Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
<rant>
Te caci în ea de schimbare climatică.
A trecut de 1 mai, eu încă sunt cu anvelopele de iarnă și-s confuz tare. Am parcurs 1400 km în ultima săptămână, între 4 și 26 de grade, de la soare arzător la ușoare urme de lapoviță. Și săptămâna viitoare încă se anunță minime de -1 și maxime de 8-10 grade și șanse de ninsoare prin zone nu prea înalte (de ex. Lacu Roșu).
E clar că la 20-30 de grade anvelopele de iarnă nu mai sunt ok. Dar am tot tras de ele că parcă nici cu cele de vară pe lapoviță la 3-4 grade nu-mi surâde. Eu ce spanac fac? Deja mă bate gândul la niște all-season. Nu pentru economie, nu pentru comoditate, ci tocmai pentru siguranță: culmea, tocmai anvelopele care zice-se că nu excelează la nimic să fie soluția vremurilor în care trăim, când poți trece prin toate anotimpurile într-o zi? Sau să folosesc all-season vara, și să păstrez anvelope dedicate pentru iarna adevărată?
Măcar weekendul ăsta mi-am propus să stau în casă, repaus de la ieșiri, am timp de meditat asupra problemei...
</rant>
Te caci în ea de schimbare climatică.
A trecut de 1 mai, eu încă sunt cu anvelopele de iarnă și-s confuz tare. Am parcurs 1400 km în ultima săptămână, între 4 și 26 de grade, de la soare arzător la ușoare urme de lapoviță. Și săptămâna viitoare încă se anunță minime de -1 și maxime de 8-10 grade și șanse de ninsoare prin zone nu prea înalte (de ex. Lacu Roșu).
E clar că la 20-30 de grade anvelopele de iarnă nu mai sunt ok. Dar am tot tras de ele că parcă nici cu cele de vară pe lapoviță la 3-4 grade nu-mi surâde. Eu ce spanac fac? Deja mă bate gândul la niște all-season. Nu pentru economie, nu pentru comoditate, ci tocmai pentru siguranță: culmea, tocmai anvelopele care zice-se că nu excelează la nimic să fie soluția vremurilor în care trăim, când poți trece prin toate anotimpurile într-o zi? Sau să folosesc all-season vara, și să păstrez anvelope dedicate pentru iarna adevărată?
Măcar weekendul ăsta mi-am propus să stau în casă, repaus de la ieșiri, am timp de meditat asupra problemei...
</rant>
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 89.500 km
După multe teste de ABS și anvelope de-a lungul timpului din cauza animalelor de pe șoselele patriei, pentru prima oară aseară am ”mângăiat” un câine rotofei cu bara din față. Din fericire, fără daune la mine, și aparent nici la el, în afară de probabil o sperietură zdravănă și poate vreo vânătaie. Oare o fi învățat ceva din asta?
Volum ridicat!
După o urmărire cadru cu cadru și ceva formule matematice, se pare că am oprit în 16,39m de la o viteză de 59km/h, iar tabelele generale de pe Google se învârt în jurul valorii de 19,6m. Încă sunt cu anvelopele de iarnă, erau în jur de 10 grade în aer și asfalt uscat. Nu mi se pare rău deloc.
După multe teste de ABS și anvelope de-a lungul timpului din cauza animalelor de pe șoselele patriei, pentru prima oară aseară am ”mângăiat” un câine rotofei cu bara din față. Din fericire, fără daune la mine, și aparent nici la el, în afară de probabil o sperietură zdravănă și poate vreo vânătaie. Oare o fi învățat ceva din asta?
Volum ridicat!
După o urmărire cadru cu cadru și ceva formule matematice, se pare că am oprit în 16,39m de la o viteză de 59km/h, iar tabelele generale de pe Google se învârt în jurul valorii de 19,6m. Încă sunt cu anvelopele de iarnă, erau în jur de 10 grade în aer și asfalt uscat. Nu mi se pare rău deloc.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 89.476 km
Azi mi-am făcut curaj să trec la încălțările de vară. Pentru următoarele 2 săptămâni prognoza arată decent, deci sper că s-a terminat cu ninsoarea pe sezonul ăsta.
Statistici:
Anvelopele de vară Continental PremiumContact 5 au cam 10.611 km rulați și mai au cam 5,5-6mm profil. Ceva îmi spune că vara asta e ultima cu ele.
