Salutare tuturor,
Creez acest topic cu o întâmplare ciudată, cel puțin pentru mine. Azi dimineață pornesc masina si o las sa se dezghețe si constatat ca se aude un bazait in plafoniera centrala de la becul de iluminare pentru interior. Il sting si cand sa il aprind din nou nu se mai aprinde. Pe consola centrală, langa afisarea temperaturii, simbolul care indica ce portiere sunt deschise palpaia si el, aratand ca portbagajul este deschis. Mi se parea ciudat pentru ca acel simbol nu a palpait niciodată, portbagajul era inchis, in bord nu aveam aprins simbolul pentru portbagaj deschis. Cand il deschid constat ca becul din portbagaj nu se mai aprinde. Il schimb, tot nu se aprinde, las mufa deconectata si plec spre birou, palpuitul din consola centrala disparand. Ajung in parcare, scot cheia din contact si usile nu se descuie. Incerc sa inchid, deschid masina din telecomandă, nimic, incerc cu butonul din consola centrala, nu se intampla nimic. Incui usa șoferului din cheie, restu fiind deja încuiate automat de când am plecat de acasa - sistemul de autoblocare usi dupa 10km/h functiona. In seara asta revenind spre casa, am reusit sa descui doar usa șoferului din cheie, restul portierelor din interior. Pe drum constat ca becul de pe butonul de blocare/deblocare usi se aprindea doar cateva secunde, dupa care se stingea (de obicei rămâne tot timpul aprins dupa plecarea cu masina pana la scoaterea cheii din contact si deblocarea portierelor), cu toate ca usile se incuiau. Dupa ce am ajuns acasa si am scos cheia din contact, usile nu s-au deblocat. Avand nevoie sa imi iau ghiozdanul din spate, deschid usa din interior si cand sa incui masina din telecomanda, nu se întâmplă nimic. Folosesc cheia, dar din pacate usa din spate pe care am deschis-o nu s-a incuiat, incerc din nou din butonul de pe consola centrala si nimic. Caut prin sigurante sa vad daca cea pentru blocare/deblocare usi nu este arsa si ajung la cea de la plafoniera, care era arsa. O schimb cu una noua si toate problemele au disparut.
Pentru mine nu are logică aceasta pățanie, o siguranta pentru iluminare plafoniera si cu incuiatul/descuiatul usilor. Sper sa se fi rezolvat toata problema si sa nu mai apara din nou.
Este cineva care s-a mai lovit de asa ceva?
Ps: Kia Ceed 2010 facelift
Sent from my POT-LX1 using Tapatalk
Blocare/deblocare masina
- Anechitei.cristian
- Posts: 66
- Joined: 01 Feb 2019, 20:54
- Auto: Kia ceed
- Location: Timisoara
Blocare/deblocare masina
Last edited by Anechitei.cristian on 16 Feb 2021, 20:12, edited 2 times in total.
Re: Blocare/deblocare masina
Ceva logic trebuie sa fie. Fara sa aprofundez pe schema electrica, presupun ca logica de functionare(electrica) este negativa.
Detaliez putin. In primul rand, circuitul plafonierei cu siguranta eferenta este alimentata permanent(prezenta 12v permanent), si de asemeni nu cred ca alimenteaza doar plafoniera, sigur si circuitul iluminarii portbagajului. In acelasi circuit sunt si intrerupatoarele(senzorii) de inchidere usi si cel de portbagaj, Aceleasi intrerupatoare "dau" semnal si catre indicatoarele din bord si computer de bord precum si spre inchiderea centralizata pentru actuatoarele(motorasele) din fiecare usa. Pe scurt circuitul ar fi ceva de genul: borna "+" acumulator-> siguranta-> bec (ars), senzori usi(toti in paralel), "masa/borna -". Orice intrerupere pe acest circuit-> lipsa semnal catre martori bord si computer bord-> posibil functionare defectuoasa inchidere centralizata. Usile fata actionate prin cheie, actioneaza mecanic incuietoarea usii respective.
Pentru aprofundarea explicatiei propun lectura cartii utilizatorului la capitolul incuierea autoturismului fara acumulator(baterie) montat, un caz care poate apare cand se ia in casa acumulatorul pentru punerea pe redresor/incarcator.
Detaliez putin. In primul rand, circuitul plafonierei cu siguranta eferenta este alimentata permanent(prezenta 12v permanent), si de asemeni nu cred ca alimenteaza doar plafoniera, sigur si circuitul iluminarii portbagajului. In acelasi circuit sunt si intrerupatoarele(senzorii) de inchidere usi si cel de portbagaj, Aceleasi intrerupatoare "dau" semnal si catre indicatoarele din bord si computer de bord precum si spre inchiderea centralizata pentru actuatoarele(motorasele) din fiecare usa. Pe scurt circuitul ar fi ceva de genul: borna "+" acumulator-> siguranta-> bec (ars), senzori usi(toti in paralel), "masa/borna -". Orice intrerupere pe acest circuit-> lipsa semnal catre martori bord si computer bord-> posibil functionare defectuoasa inchidere centralizata. Usile fata actionate prin cheie, actioneaza mecanic incuietoarea usii respective.
Pentru aprofundarea explicatiei propun lectura cartii utilizatorului la capitolul incuierea autoturismului fara acumulator(baterie) montat, un caz care poate apare cand se ia in casa acumulatorul pentru punerea pe redresor/incarcator.
- Anechitei.cristian
- Posts: 66
- Joined: 01 Feb 2019, 20:54
- Auto: Kia ceed
- Location: Timisoara
Re: Blocare/deblocare masina
@Philbox multumesc pentru explicatie.
Sent from my POT-LX1 using Tapatalk
Sent from my POT-LX1 using Tapatalk
Re: Blocare/deblocare masina
Am si eu o problema cu inchiderea centralizata.
Cand se incuie masina de pe partea soferului, se incuie doar usile de pe acea parte.
Cand inchid de la usa pasagerului, se incuie toate usile, inclusiv portbagajul.
Vreo idee?
Cand se incuie masina de pe partea soferului, se incuie doar usile de pe acea parte.
Cand inchid de la usa pasagerului, se incuie toate usile, inclusiv portbagajul.
Vreo idee?
Kia Cee'd HB - 1.4 Best - Machine Silver - 2008 ~ 200000 km
Ford Ecosport - 1.5 Titanium - Blazer Blue - 2019 ~ 71000 km
Ford Ecosport - 1.5 Titanium - Blazer Blue - 2019 ~ 71000 km