probleme pornire & racire

bogdancalitate
Posts: 1
Joined: 05 Dec 2019, 13:32
Auto: kia ceed
Location: Bucharest

probleme pornire & racire

Post by bogdancalitate »

Buna, incerc sa aflu cauza urmatoarei probleme si sper sa ma puteti ajuta pt ca eu cred ca e complicat. Kia ceed facelift 2010 1,6 benzina 168000 km. Sesizez de vreo saptamana o pornire atipica in 3 pistoane, motorul vibreaza puternic vreo 10 secunde scade turatia la 500 r/min si apoi totul normal. Sambata drum cu serpentine dupa o ora de mers in forta apa creste la aprox 100*C. Trag pe dreapta, apa in vas de expansiune era peste max cu aprox 500 ml, usoare bule dinspre fundul vasului si imi apar erorile P0300 si P0302 misfire pe cilindrul 2. Merg la reprezentanta, se confirma erorile dar imi schimba bucsonul la radiator, pun 1,5 l antigel si ma trimit acasa. Pe drum zero probleme 200 km. A doua zi merg 500 km pe autostrada 120 km/h nicio problema dar incepe la o oprire de 5 min sa creasca T problema ce a durat cele peste 7-8 ore cat am condus restul de 500 km. Joja e colorata ok cu ulei, lichidul in vas limpede, fara sa se modifice nivelul. Astazi schimb bujiile plus bobina pe cilindrul 2 ce avea o crapatura f fina de vreo 3 cm, mai pun 1 l de antigel in radiator (deci 2,5 l in ultimii 1200 km) merg prin Bucuresti peste 1 h si nu am decat mici bule in vas ce dispar dupa cateva zeci de secunde. Prima pornire pe motor rece sau lasat repaus 1 h este cu probleme adica pare iarasi in 3 pistoane.....Nu inteleg unde se duc cei 2,5 l de lichid si de ce am problema de pornire. Bobina si bujiile sunt de origine....nu exista scurgeri vizibile pe scut sau pe langa termostat....ventilatorul porneste si se opreste regulat cat apa ajunge pe la aprox 98*C....va multumesc

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: probleme pornire & racire

Post by ionutp »

Salut, am incercat sa ma uit dupa acele coduri de eroare dar clasic: pot fi milioane de cauze.
Probabil, imi dau eu cu parerea, cilindrul 2 pierde compresie. Un test de compresie ar putea fi util.
Legat de antigel nu am idee. Se vede fum alb cand merge motorul in 3 cilindri? Sau oricand? Poate cumva prin cilindrul crapat care pierde compresie intra antigel (nu stiu daca e posibil, imi dau cu parerea).
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: probleme pornire & racire

Post by BAU »

Asemenea erori sunt date de probleme de aprindere la pistonul 2 , bujii . bobina , injector , lipsa compresie

Daca uleiul arata bine , dar ai bule in vasul de expansiune ar rezulta logic ca pierzi presiune si antigel prin capul pistonului .

Asemenea cazuri se intampla cand garnitura de chiuloasa nu este stransa corect sau este arsa .

Dar cum spune si ionutp , pot fi foarte multe cauze .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

Post Reply

Return to “CEE'D I (2006-2012)”