Anvelopele de iarnă Nokian WR-D4 au cam 16.248km rulați (o singură iarnă) și mai au cam 5-5,5 mm profil. Deci probabil iarna viitoare va fi ultima. Este curios că ”iarna”, conform nevoii de anvelope de iarnă, ține peste 7 luni pe an (7 luni și 2 săptămâni sezonul ăsta), de unde și diferența mare de rulaj. Nu știu ce înseamnă asta, o notez doar s-o am în vedere în primăvara viitoare, când vine perioada achizițiilor de încălțări noi.
Azi mi-am făcut curaj să trec la încălțările de vară. Pentru următoarele 2 săptămâni prognoza arată decent, deci sper că s-a terminat cu ninsoarea pe sezonul ăsta.
Statistici:
Anvelopele de vară Continental PremiumContact 5 au cam 10.611 km rulați și mai au cam 5,5-6mm profil. Ceva îmi spune că vara asta e ultima cu ele.
Anvelopele de iarnă Nokian WR-D4 au cam 16.248km rulați (o singură iarnă) și mai au cam 5-5,5 mm profil. Deci probabil iarna viitoare va fi ultima. Este curios că ”iarna”, conform nevoii de anvelope de iarnă, ține peste 7 luni pe an (7 luni și 2 săptămâni sezonul ăsta), de unde și diferența mare de rulaj. Nu știu ce înseamnă asta, o notez doar s-o am în vedere în primăvara viitoare, când vine perioada achizițiilor de încălțări noi.
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
pare f mic profilul ramas pe cele de iarna. ca incepe de la 11mm.
la cele de vara incepe de la un profil mai mic vreo 8mm parca.
cu cele de vara poti merge pana la 3mm fara probleme. oricum e prea putin 10611km (nici macar nu-s Dunlop)
la cele de vara incepe de la un profil mai mic vreo 8mm parca.
cu cele de vara poti merge pana la 3mm fara probleme. oricum e prea putin 10611km (nici macar nu-s Dunlop)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Nokian au avut tot 8 noi. Cred că și primele anvelope, Kumho, tot 8 au avut, deși pe alea nu le-am măsurat noi.
https://www.nokiantyres.com/company/new ... ad-depths/
https://www.nokiantyres.com/company/new ... ad-depths/
De Continentaluri toată lumea spune pe net că se consumă repede. Știam în ce mă bag când le-am luat. Slabe șanse să le țin până la 3mm, pentru că merg mult pe serpentine și nu vreau emoții. Mai degrabă le vând SH cât încă le mai cumpără cineva și iau ceva nou.New winter tyres have a tread depth of 8, and sometimes even over 9, millimetres.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 90.100 km
Având un drum spre Focșani cu alte treburi, am luat și Rio până la Rodav Vaslui, sperând să investighez mici probleme. N-am avut programare, dar, din fericire, m-au primit și au și avut timp să investigheze pe îndelete. Le-am lăsat mașina o zi întreagă, de la 8 dimineața până puțin după 16.
Programare n-am făcut pentru că nu știam nici dacă mă duc, nici pentru ce mă duc. Am avut câteva problemuțe mai mici intermitente, niciodată nu știu când/dacă apar. Dar având drum, am zis hai să vedem dacă rezolv ceva.
Investigații:
- schimbat mânerele ușilor față: am fost sunat mai demult că vopsirea era gata, dar nu am mai avut drumuri pe-acolo, și n-avea rost să fac un drum special doar pentru asta. Din câte observ, s-au schimbat mânerele exterioare integral, nu doar carcasa exterioară.
- investigare greiere la ștergătorul spate: din când în când, când îl apucă, ștergătorul de pe lunetă scoate niște sunete exact ca de greiere, exact la capetele cursei, când se schimbă sensul de rotație. Uneori mai tare, uneori mai încet, uneori la un capăt, uneori la celălalt, uneori la ambele, uneori se aude, uneori nu. Apare aleatoriu și am avut mare noroc că luni a făcut toată ziua, și l-a observat toată lumea, de la recepție clienți până la mecanici. Tot ce s-a făcut momentan a fost să se desfacă motorașul și să se greseze ce s-o fi gresat. Când am plecat de la ei încă era greierele la locul lui, dar mi s-a zis să-l mai folosesc așa o săptămână-două, să intre uleiul peste tot, și apoi vedem dacă persistă și, dacă e cazul, se va schimba ansamblul pe garanție. De ieri dimineață a tăcut complet, vom vedea cum rezistă în timp.
