De ce am renuntat la Ceed
Posted: 25 Sep 2007, 00:22
Pentru ca mai multi membri ai forumului, vazand poate poaza din profil, m-au intrebat de ce am renuntat la Cee’d, m-am decis sa deschid acest topic. Cred ca la acest moment sunt singurul de pe aici care a renuntat si a achizitionat o alta masina.
Motivul a fost unul singur. Termenul de livrare. Pe 25 august m-am dus foarte hotarat sa dau comanda pentru un Ceed de1,4 in varianta Best (desi aveam unele retineri datorita faptului ca nu aveam scaun reglabil pe inaltime) in speranta ca o sa vina mai repede (tocmai se facusera undele declaratii prin presa ca modelele preechipate vor veni in 30 de zile). Alesesem culoare argintie insa dealerul mi-a oferit o alta masina de culoare kompass blue pe care, spunea la momentul respectiv, o are comandata si ca mi-o poate livra mai repede (pana la sfarsitul lunii septembrie). Desi nu era ceea ce-mi doream eu ca si culoare, m-am decis sa merg pe varianta oferita. Chiar am facut rezervare urmand sa imi intocmeasca precontractul si sa-mi pregateasca factura proforma. Discutia a continuat si in momentul in care am solicitat ca si pe contract sa fie trecut termenul de livrare 30 septembrie, mi-a spus ca nu se poate si ca voi avea (in contract) un termen de 90 de zile dar ca ma asigura ca masina intra in productie in luna septembrie si ca o sa vine in timp. Nu stiu daca s-ar fi tinut de cuvant sau nu. Cert este ca, desi facusem rezervarea (verbala) nu prea imi venea sa cred mai ales ca, de aici de pe forum, reiesea ca livrarile erau intarziate si ca nu erau livrate in totalitate nici masinile comandate in luna mai. Tot din informatiile furnizate de voi, reiesea ca de fapt, dealerul nu prea avea ce face in privinta termenului de livrare si ca era la mana importatorului. Asta m-a determinat ca, dupa ce am plecat de la dealerul KIA sa ma duc si pe la reprezentantul Mitsubishi (vazusem in dimineata zilei respective o reclama in ziarul local).. Ghinionul lor ca nu m-au pus sa semnez contractul atunci si ca nu mi-au dat proforma ca sa merg la banca asa cum solicitasem.
La Mitsubishi, lucrurile au stat cu totul altfel. Desi era sfarsitul programului, baietii de acolo au fost foarte amabili si am stat de vorba mult dupa ora inchiderii. Au raspuns la mai toate intrebarile mele legate de acest model.
Lancerul m-a incantat de la bun inceput doar ca imi depasea bugetul propus pentru aceasta achizitie. Din discutia cu ei si am aflat ca sunt sanse mari sa pot accesa programul RABLA (fara atentii asa cum auzisem ca se practica pe la alte reprezentante sau dealeri auto) direct prin importator. In felul asta ma apropiam foarte mult de bugetul pe care mi-l propusesem iar masina avea mari sanse sa soseasca pana in 30 septembrie asa cum imi doream. Desi nu luasem hotarirea sa fac switch cu Lancerul, baietii de la Mitsubishi au insistat sa fac un drive test (nu ca la KIA unde m-am rugat de ei 3 luni sa aduca o masina pe benzina pentru teste). Pentru ca nu era in oras masina de drive test, am stabilit pentru a doua zi o intalnire. La ora la care am stabilit, m-au sunat si au venit ei la mine, m-au luat de la birou, am facut testu si m-au adus inapoi. Diferenta de atitudine fata de client este foarte mare desi modelul pe care-l vroiam eu, era cel mai jos din gama, la pret promotional si probabil ca nu aveau de castigat mare lucru de pe urma acestei vanzari. Totusi, acest aspect nu i-a impiedicat sa se comporte exemplar.
Impresia generala in urma testului facut a fost OK. Masina de test avea parcursi peste 80000 km si sincer daca nu-mi spunea dealerul, nu as fi sesizat acest lucru. Poate doar schimbatorul de viteze sa o fi tradat deaorece era un pic uzat. Desi nu are pretentii de sportiva, masina se comporta suficient de bine pentru cei 98 de CP. Daca o calci mai tare si o duci peste 3500 - 4000 rpm se vede mai bine ce poate dar eu nu prea am avut pe unde sa-i dau fiind o ora foarte aglomerata.
