Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Totul despre al vostru Kia Rio şi poze bineînţeles!

Moderator: BAU

Post Reply
alexcrist
Posts: 121
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia Rio HB 1.25GSL, FL 2015
Location: Iași

Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist » 21 Feb 2015, 19:11

Ziua bună :)

De azi intru oficial în rândul posesorilor de Kia. :) Chiar dacă încă nu am ridicat mașina din showroom, în sfârșit a ajuns și am primit toate actele în original. Despre derularea comenzii (deloc lipsită de peripeții) scriu într-un alt post, și mă limitez acum să descriu mașina.

Ce am comandat? Un model Kia Rio 2014, nivel Comfort cu ceva opționale.
Ce am primit? Kia Rio facelift, model 2015, nivel Comfort cu opționale (inclusiv câte ceva extra), nou-nouț, 8km în bord. :D

Detalii tehnice:
  • Caroserie: hatchback, 4/5 uși
  • Culoare: Signal Red (perlat)
  • Gabarit: 4050 x 1720 x 1455 mm
  • Jante: 15 inch, aliaj
  • Motor: 1.25 GSL, Hyundai Kappa 2 (tip G4LA)
  • Cutie viteze: 5MT
  • Putere: 84CP (61.8 kW)@ 6000 rpm
  • Cuplu: 122 Nm @ 4000 rpm
  • Viteza maximă: 168 km/h
  • Masa maximă autorizată: 1560 kg
  • Emisii CO2: 115 g/km
  • Norma poluare: Euro 6*
  • Capacitate rezervor: 43L
Dotări:
  • Exterior:
    • Lumini de zi (DRL) LED + stopuri LED
    • Semnalizatoare laterale LED integrate în oglinzi
    • Proiectoare ceață + stop ceață
    • Fază scurtă halogen tip proiector
    • Lumini tip cornering (iluminare statică la viraje)
    • Senzor de lumină
    • Senzor de ploaie + ștergătoare tip Aero Blade
    • Senzori de parcare spate
    • Geamuri cu protecție solară (parbriz, lunetă, geamuri laterale), cu o oarece tentă, dar nu fumurii
    • Geamuri electrice față/spate, cu impuls doar pentru șofer
    • Oglinzi electrice, încălzite și pliabile electric
    • Oglindă laterală stânga semi-convexă, pentru unghi mort* (modelul 2014 nu o avea decât la varianta sedan, nu și hatchback)
    • Grilă radiator Black Mesh cu accente cromate
    • Apărători noroi față/spate
  • Interior:
    • Interior: scaune stofă, fețe de uși și bord din piele sintetică, culoare maro
    • Scaun șofer reglabil pe înălțime
    • Scaune față încălzite
    • Cotieră centrală glisantă
    • Volan, cotieră, schimbător viteze îmbrăcate în piele
    • Aer condiționat manual, cu guri de ventilație și pentru locurile din spate (aflate sub scaunele din față)
    • Pilot automat/limitator de viteză
    • Comenzi pe volan (control audio, computer de bord, pilot automat/limitator de viteză, bluetooth, comenzi vocale)
    • Torpedou cu funcție de răcire
    • Computer de bord tip Supervision Cluster
    • Indicator nivel lichid de spălare
    • Lumini interioare față/spate
  • Siguranță
    • ABS + EBD (Electronic Brake Distribution) + BAS (Brake Assist System)
    • ESC (Electronic Stability Control) + VSM (Vehicle Stability Management)
    • Asistență la pornirea în rampă (HAC)
    • Monitorizarea presiunii în pneuri (TPMS)*
    • Semnalizare la frânarea de urgență (ESS)
    • 6 airbag-uri: frontale, laterale față, cortină față-spate
    • Centuri de siguranță cu pretensionare pentru locurile din față și avertizare pentru cuplarea centurilor pentru toate locurile - nu sunt foarte sigur, dar cred că am observat efectul unui senzor de prezență, cel puțin pe locul pasagerului față, cu efect atât asupra avertizorului de centură, cât și un LED ce am presupus la prima vedere că semnalează activarea/dezactivarea airbagului dacă pasagerul nu e prezent. Dar nu bag mâna în foc... :)
    • Sistem decuplare alimentare în caz de impact
    • Încuierea automată a ușilor la plecarea de pe loc, și descuierea automată în caz de impact
    • Închidere centralizată cu telecomandă și sistem de alarmă
    • Roată de rezervă de dimensiuni reduse (temporară)
  • Multimedia:
    • Radio-CD, MP3
    • AUX, USB
    • 2 prize 12V pe consola centrală
    • Bluetooth + handsfree și posibilitate streaming
    • Comenzi vocale*
    • 6 difuzoare (față, spate, tweetere)
Am marcat dotările care mi se par mie mai importante - pur subiectiv.
Dotările cu (*) nu au fost comandate, însă le-am primit, probabil ca parte a dotărilor standard din facelift.

