Viitor proprietar de KIA?

Usrnm
Posts: 2
Joined: 08 Jan 2023, 23:31
Auto: In progress
Location: București

Viitor proprietar de KIA?

Post by Usrnm »

Buna seara,

Este prima data dupa cca 15 ani cand intru pe un forum auto, de la daciaclub incoace :D. De asemenea, este prima data cand ma tenteaza sa cumpar o masina noua si tot prima data cand ma uit dupa o Kia.

Incerc sa aflu de la voi cateva informatii despre masinile Kia, in special Ceed SW, in domeniul auto am un regres destul de mare, nu mai pricep toate noutatile.

Asadar, sunt interesat de o masina noua, Toyota Corolla Sport Touring fiind, pana sa vad Kia, în capul listei. Vazand Kia, parca mi s-a schimbat putin optica si as vrea sa stiu:
- din ce am aflat exista varianta mild hybrid, care nu ma coafeaza foarte tare, insa nu am reusit sa aflu daca exista si full hybrid sau plug in. In ceva review-uri de afara am observat varianta plug in, care ar avea motor de 1.6 si nu 1.5 cum gasesc pe siteul oficial in Romania.
- ce inseamna mai exact my22 si my23? Banuiesc ca este vorba de ceva facelift?
- nu sunt mort sa iau hibrida, insa nu stiu ce restrictii urmeaza in viitor si sper doar ca variantele hibride sa fie ultimele afectate pana la electrice. Recunosc, ca m.am obisnuit cu cutie automata de pe Opelul Astra pe care.l am si la hibride sigur gasesc cutie automata. E adevărat ca pentru oportunitatile si prețul corect, ma pot multumi si cu manuala insa...
- masina intentionez sa o iau cu banul jos (ma rog, credit bancar si nu leasing), cat de legat sunt de reviziile facute la ei? Si cat de costisitoare sunt in general? Dar preturile pieselor de schimb pe unde se situeaza?
- cine a luat deja masina noua recent cu 7 ani garantie, imi poate spune punctual ce cuprinde? In reprezentanta parca e secret de stat.
- intr.o prezentare pe yt, am aflat ca cutiile automate de pe kia ceed nu ar fi cele mai fiabile. Sa ma ingrijorez?
- am citit mai devreme aici pe forum despre timpul lung de asteptare. Inca se practica, au probleme de livrare, de productie? Ne intoarcem inainte de 89? :))

Momentan atat ma intereseaza la ora asta, dar sigur imi mai amintesc de cate ceva :D.

Multumesc!

yso
Posts: 235
Joined: 18 Jan 2019, 10:56
Auto: --
Location: --

Re: Viitor proprietar de KIA?

Post by yso »

Salutare.
My22, My23... e modelul pentru anul respectiv... nu știu exact cum se numește. Cu sau fără facelift sau cu ceva îmbunătățiri de la an la an.
Garanția de 7 ani sau 100.000km, teoretic e din bara în bara - fara consumabile.
Cutia automată cu dublu ambreiaj (ambreiaj uscat) DCT, DSG.... la toate mărcile mai face probleme uneori.
Legat de Kia, la sportage au fost mai mulți care s-au plâns iar la ceed/xceed mai putini. Acum, la câte mașini se vând nu stiu care e procentul....
Am un prieten cu Ceed My20 care are aproape 35.000km fără probleme.
Știi cum e, dacă nu ai probleme cu ea e foarte mișto de condus dar dacă te lovește ghinionul sa-ti facă figuri, atunci e proasta rău.

Bogo2020
Posts: 91
Joined: 06 Mar 2020, 19:43
Auto: XCeed 1.4 TGDI DCT, 2020
Location: Craiova

Re: Viitor proprietar de KIA?

Post by Bogo2020 »

Salutare Usrnm si bine ai venit!

