Kia Cee'd GT
Posted: 06 Dec 2014, 21:31
Salut pe toata lumea!
Mi-a venit si mie randul sa pot deschide un jurnal de bord cu bestia ce-mi sta martora cand ating pedala de acceleratie lung si apasat.
N-am prezentat bestia, era sa uit, se numeste Kia Cee’d GT, nascuta in culoare rosie.
Nu mai insist la dotari, pentru ca lipseste un singur accesoriu, plafonul de sticla, care nu se preteaza in orasul numit de unii Capitala si de catre altii, simplu, Bucuresti.
Dotarile sunt cele maxime, pentru acest model si enumar cateva, pe scurt:
- bord Super Vision, display central LCD LED, navigatie si multimedia 7”.
- tapiterie piele, incalzire in 3 trepte, fata.
- geamuri fumurii, super efect si pe inserat juri ca pe locurile din spate nu este asezat nimeni.
- faruri xenon si bec cu incadescenta pentru faza lunga, precum si ceata.
- lumini de zi, bine cunoscute acum, cele 4 cuburi. mentionez ca se aprind pe rand, insesizabil totusi ochiului uman.
- frane fata, spate, pe disc, frana de mana electrica ce se poate decupla atat la comanda cat si la pornirea efectiva de pe loc.
Sa trecem acum, in revista, motivele achizitiei, pe scurt:
- dupa ce 6 ani am condus un Mitisubishi, 1.8 litri, 150 CP, cu aspiratie clasica si injectie indirecta, am decis ca 14-15 litri pentru suta de Km e prea mult. Altfel, o super masina, cu un portbabag extrem de mic datorita limitarii unui profil intre amortizoare, pentru ramforsare care limita la cam 400 de litri volumul util. Stabila si cu un look de rechin, care in 75000 de Km nu a vazut unitatea service.
- am studiat ofertele, stiind bugetul, si m-am ingrozit. Orice GT decent ca dotari si ca imagine sarea de 30K euro. Nu mai pun in calcul extra optiuni, unde apare brusc senzatia de lesin. N-am inteles de ce uneori un GT trebuie sa arate ori cat mai teuton si coltos, ori prea inalt sau prea rotunjit ca doar nu e masina pentru dudui.
- am dat ocol in show room-ul de la Baneasa unei bestii albe de 5 ori in tot atatea zile, insa am refuzat ferm sa o conduc. Aici nu stiu ce feeling a fost, insa stiam ca trebuie sa am aceasta surpriza cu propia masina. Discountul oferit la acel autoturism era in media celor ce sa acorda dupa ce presa face ture cu o asltfel de masina, insa inca sustin ca pe la kilometraj era operata, dupa cum am zarit ca se prezentau discurile de frana in cei aproximativ 2000 de Km. Si, oricum, nu se cade alb la un GT.
- am fost capos, doamna imi tot spunea ca un Sportage e mai indicat, insa am inteles ca la moda e un SUV pentru femei, iar eu, ca barbat, aleg un GT. Chestie de gusturi, la varsta a doua. Si neaparat rosie, ca tot am amintit de orasul unde isi face kilometri si unde negrul devine clar abonament la spalatorie de 3 ori pe saptamana.
- Kia, pentru ca are cel mai bun raport pret-calitate, pentru ca intretinerea este mai ieftina, pentru cei 7 ani de garantie, pentru ca e desenata de un tip inteligent si recunoscut, pentru ca e masina.
- GT, pentru ca a fost reglata pe circuitul de la Nürburgring, pentru ca arata intr-un fel, pentru ca are 206CP si un motoras de 1.6 relativ economic si care nu papa mai mult de 11 litri prin oras si calcata pe coada, pentru ca oricine o zareste seara in oglinda retrovizoare cu proiectoarele de zi aprinse si farurile la fel are tendinta sa iti lase banda libera si pentru ca unde este zarita este studiata. Si, oricum, a fost primul Cee’d GT rosu in Romania.
- probabil mai exista alte zeci de motive, insa am promis ca sunt ponderat la descrierea lor.
Astazi, dupa peste 10000 de Km, adica dupa botez, pot spune clar ca a meritat fiecare banut. Senzatia la bord este placuta, motorul toarce placut pana spre 4500, apoi simti cu dihania isi arata coltii. Chestia cea mai placuta se afla intre 2 butoane, incalzire scaune si volan, ce aduce un confort iarna deosebit. Nu pot uita reglajul electric lombar, mai ales dupa o zi pe scaun la serviciu.