Ce comandasem și nu am primit erau geamuri fumurii lateral spate + lunetă. Dealerul mi-a spus că această opțiune nu mai există deloc, deși fișa produsului (actualizată FL) încă o prezintă. Oricum nu țineam prea mult la ele, mă interesa doar să fie cu protecție solară, și sunt (reiese din marcajele imprimate pe geamuri).

Alte accesorii comandate, nemontate încă:
- folii protecție transparente pentru nișele mânerelor exterioare ale ușilor
- folie protecție transparentă pentru bara din spate, zona portbagajului
- ornamente praguri față

Alte bonusuri primite gratuit:
- anvelope iarnă
- preșuri cauciuc

Toată distracția: aprox. 13.400E (fără asigurări și altele)

Câteva imagini, făcute cam pe fugă cu telefonul:
Image
Image
Image
Mai multe: http://www.zonerama.com/photos/23873998 ... Mq7A2EXrqL

Vor urma și altele, mai bine făcute, după ce o ridic. Sper eu ca, în maxim 2 săptămâni, să rezolv cu înmatricularea și să intru efectiv în posesia ei, nu doar a actelor. Abia aștept! :)

alexcrist
Posts: 121
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia Rio HB 1.25GSL, FL 2015
Location: Iași

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist » 21 Feb 2015, 19:32

Ca o primă impresie despre versiune FL vs. non-FL.

Diferențele la aspectul exterior sunt evidente:
  • bara față puțin schimbată (zona proiectoarelor de ceață, dar nu numai)
  • bara spate puțin mai mult schimbată
  • jantele schimbate, toate (indiferent de dimensiune). În poze toate mi se par că arată mai bine decât modelele de anul trecut. Despre cele de 15'' văzute pe viu, pot să spun că au o anumită tentă mai artistică, mai ondulată.
La interior sunt ceva schimbări de aspect doar la bord, din ce am văzut:
  • zona radioului redesenată, ceva mai lucioasă (negru lucios) decât înainte. Arată bine, dar să vedem cât rezistă în timp la zgârieturi
  • radioul schimbat, parcă mai bine integrat ca aspect
  • martorii cuplării centurilor de siguranțe și airbag pasager au fost mutate, din dreapta radioului, lângă butonul de avarii (între gurile de ventilație centrale). La fel, parcă mai bine integrate ca aspect ca înainte
  • a dispărut acea gaură din dreapta radioului (împreună cu opționalul ”memo holder”). Acum zona respectivă nu conține nimic. Arată OK, dar parcă-parcă e cam mult spațiu gol. Probabil arată ceva mai OK dacă e dotat cu navigație/ecran 7''
Altă schimbare:
  • cheile sunt schimbate. Tot tip briceag, însă puțin mai late și mai subțiri. Parcă varianta veche avea ceva plastic gri, combinat cu negru, cea FL se bazează pe negru. Cheile se simt bine în mână, par suficient de solide/robuste.
Ca prețuri, versiunile FL sunt mai scumpe cu ceva sute de E, conform noii fișe de produs - pe care, totuși, nu am găsit-o pe site, am primit-o direct de la dealer azi. Sunt câteva dotări incluse acum standard (precum TPMS), dar altele au devenit opționale chiar și pe nivelul confort (precum luminile LED). Au apărut însă și opționale noi, inclusiv radio cu funcție DAB (Digital Audio Broadcasting, adică recepție de radio digital, teoretic mult mai calitativ decât clasicul analog AM/FM).
Deci cine este interesat să comande acum un model RIO, îi recomand să se intereseze direct la reprezentanță cu privire la prețuri și dotări, până când siteurile vor fi actualizate. :)

quelloo
Posts: 3677
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Titan

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by quelloo » 21 Feb 2015, 20:26

Felicitari pentru masinuta.
Sa o stapanesti sanatos!

Asteptam si impresii dupa primul drum :)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

alexcrist
Posts: 121
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia Rio HB 1.25GSL, FL 2015
Location: Iași

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist » 22 Feb 2015, 18:13

Mersi! :) Sigur vor urma impresii.

Până atunci: am înțeles că pentru Euro6 nu se plătește timbru de mediu. În aceste condiții, știe cineva dacă mai trebuie să scot ceva de la ANAF pentru înmatriculare? Vreo adeverință că n-am nimic de plată?

De la reprezentanță mi s-a spus că nu mai am treabă cu ANAF, și că cei de la înmatriculări iau în calcul doar CIVul, pe care e specificat E6, și știu că n-am nimic de plată.
Însă înmatricularea o voi face în alt oraș/județ (unde am domiciliul stabil), mai exact Galați, și nu sunt sigur dacă acest ”știu că...” e ceva oficial și general, sau dacă e la discreția serviciului de înmatriculări. Ajung în Galați doar o zi (luni), și aș vrea să știu exact pe unde și în ce ordine am de umblat pentru a rezolva totul în acea zi, mai ales că polițiștii din Galați își încep săptămâna cu zi scurtă, având program până la 2:30 PM. :lol: Deci cam până la 12 trebuie să am toate actele depuse.

P.S.: E vreun topic general despre taxa de timbru, unde puteam pune întrebarea asta? M-am uitat pe ici-colo și n-am observat. :)

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 4785
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by Ogy » 22 Feb 2015, 18:55

Garajul meu
Jurnal de bord
Participantul cu numarul 100 din coloana.
Nu exista bancnote romanesti, pe care sa scrie RON. Noi avem doar LEI!!!

alexcrist
Posts: 121
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia Rio HB 1.25GSL, FL 2015
Location: Iași

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist » 27 Feb 2015, 21:12

De la poliție am aflat că nu am nevoie de nimic de la ANAF.

Azi am făcut și asigurările (RCA + CASCO), la Groupama. Iar am spart pușculița, ce mai rămăsese din ea. :) Dar măcar mă simt oarecum liniștit, mai ales că am ales la CASCO clauza de garantare a valorii de nou în primii 3 ani, pentru daună totală sau furt. Total: 4700 de lei pe 12 luni.

Pentru că nu mai pot merge personal, am făcut unui prieten o procură de împuternicire, pentru ca el să poată umbla cu actele pentru înmatriculare în locul meu. Cost 50 de lei, dar oricum am ieșit mai ieftin decât dacă apelam la o firmă de înmatriculări. Ca atare, luni probabil se rezolvă cu numerele, iar marți vine ziua cea mare. :)

Acum urmează 3 zile de stat cu ochii pe prognoza meteo, să mă hotărăsc dacă le spun celor de la reprezentanță să pună anvelopele de iarnă. Deocamdată prognoza pe weekendul următor (vineri/sâmbătă/duminică) e incertă, și parcă ar fi ceva ninsori la Iași și temperaturi spre 0 (chiar puțin sub, noaptea), chiar dacă weekendul ăsta se anunță 12-14 grade. Dar se tot schimbă...

quelloo
Posts: 3677
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Titan

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by quelloo » 28 Feb 2015, 00:13

4700 CASCO + RCA?
daca e doar casco pare cam mult sincer (nu credeam ca s-a scumpit si asta asa mult :( )
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

alexcrist
Posts: 121
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia Rio HB 1.25GSL, FL 2015
Location: Iași

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist » 28 Feb 2015, 00:18

Ambele, aproximativ jumi-juma. Deh, vârsta. Mai am câțiva ani până voi fi considerat persoană responsabilă. :)

alexcrist
Posts: 121
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia Rio HB 1.25GSL, FL 2015
Location: Iași

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist » 02 Mar 2015, 21:32

Puțin mai devreme decât planificat, am ridicat-o. 8)

Primul drum al ei (Vaslui-Iași, 70km în total) a fost și primul meu drum mai serios, singur în mașină. :) M-am întâlnit direct la Vaslui cu amicul care a înmatriculat-o, am montat numerele, am semnat ultimele acte și-am pornit la drum.

Ca impresii pot spune că se comportă foarte bine. Într-adevăr, motorul nu e făcut să se arunce în depășiri la deal, dar în rest e suficient de OK. Merge lin, suficient de confortabilă (deși reviewurile spuneau că are suspensia dură), scaune bune (cel puțin pentru mine), oglinzi mari cu vizibilitate bună, foarte silențioasă (pe loc abia se aude motorul dacă e liniște completă), sistemul audio se aude neașteptat de bine (inclusiv la volum ridicat), iar frânele se comportă excelent.

La partea multimedia, o singură nedumerire am: la handsfree mă aud singur în difuzoarele mașinii. Pe interlocutor îl aud foarte OK, însă și el mi-a spus că se auzea pe sine la el în telefon. Mai rămâne să investighez comportamentul, poate mă luminează și manualul de utilizare. Ca un neajuns, la prima vedere, sistemul mașinii nu suportă și SMS, nici măcar ca notificare. Însă la apeluri stă bine (exceptând problema de mai sus), inclusiv prin descărcarea istoricului din telefon și a numelor contactelor. Rămâne să mă mai joc cu treaba asta, inclusiv cu comenzile vocale (de care nu m-am atins azi).

Comportamentul în mers mi s-a părut foarte bun, direcția destul de precisă (deși reviewurile spuneau contrariul), iar sistemul de servodirecție se ajustează foarte bine la viteză, încât pe la viteze de 70-80 și peste direcția este destul de tare.

M-a prins și puțin întuneric pe drum, exact la intrarea în Iași (zona Bucium pentru cine o știe), cu ceva viraje mai strânse și pădure. Luminile cornering și-au făcut treaba fără reproș - chiar nu mă așteptam să fie atât de utile. La primul viraj la care s-au aprins și s-a luminat pădurea de lângă stradă, inițial m-am speriat și apoi mă întrebam de ce mașina din spate a aprins faza lungă. :lol: Apoi mi-am dat seama că, de fapt, erau luminile mele. La fel ca servodirecția, și iluminarea la viraje depinde de viteză - pe loc și la viteze mici, lumina se aprinde la mișcări foarte mici ale volanului, la viteze mai mari se aprinde la rotiri mai lungi.

Nu știu cât de relevant e, dar pe 65 de km am avut un consum de 4,9l/100km în bord, și 4,8l/100 la pompă (făcut plin în Vaslui, completat în Iași). Mi se pare foarte bun, și apropiat de cel teoretic (6,3 urban/4,2 afară/5,0 mixt), ținând cont că aveam ceva bagaj (cele 4 anvelope de iarnă), iar drumul a avut destule urcări și coborâri, localități și variații de viteză.

Am rămas la anvelopele de iarnă, deși weekendul viitor chiar se anunță vreo 2 nopți de ninsoare serioasă. Asta e, va sta pe dreapta până vor trece. :)

Cam atât impresiile după primul drum. Mă declar încântat de ea. :)

alexcrist
Posts: 121
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia Rio HB 1.25GSL, FL 2015
Location: Iași

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist » 02 Mar 2015, 22:41

alexcrist wrote: Am rămas la anvelopele de iarnă
Corecție: de vară.

User avatar
GabiA
Posts: 446
Joined: 22 Aug 2007, 23:21
Auto: Kia Cee'd 1.4 2007
Location: Iasi

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by GabiA » 02 Mar 2015, 23:12

Salut,
In legatura cu sistemul bluetooth, incearca sa conectezi un alt model de telefon, eventual unul care apare in lista de telefoane compatibile din manualul masinii.

Imi place cum arata interiorul pe bej, cred ca creeaza o atmosfera mai primitoare.

Pe vremea cand exista Trendo am facut test drive cu un Rio cu aceeasi motorizare, dar non FL. Directia mi s-a parut soft, suspensia destul de confortabila, iar motorasul mai lent decat cel de 1.4 de pe cee'd. Cred ca l-am speriat putin pe dealer ca avem 4000 rpm intr-a 3-a prin oras si se apropia semaforul de la carrefour.
Interiorul se incadreaza in media clasei, evident cu plastice mai tari fata de o compacta.
Per total eu cred ca este o alegere buna.

Sa o stapanesti cu placere si cu atentie in acest oras minunat cum este Iasi-ul!
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra si e a mea! Jurnal de bord

alexcrist
Posts: 121
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia Rio HB 1.25GSL, FL 2015
Location: Iași

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist » 03 Mar 2015, 01:56

Nu am găsit în manual o listă de telefoane compatibile. Doar câteva avertismente/notițe de genul ”nu toate funcțiile sunt disponibile pe toate telefoanele mobile”. Telefonul în cauză este Samsung Galaxy S2. Voi încerca să găsesc un alt telefon de împrumut să fac un test.

Interiorul este maro, nu bej. Dar da, și mie îmi place cum arată. A fost ales prin eliminare (negru nu am vrut, gri deschis am considerat că se murdărește prea ușor), iar pozele văzute pe internet înainte de a o vedea pe viu nu m-au lămurit cu nimic asupra nuanței. Prea multe poze făcute în condiții de lumină diferită și prelucrate diferit, și toate arătau altfel. Dar nu regret deloc alegerea și nuanța reală îmi place. :)

Despre plasticele tari, da, probabil ai dreptate. Însă la mine are și material moale pe fața bordului și piele sintetică pe uși (ambele opțiuni obligatorii pentru interiorul maro, altfel nu le-aș fi comandat), și asta îmbunătățește mult senzația la atingere, limitând mult contactul cu plasticele tari. Per total, e o combinație reușită de materiale și culori. :)

La viteze mici (inclusiv cele de oraș, 50-60), da, direcția este foarte-foarte moale. Singurul termen de comparație pe care îl am este Renault Megane 2 al părinților, pe care l-am condus cam 1000 de km prin iarnă. La viteze mici/oraș, Rio are direcția mult mai moale ca Megane, iar la viteze mari pare mai tare - la Megane nu se adaptează, din câte știu. Per total, poate o fi și efect placebo, dar parcă am avut o senzație mai plăcută la volan în Rio decât în Megane. :)

Cât despre Iași... deja îmi era milă de mașină, numai cât am intrat pe străzile noastre proaspăt ”modernizate”. Pe bicicletă parcă se simt altfel peticele din asfalt. :lol:

alexcrist
Posts: 121
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia Rio HB 1.25GSL, FL 2015
Location: Iași

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist » 04 Mar 2015, 23:11

ODO: ~215km

Nu știu cum se face, dar se adună kilometrii în bord cam repede. :D

Au fost 2 seri de plimbare. Ieri mai mult prin oraș, azi puțin drum întins spre vama cu Rep. Moldova. Consumul în bord a crescut la 6,1l/100 și, dacă rămâne prin zona asta, mi se pare foarte rezonabil pentru oraș. Probabil nici eu n-am cel mai economic mod de condus, deci m-aștept să fie ceva peste cel teoretic (6%).

Am observat un lucru interesant azi: nu știu dacă face ceva din electronică, sau dacă doar trage motorul la ralanti, dar dacă o las pe plat, în viteză (de obicei a 2-a), mașina merge fără să mă ating de vreo pedală, iar turația nu coboară sub aprox. 1000 (poate imediat sub). O să mai testez, dar nu cred că a fost doar o impresie - se simțea efectiv că trage, nu că frânează (treceam prin niște gropi, cu viteză mică), iar în bord consumul instant nu era 0 (ca în frână de motor). Probabil la trepte mai mari n-ar avea putere să tragă, dar în 1 și 2 se pare că n-are probleme. Așa se comportă și alte mașini? Parcă la Megane 2 n-am observat comportamentul ăsta.

Dacă e așa, mi se pare foarte fain. Îmi permite să merg cu viteză foarte redusă (10-15 km/h), aproape constant, fără să apăs ambreiajul sau accelerația.

Azi am prins și puțină lumină, cam la apus, așa că am făcut și o ședință foto ceva mai detaliată:
ImageImageImage

Mai multe: http://www.zonerama.com/Album/573268

quelloo
Posts: 3677
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Titan

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by quelloo » 05 Mar 2015, 01:04

asa fac toate. e normal. :p si megane 2 e la fel.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

alexcrist
Posts: 121
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia Rio HB 1.25GSL, FL 2015
Location: Iași

Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015

Post by alexcrist » 05 Mar 2015, 08:14

Mersi, am mai învățat ceva :lol:

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests