comportament 4X4, drum greu, zapada, gheata

Forum cu de toate despre Sorento
tcapote
Membru de Onoare
Posts: 259
Joined: 11 Jun 2007, 00:49
Auto:
Location: Bukarest

comportament 4X4, drum greu, zapada, gheata

Post by tcapote »

pentru ca tot a venit sezonul alb (cu problemele sale), asteptam impresii de la posesorii de Sorento si Sportage asupra comportamentului masinilor...

tevede
Posts: 4
Joined: 28 Nov 2007, 20:14
Auto:
Location: Cluj Napoca
Contact:

Re: comportament 4X4, drum greu, zapada, gheata

Post by tevede »

Am kia sportage din 2000, motor 2000, transmisie manuala.
Vreau sa stiu pana la ce viteza pot merge cu tractiune integrala, adica cu maneta pusa pe 4H??

sorento2005
Posts: 21
Joined: 15 Jan 2008, 15:52
Auto:

Post by sorento2005 »

Am sorento 2500 AT 140cp. Nu are nici o jena pe anotimpul rece; in caz de drum alunecos transferul de la 4x2 la 4x4 se face automat (nu stiu pt modelul MT) asa ca nu ai nici o traba, chiar am incercat-o prin Bucuresti prin zapada din ianuarie si nu te lasa la greu. Nu se comporta prin zapada ca un landcruiser dar nu e departe!

vladp
Posts: 46
Joined: 11 Mar 2008, 19:40
Auto:

Post by vladp »

sorento2005 wrote:Am sorento 2500 AT 140cp. Nu are nici o jena pe anotimpul rece; in caz de drum alunecos transferul de la 4x2 la 4x4 se face automat (nu stiu pt modelul MT) asa ca nu ai nici o traba, chiar am incercat-o prin Bucuresti prin zapada din ianuarie si nu te lasa la greu. Nu se comporta prin zapada ca un landcruiser dar nu e departe!
Eu am transmisie manuala, transferul din 4x2 in 4x4 este tot automat. Problema este ca nu imi dau seama cand merge in 4x4. Cum poti sa-ti dai seama?

De trei luni am mers si pe ghiata, zapada si pe drum de pamant fara piatra, dupa ploaie, dar nu imi dau seama daca a mers in 4x4. De mers a mers, se simtea doar cateodata cum lucra ESP-ul, dar altceva nu stiu. Poate am mers doar cu puntea spate fara sa cupleze 4x4.
Sorento EX CRDI 170CP

sorento2005
Posts: 21
Joined: 15 Jan 2008, 15:52
Auto:

Post by sorento2005 »

vladp wrote:
sorento2005 wrote:Am sorento 2500 AT 140cp. Nu are nici o jena pe anotimpul rece; in caz de drum alunecos transferul de la 4x2 la 4x4 se face automat (nu stiu pt modelul MT) asa ca nu ai nici o traba, chiar am incercat-o prin Bucuresti prin zapada din ianuarie si nu te lasa la greu. Nu se comporta prin zapada ca un landcruiser dar nu e departe!
Eu am transmisie manuala, transferul din 4x2 in 4x4 este tot automat. Problema este ca nu imi dau seama cand merge in 4x4. Cum poti sa-ti dai seama?

De trei luni am mers si pe ghiata, zapada si pe drum de pamant fara piatra, dupa ploaie, dar nu imi dau seama daca a mers in 4x4. De mers a mers, se simtea doar cateodata cum lucra ESP-ul, dar altceva nu stiu. Poate am mers doar cu puntea spate fara sa cupleze 4x4.
Teoretic nu simti ca merge 4x4 decat in 2 situatii, la viteze foarte mici (in special cand intorci pe zapada, ai o fractiune de secunda cand spatele ar vrea sa patineze si sa te rasucesti dar intervine repede fata si nu permite) si in deal tot la vitaza mica ( eu asa am vazut prima data caci am avut aceeasi problema, in 2005 cand am luat-o nu prea anins in Bucuresti si am fost la tara era putina zapada am pus-o sa urce un deal, m-am dat jos si am vazut cum se transfera de la o roata la alta, nu-ti recomand sa faci la fel cu cutie manuala , nu stiu cum se comporta, automata nu o ia la vale inapoi si nici nu se opreste motorul orice s-ar intampla) poti sa vezi pe www.youtube.com , scrii in bara "sorento vs jeep" e destul de clar cum fata intra in tractiune . Spor la treaba!

gabikia
Posts: 145
Joined: 14 Jul 2008, 23:34
Auto:
Location: Otopeni-ilfov
Contact:

Post by gabikia »

Salut pe toti posesori de 4*4 :)
Am la activ trei sezoane reci cu sportageul meu,nici o problema,le-a trecut cu brio.
Nu vreau sa ma laud dar masina se descurca bine ca sa nu spun foarte bine.
Nu am folosit decat o singura data tractiunea grea,in iarna cea trecut pentru ca "baieti" nu iesisera la curatat si a tebuit sa imi croiesc singur drum,a fost o experienta placuta 8)
Kia Sportage 2005/mai/albastru/full option
http://cutiacupoze.ro/album/?a=1246

vladp
Posts: 46
Joined: 11 Mar 2008, 19:40
Auto:

Re: comportament 4X4, drum greu, zapada, gheata

Post by vladp »

Am fost pe drumul dintre Obarsia si Ranca (trece pe la cota 2200m, cel mai inalt drum national), in judetul Valcea. Credeam si eu ca este un drum de piatra mai practicabil. Cand colo am ajuns sa merg vreo 15km in viteza I, si slava celui care a dotat Sorento cu reductor ca a trebui sa-l folosesc de cateva ori. Fara reductor era foarte rau. Practic drumul era o taietura in munte, in stanga abrupt in sus, in dreapta abrupt in jos ... vreo cateva sute de metri. O singura banda de mers si cand venea cineva din fata (extrem de rar cazul, am intalnit 4 masini in 30km) trebuia cautata o portiune mai lata ... . Era si o portiune cu bolovani de parca trebuia sa urci si sa cobori in continu borduri. Problema e ca nu veneau bolovanii pe rand la ambele roti ci masina se apleca stanga si dreapta de vedeam haul prin geamul din dreapta mai bine cateodata. Eu am mers in panta si daca mergeam in treapta I fara reductor sau din frana ar fi facut un balans groaznic. Am incercat primul metru dupa care am cuplat reductorul.
Cu reductorul mai poti sa urci cu 3km/h in viteza I la ralati pante forte abrupte. Poti sa pleci in panta foarte lejer. Lasi usor ambreiajul pana simti ca cupleaza un pic (fara acceleratie) dupa care iei piciorul de pe frana si masina sta pe loc. Lasi apoi usor ambreiajul fara sa accelerezi si masina pleaca cu 3km pe ora in sus. Ai impresia ca ai senile si viteza redusa pe teren foarte accidentat si stancos este extrem de utila.
Sorento EX CRDI 170CP

gabikia
Posts: 145
Joined: 14 Jul 2008, 23:34
Auto:
Location: Otopeni-ilfov
Contact:

Re: comportament 4X4, drum greu, zapada, gheata

Post by gabikia »

Multumim pentru poveste,te mai asteptam si cu alte aventuri :)
Kia Sportage 2005/mai/albastru/full option
http://cutiacupoze.ro/album/?a=1246

maddan
Posts: 17
Joined: 22 Oct 2007, 22:40
Auto:
Contact:

Re: comportament 4X4, drum greu, zapada, gheata

Post by maddan »

In testul facut de mine pana la Piatra Arsa (urcat din drumul Sinaia-Targoviste, drum forestier, apoi iesit in platoul alpin si continuat pe macadamul de la 2000m altitudine) masina s-a comportat foarte bine. Cam moi suspensiile, cam balanseaza, dar face fata usor rampelor pronuntate si bolovanilor.

Datorita reductorului este foarte usor de condus in prima treapta de viteza, urca practic singura. Nu stiu cum face cand da de noroi mai gros, insa pentru iesit cu ea pe drumuri desfundate, pe macadam si chiar pe teren mai accidentat - se descurca :)

sebi1964
Posts: 12
Joined: 29 Sep 2008, 18:31
Auto:

Re: comportament 4X4, drum greu, zapada, gheata

Post by sebi1964 »

Din cate stiu eu la Sorento 4x4 este permanent.
Nu am auzit ca s-ar decupla vreodata.
Exista doar un sistem care modifica repartitia cuplului pe cele 2 axe.
Va rog sa-mi spuneti daca nu am dreptate.
Am un sorento ex-2004 de 2500cmc.
Image

vladp
Posts: 46
Joined: 11 Mar 2008, 19:40
Auto:

Re: comportament 4X4, drum greu, zapada, gheata

Post by vladp »

Tracteaza doar spatele si dupa ce acesta patineaza se cupleaza si fata cu 30%.
Asta da un efect ciudat in curbe. Cand incepe sa patineze spatele masina este supraviratoare, adica iasa un pic spatele in afara curbei. Dupa ce cupleaza fata masina devine subviratoare, adica iasa fata din curba si mai trebuie tras din volan. A comentat AMS (revista) despre acest efect care te poate lua prin suprindere, adica prima senzatie te face sa indrepti un pic volanul si imediat trebuie sal tragi mai tare. Pentru un sofer neexperimentat este o surpriza.
Sorento EX CRDI 170CP

j.d
Posts: 6
Joined: 20 Dec 2008, 15:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: comportament 4X4, drum greu, zapada, gheata

Post by j.d »

Da, e cam ciudata senzatia...dar inveti repede ce a voie sa faci si ce nu. Si eu stiu ca e 4x4 pemanent si difera doar repartitia pe cele 2 punti...chiar si cand pleci de pe loc in forta se invart toate rotile. Intre timp, tot incerc sa gasesc un loc unde sa cuplez si eu 4x4Low... :roll: pana acuma, de atata timp, chiar nu a fost nevoie....
2007 Kia Sorento EX 2.5 CRDi
2007 Megane Sedan, RS front, KW Variant2 coilovers, 17" Wolfrace, Bixenon, Mirror Turn Signals
Custom 2.7" Navi Mio H610 integrated into instrument clusters, Custom center 7" Monitor Multimedia Interface,
Custom "iDrive" system, Custom CarPC DSP, Custom SQ Audio System, and many many more...

vladp
Posts: 46
Joined: 11 Mar 2008, 19:40
Auto:

Re: comportament 4X4, drum greu, zapada, gheata

Post by vladp »

Ii trebuie cam un sfert-jumatate de tura in gol la rotile din spate ca sa cupleze fata. La plecare pe zapada sau gheata sau mers in teren nu inseamna nimic, dar in anumite situatii critice de schimbare de directie poate sa insemne mult faptul ca nu este cuplata permanent fata.
Sorento EX CRDI 170CP

User avatar
denny_the_one
Posts: 56
Joined: 21 Jan 2009, 18:16
Auto:

Re: comportament 4X4, drum greu, zapada, gheata

Post by denny_the_one »

Salutari ... detin o kia sorento 2.5CRDi nu vreau sa va incurc sau poate am inteles eu gresit dar ... modul de transmisie la kia sorento se selecteaza de pe (low) 4x4 - pe automat sau pentru modelele mai noi doar 4x2 de pe bord partea stanga un buton (rotund) care permite decuplarea acum nu stiu dak nu cumva e optional ! Pentru a-ti da seama cand intra pe 4x4 - pe bord se aprinde semnul de 4x4 iar cand decupleaza dispare asta in momentul in care transmisia este pe automat ! Masina se descurca excelent pe drumuri dificile intradevar de compart cu modelele de clasa nu se poate (xdrive - 4motion).. si altele dar eu spun ca, koreenii au un cuvant de spus in privinta masinilor :) va salut
Kia Sorento 2.5 CRDI EX 2003 - DNY

kiakiakia
Posts: 3
Joined: 23 Jan 2009, 12:53
Auto:

Re: comportament 4X4, drum greu, zapada, gheata

Post by kiakiakia »

Buna,si eu am un Sorento 2008 AT,full(adica full romanesc,fara navi),ma rog,de 4x4 is multumit,am mers pe camp arat,pe zapada,nori si mal,nu a avut probleme,ma mai trezesc cu LOW activat cateodata da nu stiu de ce,poate ma ajutati.
Recunosc insa ca am ramas o data blocat,pe partia Bradu,ca asa e romanu nostru,doar are jeep,da m-am calmat dupa multi 'impigatori' si reductor pornit(LOW)...Domnia si Prostia is verisoare...in rest numa de bine...Is multumit,plus de alta am mai primit si un card de garantie in Europa cu fel de fel de servicii atractive in caz de belele.
Stie careva oare cum ii schimb eu minunatia de bec de la faza scurta????ms.

Post Reply

Return to “Generalităţi”