Page 1 of 3

Ulei 1.4MPI G4LC - Ceed 2017

Posted: 02 May 2018, 12:24
by dan.chirita
Salutare

Am facut revizia saptamana trecuta cu un ulei Motul Eco-Nergy 5W30, cu specificatiile ACEA A5, exact ca in manual.
Acum, motorul este mai zgomotos si la relanti si in sarcina fata de perioada cat am avut uleiul din fabrica. Stiti cumva ce specificatii si ce vascozitate avea uleiul din fabrica?

Am vazut in manual mai multe game de vascozitati si specificatii de ulei: spre exemplu, poate fi folosite uleiuri cu specificatii ACEA A3 si vascozitati 0W40 si 5W40.
La service mi-au spus ca folosesc SHELL (n-au zis ce specificatii si ce vascozitate).

Ma gandesc ca 5W30 e un ulei prea subtire pentru temperaturile pe care le-avem noi vara, mai ales ca mai circul destul de des in zona cu temperaturi mai mari de 30-35 de grade.

Ati folosit cumva un 5W40 sau 0W40 cu ACEA A3 sau A4 la motorul asta? Ceva rezultate?

Va multumesc!

Drumuri bune!

Re: Ulei 1.4MPI G4LC - Ceed 2017

Posted: 03 May 2018, 11:42
by Fratello
Optiunea mea, in urma consultarii manualului si a altor informatii gasite pe net, este SHELL Helix Ultra 5W30 (C3). Desigur sunt, si eu, deschis altor sugestii, de la colegi mai bine informati.

Re: Ulei 1.4MPI G4LC - Ceed 2017

Posted: 03 May 2018, 12:25
by Nesta3
In manual scrie A5.Uleiul nu sta doar in A5 sau 5w30.Au indici de vascozitate pentru pornirea la rece, pentru turatie, pentru temperaturi extreme ale motorului, pentru capacitatea de pompare pe timp de iarna etc

Din fisa tehnica, Motul eco energy 5w30 e un ulei foarte bun.
HTHS(high temperature high shear) adica rezistenta la rupere a uleiului la temperaturi ridicatebeste de 3.4, unde maximul este de 3.6.
Coeficientul pentru pornirea la rece este de 57, unde 60 este ideal pentru un ulei 5w30
Coeficientul pentru sarcina este de 10, unde 12 este maximul pentru a respecta norma A5(consum redus si noxe reduse)
Indicele de vascozitate principal este de 163, ceea ce e foarte ok.Un ulei pe baza de ester,adica cele mai bune si scumpe, are 190-200.
TBN (total base number) este de 10 si ceva, ceea ce e mult peste norma.Acest lucru face ca uleiul sa isi pastreze proprietatile timp de un nr mare de km.
In concluzie, ai aoes un ulei foarte bun.Mai lasa-l sa se plimbe prin motor si sa isi faca treaba bine.Dupa 1000-2000km incepe motorul sa se obisnuiasca cu el.
Bafta

Re: Ulei 1.4MPI G4LC - Ceed 2017

Posted: 03 May 2018, 13:25
by dan.chirita
Salutare,

@Nesta3: Am tot studiat si eu uleiul respectiv, si mi s-a parut super, de-aia l-am si ales. Sincer, nu ma asteptam sa fie motorul mai zgomotos, de-aia m-a pus pe ganduri si am tot intrebat.
Am facut deja 1000 de km de cand l-am schimbat, si comportamentul a ramas acelasi.
Cei de la service inca nu mi-au raspuns. Sunt curios daca si ce vor raspunde :)

Drumuri bune!

Re: Ulei 1.4MPI G4LC - Ceed 2017

Posted: 03 May 2018, 13:59
by BAU
@dan.chirita : daca uleiul l-ai cumparat tu , s-ar putea sa nu fie ceea ce scrie pe bidon ( poate ai citit ca uleiurile falsificate in Rusia au ajuns si la noi ).

Daca l-au pus cei din service s-ar putea sa nu fi pus ceea ce ti-au spus .