Nu am SW, dar incerc sa iti raspund la cateva intrebari mai generale:
- poti sa comanzi mild hybrid sau clasic. Varianta full hybrid nu a existat pe Ceed, iar PHEV vad ca nu este la vanzare (pe modelul pre-facelift exista o varianta PHEV). Din cate stiu, motorul de 1.5 este o alegere foarte buna atat in varianta mild cat si clasic (net superior vechiului 1.4 T-GDI de 140 CP). Daca va exista din nou si un PHEV, probabil ca va folosi configuratia consacrata de 1.6 normal aspirat (105 CP) + motor electric de vreo 60 de cai.
- my23 a venit in special cu modificari estetice (fata si spatele masinii, model nou de jante, culori noi) si din pacate cu preturi mai mari.
- cutia automata 7DCT se poate comanda si cu motor clasic si cu mild. Dar sa nu iti imaginezi ca mild-ul te va ajuta sa te deplasezi exclusiv electric. Daca vrei asta, intereseaza-te cand va fi disponibil PHEV.
- avem un thread pe forum unde mai postam preturile reviziilor/reparatiilor. Apreciere personala: o revizie simpla (ulei + toate filtrele) este in medie peste 700RON.
- masina din semnatura este a doua Kia pe care o detin. Pentru mine, garantia a functionat foarte bine pentru probleme de la mici la medii. In principiu, garantia e din "bara in bara" (nu ma mai satur de expresia asta), dar sunt si ceva restrictii (stiam ceva de sistemul multimedia, acumulatorul de 12V si alte cateva). Vad ca pe site-ul kia.ro pagina de garantii a fost stearsa. Poate ca se vor mai inaspri conditiile, dar tot cred ca garantia Kia este peste media din industrie.
- ca regula generala, dintre cutiile automate, cele dual clutch sunt cele mai putin fiabile (indiferent de marca), dar cele mai eficiente. In practica, totul se reduce la cat de bine o exploatezi, la trafic si la noroc. Dar sa stii ca pe forum era cel putin un coleg cu o problema la o cutie manuala, iar la 7DCT au fost probleme in special pe Sportage. Eu am XCEED 1.4 cu 7DCT si nu am avut nici o problema. Inca ceva: daca planuiesti sa conduci masina exclusiv intr-un oras super aglomerat, poate ca 7DCT nu e alegerea ideala, mai ales ca nu ai un model full hybrid sau PHEV care sa te ajute la crawling in coloana.
- timpul de livrare al unei masini este in general mare indiferent de marca. Cand comanzi o masina noua, asteptarea e grea oricum, dar sunt multe exemple pe forum in care oamenii au asteptat sau inca asteapta dureros de mult. Logic ar fi ca pe masura ce se restabilesc lanturile de aprovizionare ale producatorilor/furnizorilor, timpii sa se mai reduca. Daca nu vrei sa astepti, cauta un exemplar deja fabricat si poate gasesti un compromis bun.

Indiferent de ce alegi, incearca sa faci drive test cu un model configurat similar cu ce vrei tu inainte de cumparare.

Bafta!

panzer
Moderator
Posts: 1202
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Viitor proprietar de KIA?

Post by panzer »

Bine ai venit.

Garantiile sunt similare: 7 ani sau 150.000 km la KIA vs 6 ani sau 200.000 km la Toyota.
Si da, la ambele firme depinzi de service-ul lor si de reviziile facute cu sfintenie la ei. Nu te gandi ca dai 30.000€ pe o masina si te zgarcesti la 150€ la 15.000km. Ambele au o revizie scumpa pe la 90.000 km. Toti dealerii au un xls cu preturile reviziilor pana la finalul garantiei.

Eu zic sa te intorci la baza: test drive + oferta pe hartie si de la unii si de la altii.
De ce insist cu Test Drive-ul: masinile se conduc diferit. E mare diferenta intre o cutie automata clasica (cu convertizor de cuplu), una cu dublu ambreiaj (vorba vine, are 7 discuri, nu doua), si un CVT.
Ai grija, 7DCT pe acceleratie este exceptionala. S-ar putea sa nu iti placa cum se comporta CVT-ul: pe acceleratie este foarte ciudata: motorul se tureaza de parca zboara, dar masina nu se misca.

Sunt la a 3a Kia cumparata, dar tot spun: daca vrei Kia ia-o manuala, pt SW motorul de 1.5 T-Gdi. Iar la asta ii verifici cu religiozitate nivelul de ulei, la 2 saptamani. Sa nu creasca! Daca ti se pare ca a crescut parchezi masina in curte la Kia si o lasi acolo.

Legat de garantie: 7DCT ai garantie toata perioada la ambreiaje. Si o sa schimbi cateva. La manuala ai garantie doar 30.000 km cu indulgenta. Diferenta este ca un ambreiaj de manuala are doar un disc si costa ~800 lei. La DCT mai bine sa nu afli cat costa toate cele 7 discuri.

Si la consum este mare diferenta: cu totyota hybrid in oras, daca esti cumpatat scoti 5l/100km. Cu 1.5 T-Gdi sa nu te astepti sub 9l/100km. Mai ales ca o sa iti placa sa il apesi.

Nu este simplu:
- Kia Ceed SW 1.5 t-gdi MT este mai ieftina. Se conduce mai bine decat CVT-ul. Dar ca orice gdi daca l-ai scapat cu benzina in ulei s-a terminat cu motorul. Nu inseamna ca o sa ai problema asta, dar daca tzi se intampla s-a dus.
- Corrola Touring 1.8 Hibrid CVT este mai scumpa. Se conduce mai ciudat. Consuma insa mai putin.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Viitor proprietar de KIA?

