Page 1 of 4

Eliminare valva de intirziere ambreiaj

Posted: 01 Nov 2016, 11:34
by crinamatei
Am vazut ca mai multi useri de pe drive2.com au renuntat la valva de intirziere de la cilindrul receptor al ambreiajului. Aceasta are rolul de a intarzia iesirea lichidului de frana din cilindrul receptor astfel schimbarea treptelor s-ar face mai lin, fara socuri. Totodata la schimbarea mai rapida a vitezelor unii s-au plans ca patineaza ambreiajul mai mult si apare si un miros de ars. Mie personal mi se pare ca ambreijul nu e sub total control al pedalei si exista niste un timp de patinare, suparator cateodata. Dupa ce se scoate aceasta valva, un arc si o mica piesa metalica gaurita, ambreiajul se simte mai "responsive" si senzatia e mai placuta la schimbarea vitezelor.
E cineva pe forum care a facut aceasta operatiune?
alte detalii si aici https://www.drive2.com/l/4116291/

Re: Eliminare valva de intirziere ambreiaj

Posted: 02 Nov 2016, 08:24
by sonty
un lucru important pentru mine e c-am gasit aerisitorul ambreiajului in pozele alea :).
legat de subiect nu stiu ce sa zic despre rolul arcului aluia acolo, dar incerc sa cercetez ca nu pot sa-l cred pe baiatul ala pe cuvant.

Re: Eliminare valva de intirziere ambreiaj

Posted: 02 Nov 2016, 09:40
by crinamatei
sonty wrote:un lucru important pentru mine e c-am gasit aerisitorul ambreiajului in pozele alea :).
legat de subiect nu stiu ce sa zic despre rolul arcului aluia acolo, dar incerc sa cercetez ca nu pot sa-l cred pe baiatul ala pe cuvant.
sunt mai multi nu e doar unu: https://www.google.ro/webhp?sourceid=ch ... lve+clutch
.....si se practica operatiunea si pe alte masini.

Re: Eliminare valva de intirziere ambreiaj

Posted: 06 Aug 2018, 10:10
by crinamatei
Dupa o perioada cam lunga de analiza am eliminat aceasta valva de intarziere la cilindru receptor al ambreiajului. Nu am avut timp sa fac aceasta operatiune mai devreme si imi pare rau ca nu am facut-o acum 2-3 ani.
Operatiunea in sine a durat 15 min.
Am blocat pedala de ambreiaj in pozitia apasat - am legat pedala de partea metalica prinsa de podea, dupa care cu o cheie inelara de 16 am desfacut surubul de la conducata, iar acea valva micuta cu arculet am scos-o cu ajutorul unui holsurub - nu am avut un magnet mai puternic.
A curs un pic de lichid - cateva grame, foarte putin, dupa care am inlucuit cele 2 saibe de cupru pentru o etanseitate corecta dupa care am dat de cava ori la pedala si am aerisit ambreiajul. A iesit un pic de aer din prima compresie a pedalei, am mai repetat operatiunea de aerisire de 2 ori si a fost perfect. Cumparasem si un recipient mic de lichid de frana dot 4 pentru complectare dar nu a fost nevoie de el. Nivelul de lichid de frana a fost tot sus.
Comportamentul ambraiajului e mult mai fin si mai precis, simit la picior exact cum vrei sa fie debraierea. Schimbarea in 1 si 2 se face mult mai fin si fara nici un soc.Sincer nu inteleg de ce s-au mai complicat sa puna acea valva.

In timpul oeratiunii am uitat sa fac poze - pozele nu imi apartin sunt preluate de aici (https://www.drive2.ru/l/6926179/)
Saibele de cupru l-am luat de la un magazin de piese auto, diametru interior de 10 mm , iar cel exterior 15-17 mm - 2buc la un 1 leu.

Re: Eliminare valva de intirziere ambreiaj

Posted: 06 Aug 2018, 15:29
by BAU
@sonty . Si masinile noastre , din 2007 au acea supapa de retinere a presiunii in pistonul ambreiajului .

Explicatia este simpla : Cand apesi pedala , presiunea lichidului deschide brusc acea supapa si decuplarea discului este foarte rapida .

Cand ridici piciorul de pe ambreiaj acea supapa se inchide si lichidul iese mult mai incet , doar prin orificiul central al supapei.

Urmarea este ca placa de presiune are o miscare incetinita , cuplarea si plecarea de pe loc este mai lina . Masina nu mai smuceste in treapta 1 si 2 , protejeaza transmisia si ambreiajul .

Scotand acea supapa nu inseamna ca ar fi un lucru neaparat rau mai ales daca ai un numar suficient de km la activ .

Fara supapa va trebui sa tii mai mult piciorul pe ambreiaj pentru a-l patina si a pleca lin de pe loc iar daca dai mai repede drumul pedalei de ambreiaj ai mai mare sansa sa opresti motorul sau sa scartaie rotile

Cu supapa montata , este foarte folositor incepatorilor , celor care inca nu si-au format deprinderea corelarii ambreiajului cu acceleratia .

Fara aceasta supapa ambreiajul functioneaza ca si cand ar fi mecanic , pe cablu .