Nu poti decat sa faci un singur lucru , te va costa in jur de 200-250 lei . Schimba-l cu altul care ti se pare mai bun si vezi ce se intampla .

Re: Ulei 1.4MPI G4LC - Ceed 2017

Posted: 03 May 2018, 14:15
by dan.chirita
@BAU: uleiul e de la ei (4 bidoane de 1l), si l-am vazut inainte sa-l puna mecanicul. Am stat un pic langa el si nu parea sa faca prostii.

Re: Ulei 1.4MPI G4LC - Ceed 2017

Posted: 03 May 2018, 14:26
by Qalex21
Ai verificat nivelul uleiului + daca totul arata OK pe la motor (capota inchisa bine, buson ulei bine pus la loc, filtru de ulei pus OK, fara scurgeri) ? Stiu ca o sa spuneti ca sunt nebun, dar eu verific chestiile astea dupa fiecare revizie la reprezentanta. Am avut niste suprize neplacute cu Peugeot-ul (mai ales cand vine vb de capota lasata deschisa).

Uleiul daca este ceea ce trebuie, ar trebui sa fie de o calitate foarte buna si in specificatiile cerute de producator pentru acel motor.

Eu personal iau Motul doar de la importatori oficiali din RO (Pol Distribution, LSG etc).

Re: Ulei 1.4MPI G4LC - Ceed 2017

Posted: 03 May 2018, 14:32
by dan.chirita
Am verificat nivelul si e un pic peste maxim. Am si resetat intervalul de service pentru ca la revizie nu l-au resetat. Scurgeri nu am.
Tot astept sa-mi raspunda la mail, dar vad ca pana acum am ramas cu asteptarea.

Re: Ulei 1.4MPI G4LC - Ceed 2017

Posted: 03 May 2018, 15:14
by dan.chirita
Acum mi-am adus aminte ca pe bidoane scria "Made in Russia".
Sper sa nu fie contrafacut.

Re: Ulei 1.4MPI G4LC - Ceed 2017

Posted: 03 May 2018, 15:25
by Qalex21
Serios ?

Eu stiam ca Motul este fabricat doar in Franta si Italia. Toate bidoanele pe care le-am avut pana acum de la Motul au fost Made in France.

Re: Ulei 1.4MPI G4LC - Ceed 2017

Posted: 03 May 2018, 15:53
by Nesta3
Esti sigur ca scrie Made in Rusia?Daca da, da-l jos ca nu e ce trebuie.Motul produce doar in Franta si Italia.

Re: Ulei 1.4MPI G4LC - Ceed 2017

Posted: 03 May 2018, 16:40
by Chupa20
daca asta e ce ai bagat ar trebui sa fie facut in Italia/Franta

Re: Ulei 1.4MPI G4LC - Ceed 2017

Posted: 04 May 2018, 11:05
by BAU
@dan-chirita : SCHIMBA-l si spune-ne si noua daca se modifica ceva.

Daca ulterior esti multumit merita sa-ti apleci atentia asupra celor de la service .

https://www.4tuning.ro/piese-si-accesor ... 28898.html

Re: Ulei 1.4MPI G4LC - Ceed 2017

Posted: 04 May 2018, 13:37
by dan.chirita
Salut,

O sa-l schimb, bineinteles.
Ei mi-au recomandat Shell Helix Ultra ECT C3 - 5W30, asta baga ei la revizii. Din specificatii, pare ok.
Ce m-a nedumerit e norma C3, eu avand benzina pentru care se recomanda A5. Singurul lucru de care mi-e teama e anularea garantiei in eventualitatea unei probleme pe parte de motor.

Numai bine!

Re: Ulei 1.4MPI G4LC - Ceed 2017

Posted: 04 May 2018, 16:40
by BAU
Si eu ultimul schimb l-am facut cu Shell Helix Ultra ECT C3 - 5W30. Masina s-a comportat excelent . Nu te speria de C3 .Acum 90% din uleiuri sunt universale.