In primul rand, mi-a placut foarte mult faptul ca nu lanseaza pe sosele cu denivelari. Mai mult, la o saritura peste o denivelare mai pronuntata (unde rotile a pierdut contactul cu soseaua) la aterizare s-a lipit de asfalt. Exteriorul, desi e o masina cu vreo 4 ani vechime, inca e atragator si modern. Interiorul insa e classic si fara prea multe spatii de depozitare dar acest lucru nu m-a deranjat. Finisajele, mi s-au parut superioare fata de multe alte modele actuale. Calitatea materialelor folosite este peste ceea ce folosesc marea majoritate a competitorilor la clasa compacta. Spatiu in interior suficient. Scaunele confortabile si cu reglajele pe care le are iti permite sa alegi o pozitie foarte comoda la volan. Directia este foarte precisa, franele eficace, vizibilitate buna iar motorul aproape ca nu se aude. Portbagajul, desi este destul de mare, fiind sedan nu-ti permite sa introduci obiecte foarte mari (ca in Cee’d).
Masina costa 12998 Euro DDP (cu tot cu vopsea metalizata). Din acest pret s-au scazut cei 3000 RON (c/v rablei) ajungand astfel la 12100 Euro la curs BNR fata de Cee’d care este 11853 la curs BNR +1,5% (12030 Euro/BNR).
Ca o concluzie, nu masina m-a determinat sa fac aceasta schimbare ci atitudinea si degringolada ce domneste in sistemul de distributie KIA din Romania. In continuare consider Cee'd-ul ca pe o masina excelenta si la un pret foarte bun dar, daor pentru cine este interesat de variantele BEST si BASE. Pentru cine vrea o echipare de top, preturile cresc destul de mult si ai mult mai multe alternative de la producatori consacrati.
Prin acest post nu mi-am propus decat sa raspund celor care mi-au pus intrebarea de ce am renuntat la Cee’d si nimic altceva.
Din 22.09.2007 ora 11:00 sunt posesorul unui Lancer 1,6 SDN Inivte deep blue. Masina mi-a fost livrata exact asa cum s-au angajat. La bord avea 0,3 Km (surprinzator de putin). Arata superb insa, deja am o neplacere. La spalatorie mi-au zgariat-o pe capota. Au dat cu o carpa murdara si se vede o zgarietura mai pronuntata si inca vreo cateva mai fine. Imi venea sa-i omor. Nu aveam nici doua ore de cand o luasem. Mi-au stricat toata bucuria. Aveti idee cum se poate rezolva?
Mai jos aveti link-uri catre pozele facute cand am preluat masina de la dealer.
Ieri am facut un drum mai lung de aproximativ 180 km ( cu 1+4 persoane la bord), drum in care, am traversat aproape tot Galatiul, Braila, vreo 5 - 6 sate si retur. Mers destul de linistit. Jumatate din drum am mers cu climatizarea pornita. In localitati intre 50 si 60 de km la ora iar in afara intre 90 si 110. Foarte rar si pentru un timp foarte scurt sa zic ca am atins 120 Km/h. In general am incercat sa raman sub 3000 rpm. Am consumat in total vreo 13 litri de benzina. Comportament la drum excelent. Directia extrem de precisa. La inceput, nu intelegeam de ce merg serpuit pe sosea. Nu stiu daca ai macar 2 - 3 grade de libertate la volan. Suspensiile mi se par destul de tari. Simti aproape orice denivelare (desi am facut inainte de plecare presiunea la roti la 2,1 bari pe toate 4 rotile) dar nu pot spune ca e deranjant pentru mine. Nu stiu cum au suportat cei din spate. Motorul aproape ca nu-l auzi decat atunci cand demarezi ceva mai vioi. De fapt, se aude mai mult zgomotul de la esapament dar e placut. In rest doar zgomotul produs de roti.
Inca nu am reusit sa ma obisnuiesc cu dimensiunile fata & spate la momentul la care sunt nevoit sa parchez dar sunt convins ca e chestie de exercitiu.
Dupa primul drum, ma declar multumit atat de comportamentul masinii cat si de consum si nu regret ca nu am luat KIA Cee'd asa cum intentionam. Daca in timp, dupa ce se mai lasa motorul, mai scade putin si consumul, e si mai bine.
