Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Totul despre al vostru Kia Rio şi poze bineînţeles!
Post Reply
alexcrist
Posts: 798
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

zaboss wrote:Teoria (și logica) spune că cele pe față se uzează mai rapid decât cele pe spate, fiind supuse la solicitări mai mari.
Teoria și logica spun că mai mult se uzează anvelopele de pe roțile care riscă să patineze mai mult: roțile cu tracțiune, roțile cu forță de frânare mai mare (dar care pierd aderența), roțile care iau virajul. În funcție de stilul fiecăruia de condus, unele sau alte criterii pot avea o influență mai mare, anume: accelerări/frânări puternice, viraje strânse la viteze ridicare etc...

De asemenea, teoria spune că anvelopele se uzează mai mult pe partea exterioară a vehiculului, mai ales în urma virajelor la viteză mare.
Ca experiment, după un rulaj mai lung pe autostradă (cu ceva viraje și carosabil curat), apoi mers încet câțiva metri prin praf. Suprafața de rulare va deveni gri, și va rămâne o dungă mai mult sau mai puțin subțire pe laterale, negru intens, acolo unde anvelopa s-a uzat în viraje, dar unde nu se uzează la mers drept.

Ca urmare, recomandarea este de a face rotația anvelopelor în X (stânga-față cu dreapta-spate și celelalte 2) - dacă anvelopele au profil simetric (nu contează exteriorul anvelopei). La profil asimetric, se face simplu rotație stânga-față cu stânga-spate și celelalte 2.
Dacă și roata de rezervă e de dimensiuni normale, atunci intră și ea în schema de rotație, dar n-am reținut exact cum, pentru că nu e cazul la mine. Dar parcă se pune undeva pe spate, și una din față devine rezervă.

Dar teoria ca teoria, că practica ne omoară. :)
zaboss wrote:Ținând cont că peste câteva luni ar trebui să treci la setul de iarnă mi s-a părut neobișnuită ideea, mai ales că este mașină nouă, cauciucuri noi.
În 5 luni am făcut deja 12000, iar în cele cel puțin 3 rămase (conform prognozei, cel puțin până în octombrie-noiembrie vor fi temperaturi peste medie) posibil să fac încă destui. Mai ales că săptămâna asta și următoarea sunt în concediu prin Europa, și vor fi cam 3000+ km dintr-un foc. :) Kilometri ce par mulți față de recomandarea producătorului. Și așa cum și schimbul de ulei/consumabile îl fac la timp (ba chiar înainte), nu văd de ce aș ignora fix elementele care, așa cu spun unii, ”fac legătura dintre mine și sol”.

Recunosc că nu mă dă afară din casă experiența în domeniu, și doar mi-am făcut datoria să întreb la service despre ce am citit că recomandă chiar producătorul. Dacă ei au spus că nu e nevoie acum, am lăsat-o baltă. Că până la urmă tot ei asigură garanția în caz de nevoie.

alexcrist
Posts: 798
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 15300+ km
Consum mixt: 5,9%

Duminica trecută m-am întors din concediu:
  • 2 săptămâni
  • 3 persoane
  • bagajele aferente: portbagaj plin și un geamantan, o geantă frigorifică și alte mărunțișuri pe un loc pe banchetă
  • 4 țări: România, Serbia, Croația, Slovenia
  • toate tipurile de vreme: de la frig (14-15 grade) și ploaie torențială, până la soare și caniculă
  • toate tipurile de relief și carosabil: de la autostrăzi până la drumuri strâmte (puțin mai late decât mașina) pieptiș la deal pe munte
  • 4090km parcurși în total
  • Consum mediu total de 6,12%, cu AC pornit aproape permanent
0 probleme, în afară de plafoniera din față, care și-a făcut de cap destul de des, dar nu-i nimic grav :) . Mașina s-a comportat conform așteptărilor și impresiilor formate până acum. Nu a dezamăgit prin nimic, și singurul aspect la care mi-a depășit puțin așteptările a fost consumul - mă așteptam la mai mult, mai ales că mersul la consum n-a fost deloc pe lista priorităților.

