Distributia sarita-opinie Kia Romania

Secţiune destinată contactului cu importatorul
Forum rules
Întrucât secţiunea este destinată contactului cu importatorul iar acurateţea informaţiilor este o necesitate, Regulamentul se va aplica cu stricteţe.
sender78
Posts: 857
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Bucuresti

Distributia sarita-opinie Kia Romania

Post by sender78 » 08 May 2015, 21:57

Dupa cum stiti, unii colegi au avut probleme legate de distributie, mai precis aceasta a sarit de la punct.

In consecinta, a fost trimisa de catre @ catalinos o solicitare a unui punct de vedere din partea celor de la Kia.com
Am folosit formularul de pe Kia.com -> after sales service. Am primit un mail automat in care se specifica faptul ca voi fi contactat in curand de un reprezentant.


Tot colegul nostru @catalinos ne-a pus la dispozitie opinia celor de la Kia Romania, mai precis cea a Dl. Ciprian Galatchi, acesta din urma exprimandu-se dupa cum urmeaza:
Buna ziua,

Problemele cu lantul de distributie pot apare de la o intretinere defectuoasa sau de la conditiile de exploatare. Pe clubkia nimeni nu spune adevarul cu exactitate. Stiti cati au venit cu materialele after market in plasa?

Producatorul este preocupat in permanenta de asigurarea calitatii produselor si decide lansarea unei campanii de service in conditiile in care se constata un viciu de proiectare sau de fabricatie la un numar semnificativ de masini.

Pana acum nu a fost emis nici un bulentin de service care sa trateze aceasta problema.

L-am intrebat si despre conditiile de exploatare / piesele aftermarket. Raspunsul este acesta:

Piesele AM nu au calitatea celor OM, dar din pacate, legislatia nu ne permite sa refuzam montarea lor.
Dealerii au fost instructati ca sa informeze clientii ca-si asuma riscul de a li se refuza pretentia de reparatie in garantie in cazul unor avarii la motor si trebuie consemnat pe comanda de reparatie ce materiale a adus clientul.

Au fost destule cazuri in care s-a refuzat reparatia in garantie cand nu s-a respectat planul de mentenanta.
In legatura cu exploatarea, pentru multi clienti a fost prima masina de peste 100 Cp si asteptarile erau ff mari ca sa se “joace” cu noua achizitie. Demaraje in forta urmate de frane de motor la fel de dure au dus la uzura prematura a sistemului de distributie (lant, intinzatoare, patine).

In 2007-2008 si pana la jumatatea 2009 se astepta destul de mult pentru achizitionarea unui cee’d. In 2008 am avut chiar 3 luni in care s-au vandut peste 1000 buc/luna. Vanzatorii abia apucau sa dea actele, nu mai vorbesc de prezentarea masinii si unele scurte sfaturi practice....

In legatura cu forumul, aveti dreptate - ar trebui sa fie cineva competent si cu nervii tari care sa dea raspunsuri pertinente la multele ineptii postate.

La noi inca se practica “intreba un prieten” in detrimentul obtinerii unor informatii corecte de la unii de specialitate.

Adresa mea de corespondenta este publica pe site, de asemenea si ce se trimite pe contact @ kia.ro tot la mine ajunge si raspund la toate solicitarile.

Cu stima,
Ciprian Galatchi Aftersales Manager
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

sender78
Posts: 857
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Bucuresti

Re: Distributia sarita-opinie Kia Romania

Post by sender78 » 08 May 2015, 22:06

Acum, am rugamintea ca Dl Galatchi sa ne transmita, daca are curtoazia sa citeasca aceasta sectiune, punctul sau de vedere cu privire la urmatoarele aspecte juridice:

Stimate Domnule Galatchi,

Subsemnatul, ca urmare a semnarii de catre 404 posesori Kia a unei petitii adresate Kia Romania in anul 2009, s-a intalnit la sediul dvs cu reprezentantii Kia Romania, dep juridic inclusiv, iar din cate imi amintesc discutia a fost destul de interesanta, avand ca subiecte garantia, piese after market, uleiuri, filtre etc.