Re: Eliminare valva de intirziere ambreiaj

Posted: 09 Apr 2019, 21:47
by cheptea1q
Buna seara,
Sunt si eu posesorul unei kia ceed 2015 si aceeasi problema de smucitura de la plecarea de pe loc si la trecerea din treapta 1 in treapta 2(aici mai rar, ce-i drept).
Vroiam sa va intreb daca in urma eliminarii valvei respective plecarea de pe loc va fi mai lina?
Multumesc.

Re: Eliminare valva de intirziere ambreiaj

Posted: 09 Apr 2019, 22:12
by doio77
Deci se pare ca suntem mai multi cu problema asta, eu am masina in service de luni si am specificat aceasta problema, de multe ori. Sunt curios daca stiu de asta !

Re: Eliminare valva de intirziere ambreiaj

Posted: 10 Apr 2019, 09:50
by BAU
@cheptea1q: Nu cred ca scoaterea supapei din pistonul receptor al ambreiajului va imbunatati situatie . EU sunt de parere ca nu va avea nici un efect , din contra s-ar putea sa se simta mai rau . Acelasi simptom il am si eu acum dar nu este suparator , vom vedea mai tarziu daca se accentueaza . La mine a aparut dupa schimbarea ambreiajului dar de care sunt perfect multumit pana acum .

Din cate imi dau seama eu , problema ar fi mai degraba de la placa de presiune care in momentul cand este eliberata are o pozitie cand cupleaza brusc pe discul de ambreiaj ( de vina ar fi arcul "soare" al placii ). Dar repet : este doar parerea mea si pot fi subiectiv.

Re: Eliminare valva de intirziere ambreiaj

Posted: 11 Apr 2019, 10:57
by doio77
Ieri am ridicat masina din service Mit Motors, dupa ce le-am zis ca sunt cateva cazuri asemănătoare pe clubkia. Mi-au aerisit ambreiajul, si se simte, parca nu mai bruscheaza acum. Nu am mers mult, drumul spre casa de la service, trebuie sa o mai testez dar acum parca este alta masina. Eu zic sa mergeti in service ar trebui sa se rezolve problema.
Au spus ca nu recomanda scoaterea acelei piese despre care se vorbește in acest topic.
La mine mi-au spus ca pedala la ambreiaj este cam tare, sa ma astept la înlocuirea kit-ului de ambreiaj. Cost in service 2000lei la diesel 1.6.

Re: Eliminare valva de intirziere ambreiaj

Posted: 11 Apr 2019, 13:01
by BAU
@ doio77 : Da , daca pedala este tare , inseamna ca discul s-a cam uzat . Mai poti merge mult asa dar te poti astepta sa se sparga rulmentul .

Daca pedala este tare inseamna ca si forta de apasare pe rulment a crescut si cum majoritatea rulmentilor de acum au carcasa de plastic aceasta se poate sparge sau se poate topi .

INSA : mi se pare foarte mult 2.000 lei schimbarea ambreiajului . Poti lua de pe piata un Kit bun ( LUK sau SACHS ) cu 600-700 lei iar manopera nu ar trebui sa fie mai mult de 500-600 lei .

Re: Eliminare valva de intirziere ambreiaj

Posted: 11 Apr 2019, 13:57
by doio77
Mie sincer nu mi se pare tare pedala, cand crapa cred ca asa voi face, o sa-i intreb cat costa manopera dar cu kit-ul meu. Important e ca sa rezolvat provizoriu. Ma gandesc ca pretul este cu tot cu manopera.

Re: Eliminare valva de intirziere ambreiaj

Posted: 11 Apr 2019, 15:13
by BAU
Eu sunt convins ca pretul este la manopera + piesele lor dar este destul de scump asa ca intereseaza-te de manopera si eventual intereseaza-te si la altii .

Pe mine m-a costat la jumatate , kit-ul adus de mine si de la ei manopera plus o bieleta antiruliu .

Re: Eliminare valva de intirziere ambreiaj

Posted: 19 Apr 2019, 18:36
by cheptea1q
Aveti idee, aerisitorul pt circuitul de ambreiaj este tot in zona aceea de unde se elimina valva de intarziere?
Ma gandesc ca in noiembrie 2018 cand s-a inlocuit lichidul de frana nu s-a aerisit si circuitul de ambreiaj si de aici aceste simptome.
Multumesc.

Re: Eliminare valva de intirziere ambreiaj

Posted: 19 Apr 2019, 20:54
by BAU
DA, aerisitorul se gaseste pe cilindrul receptor al ambreiajului deasupra supapei respective .

Daca ar avea aer in instalatie debreierea s-ar face cu dificultate , ar intra greu in viteza 1 si 2 , ar carai pinioanele din cutie , nu cred ca efectul ar fi doar smucirea ambreiajului . Dar merita incercata si o aerisire a cilindrului respectiv .

Re: Eliminare valva de intirziere ambreiaj

Posted: 20 Apr 2019, 08:52
by cheptea1q
Multumesc de raspuns.
O sa incerc azi sa fac aerisirea respectiva sa vedem daca are aer sau nu.
Am mai observat un lucru ciudat, am parcat pe un loc un pic mai inclinat si am lasat masina in viteza.
Cand am ridicat piciorul de pe ambreiaj(desi era in viteza) a inceput sa o ia la vale ca sa zic asa, ca si cum ar fi sarit din viteza.
Mai am un logan mai vechi si la ala putem sa-l las si pe munte ca nu facea chestia asta, sa fie kia mai sensibila?