N-am calculat la pompă un consum doar pe autostradă. Dar privind consumul instant la mers constant pe plan drept și fără vânt semnificativ, consumul (în condițiile descrise mai sus) ar fi cam așa:
  • 120km/h pe pilot automat, ~6%; N-am reținut turația
  • 132km/h pe pilot automat (128km/h pe GPS), la ~3600rpm, ~7-8%

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by quelloo »

suna f misto concediul.
drumurile alea stramte erau pe insula Krk? :p

f bun consumul.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

alexcrist
Posts: 798
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

quelloo wrote: drumurile alea stramte erau pe insula Krk? :p
Nu, insula n-am văzut-o decât de la distanță. :)

Drumul strâmt a fost pe unde ne-a dus GPSul (Here Maps), la trecerea din Slovenia în Croația. A considerat el că drumul optim e o ”potecă” asfaltată prin vârf de munte, care leagă câteva localități foarte mici: https://www.google.ro/maps/dir/45.54106 ... .35z?hl=ro

Mi-a plăcut în special granița la care am ajuns. O clădire mică, 2 bariere și 2 vameși cam surprinși că am aterizat și noi pe-acolo. :lol: Dar și-așa auzeam pe la InfoTrafic că ar fi ceva aglomerație într-o vamă (nu ne-am dat seama care, după numele pronunțat la radio), și mai stătusem și la intrare în Slovenia vreo 2 ore la cozi pe 4-5 rânduri la vamă, așa că ne-am bucurat de traseul mai izolat și liber, chiar dacă în unele localități avem emoții la viraje - erau cam în stil italian, cu drumuri de forme ciudate și clădiri cu ziduri până în stradă. Mereu mă întrebam ce fac dacă apare cineva din contrasens, dar n-a fost cazul. De fapt, în afară de vreo 2 mașini, pe tot drumul și-n toate localitățile n-am văzut picior de om, deși era miezul zilei.

alexcrist
Posts: 798
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 15500 km

De azi, nu mai sunt începător :D Sper să fie și de-acum la fel de bine ca până acum. :)

alexcrist
Posts: 798
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: ~16.040 km

Azi-dimineață a apărut iarăși avertizarea de presiune în pneuri. Am verificat cu manometrul, 3 roți erau OK, a 4-a (fix cea la care am avut pană) era destul de lăsată. Ajuns la vulcanizare, după verificare, concluzia a fost că erau scăpări de aer pe lângă jantă, mai multe puncte mici ici-colo, și pe față și pe dos. Au dezlipit cauciucul complet, i-au dat pe margini cu soluție de etanșare, umflat, montat, plecat.

Tot ce-mi trece prin cap drept cauză ar fi că, atunci când am făcut pana și am mers cu roata puțin dezumflată (puțin sub 28PSI, în loc de 32), poate s-a deteriorat puțin priza cauciucului la jantă. Și de-atunci, ușor-ușor, a pierdut presiune.

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by quelloo »

ar fi trebuit sa se vada cand au dat roata jos la vulcanizare. daca mergeai cu ea pe burta s-ar fi ros peretii si la vulcanizare ar fi scos din ea pilitura de cauciuc.
am patit eu la o roata asa. a mers fratemiu pe autostrada cu ea pe janta la viteza mare fara sa-si dea seama si cand am mers la vulcanizare mi-a zis baiatul de acolo ca tot o sa scape aer si trebuie bagat aer la 3 zile asa. (noroc ca oricum le schimbam la o luna distanta de evenimentul asta)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

alexcrist
Posts: 798
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

N-am mers cu ea pe jantă, am avut mare grijă cu asta. Iar scăpările de aer nu-s majore, ținând cont că au trecut 2 luni și 5000 de km între evenimente, fără să mai bag aer în ele. :)

colin
Posts: 321
Joined: 24 Jan 2013, 15:26
Auto: Ceed

Post by colin »

Baga azot

Trimis de pe al meu GT-I9300 folosind Tapatalk

KiaUser
Posts: 95
Joined: 21 May 2014, 13:08
Auto: Kia Cee'd SW 1.6 GDI

Re:

Post by KiaUser »

colin wrote:Baga azot
La ce ajută asta?
Nu cumva-i doar o păcăleală treaba asta cu azotul (care formează 78% din atmosferă oricum)?
Alex Dobrin
Jurnal

KiaUser
Posts: 95
Joined: 21 May 2014, 13:08
Auto: Kia Cee'd SW 1.6 GDI

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by KiaUser »

Am căutat și iată ce am găsit:
https://www.youtube.com/watch?v=kmnZ4-EUbIk

Pe scurt, pentru o mașină de zi cu zi efectul este complet nesemnificativ.
Bani aruncați pe geam degeaba.
Alex Dobrin
Jurnal

colin
Posts: 321
Joined: 24 Jan 2013, 15:26
Auto: Ceed

Post by colin »

Adevaru ca de 12 luni am pierdut 0.1 atm in anvelope. Unde mai pui frecarea rotilor mai redusa. Variatii zero de presiune datorita temperaturilor. Posibilitatea unei explozii devine zero. Deh prosti astia care au inventat azotul

Trimis de pe al meu GT-I9300 folosind Tapatalk

KiaUser
Posts: 95
Joined: 21 May 2014, 13:08
Auto: Kia Cee'd SW 1.6 GDI

Re:

Post by KiaUser »

colin wrote:Adevaru ca de 12 luni am pierdut 0.1 atm in anvelope.
Deci oricum le-ai verificat (așa cum e și normal), nu?
colin wrote:Unde mai pui frecarea rotilor mai redusa.
Substanța cu care umfli roțile nu influențează frecarea. Presiunea o face.
colin wrote:Variatii zero de presiune datorita temperaturilor.
La mers normal, în cazul automobilelor, variațiile astea-s aproape de 0 oricum.
Iar pentru ca azotul să aibă efect cât de cât ar trebui vidate cauciucurile (sau scos aerul din ele prin alte metode), ceea ce nu face nicio vulcanizare.
colin wrote:Posibilitatea unei explozii devine zero.
Exact la fel ca și la aer normal, dacă respecți indicațiile producătorului cauciucului.
colin wrote:Deh prosti astia care au inventat azotul
La fel de proști ca ăia care au "pornit" Caritas-ul, se pare. :)
Alex Dobrin
Jurnal

alexcrist
Posts: 798
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: ~17.000 km

În weekend am fost până la Slănic Moldova - sâmbătă, înainte de marile ploi și ninsori de duminică. :D La întoarcere am avut o discuție foarte interesantă cu 2 turiști ucrainieni, pe care i-am luat la autostop din Onești până puțin după Roman, despre călătoriile lor prin diverse țări europene și nu numai: ce-au vizitat, cât îi costă, ce le-a plăcut și ce nu, prin ce peripeții au trecut ș.a. Dacă interesează pe cineva, am făcut un montaj:

https://www.youtube.com/watch?v=KnwoznvbsZc

Imaginile în sine sunt banale (nu se întâmplă nimic pe drum), doar partea audio e interesantă. Dar am adăugat și subtitrări, dacă are cineva nevoie. :)


În rest, toate bune. Mă apropii cu pași repezi de trecerea la anvelopele de iarnă. :)

alexcrist
Posts: 798
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist »

ODO: 17.600 km

Azi am trecut la anvelopele de iarnă, Kumho I'ZEN KW23 (primite bonus de la dealer), la APAN Galați (reprezentanța Dacia-Renault). M-a costat 80 de lei, și-au pus 210g de plumb.

Stând pe lângă meșteri în timp ce meștereau :) am prins ocazia să văd cum arată și senzorul de presiune din roți.
Image
Însă sunt curios: chestiile astea au baterii? Sau funcționează pe alt principiu?

Singura peripeție e că, la una din roți, îmi încurcaseră căpăcelul de la ventil, și nu mai era cel original. Am observat abia acasă, dar am mai dat o fugă pe la ei (oricum erau în drum, încotro plecam), și au fost cât se poate de înțelegători și mi-am recuperat căpăcelul. :D

Acum sunt curios cum vor influența consumul. :)

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”