Distributia sarita este, din cate inteleg eu din cuvintele dvs, datorata pieselor after market sau demarajelor in tromba.

Acum, intrebarea concreta este, care piese after market?

1. Ulei Kia nu exista, deci excludem aceasta posibilitate
2. In planul de service nu se schimba lantul sau intinzatorul la fiecare x km, deci excludem si aceasta posibilitate
3. Filtrul de aer si de polen cred ca putem sa le excludem ca fiind cauzatoare de distributii sarite
4. Filtrul de benzina, fie el si AM, la fel nu deterioreaza distributia
5. Pneurile? La fel nu avem pneuri Kia, deci, iese din discutie si aceasta posibilitate.

Abordarea - "Piesele after market nu au calitatea celor OM, dar din pacate, legislatia nu ne permite sa refuzam montarea lor.
Dealerii au fost instructati ca sa informeze clientii ca-si asuma riscul de a li se refuza pretentia de reparatie in garantie in cazul unor avarii la motor si trebuie consemnat pe comanda de reparatie ce materiale a adus clientul." - pot sa va informez ca este total ilegala.

Cireasa de pe tort din mesajul dvs este : "Demaraje in forta urmate de frane de motor la fel de dure au dus la uzura prematura a sistemului de distributie ....".

Deci masina asta nu trebuie sa demareze in forta, pacat ca nu e scris nicaieri acest lucru, in consecinta lipsa informarii clientului este in totalitate culpa Kia Romania.

Nu aveati timp sa informati? Nu ne intereseaza. Aveati obligatia sa o faceti.
A interzis cineva sa angajati oameni in plus? Nu, asa ca va rog sa eliminam variabila timp din discutie.

Va reamintesc ca practicile comerciale abuzive (le definesc mai jos) sunt interzise si imi permit sa reiau o parte din scrisoarea pe care v-am transmis-o in decursul anului 2009, articolele in cauza fiind inca de actualitate:

"........... in vederea clarificarii notiunii de practici comerciale abuzive, va transmitem spre informare si prevederile art. 4, Legea 363/2007, conform carora,

O practică comercială este incorectă dacă:
a) este contrara cerintelor diligentei profesionale;
b) deformeaza sau este susceptibila sa deformeze in mod esential comportamentul economic al consumatorului mediu la care ajunge sau caruia i se adreseaza ori al membrului mediu al unui grup, atunci cand o practica comerciala este adresata unui anumit grup de consumatori.

Consideram ca prin comunicarea adresata proprietarilor autoturismelor Kia, de catre reprezentatii unitatilor service Kia din Romania, a informarii prin care se induce ideea de pierdere a garantiei in cazul in care se folosesc, in cadrul reviziilor mentionate, consumabile, ce respecta specificatiile impuse de catre producator, cumparate din alte unitati comerciale decat cele apartinand retelei Kia Romania, este de natura sa deformeze comportamentul consumatorului, incadrandu-se in categoria practicilor comerciale agresive si implicit abuzive, practici interzise prin art. 15, Legea 363/2007, " Utilizarea de catre comercianti a unor practici comerciale incorecte, astfel cum au fost definite la cap. II, este interzisa"

Pentru o mai buna intelegre a practicilor comerciale agresive, amintim ca acestea se evidentiaza prin limitarea sau inducerea ideii de limitare in mod semnificativ a libertatii de alegere (cumparare a unui produs din afara retelei Kia) sau a comportamentului consumatorului mediu cu privire la un produs specific, prin constrangere (conditionarea abuziva a valabilitatii garantiei oferite de constructor), determinand sau fiind susceptibila sa determine consumatorul sa ia o decizie de tranzactionare (cumparare in cazul de fata a consumabilelor din service) pe care altfel nu ar fi luat-o. "


Va rog frumos si insistent sa schimbati atitudinea pe care ati adoptat-o si sa revenim cu picioarele pe pamant, juridic vorbind, nu de alta dar deja cred ca se depaseste o limita a bunei decente, fie ea si cea juridica.


