So! Aiurea, e mai bine inceputul, ca am o saga o data cu intampinarea primaverii, adica vere se schimba gumele, jantele si ce mai doreste fiecare - o ceara, o solutie de curatat gaurile ( de aerisire, bre) si ce se mai poate pe la tapiterie, samd. Bun, sa trecem la treaba, vorba unui domn de bine. Ce facem mai intai cand omul de la roti iti spune senin, "sefu', nu punem si niste jante"?! Asta cu "sefu" ma omoara de fiecare data, un fel de "fraiere, nu mai lasa in chinuri gumele de la un sezon la altul, saracule". Ok, jeante sa fie, mama ei de inventie pe roti! Ce jante, ce model, ce masura, ce cote, ce numere. Numai la 69, numarul, ai asa intrebari! Am cracanat ochii pe pereti, acolo se faleau modele io modeluri de jante, ochioase, frumoase, ieftine, scumpe, dupa buzunar, gust si daruire. Aleg un set, 18x8Jx35ET. Frumoase foc, negru cu argintiu de freza. Stiam ca la origine gumele vin pe 7,5J, un pic sub cota, adica sta guma dreapta pe flanc ca la cadetii din US Army. De ce? Nimeni nu stie, mai ales cand cursa amortizorului este de 45mm, adica loc voios pentru 8J si chiar mai mult daca offset-ul se pastreaza la 51mm. Ce e ala offset sau ET? Adicatalea cat e mai excentrica janta fata de centru, tradus ca sta in afara ca sa se buluce lumea la ele ca arata "sport". Ce se obtine? Viraje mai stranse, stabilitate, etc. Insa e un joc matematic, nu arunci niste jante si gata, semeni cu ala care are cazan BMW cu numere de BG si niste jante luate de la demolari, ca "dau bine vere". Ok, pus acest model, spite multe, frumoasa foc, buloane de 17 de la 21 OEM. Plimbat o zi, pus niste matahale, trei la numar, pe bancheta spate, jentele OEM cu gume in portbagaj, vazut cat loft mai are pana ating cu aripa. Cam 21mm, adica pe un viraj taiat, cu animalele in spate, atinge guma de aripa. Bun. A doua zi imi zic ca trebuie jante de firma, adica x3 pretul acestora. Ca o nota de fundal, softul de la Autosoft e vechi ca lumea, nu are un update cu cotele noi, cu permisiunile ce se pot face. Ma uit pe afara, pe net si ce aflu, ca maximul este 18'x8Jx40ET. Ok, cine face asa ceva? BBS. Ce modele avem? Multe! Ce imi doresc? Jante in 2 culori, normal. Ii suflu la ureche sefului de service ca poate face pipilica pe soft, ii arat un print de pe acele site-uri, ii spun cam ce imi trebuie si ma uit, din nou, pe pereti. Aleg, se da comanda. George, seful de service, om cu experienta, a mai vazut ciudati, dilii, nebuni si alte categorii din aceasta gama. Imi spune suav la ureche ca sunt in depozit si ca in cateva ore ma suna sa ma intorc la descaltat, incaltat, regulat, samd. Am revenit, erau in cutii. Asa se procedeaza neamule, in cutii, sigilate! Se monteaza, se plateste diferenta. In treaca fie spus BRD, o banca de rahat in orice zi, esueaza tranzactia insa trage banul, fapt ce imi ridica tonusul pana la faza in care pomenesc toate neamurile din conducerea acestui mastodont cu apucaturi frantuzesti, insa rezolvarea a fost facuta cu ajotorul bancii mele, mai banca, mai germana. Plec voios cu gumele, calc agregatul, totul ok, A doua zi calc agregatul iar, pe la viteze specifice lui, 200-220 Km/h. In drum spre unitatea care aduce banii necesari de a-mi face damblaua, in regim de 85 si 135 Km/h, adica o dezechlibrare in jur de 50 de grame, simt ca trepideaza tot, masele, bord, volan, maruntii din bord, samd. Anunt vestea, iar dupa orele de 16 ma reintorc la service. Nu mai zambea nimeni, a sosit nebunu'! Dat jos jante, echilibrat, testat, totul OK. Cu o exceptie! Normal, ca suntem in acest areal, eroarea din bord, pentru TPMS, care nu e. Cine nu e? Senzorul de presiune. Unde e? In China, vine pe comanda, pentru ca la noi platesti x4 acest senzor. Mugur mi-a dat ideea, nu finala, insa cu bunavointa, culmea, a unui chinez mic, am gasit codul corect, kit-ul de 4 piese, ce vor sosi in 30 de zile pe China Mail. Ii multumesc lui Mugur si desigur chinezului. Prin urmare, jante BBS CF 013, black&silver polish si aici inchei povestea, momentan!