Sper ca nu v-am plictisit cu acest post asa de lung si imi cer scuze pentru eventualele greseli de exprimare sau redactare. Nu am mai stat sa recitesc tot ce am scris.
Motivul a fost unul singur. Termenul de livrare. Pe 25 august m-am dus foarte hotarat sa dau comanda pentru un Ceed de1,4 in varianta Best (desi aveam unele retineri datorita faptului ca nu aveam scaun reglabil pe inaltime) in speranta ca o sa vina mai repede (tocmai se facusera undele declaratii prin presa ca modelele preechipate vor veni in 30 de zile). Alesesem culoare argintie insa dealerul mi-a oferit o alta masina de culoare kompass blue pe care, spunea la momentul respectiv, o are comandata si ca mi-o poate livra mai repede (pana la sfarsitul lunii septembrie). Desi nu era ceea ce-mi doream eu ca si culoare, m-am decis sa merg pe varianta oferita. Chiar am facut rezervare urmand sa imi intocmeasca precontractul si sa-mi pregateasca factura proforma. Discutia a continuat si in momentul in care am solicitat ca si pe contract sa fie trecut termenul de livrare 30 septembrie, mi-a spus ca nu se poate si ca voi avea (in contract) un termen de 90 de zile dar ca ma asigura ca masina intra in productie in luna septembrie si ca o sa vine in timp. Nu stiu daca s-ar fi tinut de cuvant sau nu. Cert este ca, desi facusem rezervarea (verbala) nu prea imi venea sa cred mai ales ca, de aici de pe forum, reiesea ca livrarile erau intarziate si ca nu erau livrate in totalitate nici masinile comandate in luna mai. Tot din informatiile furnizate de voi, reiesea ca de fapt, dealerul nu prea avea ce face in privinta termenului de livrare si ca era la mana importatorului. Asta m-a determinat ca, dupa ce am plecat de la dealerul KIA sa ma duc si pe la reprezentantul Mitsubishi (vazusem in dimineata zilei respective o reclama in ziarul local).. Ghinionul lor ca nu m-au pus sa semnez contractul atunci si ca nu mi-au dat proforma ca sa merg la banca asa cum solicitasem.
La Mitsubishi, lucrurile au stat cu totul altfel. Desi era sfarsitul programului, baietii de acolo au fost foarte amabili si am stat de vorba mult dupa ora inchiderii. Au raspuns la mai toate intrebarile mele legate de acest model.
Lancerul m-a incantat de la bun inceput doar ca imi depasea bugetul propus pentru aceasta achizitie. Din discutia cu ei si am aflat ca sunt sanse mari sa pot accesa programul RABLA (fara atentii asa cum auzisem ca se practica pe la alte reprezentante sau dealeri auto) direct prin importator. In felul asta ma apropiam foarte mult de bugetul pe care mi-l propusesem iar masina avea mari sanse sa soseasca pana in 30 septembrie asa cum imi doream. Desi nu luasem hotarirea sa fac switch cu Lancerul, baietii de la Mitsubishi au insistat sa fac un drive test (nu ca la KIA unde m-am rugat de ei 3 luni sa aduca o masina pe benzina pentru teste). Pentru ca nu era in oras masina de drive test, am stabilit pentru a doua zi o intalnire. La ora la care am stabilit, m-au sunat si au venit ei la mine, m-au luat de la birou, am facut testu si m-au adus inapoi. Diferenta de atitudine fata de client este foarte mare desi modelul pe care-l vroiam eu, era cel mai jos din gama, la pret promotional si probabil ca nu aveau de castigat mare lucru de pe urma acestei vanzari. Totusi, acest aspect nu i-a impiedicat sa se comporte exemplar.
Impresia generala in urma testului facut a fost OK. Masina de test avea parcursi peste 80000 km si sincer daca nu-mi spunea dealerul, nu as fi sesizat acest lucru. Poate doar schimbatorul de viteze sa o fi tradat deaorece era un pic uzat. Desi nu are pretentii de sportiva, masina se comporta suficient de bine pentru cei 98 de CP. Daca o calci mai tare si o duci peste 3500 - 4000 rpm se vede mai bine ce poate dar eu nu prea am avut pe unde sa-i dau fiind o ora foarte aglomerata.
