schimb ulei gresit

adi2203
Posts: 3
Joined: 21 Oct 2022, 08:22
Auto: C'eed SW
Location: Iasi

schimb ulei gresit

Post by adi2203 »

Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu niste pareri. Un prieten are o Kia Ceed SW, diesel, 1.6, 128cp - cu filtru de particule.
La ultimul schimb de ulei, i s-a pus ulei Shell Helix pentru masini fara filtru de particule. Dupa aproximativ 800 de km, i s-a aprins martorul ''check engine''. Masina a fost dusa pe platforma la reprezentanta, pusa pe tester (nu arata nici o defectiune) si resetat calculatorul. Pentru ca era in concediu, a mai facut 1200 km pana a ajuns acasa si a facut schimbul cu ulei pentru masini cu filtru de particule. Problema pe care a vazut-o la schimb - nivelul de ulei in baie era foarte ridicat, cam cu 1 cm peste limita maxima. Au scos cam 1.2 l in plus. Explicatia a fost ca ''a intrat motorina in baia de ulei'' !!??
Acum dupa schimbul corect a mai facut 3000 km si martorul ''check engine'' s-a aprins din nou si la fel, nivelul de ulei din baie este peste limita maxima cu 1 cm.
Nu mai stie ce sa faca, cum sa rezolve problema si nici daca mai poate circula cu masina astfel incat sa nu se intample vreo avarie majora.
Va rog sa-mi spuneti cateva pareri, pentru a sti in ce directie sa o ia.
Multumesc.

User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: schimb ulei gresit

Post by Faust »

A apărut dilutia uleiului, adică ajunge carburant in ulei, să nu mai circule cu mașina pentru că uleiul este diluat/subțiat de carburant, riscă să uzeze în primul rand segmenții și cuzineții.
Nu de la uleiul pus greșit a apărut check engine, a fost doar o întâmplare să apară după schimbul de ulei greșit.
Nivelul uleiului crește pentru că nu se mai face corect regenerarea filtrului de particule, trebuie făcută o diagnoză și înlăturată cauza.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

adi2203
Posts: 3
Joined: 21 Oct 2022, 08:22
Auto: C'eed SW
Location: Iasi

Re: schimb ulei gresit

Post by adi2203 »

Multumesc de raspuns.
A fost azi la un service (nu Kia) si i-au gasit un injector care lucra la o presiune mult mai mare decat celelalte. Le vor trimite pe toate la reparat.
Dvs ce parere aveti, ar fi corecta diagnosticarea? Se poate ca din cauza unui injector care lucreaza la o presiune mai mare sa apara dilutia uleiului?
Multumesc

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: schimb ulei gresit

Post by BAU »

Mai mult ca sigur este posibil

Un injector cu presiune mare inseamna ca introduce in cilindru o cantitate prea mare de combustibil .

Acesta nu are timp sa arda si este aruncat in galeria de evacuare apoi in filtru . Asa se infunda filtrul si se aprinde martorul "check engine "

Dar in acelasi timp se poate scurge sub forma lichida pe langa segmenti si in baia de ulei , ridicand nivelul .

Dar nu s-a observat si o crestere de consum sau fum negru la evacuare ??? Ar fi trebuit sa se vada .

Daca se rezolva problema injectoarelor mai mult ca sigur se va rezolva si problema uleiului si a filtrului
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

adi2203
Posts: 3
Joined: 21 Oct 2022, 08:22
Auto: C'eed SW
Location: Iasi

Re: schimb ulei gresit

Post by adi2203 »

Multumesc mult de informatii

Post Reply

Return to “Probleme”