salutare
Imi poate spune cineva cum se poate face regenerarea filtrului de particule in mers? mai exact in ce conditii trebuie mers ca masina sa inceapa sa faca regenereare ? asta ptr un ceed 2 1.6 crdi 128hp euro 5 . Pana acum nu am avut probleme dar e bine de stiut.
regenerare DPF
- ceappone
- Posts: 96
- Joined: 29 May 2016, 12:27
- Auto: Kia Sportage GT LINE 1.6 T-GDI
- Location: München
Re: regenerare DPF
Salut , in general filtrul de particule se regenereaza numai in mers . Sunt putine masini care au led sau martor in bord pt asa ceva (eu personal nu am auzit de vreuna anume) . Singura modalitate pe care o stiu eu este sa privesti periodic turatia la ralanti si consumul in timp real (ambele cresc , turatia undeva la 1200-1300) . Este recomandat la orice diesel cu filtru de particule sa iesi un pic la drum mai lung , cam la fiecare 3-400 km macar o data , si in functie de model. Treapta cea mai mare , turatia la 2800-3000 pt cca 10 min , si filtrul se va curata rapid si datorita curentului de aer foarte puternic. De asemenea sistemele eco cu asistenta pt schimbarea treptelor in computerul de bord sunt pacatoase indiferent dc ai cutie manuala sau automata. Eu am condus doar manuala si sfatul meu este sa nu schimbi mai jos de 2500 in oras (la automata nu stiu cum gestionezi treaba asta ca nu am experienta) , odata ce s-a incalzit si motorul . Desigur ca iesi mai departe de consumul din carte dar pe termen lung salvezi alte necazuri (asta in cazul masinilor noi , la cele SH nu mai vorbim despre acelasi termen decat in functie de istoric)
Re: regenerare DPF
Cam asta ar fi metoda sa faci o regenerare "la comanda". Cand ai drum/treaba in afara (ca doar nu te duci sa o plimbi special ca pe caine!) mergi la 3000-3500rpm constant in treapta in care consideri ca ai viteza legala ( unele masini in a6a se apropie de 200) si mergi asa constant 20-30 min. De cate ori ai ocazia fa treaba asta ca e de bine.
Ps eu stiam ca gazele avand o temperatura ff mare la aceea turatie sfarama fragmentele depuse pe filtru in particule mici si le elimina afara.
Ps eu stiam ca gazele avand o temperatura ff mare la aceea turatie sfarama fragmentele depuse pe filtru in particule mici si le elimina afara.
- ceappone
- Posts: 96
- Joined: 29 May 2016, 12:27
- Auto: Kia Sportage GT LINE 1.6 T-GDI
- Location: München
Re: regenerare DPF
Ai dreptate , dar aerul e cel care curata cel mai bine . Asa se poate face curățarea ( eu ii zic provizorie pt maxim 50-100 km ) si intr-o parcare cu menținerea turatiei la peste 3000 pt 10-15 min. Insa fara aerul ala nu ajuta la fel de bine , pe Insignia aveam mesaj in bord numai cand filtru era plin si dieselul ardea foarte greu crescând presiunea in ulei si scurtându-i durata de viața cu minim 8-10 procente . In cazul ala nu aveam de ales si trebuia plimbată precum câinele
- bondalicir
- Posts: 1820
- Joined: 02 Mar 2008, 02:56
- Auto:
- Location: Buftea
- Contact:
Re: regenerare DPF
cum e pana la urma cu regenerarea asta a dpf-ului... urmaresc si forum mazda si pe acolo constat ca sunt probleme la modul ca regenerarea se face din 180 in 180km fara sa se tina cont ca esti in oras sau nu si am vazut mai multi carora li s-a aprins ledul de oil presure si au trebuit sa schimbe uleiul pe la 8000-10000 km. strica calitatea uleiului acest dpf, cel putin la mazda. la kia cum e? poate ne spune cine detine ceed sau sportage cu dpf... ca la ce citesc eu deja incep sa ma orientez spre benzina, chit ca merg 30000 pe an si merg oarecum mixt in fiecare zi din buftea in bucuresti... dar nu vreau sa dau ture prin cartier sa termine ea regenerarea...
deci cum este la voi?
momentan eu am doua ceeduri fara dpf si nu am probleme... unul are 200000km. cu schimbul de ulei facut la 20000 am pus numai motul si totul e ok... nu consuma nici acum nici un gram de ulei masina...
deci cum este la voi?
momentan eu am doua ceeduri fara dpf si nu am probleme... unul are 200000km. cu schimbul de ulei facut la 20000 am pus numai motul si totul e ok... nu consuma nici acum nici un gram de ulei masina...
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
-
- Posts: 7
- Joined: 31 Oct 2019, 18:01
- Auto: Kia Cee'd
- Location: Bucharest
Re: regenerare DPF
Imi poate spune cineva care are motorul de 1.6 crdi si are acces la un tester, care sunt valorile de la senzorul de presiune diferentiala DPF atunci cand masina e oprita (contactul pus), si la relanti?
Va multumesc mult.
Va multumesc mult.
Re: regenerare DPF
Salut,
Masina mea are 90.000 km, e un Ceed II 2015 1,6 crdi 128 CP, merg cu preponderenta in oras si o apuca rar...., doar atunci cand urc panta pe la munte si merg mai turat....altfel nu am sesizat nimic la turatie ralanti sau altceva in oras.
Din cate stiu eu, un motor ca sa intre in regenerare va intra atunci cand calculatorul sesiseaza o presiune diferentiala a DPF foarte apropiata ca valori(nu stiu sa zic cat), a doua conditie ar fi sa ai cel putin rezervorul jumatate, si a treia conditie ar fi sa mergi turat aproximativ intre 2500-3000 rot/min circa 20 km.
Masina mea are 90.000 km, e un Ceed II 2015 1,6 crdi 128 CP, merg cu preponderenta in oras si o apuca rar...., doar atunci cand urc panta pe la munte si merg mai turat....altfel nu am sesizat nimic la turatie ralanti sau altceva in oras.
Din cate stiu eu, un motor ca sa intre in regenerare va intra atunci cand calculatorul sesiseaza o presiune diferentiala a DPF foarte apropiata ca valori(nu stiu sa zic cat), a doua conditie ar fi sa ai cel putin rezervorul jumatate, si a treia conditie ar fi sa mergi turat aproximativ intre 2500-3000 rot/min circa 20 km.
-
- Posts: 7
- Joined: 31 Oct 2019, 18:01
- Auto: Kia Cee'd
- Location: Bucharest
Re: regenerare DPF
Salut, mersi de raspuns, eu as avea nevoie de valorile efective pemtru ca in cazul meu, cu motorul oprit, senzorul citeste o presiune de 9 hPA, ceea ce nu e ok...
As fi vrut sa stiu si valorile altor colegi cu motorul asta sa stiu daca inlocuiesc senzorul sau curat dpf-ul...
As fi vrut sa stiu si valorile altor colegi cu motorul asta sa stiu daca inlocuiesc senzorul sau curat dpf-ul...