Si nu pot uita pentru ca barbat, pentru ca GT, pentru ca se intorc priviri.
Mi-a venit si mie randul sa pot deschide un jurnal de bord cu bestia ce-mi sta martora cand ating pedala de acceleratie lung si apasat.
N-am prezentat bestia, era sa uit, se numeste Kia Cee’d GT, nascuta in culoare rosie.
Nu mai insist la dotari, pentru ca lipseste un singur accesoriu, plafonul de sticla, care nu se preteaza in orasul numit de unii Capitala si de catre altii, simplu, Bucuresti.
Dotarile sunt cele maxime, pentru acest model si enumar cateva, pe scurt:
- bord Super Vision, display central LCD LED, navigatie si multimedia 7”.
- tapiterie piele, incalzire in 3 trepte, fata.
- geamuri fumurii, super efect si pe inserat juri ca pe locurile din spate nu este asezat nimeni.
- faruri xenon si bec cu incadescenta pentru faza lunga, precum si ceata.
- lumini de zi, bine cunoscute acum, cele 4 cuburi. mentionez ca se aprind pe rand, insesizabil totusi ochiului uman.
- frane fata, spate, pe disc, frana de mana electrica ce se poate decupla atat la comanda cat si la pornirea efectiva de pe loc.
Sa trecem acum, in revista, motivele achizitiei, pe scurt:
- dupa ce 6 ani am condus un Mitisubishi, 1.8 litri, 150 CP, cu aspiratie clasica si injectie indirecta, am decis ca 14-15 litri pentru suta de Km e prea mult. Altfel, o super masina, cu un portbabag extrem de mic datorita limitarii unui profil intre amortizoare, pentru ramforsare care limita la cam 400 de litri volumul util. Stabila si cu un look de rechin, care in 75000 de Km nu a vazut unitatea service.
- am studiat ofertele, stiind bugetul, si m-am ingrozit. Orice GT decent ca dotari si ca imagine sarea de 30K euro. Nu mai pun in calcul extra optiuni, unde apare brusc senzatia de lesin. N-am inteles de ce uneori un GT trebuie sa arate ori cat mai teuton si coltos, ori prea inalt sau prea rotunjit ca doar nu e masina pentru dudui.
- am dat ocol in show room-ul de la Baneasa unei bestii albe de 5 ori in tot atatea zile, insa am refuzat ferm sa o conduc. Aici nu stiu ce feeling a fost, insa stiam ca trebuie sa am aceasta surpriza cu propia masina. Discountul oferit la acel autoturism era in media celor ce sa acorda dupa ce presa face ture cu o asltfel de masina, insa inca sustin ca pe la kilometraj era operata, dupa cum am zarit ca se prezentau discurile de frana in cei aproximativ 2000 de Km. Si, oricum, nu se cade alb la un GT.
- am fost capos, doamna imi tot spunea ca un Sportage e mai indicat, insa am inteles ca la moda e un SUV pentru femei, iar eu, ca barbat, aleg un GT. Chestie de gusturi, la varsta a doua. Si neaparat rosie, ca tot am amintit de orasul unde isi face kilometri si unde negrul devine clar abonament la spalatorie de 3 ori pe saptamana.
- Kia, pentru ca are cel mai bun raport pret-calitate, pentru ca intretinerea este mai ieftina, pentru cei 7 ani de garantie, pentru ca e desenata de un tip inteligent si recunoscut, pentru ca e masina.
- GT, pentru ca a fost reglata pe circuitul de la Nürburgring, pentru ca arata intr-un fel, pentru ca are 206CP si un motoras de 1.6 relativ economic si care nu papa mai mult de 11 litri prin oras si calcata pe coada, pentru ca oricine o zareste seara in oglinda retrovizoare cu proiectoarele de zi aprinse si farurile la fel are tendinta sa iti lase banda libera si pentru ca unde este zarita este studiata. Si, oricum, a fost primul Cee’d GT rosu in Romania.
- probabil mai exista alte zeci de motive, insa am promis ca sunt ponderat la descrierea lor.
Astazi, dupa peste 10000 de Km, adica dupa botez, pot spune clar ca a meritat fiecare banut. Senzatia la bord este placuta, motorul toarce placut pana spre 4500, apoi simti cu dihania isi arata coltii. Chestia cea mai placuta se afla intre 2 butoane, incalzire scaune si volan, ce aduce un confort iarna deosebit. Nu pot uita reglajul electric lombar, mai ales dupa o zi pe scaun la serviciu.
Si nu pot uita pentru ca barbat, pentru ca GT, pentru ca se intorc priviri.