- investigare depliere electrică oglindă stânga: de vreo 2 săptămâni, după ce stă mașina mai mult timp oprită (măcar o noapte), oglinda din stânga nu vrea să se mai deplieze din buton. Uneori își revine singură după 1-2 încercări, alteori își revine după o depliere manuală, și apoi merge ok o perioadă, până o apucă iar. Eu presupun că s-ar rezolva tot cu o curățare. Din păcate, cum mă așteptam, asta nu s-a reprodus la ei, că abia ajunsesem cu mașina. Au gresat-o și pe ea (fără s-o desfacă, totuși, doar pe la îmbinări), însă ieri oglinda tot s-a depliat la vreo secundă după cea din dreapta. Voi vedea cum procedez mai departe, că e cam greu să o las la ei o noapte pentru asta, și chiar și-așa nu e o garanție că se reproduce.
- investigare vibrație pedală ambreiaj: de ceva timp, tot oarecum aleatoriu, la apăsarea ambreiajului se simte o ușoară vibrație în pedală, ca și cum ar freca ceva. Inginerul de service a spus că asta nu e decât uzură normală și, cât timp nu am probleme la băgat/scos din viteze, sau nu simt că ambreiajul patinează, încă nu recomandă schimbarea (operație care oricum nu se face pe garanție). Voi mai vedea în timp cum se manifestă.
Toate investigațiile/operațiile au fost efectuate pe garanție cu cost 0 din partea mea.
====
La Focșani am ajuns pe la Helios, reprezentanța Hyundai. Acolo am mers un pic cu o Hyundai Kona, 1,6 T-GDI, 7DCT, AWD, 177CP (parcă), și ca pasager, și ca șofer. Prima oară când mă urc într-o automată. Dar, ce să zic, mi-a lăsat o impresie foarte faină. Cumulată cu discuții de ambreiaje toată ziua, mai că începusem să mă caut prin buzunare, poate-poate găseam 20k euro să pun de-o Kona.
Având un drum spre Focșani cu alte treburi, am luat și Rio până la Rodav Vaslui, sperând să investighez mici probleme. N-am avut programare, dar, din fericire, m-au primit și au și avut timp să investigheze pe îndelete. Le-am lăsat mașina o zi întreagă, de la 8 dimineața până puțin după 16.
Programare n-am făcut pentru că nu știam nici dacă mă duc, nici pentru ce mă duc. Am avut câteva problemuțe mai mici intermitente, niciodată nu știu când/dacă apar. Dar având drum, am zis hai să vedem dacă rezolv ceva.
Investigații:
- schimbat mânerele ușilor față: am fost sunat mai demult că vopsirea era gata, dar nu am mai avut drumuri pe-acolo, și n-avea rost să fac un drum special doar pentru asta. Din câte observ, s-au schimbat mânerele exterioare integral, nu doar carcasa exterioară.
- investigare greiere la ștergătorul spate: din când în când, când îl apucă, ștergătorul de pe lunetă scoate niște sunete exact ca de greiere, exact la capetele cursei, când se schimbă sensul de rotație. Uneori mai tare, uneori mai încet, uneori la un capăt, uneori la celălalt, uneori la ambele, uneori se aude, uneori nu. Apare aleatoriu și am avut mare noroc că luni a făcut toată ziua, și l-a observat toată lumea, de la recepție clienți până la mecanici. Tot ce s-a făcut momentan a fost să se desfacă motorașul și să se greseze ce s-o fi gresat. Când am plecat de la ei încă era greierele la locul lui, dar mi s-a zis să-l mai folosesc așa o săptămână-două, să intre uleiul peste tot, și apoi vedem dacă persistă și, dacă e cazul, se va schimba ansamblul pe garanție. De ieri dimineață a tăcut complet, vom vedea cum rezistă în timp.
- investigare depliere electrică oglindă stânga: de vreo 2 săptămâni, după ce stă mașina mai mult timp oprită (măcar o noapte), oglinda din stânga nu vrea să se mai deplieze din buton. Uneori își revine singură după 1-2 încercări, alteori își revine după o depliere manuală, și apoi merge ok o perioadă, până o apucă iar. Eu presupun că s-ar rezolva tot cu o curățare. Din păcate, cum mă așteptam, asta nu s-a reprodus la ei, că abia ajunsesem cu mașina. Au gresat-o și pe ea (fără s-o desfacă, totuși, doar pe la îmbinări), însă ieri oglinda tot s-a depliat la vreo secundă după cea din dreapta. Voi vedea cum procedez mai departe, că e cam greu să o las la ei o noapte pentru asta, și chiar și-așa nu e o garanție că se reproduce.
