Page 1 of 1

Pierdere putere

Posted: 19 Jun 2023, 13:34
by micutu
Salutare,

Anul trecut cand depaseam un tir pe e85 am fost prima data cand am simtit ca masina a pierdut putere si nu mai accelera, iesisem din spatele unui tir dupa ce mai multi care se grabeau m-au depasit si acceleram de la 90 km/h dar nu brusc, chiar acceleratia era foarte usoara. A trebuit sa opresc masina si sa o repornesc pentru a revenii la normal.
Am mers cu ea la Kia pentru a o verifica si raspunsul lor a fost ca nu a salvat nici o eroare si pe scurt nu are nimic.
Saptamana trecuta iar am pierdut de 2 ori putere, de data asta am accelerat mai puternic ca de obicei eram in a 4-a si am m-am dus undeva in 5000 de rotatii moment in care a pierdut puterea si din momentul respectiv masina nu a mai tras la nici o turatie nici daca apasam usor pedala sau daca eram cu ea la podea. Ca prima data, a trebuit sa opresc masina si sa o repornesc pentru a revenii la normal. De asemenea la turatia respectiva am simtit si un miros dubios in habitaclu.
S-a mai intalnit cineva cu problema asta sau daca aveti idee de la ce ar putea fi?

Re: Pierdere putere

Posted: 19 Jun 2023, 14:43
by BAU
Daca ai simtit un miros dubios , verifica si ambreialul . Ala miroase urat si se manifeta prin lipsa de putere in caz de defect

Re: Pierdere putere

Posted: 19 Jun 2023, 15:20
by quelloo
daca era ambreiajul zic ca ar fi urcat in ture foarte usor motorul.
mie imi pare mai mult ceva la turbina legat de ceva protectie. as verifica si uleiul/pompa

Re: Pierdere putere

Posted: 19 Jun 2023, 15:45
by micutu
@BAU, nu era miros de ambreiaj, nu am mai simtit mirosul asta pana acum si nu stiu cu ce sa il asociez. Nu am obeservat nimic care sa imi indice ca ar fi ambreiajul, dar merita sa fie verificat oricum.
@quelloo intradevar posibil sa fie ceva legat de turbina.

Oricum trebuie sa mai ajung odata la ei, la cat de mult folosesc masina intr-o saptamana, sa se intample de 2 ori este destul de mult.

Re: Pierdere putere

Posted: 19 Jun 2023, 16:59
by BAU
Da , si defectul turbinei este un un motiv bun de pierdere a puterii . La masinile moderne , de pe la 90-100.000 km turbina cam incepe sa dea semne de oboseala datorita conditiilor grele de lucru . Si ea se poate bloca .Si ea poate pierde ulei pe langa lagare care sa fie ars la evacuare . Mirosul de ulei ars este urat si inconfundabil . Nu cumva asta mirosea ???

Re: Pierdere putere

Posted: 19 Jun 2023, 21:48
by micutu
@BAU, sa stii ca nici a ulei nu imi parea sa miroasa.

Initial o sa ma duc la ei sa fac inca o verificare pentru ca mai am garantie pana in Septembrie si nu stiu daca pierd garantia daca as merge in alta parte, dar parca aud iarasi ca nu a inregistrat nici o eroare iar masina nu are nimic si ca totul este ok.
De curiozitate aveti idee unde as putea sa fac o verificare a turbinei si sa fie seriosi, nu stiu daca la Kia au cum sa o verifice in afara de un tester.

Re: Pierdere putere

Posted: 19 Jun 2023, 22:59
by BAU
Din cate stiu eu , defectul turbinei nu are ce eroare sa dea pe tester .

Dar sunt comportamente tipice ce te duc cu gandul la faptul ca turbina este defecta .

In primul rand , scaderea puterii
Sunete neobisnuite ale motorului ( motorul cu turbina este mai putin zgomotos decat unul cu aspiratie directa ) . Cresterea zgomotului poate proveni de la turbina defecta
Aspectul fumului care iese pe teava de esapament ( devine gri -albastrui )
Check-Engine aprins in bord ( daca motorul functioneaza mai mult timp cu turbina defecta )

DAR LIPSA DE PUTERE NU ESTE DOAR DIN VINA TURBINEI

Extras dintr-o explicatie pentru dummies:

Care sunt piesele care pot activa modul limp la Kia Ceed?
turbina: imediat ce turbina nu mai lucreaza in parametrii ecu va afla si va baga masina in limp;
supapa EGR: daca egr-ul s-a infundat masina intra in limp sau daca esti mult mai ghinionist nu va mai porni deloc, fara atentionare. Pe EGR gazele de evacuare depun constant reziduri care cu timpul vor infunda egr-ul;
DPF sau filtrul de particule: deja faimos pentru problemele pe care le cauzeaza la masinile diesel, daca dpf-ul este infundat masina va intra in limp sau nu va mai porni. Daca gazele din dpf ajung sa se incalzeasca foarte tare si masina nu mai poate face regenerarea filtrului in mers, poate opri masina in mers si nu va mai reporni pana la curatarea filtrului. Cu parere de rau trebuie sa va spunem ca orice masina cu DPF va avea intr-un final o problema grava cu el;
amestecul de combustibil/aer nu este cel care trebuie. Imediat ECU va sti si va limita functiile motorului.

