Return to “Generalităţi”