Astept cu interes raspunsul dvs, Domnule Galatchi, cu privire la aspectele juridice si practice mai sus mentionate.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

catalinos
Posts: 68
Joined: 21 Feb 2014, 21:20
Auto: Kie Ceed 1.4 CB
Location: Sector 4, Berceni

Re: Distributia sarita-opinie Kia Romania

Post by catalinos » 08 May 2015, 23:33

Nu stiu daca domnul Ciprian Galatchi a inteles ca eu cerusem detalii pentru intreaga comunitate, ulterior am vazut ca mi-a comunicat faptul ca doreste ca discutia sa ramana una privata. Probabil din acest motiv (a crezut ca subiectul ma intereseaza doar pe mine) si-a permis sa utilizeze un limbaj putin mai liber. Eu apucasem sa postez raspunsul, sper ca asta sa nu fie o problema pentru dansul.

Ar trebui ca pe forum sa existe o persoana oficiala care sa ofere raspunsuri pertinente in ceea ce priveste orice potentiala problema / nelamurire etc. Intamplator lucrez in domeniul promovarii unor branduri / site-uri iar lipsa unei persoane oficiale in cadrul unei comunitati mi se pare un lucru nepermis.

Toate firmele care se respecta isi sustin consumatorii cu sfaturi, oferte speciale dar si interventii pentru "calmarea" eventualilor clienti nemultumiti.

Asa cum i-am spus si domnului Galatchi, ar trebui sa incerce o astfel de abordare, respectiv o persoana care sa ofere informatii oficiale consumatorilor. Din cate stiu, doar C'eed-ul s-a vandut in vreo 20.000 de exemplare in Romania. Este un lucru nepermis ca pentru o comunitate atat de mare sa nu existe nici o voce oficiala.

Nu stiu daca domnul Galatchi va vedea aceasta postare, as avea rugamintea ca unul dintre voi sa ii trimita un mail la contact @ kia.ro pentru ca din discutia cu dansul inteleg ca va raspunde tuturor solicitarilor adresate.
Kia Ceed 1.4 ED, 2008, ODO 72.200 Km.

Site cu [url=http://www.factsrider.com/]chestii interesante[/url].

User avatar
alimos
Posts: 966
Joined: 19 Apr 2008, 22:15
Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
Location: Bacau
Contact:

Re: Distributia sarita-opinie Kia Romania

Post by alimos » 09 May 2015, 10:33

@Catalinos:Este irelevant cum a inteles abordarea domnul Galatchi,atata timp cat raspunsul a fost dat asa cum s-a vazut. Nu cred ca va conta vreodata daca spui unui om sau mai multir oameni ca nu te intereseaza un anumit aspect. Rezultatul e acelasi: lipsa de interes pentru subiectul respectiv. Daca ar fi inteles la singular intrebarea, ti-ar fi dat un raspuns concret, pe subiect. Asa ca nu te culpabiliza gratuit, ca zeflemeaua ramane, indiferent cui a fost adresata...
Multumim ca ne-ai dat informatia, fie ea si considerata de una din parti privata. Asta e spiritul forumului. Multumim!
Ceed 1.4 SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 145000
Sportage 1.6GDI Gold Edition
+Optionale,2014,Space Blue,ODO 56000

BAU
Moderator General
Posts: 2407
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Distributia sarita-opinie Kia Romania

Post by BAU » 09 May 2015, 11:31

Acesta este si motivul pentru care tovarasul Galatschi trebuie sa-si asume consecintele acestui raspuns in bataie de joc . Cind ii impui interlocutorului ca raspunsul la o intrebare general valabila sa ramana privat inseamna ca este ceva ce trebuie ascuns.

Inseamna ca interlocutorului celui mai vocal ii arunci cu praf in ochi printr-un raspuns alambicat in asa fel incit problemele generale cunoscute , si la care nu are raspunsuri logice dupa cum se vede , sa ramana estompate sau sa se stinga de la sine .

Este comportamentul tipiocsecuristic prin care adevaratele probleme sunt ascunse scotind in fata niste banalitati .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 102.000,00 km

Post Reply

Return to “Colţul importatorului”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests