Cap planetara
Cap planetara
Inainte de revizia de 60k, si dupa schimbarea cauciucurilor de iarna, mi-a aparut un mic scartait la roata stanga fata, care s-a amplificat in timp. A devenit un clinchet ascutit frecvent si foarte nasol.Revizia am ales sa o fac aici in Campina, si mi s-a spus ca trebuie schimbat capul de planetara... Unde gasesc asa ceva? Cineva mi-a spus ca trebuie schimbata toata planetara, dar eu tind sa cred ca nu e nevoie. Sfaturi?
KIA ProCeed 1.6 Black PH 22 LEK
Re: Cap planetara
In nici un caz nu este nevoie de schimbarea intregii planetare .
Vezi ca poti intra pe internet si poti gasi ca piesa de schimb capul de planetara.
Sau poti gasi la dezmembrari , poate planetara intreaga.
Curios este ca spui ca a inceput cu un scirtiit .
In general inceputul uzurii planetarei se manifesta printr-un cloncanit ( initial in curbe) care apoi se amplifica , devenind deranjant ( daca se merge mai mult asa existind riscul chiar al blocarii si spargerii capului de planetara).
Dar nu cumva este vorba de un rulment ?
Uzura initiala a acestuia cam asa incepe, cu un scirtiit apoi cu huruit , pina la blocarea rulmentului.
Vezi ca poti intra pe internet si poti gasi ca piesa de schimb capul de planetara.
Sau poti gasi la dezmembrari , poate planetara intreaga.
Curios este ca spui ca a inceput cu un scirtiit .
In general inceputul uzurii planetarei se manifesta printr-un cloncanit ( initial in curbe) care apoi se amplifica , devenind deranjant ( daca se merge mai mult asa existind riscul chiar al blocarii si spargerii capului de planetara).
Dar nu cumva este vorba de un rulment ?
Uzura initiala a acestuia cam asa incepe, cu un scirtiit apoi cu huruit , pina la blocarea rulmentului.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 140.500 km
Re: Cap planetara
Asa au crezut si cei de aici din Campina. Au schimbat rulmentul pe partea dreapta care parea putin uzat, la stanga n-au umblat. Zgomotul asta, care da, e mai mult un cloncanit , a ramas. Apoi si-au dat seama ca e capatul de planetara. Am vorbit la KIA la IMG , si mi-au spus ca trebuie sa vin sa fac o constatare si comanda piesa pe garantie. O fi vreo problema daca am facut ultima revizie la un service non-KIA?
KIA ProCeed 1.6 Black PH 22 LEK
Re: Cap planetara
Esti unul dintre putinii ghinionisti caruia sa-i cada planetara mai repede de 60.000,00 km .
In privinta schimbarii pe garantie este discutabil , depinde de bunavointa service-ului. Pot gasi scuze ca nu ai facut revizia la ei dar pot si accepta sa schimbe piesa pe garantie . Asa cum spunea si un coleg pe forum mai demult , cei de la IMG nu mai sint ce erau (au fost laudati prea mult la inceputuri) . La MIT sint oameni si oameni. Merita incercat.
In privinta schimbarii pe garantie este discutabil , depinde de bunavointa service-ului. Pot gasi scuze ca nu ai facut revizia la ei dar pot si accepta sa schimbe piesa pe garantie . Asa cum spunea si un coleg pe forum mai demult , cei de la IMG nu mai sint ce erau (au fost laudati prea mult la inceputuri) . La MIT sint oameni si oameni. Merita incercat.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 140.500 km
Re: Cap planetara
N-avea nimic masina, am fost la alt service si prezoanele erau foarte slab stranse, le desurubai cu mana
KIA ProCeed 1.6 Black PH 22 LEK
Re: Cap planetara
Banuiesc ca piulitele de roata ( nu prezoanele ) erau slab strinse .
Vezi care este problema : tot chestiune de interes ce se acorda in service .
Aici pe forum fiecare ne dam cu parerea dupa anumite simptome , te duci in service si nu fac decit ceea ce cred ei .
O data ce ai intrat in service ar fi trebuit sa incerce toate variantele , inclusiv sa dea jos rotile sau sa le forteze . S-ar fi vazut ca se misca. Mai ales ca zici ca au umblat la un rulment.
Cineva intreba pe un forum daca se pot desface piulitele in mers . Imposibil acest lucru daca sint strinse corespunzator .
Gindeste-te cind si unde ti s-au dat rotile jos.
Este clar ca ele au fost strinse la mina , probabil pe cric sau pe elevator iar cind a fost masina coborita pe pozitie rotile nu au mai fost verificate si ai mers cu piulitele slabite .
Deci tot caz de interes : la vulcanizare sau service .
Vezi care este problema : tot chestiune de interes ce se acorda in service .
Aici pe forum fiecare ne dam cu parerea dupa anumite simptome , te duci in service si nu fac decit ceea ce cred ei .
O data ce ai intrat in service ar fi trebuit sa incerce toate variantele , inclusiv sa dea jos rotile sau sa le forteze . S-ar fi vazut ca se misca. Mai ales ca zici ca au umblat la un rulment.
Cineva intreba pe un forum daca se pot desface piulitele in mers . Imposibil acest lucru daca sint strinse corespunzator .
Gindeste-te cind si unde ti s-au dat rotile jos.
Este clar ca ele au fost strinse la mina , probabil pe cric sau pe elevator iar cind a fost masina coborita pe pozitie rotile nu au mai fost verificate si ai mers cu piulitele slabite .
Deci tot caz de interes : la vulcanizare sau service .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 140.500 km
-
- Posts: 974
- Joined: 07 Feb 2009, 16:03
- Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Cap planetara
Sa vad daca am inteles bine. La Campina ai schimbat un rulment in service, si acel service a constatat ca de vina ar fi capul de planetara, fara a verifica piulitele jantei?
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.