Post by Nesta3 »

Dacă vorbim strict de hibrid, la toyota te uiți doar la motorul de 2.0 care e ani lumina fata de vechiul 1.8.
Adică, te uiți de la 30mii euro in sus.
La kia nu mai apare in oferta SW hibrid.Deci, orice ai lua, ca e 1.4turbo, 1.5 turbo,atât manuala cât și automata, consumul e cam dublu fata de toyota.
Ca avantaje Toyota are fiabilitatea de partea ei, are service-uri dedicate pentru partea electrica/baterii.La fiabilitate ma refer in principal la partea de baterii, care la Prius și altele din gama au sute de mii de km.
Kia nu a avut probleme pe motorizarea de 1.6 aspirat+ hibrid+cutia 6DCT și are ceva ani de când le-a scos pe piața.
Ca avantaje kia (și aici ma refer la motorizările hibrid de pe Ceed sau Niro) se numără cutia 6DCT care e alta mâncare de peste de 6DCT pus pe alte motorizări și clar alta treaba in bine, fata de 7DCT.Asta din urma a produs neplăceri pe Sportage, confirmate și de Kia.Pe gama ceed nu prea sunt.

In banii de Sport Touring de la toyota, configurată cu motorul de 2.0 și echipare superioară, adică peste 35mii euro, poți lua Niro Hibrid echipare superioară + niște optionale bune rău.Dezavantajul la Niro e portbagajul, care e mai mic decât la Toyota, dar compensează prin spațiul interior, materiale, tehnologie la bord.
Ce-i drept, Corolla Touring Sport arată bestial in configurația superioară.Am văzut unele pe strada și chiar e mișto rău.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

alexcrist
Posts: 809
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Viitor proprietar de KIA?

Post by alexcrist »

panzer wrote: 10 Jan 2023, 16:48 una cu dublu ambreiaj (vorba vine, are 7 discuri, nu doua)

La DCT mai bine sa nu afli cat costa toate cele 7 discuri.
Whoa! :lol: Stai așa că n-a inventat Kia cutia cu 7 ambreiaje. :shock: Sunt 7 trepte, cu 2 ambreiaje. Denumirea "dublu-ambreiaj" e cât se poate de exactă. :D

User avatar
Faust
Posts: 497
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Viitor proprietar de KIA?

Post by Faust »




Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
Faust
Posts: 497
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Viitor proprietar de KIA?

Post by Faust »

panzer

La 7DCT sunt două discuri de ambreiaj, unu pentru vitezele pare și unu pentru cele impare, acționate separat de câte un actuator.
Kitul de reparație costă 6500...7000lei, depinde de marcă, la care se adaugă manopera.
8DCT care este pe Hyundai SantaFe are ambreiaj umed, acolo sunt mai multe plăci de fricțiune, niște "table" , asemănătoare celor din convertizoarele de cuplu.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
Faust
Posts: 497
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Viitor proprietar de KIA?

Post by Faust »

Bogo2020

Dacă ai timp și chef, fă o vizită și la Ssangyong, încearcă Korado, au cutii automate AISIN japoneze, cu convertizor de cuplu.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

Usrnm
Posts: 2
Joined: 08 Jan 2023, 23:31
Auto: In progress
Location: București

Re: Viitor proprietar de KIA?

Post by Usrnm »

Va mulțumesc pentru sfaturi si răspunsuri. Din ce vad, din ce imi spuneti voi si ce research am facut, masinile sunt facute efectiv sa tina cat e garantia, apoi ura si la gara.

De ce trebuie sa verific uleiul atat de des? Sa inteleg ca sunt probleme mari? Pana acum mi se pare o mare pain in the ass sa iau o masina noua, nu mi se pare deloc distractiv sa stiu ca s-ar putea sa schimb N ambreiaje in cativa ani, sa fiu cu ochii pe ulei mai ceva ca la o masina veche si altele asemenea.

panzer
Moderator
Posts: 1202
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Viitor proprietar de KIA?

Post by panzer »

Trecand peste ghidusia cu 7 ambreiaje :mrgreen: la toate motoarele cu injectie directa si turbo (indiferent de marca) motorul functioneaza la presiuni si temperaturi mai mari decat cele cu injectie multipunct (aspirate cum li se spune popular, sau mpi).
De la presiunile mari, nevoia de a etanseiza mult mai bine componentele, lucru mai complicat se pare.

Sunt raportate aproape de la toate marcile probleme cu benzina in ulei. Chiar si la Honda renumita pentru motoarele ultra fiabile.

Toate masinile au senzor de ulei, dar masoara daca e prea putin. Nici una nu are insa senzor de prea mult ulei. Evident orice contaminare/diluare a uleiului il face sa isi piarda caracateristicile.
Solutia cam la toate service-urile este schimbarea uleiului.

Again: valabil la toti producatorii pentru toate motoarele cu injectie directa si turbo. De la Dacia la Audi. Mai sunt foarte putine motoare pe piata care nu intra in aceasta categorie din pacate. Are Hyundai unul de 110 cp (prea mic pentru SW), Toyota pe Hybrid foloseste motoare mpi (in ciclu atkinson).

Chestia cu masinile facute sa tina cat e garantia a inceput dupa criza precendenta, cea din 2008. A ajuns in productie cam prin 2012 la toti. Nu iti face iluzii, tine cat spun ei ca tine. Pe Ford i-au prins cu departament intreg care analiza ce componente sa se strice, sa nu iti puna viata in pericol, si sa fie foarte greu de inlocuit. Au platit o amenda si au "scapat".

Post Reply

Return to “Generalităţi”