Re: Pierdere putere

Posted: 20 Jun 2023, 14:39
by Faust
Ce motorizare și transmisie ai? Rulaj? La ce perioade faci reviziile?

Re: Pierdere putere

Posted: 21 Jun 2023, 19:07
by micutu
@BAU multumesc pentru raspuns.

@Faust
- Motorizare: 1.6 Benzina
- Transmisie: manuala
- Rulaj: 93.000
- Perioada revizii: 10.000 km

Re: Pierdere putere

Posted: 10 Jul 2023, 16:51
by micutu
Ieri aceiasi poveste, a pierdut putere si de data asta sa aprins si martorul Check Engine in bord, maine dimineata o sa las masina la MIT Motors.
O sa revin cu concluziile dupa ce o sa o verifice, aparent nu au nimic liber si ca o sa incerce sa o strecoare printre programari :)

Re: Pierdere putere

Posted: 23 Jul 2023, 19:10
by mateiuli
Salut, fix la fel am patit si eu saptamana trecuta la pro_cee'd GT 2014. In prima faza a intrat in limp mode si nu mai facea presiune mai mult de 0.1-0.2 bari. Am oprit, am pornit din nou si masina a functionat ok cateva sute de km. Apoi, la o urcare mai in forta a murit iar, de data asta cu check engine. Am avut o diagnoza bluetooth cu mine si am vazut P0299 - Underboost. Am sters eroare si dupa mi-am continuat drumul, mai usor, cat sa nu o fortez.

Nu mai reusesc sa o fac sa intre in limp mode sau sa se aprinda check engine, dar masina totusi nu mai trage cum tragea inainte, e ceva mai lesinata. Vad si presiunea din turbina ca nu urca deloc peste 0.8 bari.

Ma gandeam sa ajung si eu la MIT Motors sau IMG zilele astea, dar ma gandeam sa merg cu ea cu martorul aprins. Sunt curios ce iti zic tie cei de la service.

Re: Pierdere putere

Posted: 23 Jul 2023, 20:26
by BAU
Ajungem la aceeasi situatie pe care a descris-o "micutu" in primul lui post . Lipsa de putere , limp mode .

S-a discutat ca problema ar fi de la lipsa de presiune in galeria de motor . Presiune creata la motoarele moderne de turbocompresor , supraalimentator .

Care se mai si defecteaza datorita conditiilor de lucru .

Dar nu este obligatoriu ca defectul sa provina doar de aici .

Poate fi si un defect de comunicatie cu ECU care monitorizeaza presiunea de motor .

Sau poate fi si un senzor defect .

Nu stiu daca noile modele de kia supralimentate au asa ceva dar ar trebui sa fie un senzor de presiune ( sau vid ) in galeria de admisie , un senzor MAP dar si un senzor de supraalimentare .

Ideea este ca pot fi mai multe cazuri ce duc la acest cod de eroare P0299 - Presiune scazuta

Re: Pierdere putere

Posted: 23 Jul 2023, 21:39
by mateiuli
Exista, da, atat senzor MAP cat si BPS (Boost) pus pe intercooler.

Am studiat putin documentatia si cauzele pentru P0299 pot fi, intr-adevar, multiple. Am atasat un screenshot.

Re: Pierdere putere

Posted: 02 Aug 2023, 10:06
by mateiuli
Am reușit să o repar. Problema era cauzata de electrovalva care acționează tija de la wastegate. Nu mai închidea deloc, prin urmare tija era acționată incorect și gazele de evacuare nu mai erau redirecționate prin turbina -> nu genera boost.

Cod piesa 39410-2b100, OEM, 490RON.

Acum mașina urca frumos la 1.2 bari și stă acolo, nu mai fluctuează.

Re: Pierdere putere

Posted: 02 Aug 2023, 10:33
by BAU
Bravo , ne bucura faptul ca ai rezolvat .

Defectul intra la "alte cauze " decat turbina sau vre-un senzor .

Oricum este vorba de punctul 4 din tabelul trimis de tine .

Asta poate ajuta si pe "micutu" care nu stim daca a rezolvat pana acum .

Foarte , foarte posibil si la el defectul sa fie de la aceeasi supapa de recirculare , descarcare