- investigare vibrație pedală ambreiaj: de ceva timp, tot oarecum aleatoriu, la apăsarea ambreiajului se simte o ușoară vibrație în pedală, ca și cum ar freca ceva. Inginerul de service a spus că asta nu e decât uzură normală și, cât timp nu am probleme la băgat/scos din viteze, sau nu simt că ambreiajul patinează, încă nu recomandă schimbarea (operație care oricum nu se face pe garanție). Voi mai vedea în timp cum se manifestă.
Toate investigațiile/operațiile au fost efectuate pe garanție cu cost 0 din partea mea.
====
La Focșani am ajuns pe la Helios, reprezentanța Hyundai. Acolo am mers un pic cu o Hyundai Kona, 1,6 T-GDI, 7DCT, AWD, 177CP (parcă), și ca pasager, și ca șofer. Prima oară când mă urc într-o automată. Dar, ce să zic, mi-a lăsat o impresie foarte faină. Cumulată cu discuții de ambreiaje toată ziua, mai că începusem să mă caut prin buzunare, poate-poate găseam 20k euro să pun de-o Kona.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 91.888 km
Pentru că n-am scăpat de greierele de la ștergătorul de hayon, ieri am trecut pe la Rodav să deschid dosar de garanție. Acum aștept răspunsul.
Pentru că n-am scăpat de greierele de la ștergătorul de hayon, ieri am trecut pe la Rodav să deschid dosar de garanție. Acum aștept răspunsul.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 94.500 km
Aveți grijă pe unde circulați, mai ales noaptea. Și, în caz de nevoie, apelați cu încredere la autorități, înainte să se întâmple ceva mai rău (fac aici și-un pic de reclamă pozitivă, că e prea multă negativitate în media în perioada asta, la adresa 112 și a serviciilor conexe).
Aveți grijă pe unde circulați, mai ales noaptea. Și, în caz de nevoie, apelați cu încredere la autorități, înainte să se întâmple ceva mai rău (fac aici și-un pic de reclamă pozitivă, că e prea multă negativitate în media în perioada asta, la adresa 112 și a serviciilor conexe).
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 96.612 km
După mai puțin de 5 luni de ”vară”, azi am trecut înapoi la anvelopele de iarnă, Nokian WR-D4. Văd că deja weekendul ăsta de anunță ceva lapovițe în zonele de munte, iar prognoza nu mai arată încălziri în următoarele 2 sătpămâni. Ce-o urma mai departe, vom vedea.
Cu anvelopele de vară, Continental PremiumContact 5, am mers sezonul ăsta puțin peste 7.100 km, iar acum mai au cam 5-5,5 mm profil. Deci ar mai avea un sezon în ele.
De-acum, să vină iarna!
După mai puțin de 5 luni de ”vară”, azi am trecut înapoi la anvelopele de iarnă, Nokian WR-D4. Văd că deja weekendul ăsta de anunță ceva lapovițe în zonele de munte, iar prognoza nu mai arată încălziri în următoarele 2 sătpămâni. Ce-o urma mai departe, vom vedea.
Cu anvelopele de vară, Continental PremiumContact 5, am mers sezonul ăsta puțin peste 7.100 km, iar acum mai au cam 5-5,5 mm profil. Deci ar mai avea un sezon în ele.
De-acum, să vină iarna!
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 99.171 km
A venit vremea reviziei periodice. Numa bine cât să intru în iarnă cu ulei și filtre noi. Tot la Rodav Vaslui. Deviz total: 2.370 lei.
Pe lângă revizia uzuală (filtre și ulei), am decis să schimb și kitul de ambreiaj. Aveam următoarele simptome (menționate deja prin jurnal în trecut):
- pedala se apăsa simțitor mai greu decât când era nouă
- uneori aveam trepidații la plecarea de pe loc
- uneori pedala de ambreiaj ”scârțâia” (dar nu un scârțâit metalic, ci unul ca de cauciuc) și se simțea o ușoară senzație de ”spongiozitate” la apăsare, la capătul cursei.
Era departe de a nu mai fi utilizabil. Nu aveam niciun fel de probleme la schimbatul vitezelor, nu intra greu (nici măcar în treapta 1, chiar dacă mașina era în mișcare), nu-l simțeam să patineze chiar când îl forțam (accelerări pe urcări abrupte). Practic nu aveam niciun motiv care să mă oblige să-l schimb acum.
