ODO: 42869
Inlocuire antigel Hepu
ODO: 50239 (04.10.2019)
Filtru ulei
Filtru aer
Bujii
Ulei Liqui Moly 4600
Filtru polen
Manopera 285 lei
Total 774 lei
ODO: 50838 (18.10.2019)
Revizie GPL 100 lei (filtre curate)
ODO: 53000
Anul 2019 aproape a trecut iar pentru mine a fost unul destul de agitat in ceea ce priveste masina.
In primavara dupa ce am schimbat cauciucurile de iarna cu cele de vara am plecat de la vulcanizare cu martorul de presiune anvelope aprins. Fiind patit in trecut, am revenit la vulcanizare si i-am rugat sa mareasca presiunea la 2.4 pentru a scapa de acel bec aprins. Baietii au fost draguti si m-au ajutat doar ca becul nu s-a stins nici dupa o saptamana de mers cu masina.
A urmat un drum la reprezentanta unde mi-au facut o resetare a senzorilor (250 lei). Toate bune si frumoase, am plecat acasa cu martorul stins doar ca a doua zi cand am plecat cu masina s-a aprins din nou. Revin cu telefon la reprezentanta, le explic situatia si concluzia este ca trebuie sa-mi comande un senzor deoarece banuiala lor era ca unul este rupt.
In acest timp pe strada unde am eu locul de parcare au avut loc o serie de lucrari: s-au facut noi locuri de parcare, s-au schimbat bordurile si s-a astfaltat. Eu in acest timp mi-am lasat numarul de telefon in geam deoarece am presupus ca o sa fiu nevoit sa mut masina de acolo ca sa poata turna noul astfalt doar ca spre surprinderea mea nu au procedat asa.
Intr-una din zile cand am plecat cu masina de acasa, am spalat parbrizul cu lichid iar stergatoarele au scos un sunet ciudat. Am repetat procedeul, o data, de doua ori, de trei ori… stergatoarele scoteau in continuare un sunet ciudat, nemaintalnit. Am tras pe dreapta si m-am uitat la stergatoare si parbriz.
Nu mi-a venit sa cred! Pe parbriz aveam lipite niste bobite mici negre, asemanatoare piperului. Se vedeau doar de aproape si se simteau la mana. Am inceput sa ma uit la toata masina, la vopsea, bara fata, lateralele masinii, plafon, usi, geamurile laterale… peste tot aveam acele “bobite de piper”.
Ce s-a intamplat de fapt? Dupa ce constructorul a indepartat vechiul strat de asfalt a stropit cu o solutie (bitum) inainte sa-l toarne pe cel nou doar ca acesta a ajuns si pe masina mea. A urmat un drum la Politie soldat cu alti nervi si o discutie cu persoana raspunzatoare de lucrari. In final am fost despagubit de constructor cu suma solicitata de catre o firma de detailing. Totul s-a rezolvat indepartand bitumul in totalitate.
Dupa ce masina a fost si polisata si ceruita am vazut avantajele acestor proceduri si am inceput sa ma interesez de subiect. Am inceput sa-mi spal singur masina, dupa posibilitati deoarece stau la bloc si am observat ca cele patru stopuri sunt crapate pe interior. Am fost la reprezentanta pentru constatare si am asteptat raspunsul celor de la Kia pentru garantie.
Intr-un final am ajuns din nou la reprezentanta pentru schimbarea jantelor (unde am descoperit senzorul rupt) si inlocuirea stopurilor. Bineinteles ca am revenit la serviceul unde am schimbat anvelopele si am spalat masina timp de 3 ani, cu factura de la MIT. I-am explicat patronului situatie si am fost despagubit cu 400 lei, valoare unui senzor.
Alte informatii: Masina functioneaza bine, instalatia de gaz nu-mi face probleme si am mai achizitionat un set de senzori de pe ebay pe care i-am montat pe jantele de iarna. Am o banuiala dar nu sunt sigur, posibil sa ma lase bateria (originala) in aceasta iarna.
La multi ani! Si fie ca noul an sa va aduca multa sanatate si bucurii pe toate planurile
*in urmatorul post am sa prezint solutiile ce le folosesc pentru intretinerea masinii.