In primul rand, mi-a placut foarte mult faptul ca nu lanseaza pe sosele cu denivelari. Mai mult, la o saritura peste o denivelare mai pronuntata (unde rotile a pierdut contactul cu soseaua) la aterizare s-a lipit de asfalt. Exteriorul, desi e o masina cu vreo 4 ani vechime, inca e atragator si modern. Interiorul insa e classic si fara prea multe spatii de depozitare dar acest lucru nu m-a deranjat. Finisajele, mi s-au parut superioare fata de multe alte modele actuale. Calitatea materialelor folosite este peste ceea ce folosesc marea majoritate a competitorilor la clasa compacta. Spatiu in interior suficient. Scaunele confortabile si cu reglajele pe care le are iti permite sa alegi o pozitie foarte comoda la volan. Directia este foarte precisa, franele eficace, vizibilitate buna iar motorul aproape ca nu se aude. Portbagajul, desi este destul de mare, fiind sedan nu-ti permite sa introduci obiecte foarte mari (ca in Cee’d).
Masina costa 12998 Euro DDP (cu tot cu vopsea metalizata). Din acest pret s-au scazut cei 3000 RON (c/v rablei) ajungand astfel la 12100 Euro la curs BNR fata de Cee’d care este 11853 la curs BNR +1,5% (12030 Euro/BNR).
Ca o concluzie, nu masina m-a determinat sa fac aceasta schimbare ci atitudinea si degringolada ce domneste in sistemul de distributie KIA din Romania. In continuare consider Cee'd-ul ca pe o masina excelenta si la un pret foarte bun dar, daor pentru cine este interesat de variantele BEST si BASE. Pentru cine vrea o echipare de top, preturile cresc destul de mult si ai mult mai multe alternative de la producatori consacrati.
Prin acest post nu mi-am propus decat sa raspund celor care mi-au pus intrebarea de ce am renuntat la Cee’d si nimic altceva.
Din 22.09.2007 ora 11:00 sunt posesorul unui Lancer 1,6 SDN Inivte deep blue. Masina mi-a fost livrata exact asa cum s-au angajat. La bord avea 0,3 Km (surprinzator de putin). Arata superb insa, deja am o neplacere. La spalatorie mi-au zgariat-o pe capota. Au dat cu o carpa murdara si se vede o zgarietura mai pronuntata si inca vreo cateva mai fine. Imi venea sa-i omor. Nu aveam nici doua ore de cand o luasem. Mi-au stricat toata bucuria. Aveti idee cum se poate rezolva?
Mai jos aveti link-uri catre pozele facute cand am preluat masina de la dealer.
Ieri am facut un drum mai lung de aproximativ 180 km ( cu 1+4 persoane la bord), drum in care, am traversat aproape tot Galatiul, Braila, vreo 5 - 6 sate si retur. Mers destul de linistit. Jumatate din drum am mers cu climatizarea pornita. In localitati intre 50 si 60 de km la ora iar in afara intre 90 si 110. Foarte rar si pentru un timp foarte scurt sa zic ca am atins 120 Km/h. In general am incercat sa raman sub 3000 rpm. Am consumat in total vreo 13 litri de benzina. Comportament la drum excelent. Directia extrem de precisa. La inceput, nu intelegeam de ce merg serpuit pe sosea. Nu stiu daca ai macar 2 - 3 grade de libertate la volan. Suspensiile mi se par destul de tari. Simti aproape orice denivelare (desi am facut inainte de plecare presiunea la roti la 2,1 bari pe toate 4 rotile) dar nu pot spune ca e deranjant pentru mine. Nu stiu cum au suportat cei din spate. Motorul aproape ca nu-l auzi decat atunci cand demarezi ceva mai vioi. De fapt, se aude mai mult zgomotul de la esapament dar e placut. In rest doar zgomotul produs de roti.
Inca nu am reusit sa ma obisnuiesc cu dimensiunile fata & spate la momentul la care sunt nevoit sa parchez dar sunt convins ca e chestie de exercitiu.
Dupa primul drum, ma declar multumit atat de comportamentul masinii cat si de consum si nu regret ca nu am luat KIA Cee'd asa cum intentionam. Daca in timp, dupa ce se mai lasa motorul, mai scade putin si consumul, e si mai bine.
Sper ca nu v-am plictisit cu acest post asa de lung si imi cer scuze pentru eventualele greseli de exprimare sau redactare. Nu am mai stat sa recitesc tot ce am scris.