Însă raționamentul care m-a făcut să-l schimb, totuși, acum a fost: mașina are totuși 100k km, garanția este cam la 2/3 din viață (atât ca timp, cât și ca km), iar planul inițial de când am cumpărat mașina era s-o țin pe durata garanției. Dacă mai așteptam ca ambreiajul să se uzeze, erau 2 variante posibile:
- ori nu apucam să-l uzez cât să necesite schimbare obligatorie, însă păstram simptomele descrise mai sus
- ori se uza peste câteva zeci de km, eram nevoit să-l schimb, dar nu mai apucam să beneficiez prea mult de banii dați.
Așa că am preferat să-l schimb acum.
Încă nu-s convins dacă schimbarea a meritat, sunt între 2 ape. După peste 500km parcurși deja, da, pedala e mult mai moale acum, plecările sunt line și fără trepidații de niciun fel. Însă am avut o zi în care acel ”scârțâit de cauciuc” tot a apărut. Mai subtil ca înainte, dar a fost. Tot cu intermitențe, ca de obicei. Eu bănuiesc că nu e de la ambreiaj, ci de la pedală. Voi vedea cum se comportă în timp și, dacă persistă, asta probabil va intra la garanție.
Și dacă tot s-a lucrat la transmisie, am schimbat și uleiul din cutia de viteze. Conform manualului, în condiții normale de lucru nu se schimbă. Dar în condiții extreme se schimbă la 120k km, iar asta include drumuri multe la munte, drumuri pe drumuri cu sare, trafic de oraș etc... Cumulat, mă cam încadram pe-acolo, așa că am zis că nu-i rău s-o fac și pe-asta. În mare, schimbul de ulei e cam 100 de lei.
Toate piese de reprezentanță.
În altă ordine de idei, acum ceva timp făcusem cerere de garanție pentru schimbarea ștergătorului din spate. Ca un făcut, fix după ce am făcut cererea (cu poze, filmări, de toate), n-a mai scos niciun sunet până în ziua de azi. Merge ca nou. Nu știu dacă garanția s-a aprobat de atunci, dar la Rodav am căzut de comun acord că n-are rost s-o mai trec pe foaie pentru verificări, cât timp acum merge ok. Până la urmă scopul meu nu e să-i pun să schimbe piese (cu atât mai puțin degeaba), ci scopul meu e ca mașina să meargă. Dacă se mai răzgândește și începe iar cu figuri, mai vedem.
Problema cu oglinda exterioară stânga nu s-a mai reprodus nici ea deloc. Consider problema rezolvată.
Și ceva poze cu vechiul ambreiaj:
A venit vremea reviziei periodice. Numa bine cât să intru în iarnă cu ulei și filtre noi. Tot la Rodav Vaslui. Deviz total: 2.370 lei.
Pe lângă revizia uzuală (filtre și ulei), am decis să schimb și kitul de ambreiaj. Aveam următoarele simptome (menționate deja prin jurnal în trecut):
- pedala se apăsa simțitor mai greu decât când era nouă
- uneori aveam trepidații la plecarea de pe loc
- uneori pedala de ambreiaj ”scârțâia” (dar nu un scârțâit metalic, ci unul ca de cauciuc) și se simțea o ușoară senzație de ”spongiozitate” la apăsare, la capătul cursei.
Era departe de a nu mai fi utilizabil. Nu aveam niciun fel de probleme la schimbatul vitezelor, nu intra greu (nici măcar în treapta 1, chiar dacă mașina era în mișcare), nu-l simțeam să patineze chiar când îl forțam (accelerări pe urcări abrupte). Practic nu aveam niciun motiv care să mă oblige să-l schimb acum.
Însă raționamentul care m-a făcut să-l schimb, totuși, acum a fost: mașina are totuși 100k km, garanția este cam la 2/3 din viață (atât ca timp, cât și ca km), iar planul inițial de când am cumpărat mașina era s-o țin pe durata garanției. Dacă mai așteptam ca ambreiajul să se uzeze, erau 2 variante posibile:
- ori nu apucam să-l uzez cât să necesite schimbare obligatorie, însă păstram simptomele descrise mai sus
- ori se uza peste câteva zeci de km, eram nevoit să-l schimb, dar nu mai apucam să beneficiez prea mult de banii dați.
Așa că am preferat să-l schimb acum.
Încă nu-s convins dacă schimbarea a meritat, sunt între 2 ape. După peste 500km parcurși deja, da, pedala e mult mai moale acum, plecările sunt line și fără trepidații de niciun fel. Însă am avut o zi în care acel ”scârțâit de cauciuc” tot a apărut. Mai subtil ca înainte, dar a fost. Tot cu intermitențe, ca de obicei. Eu bănuiesc că nu e de la ambreiaj, ci de la pedală. Voi vedea cum se comportă în timp și, dacă persistă, asta probabil va intra la garanție.
Și dacă tot s-a lucrat la transmisie, am schimbat și uleiul din cutia de viteze. Conform manualului, în condiții normale de lucru nu se schimbă. Dar în condiții extreme se schimbă la 120k km, iar asta include drumuri multe la munte, drumuri pe drumuri cu sare, trafic de oraș etc... Cumulat, mă cam încadram pe-acolo, așa că am zis că nu-i rău s-o fac și pe-asta. În mare, schimbul de ulei e cam 100 de lei.
Toate piese de reprezentanță.
În altă ordine de idei, acum ceva timp făcusem cerere de garanție pentru schimbarea ștergătorului din spate. Ca un făcut, fix după ce am făcut cererea (cu poze, filmări, de toate), n-a mai scos niciun sunet până în ziua de azi. Merge ca nou. Nu știu dacă garanția s-a aprobat de atunci, dar la Rodav am căzut de comun acord că n-are rost s-o mai trec pe foaie pentru verificări, cât timp acum merge ok. Până la urmă scopul meu nu e să-i pun să schimbe piese (cu atât mai puțin degeaba), ci scopul meu e ca mașina să meargă. Dacă se mai răzgândește și începe iar cu figuri, mai vedem.
Problema cu oglinda exterioară stânga nu s-a mai reprodus nici ea deloc. Consider problema rezolvată.
Și ceva poze cu vechiul ambreiaj:
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 100.001 km
Oficial, la 4 ani, 8 luni, 2 săptămâni și 2 zile, al meu Rio a devenit o mașină ”cu sute de mii de km la bord”.
Mi-am dat seama că n-am prea mai pus demult poze diverse cu mașina, așa, pur și simplu din plimbări. Dar au fost 100k km parcurși din care au rămas nenumărate amintiri frumoase din diverse locuri. Nu neapărat amintiri cu mașina, că ea e doar un mijloc de transport. Dar un mijloc fără de care multe alte experiențe n-ar fi avut loc.
Cum am făcut și la 50k, zic să fac un scurt rezumat, să vedem cum se prezintă per total o Kia Rio cu o astfel de uzură.
Scuzați calitatea pozelor. Cu ziua așa scurtă n-am mai apucat să le fac pe lumină naturală.
Exterior
Motor
La exterior și la motor, lucrurile se prezintă bine. Nu sunt probleme evidente de vopsea. Nici găinații de pasăre nu par s-o fi afectat prea tare, și încă încerc să-i curăț destul de repede când îi observ. E drept că nici n-am studiat-o cm cu cm în lumină, că oricum n-are rost și după atâta distanță parcursă, imperfecțiuni 100% sigur sunt. Dar așa, vizual, când treci pe lângă ea proaspăt spălată, arată foarte bine.
Cele mai mari daune sunt provocate de pietricele, în special la bara din față și capotă. Sunt destul de multe puncte mici cu vopseaua sărită, dar încă nu pun probleme de rugină sau altceva.
Destul de afectate sunt, din nou, și pragurile. Deși au fost revopsite acum ceva timp, ieri am observat că, cel puțin la unul din ele, acum vopseaua e complet sărită până la tablă, pe o zonă destul de lată (cam jumătate de cm să zic). Probabil anul viitor se va preta la o nouă refacere a pragurilor. Însă, ținând cont cât praf și pietricele avem de drumurile patriei, mai ales la munte pe unde umblu eu, nu pot să zic că m-a surprins foarte tare.
A doua ”problemă” de vopsea e și contaminarea cu bitum(?), deja destul de evidentă pe ușile față, dar și pe hayon. Poate o să-mi fac timp pentru o decontaminare.
Acum nu mult timp am schimbat pe garanție carcasele exterioare ale mânerele ușilor din față, fiind ambele crăpate în mod identic. La momentul actual, nu de foarte mult timp, cele două schimbate se prezintă ok, dar unul din cele originale (dreapta-spate) s-a crăpat și el, exact în același fel. Încă nu l-am menționat la service, aștept să văd dacă are și al 4lea chef de ceva.
La elemente vitrate, parbrizul se prezintă destul de ok, deși are foaaaarte multe zgârieturi fine, și vreo 2 ciupituri mici de pietricele. Însă sunt vizibile doar în lumină puternică (cu soarele în față), așa că n-am momentan gânduri să fac ceva în privința asta.
Farurile și stopurile se prezintă încă foarte ok, luminează bine (pentru niște halogene, că nu le comparăm cu altceva). În față sunt foliate și nu a apărut niciun fel de semne de mătuire. Sunt destule zgârieturi fine orizontale pe folie (se văd puțin și-n pozele de mai sus), în general acumulate de la racletele de spălat geamuri din spălătorii.
La compartimentul motor lucrurile sunt absolut normale, nu văd scurgeri pe nicăieri, nu consumă deloc ulei între revizii (făcute cam la 13-14k km), și nici nu se colorează uleiul în mod evident. Acum abia am făcut revizia și n-am mai făcut poză la jojă.
În mers nu sunt sunete sau vibrații ciudate, nici de la motor, nici de la suspensii. Singurele chestii care sunt zgomotoase acum sunt anvelopele de iarnă. Mașina încă stă bine pe stradă, a trecut de fiecare dată ITPul pe bune fără nicio problemă, nu are balans în curbe sau la denivelări mari, direcția este cum ar trebui să fie (ușoară în oraș, tare la drum lung), motorul trage în parametri normali (pentru un motor pe benzină aspirat de 86CP).
Interior
La interior, timpul parcă s-a oprit la 50k km. La momentul respectiv menționam câteva zgârieturi fine pe volan (de la fermoarele unor pantaloni, din neatenția mea), o ușoară scămoșare a scaunului șoferului, și ceva zgârieturi pe plastice în spatele cotierei și în portbagaj.
În momentul de față, lucrurile stau identic. Aceleași fine zgârieturi pe volan (nu au avansat absolut deloc spre mai rău, și am avut mai multă grijă să nu apară altele), aceeași ușoară scămoșare a scaunului (aici nu pot zice că am făcut ceva special, am stat pe el cum stau mereu , dar nu a avansat vizibil ), aceleași zgârieturi pe plastice (că nu le-am reparat, dar nici n-am prea mai transportat bicicleta în mașină).
O uzură a mochetei a apărut la șofer, cu ușoare indentări în dreptul accelerației și ambreiajului. Însă le vezi doar dacă dai covorașele la o parte și nu pun vreun fel de probleme.
Alte uzuri vizibile nu sunt, pielea de pe volan/schimbător/cotieră/uși/bord arată foarte bine. Nici butoanele nu au semne de uzură (am pus o imagine cu butoanele cele mai folosite de pe volan, respectiv cele de volum și schimbarea melodiilor). Singurul buton cu semne de uzură din toată mașina este cel de pliere a oglinzilor, de pe ușa șoferului. Este buton neiluminat, doar negru cu pictograma vopsită în alb, și într-adevăr s-a șters un pic. Dar încă e acolo. Butonul e folosit la aproape fiecare coborâre și urcare în mașină.
Greieri încă nu am persistenți, în afara unuia pe care cred că l-am mai menționat deja, undeva în zona oglinzii centrale, dar nu-mi dau seama de la ce. În zona respectivă este senzorul de ploaie, camera de bord și oglinda electrocromatică aftermarket, și eu zic că-s slabe șanse să fie greieri în senzorul de ploaie.
În rest singurele chestii care zdrăngăne în mașină în mers sunt obiecte puse prin suporturile din uși. Și apropo de asta, mi-a trecut prin cap de câteva ori să caut ceva material să căptușesc spațiile de depozitare, să mai previn asemenea zdrăngăneli, dar încă n-am apucat să studiez serios problema.
Sistemul audio merge la fel ca în prima zi, nu au apărut vibrații sau distorsiuni în timp, nici măcar la volum ridicat (și-l folosesc destul de des la volum ridicat).
Per total, încă sunt mulțumit de mașină. Mi-a plăcut să am mașină nouă cu garanție, încă mai am 2+ ani și 50k km și sincer spun că mă fac să mă simt foarte liniștit. Am rezolvat pe garanție mai multe mărunțișuri, nimic critic.
Costuri în afara garanției și a reviziilor periodice:
- o baterie
- 2 becuri
- 1 set complet discuri și plăcuțe frână (pe toate roțile)
- 1 ambreiaj (care încă nu-s decis dacă a meritat schimbat)
=========================================================================
Acum, să facem un experiment
Dacă ar fi să vindeți sau să cumpărați SH această mașină, exact cum e descrisă mai sus, pe piața liberă, care considerați că ar fi prețul corect?
Dar dacă ar fi să o dați la buyback, ținând cont că acolo se oferă un preț sub cel al pieței (și e normal până la urmă), cam la cât v-ați aștepta?
Nu mă pricep la piața SH și n-am prea mai aruncat un ochi pe acolo din 2014, când am decis să iau nouă. Dar sunt curios cum evaluează lumea (cu experiență în SH sau nu) mașina prezentată aici.
Drumuri bune!
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5232
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Fara sa intru pe autovit, am zis 5000E in gandul meu.Pe Autovit pe acolo se invart preturile.
Ai putea sa o pui la 6000E, dar depinde cat de repede vrei sa "scapi" de ea.Cu garantie, ingrijita, si cu 100k km, cam merita 6000E.
Ai putea sa o pui la 6000E, dar depinde cat de repede vrei sa "scapi" de ea.Cu garantie, ingrijita, si cu 100k km, cam merita 6000E.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 100.713 km
Kilometri cu ghinion, pisica neagră, alea-alea.
Cineva a ținut să-mi remodeleze portierele din dreapta. 3 mașini pe tot bulevardul la ora aia, ne-am întâlnit.
Pozele cam slabe calitativ, fiind noapte. De-atunci n-am apucat s-o spăl și să văd exact daunele. Ba chiar s-a murdărit în așa hal că nu se mai vede aproape nimic.
Am făcut amiabilă. Respectivul are asigurare la Euroins și, surprinzător pentru mine, reprezentanța Kia (Rodav Vaslui) îmi recomandă să apelez la ei, nu la CASCO. Am programare la constatare la Euroins luni, pe 9 decembrie. Vedem ce iese acolo. La cea mai mică ezitare, fug la CASCO.
Ca daune aparente, nimic grav. Mașina merge, roți neatinse, oglinda neatinsă, praguri neatinse, ușile se deschid/închid fără să frece nimic. Tabla de pe portiera spate e serios afectată totuși, deci probabil va fi înlocuită. Portiera față are o mică porțiune înfundată, în rest e doar zgâriată. Mai sunt 2 dungi superficiale pe aripa spate, probabil ”ies la polish”.
Kilometri cu ghinion, pisica neagră, alea-alea.
Cineva a ținut să-mi remodeleze portierele din dreapta. 3 mașini pe tot bulevardul la ora aia, ne-am întâlnit.
Pozele cam slabe calitativ, fiind noapte. De-atunci n-am apucat s-o spăl și să văd exact daunele. Ba chiar s-a murdărit în așa hal că nu se mai vede aproape nimic.
Am făcut amiabilă. Respectivul are asigurare la Euroins și, surprinzător pentru mine, reprezentanța Kia (Rodav Vaslui) îmi recomandă să apelez la ei, nu la CASCO. Am programare la constatare la Euroins luni, pe 9 decembrie. Vedem ce iese acolo. La cea mai mică ezitare, fug la CASCO.
Ca daune aparente, nimic grav. Mașina merge, roți neatinse, oglinda neatinsă, praguri neatinse, ușile se deschid/închid fără să frece nimic. Tabla de pe portiera spate e serios afectată totuși, deci probabil va fi înlocuită. Portiera față are o mică porțiune înfundată, în rest e doar zgâriată. Mai sunt 2 dungi superficiale pe aripa spate, probabil ”ies la polish”.
-
- Posts: 963
- Joined: 06 Nov 2016, 15:17
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
- Location: Bucuresti
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Kia Rodav lucreaza cu euroins?
fugi la casco
fugi la casco
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Da, ei au spus că n-au probleme cu Euroins.
Mai exact, eu am spus că ”vinovatul are euroins și nu m-aș complica, așa că o s-o fac pe CASCO la Groupama”, și mai departe ei au spus că nu-i nicio complicație cu euroins. Ba mai mult, dacă o fac pe RCA primesc și mașină la schimb, pe CASCO nu.
Mai exact, eu am spus că ”vinovatul are euroins și nu m-aș complica, așa că o s-o fac pe CASCO la Groupama”, și mai departe ei au spus că nu-i nicio complicație cu euroins. Ba mai mult, dacă o fac pe RCA primesc și mașină la schimb, pe CASCO nu.